Passat B7 ecofuel: mitä kantsii tsekata?

Aloittaja niku, 25.02.22 - klo:13:49

« edellinen - seuraava »

niku

Kiikarissa vm 2012 kaasu-Pasuuna, manuaali, ajettu 127tkm. Mitä semmoisesta kantsii syynätä? Näissäkin varmaan vielä teräksiset kaasutankit jotka aikanaan ruostuu? Miten vanhoihin vaihto mennyt VW:n piikkiin?

Pasari

Nyt jos olisin ostamassa niin kokemuksesta viisaantuneena koeajaisin auton myös bensapuolella jotta näkisi heti mahdolliset käyntihäiriöt molemmilla polttoaineilla. Muutenhan tuo auto on pelannut 70tkm mainiosti lukuunottamatta noita pieniä bensapuolen nykimisiä..

vzv

Tässä jotain, paremmat asiantuntijat täydentävät pian:
Aika isolla todennäköisyydellä kaasupullot on vaihdettu jos tuota vaan on joskus käytetty merkkihuollossa, tieto löytyy sieltä. Vaihtokamppis alkoi kai jo viime vuosikymmenen puolessavälissä mutta uskon että on edelleen voimassa. Samaa ainetta ne uudet pullot tietääkseni ovat, mutta pintakäsittely on uusituissa parempi. Eivät ne vanhatkaan kai kaikki ruostuneet, vaan kiinnityspanta tai joku mekaaninen tälli pulloon rikkoivat maalipinnan josta ruoste lähti.

Nokkaketjun kiristinhän noissa on se jännittävä (vaihtui huhun mukaan parempaan 10/2012>) mutta vaikea testata muuta kuin ehkä kylmänä kuuntelemalla. Jos moottorin matkustajan puoleisesta päästä kuuluu ylimääräisiä kalinoita niin mieti asiaa. Voi myös kuulua vesipumpusta, Juutuubista löytyy videoita ääninäytteiksi. Kokeile ajaa kaasulla ja bensalla, aika monessa liikkeessä tuntuu olevan aina kaasutankit tyhjinä mutta jos on asema lähellä niin käy itse tankkaamassa pari kiloa. Vaikka kaasua olisikin tankkaus kannattaa, sillä sen jälkeen pasuuna kulkee muutaman minuutin bensalla eli tulee testattua molemmat. Kuulostele alustan kolinoita töyssyissä, se on iso auto jossa on vähän alimitoitettu alusta joten siellä on kuluvia osia. Jos on manuaali ei tarvitse huolehtia DSG:stä.

Muuten normikamaa, sähkölaitteiden toiminta, vikakoodien luku ennen ja jälkeen koeajon. Huoltokirja, jos 15 tkm huoltovälistä on lipsuttu paljon ja usein niin harkitse vielä. Itse hommasin mielenrauhan vuoksi Carlyn mokkulan ja apin vastaavaan tilanteeseen. Kävin koeajamassa kolmea, ja kiinnitin huomiota siihen miten isot erot melutasossa oli varustetasojen välillä.

Oston jälkeen kannattaa ainakin näperrellä kaasutankkien muovisuojan sisältä ja tuulilasin etupuolelta muovin alta ylimääräiset hiekat ja lehtikompostit pois.

jt

Lainaus käyttäjältä: vzv - 28.02.22 - klo:17:20
Oston jälkeen kannattaa ainakin näperrellä kaasutankkien muovisuojan sisältä ja tuulilasin etupuolelta muovin alta ylimääräiset hiekat ja lehtikompostit pois.
"Isänmaata" löytyy myös muovisten lokasuojien päältä (pyöräkoteloissa). Vähän työläämpi irrottaa, mutta sieltä sivuilta löytyy hiekkaa/lehtimuusia joka voi kaiken lisäksi olla märkää. Helpoin kun ottaa ensin renkaan irti.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy