Passat B8 1.4 Tsi DSG vai ilman

Aloittaja petaso, 19.03.21 - klo:08:19

« edellinen - seuraava »

petaso

Kiikarissa kaksi n. 170 tkm ajettua 1.4 tsi koneella varustettua passattia. 2015 malli on manuaali laatikolla, huollot tehty säännöllisesti ja remmikin jo vaihdettu. Toisena vaihtoehtona on vuoden 2018 malli jossa on sitten 7v dsg laatikko. Tämä auto ollut liisarina ja huollot tehty säännöllisesti mutta laatikkoon ei ole koskettu. Paremmat varusteet kuten weba, acc ja avaimeton sisäänkäynti.
Uskaltaako tätä dsg mallia ottaa vai onko pommi. Mitään tarkkaa analyysiä tuon kilometrin ja vuosimallin dsg laatikoista en ole löytänyt.

makelja

Mulla oli 2017 mallinen A3 1.4 tfsi jossa 7v DSG, jolla ajoin 64tkm.
Ei ollut oikeastaan mitään ongelmia sen kanssa. Pari kertaa jouduin sen palauttamaan perusasetuksille, mutta sekin on itse tehtävissä ja kestää noin 20sec. Öljyt laatikkoon kannattaa vaihdattaa vaikka se ei kuulukaan huolto-ohjelmaan. Kustannus vrt hyöty on sen verran suuri.
Mulla on ollut neljä DSG:llä ollutta autoa joissa ei yhdessäkään ole ollut mitään ongelmia.

petaso

Sitäpä juuri että kun 170 tkm ajettuun laatikkoon öljyt vaihtaa niin lähteekö kaikki kura uudella öljyllä liikkeelle ja rikkoo laatikon. Ja muutenkin kun auto on ollut liisarina että tuskin on pidetty mitenkään hellävaraisesti huolta.

ukormi

Lainaus käyttäjältä: petaso - 19.03.21 - klo:09:18
Sitäpä juuri että kun 170 tkm ajettuun laatikkoon öljyt vaihtaa niin lähteekö kaikki kura uudella öljyllä liikkeelle ja rikkoo laatikon. Ja muutenkin kun auto on ollut liisarina että tuskin on pidetty mitenkään hellävaraisesti huolta.

Liisarit huolletaan kyllä merkkiliikkeissä ja hyvinkin säntillisesti huoltoaikataulun mukaisesti. Jos tuon laatikon öljynvaihtoa ei ole huolto-ohjelmassa niin aivan varmasti sitä ei myöskään ole tehty ainakaan liisariaikana. Liisarifirmat kun eivät anna tehdä mitään ylimääräisiä lisämaksullisia töitä heidän laskuunsa. DSG tietäjät voisivat kommentoida noista enemmän ajetuista laatikoista. Itse ostaisin noilla kilsoilla manuaalin mutta se on vain oma mielipiteeni.

Niin, nämä kaksi eri autoa eivät varmaankaan ole samanhintaisia..
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

petaso

Juu ei ole samanhintaisia. Auton vuosimalli ja varusteet vaan kiinnostaa enemmän mutta kun on tarkoitus taas pitää autoa pitempään niin ei haluttais täyttä pommia ostaa.

Nahkamajava

Eikös 1.4 tsi:n yhteydessä ole kuiva 7-lovinen dsg.

Mun perheessä kolmessa autossa on ollut tuo kuiva dsg ja parissa märkä dsg, missään ei vaihteiston osalta ole ollut ongelmaa.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 19.03.21 - klo:10:08
Eikös 1.4 tsi:n yhteydessä ole kuiva 7-lovinen dsg.

Mun perheessä kolmessa autossa on ollut tuo kuiva dsg ja parissa märkä dsg, missään ei vaihteiston osalta ole ollut ongelmaa.

Et ole tainnut mitään noista pitää 170tkm -> ?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

petaso

Tämä kun oli äkkipohdinta tähän aamuun, päädyttiin manuaali versioon. Eipähän laatikon osalta tule isompaa konkurssia jos porsii. Tosin eipä manuaaleistakaan koskaan tiedä. Kauppaan tuli kuitenkin paremmat ledit ja navi.

petaso

Jos tämän kysymyksen tästä vielä joku näkee, niin tekeekö tuollaisen koneen defan säteilylämmittimellä mitään Kainuun pakkasissa kun lämmintä tallia ei ole.

Iro

Lainaus käyttäjältä: petaso - 20.03.21 - klo:10:36
Jos tämän kysymyksen tästä vielä joku näkee, niin tekeekö tuollaisen koneen defan säteilylämmittimellä mitään Kainuun pakkasissa kun lämmintä tallia ei ole.

Henk. koht. arvostan kylmäkäynnistystä lämpimillä moottoriöljyillä.

Nopeuttaa ajossa lämpenemistä vähäsen ja pudottaa päästöjä.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

samza

varmasti teit fiksumman liikkeen kun hommasit manuaalin. Itse pähkäilin suhtkoht samojen kysymysten äärellä vuosi sitten. Päädyin -18 malliseen 1,4 tsi manuaaliin enkä ole katunut pätkääkään. Hieman joutui metsästämään, mutta sattui ledeillä/adapt vakkarilla/navilla/weballa oleva yksilö vastaan niin se oli sitten siinä :) Ja olihan tollakin 120km ajettu ostaessa, tarkoitus pitää vielä vuosia. nyt lasissa n 133tkm.
Säteilylämmittimeen en osaa ottaa kantaa kun meillä ei sitä ole.
Passat 1,4tsi -18
Tiguan 2.0tdi 4mot -21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy