Leon Mk4 jälkiasennus varusteet/osat ym. auton muokkaaminen

Aloittaja MikHei, 12.03.21 - klo:23:38

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Pertsaperustyyppi - 08.05.21 - klo:10:59
Itselläni on Phev sports tourer excellencenä juuri samasta syystä. Täällä oli jossain mainittu että rengaspaineiden nosto 2,5 > suositeltu 2,6 bar pahensi rengasääniä. No laskin eilen paineet 2,5 ja ihan kuin melun sävy olisi muuttunut tummemmaksi. Tuntuvat edelleen rullaavan yhtä hyvin ja olevan jämäkät. Missähän menee turvallinen alaraja paineille? 225 leveät 45 profiilin renkaat ovat aika kantavat kumminkin. Contilla on uudet renkaat tarjolla joissa on vaimenusmateriaalia sisällä. Näistä olis mielenkiintoista nähdä testejä.


FR-mallin perusrenkaat ovat muualla juuri 17" vanteilla. Suomessa malliin vaihdettu 18" lisävarustevanteet. Mutta voihan FR-malliinkin helposti jälkikäteen vaihtaa nuo 17" vanteet alle ja vaihtaa vaikka ne mukana tulleet 18" vanteet talvirenkaisisiin kitkoilla. Helpompi renkaat on vaihtaa kuin Excellencen kromilistat, keulamaski ja puujäljitelmät.  :P
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

veski

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 08.05.21 - klo:17:26
Helpompi renkaat on vaihtaa kuin Excellencen kromilistat, keulamaski ja puujäljitelmät.  :P

Itseäni eniten hirvittää Excellence mallissa ruskea keinonahka pitkin penkkejä, siihen ei totu varmaan ikinä. Note to self, käy kurkkaamassa ennakkoon, mitä ostat  ;D

Muuten auto on kyllä hyvä ihan perusvarusteilla, mutta jälkikäteen ajateltuna, FR olisi ollut itselle osuvampi valinta.

mikama83

Keskiviikkona oli farkku excellence(phev) sijaisautona kun oma oli huollossa. En omalla korvalla huomannu mitään eroa rengasmelussa vaikka oli tuumaa pienemmät renkaat. Suurin ero melussa tulee siinä ajaako asfalttitien urissa vai urien vieressä.

mikama83

Unohtui tuohon edelliseen mainita että sen verran sain apukuskin oven resonointia paikallistettua, että kun se kuuluu ja vetää oven alaosasta ovipaneelia itseensä päin ni se ääni häviää. Taidan joku päivä sieltä erwinistä kurkata ne paneelin purkuohjeet. Varmaan riittäisi jos saisi tuon alaosan auki ja sinne väliin esim Stp biplastia joka on tarkoitettu juuri resonanssien poistoon.

mipefin

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 15.05.21 - klo:13:28
Keskiviikkona oli farkku excellence(phev) sijaisautona kun oma oli huollossa. En omalla korvalla huomannu mitään eroa rengasmelussa vaikka oli tuumaa pienemmät renkaat. Suurin ero melussa tulee siinä ajaako asfalttitien urissa vai urien vieressä.
Huomasin itse saman, kun tuossa pidempää matkaa ajelin viikonloppuna. Niinkin epätieteellisellä tavalla kuin Apple Watchin Noise-sovelluksella ja kello ranteessa mitattuna, keskellä tietä urissa 75dB ja sivussa urista 69dB. Ei varmasti luotettavin mittaus, mutta vähän osviittaa kuinka paljon jo se vaikuttaa, missä kohtaa tietä ajaa samoilla renkailla ja samalla nopeudella.

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 16.05.21 - klo:10:05
Unohtui tuohon edelliseen mainita että sen verran sain apukuskin oven resonointia paikallistettua, että kun se kuuluu ja vetää oven alaosasta ovipaneelia itseensä päin ni se ääni häviää. Taidan joku päivä sieltä erwinistä kurkata ne paneelin purkuohjeet. Varmaan riittäisi jos saisi tuon alaosan auki ja sinne väliin esim Stp biplastia joka on tarkoitettu juuri resonanssien poistoon.

Itselläkin nuo ovet hieman resonoi, loppuu kun painaa sitä isoa hopeista paneelia minkä sisässä on mm. oven avauskahva, avauskahvan etupuolelta. Eikö huolto korjaa tämmöistä takuun piikkiin, aika ärsyttävä tuollaista on kuunnella ihan uudessa autossa? Itse ainakin ajattelin mennä kyselemään huollosta...
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

mikama83

Huoltoon voisi sanoa resonoinnista mutta eri asia saisiko ne esiin sitä ääntä.

Mutta tuo ovipaneeli on tosi helppo saada irti. Ovenkahvan takana kaksi pulttia ja sitten vaan naksauttelee niitä muoviklipsejä auki reunoilta. Nekin on tehty tuossa fiksusti kun oven puolella on kiinteät tapit ja paneelissa muoviset vastakappaleet.

Muutamassa Volkkarissa pitäny jo etukäteen ostaa noita muovisia kiinnitysosia kun niitä ei saanu ikinä ehjänä pois tai sitten niitä ei saanu painettua takaisin paikoilleen, mutta tässä ei ole huolta semmosesta.

miz

Onko ketään tutkinut dsp-vahvistimen asennusta näihin?
SK-autosound kyllä tuon hoitaisi, mutta taskusta pitäisi taas kaivaa 750 euroa.

Mikä johtosarja käy, ja mistä nuo liittimet saa kaivettua esille?
K-caarassa kaivettiin kyllä hetki asiaa ja oltiin ystävällisiä, mutta eivät osanneet varmuudella sanoa kun hybridissä ei ole erillistä päätevahvistinta. Näkyykö siis Erwinissäkään?
Heillä paras veikkaus oli että 5f johdot käy myös tähän.

Ihan pätevän vahvistimen ja johtosarjat saisi osapuilleen 400 eurolla, mittamikki ja ohjelmat löytyy lähipiiristä parametrisen equn säätöjen pohjaksi.

Jos on kauhea operaatio kaivaa esiin niin jossain kohtaa takaisin pajalle 😀

Daatta

Lainaus käyttäjältä: miz - 25.05.21 - klo:17:04
Onko ketään tutkinut dsp-vahvistimen asennusta näihin?
SK-autosound kyllä tuon hoitaisi, mutta taskusta pitäisi taas kaivaa 750 euroa.
Jos on kauhea operaatio kaivaa esiin niin jossain kohtaa takaisin pajalle 😀

Vaimenna alkuun ovet ja takakontin pohja ja mieti DSP-vahvistimen tarvetta sitten uudestaan. Jos autossa on Sound System niin vahvistin on integroituna keskusyksikköön, ainakin 5F:ssä oli. Sound Systemiin saati Beats Audioon (ulkoisella vahvistimella) ei ole ihan helppo integroida mitään. Jos autossa ei ole muuta kuin perus audio niin voi onnistuakin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

miz

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 26.05.21 - klo:11:56
Vaimenna alkuun ovet ja takakontin pohja ja mieti DSP-vahvistimen tarvetta sitten uudestaan. Jos autossa on Sound System niin vahvistin on integroituna keskusyksikköön, ainakin 5F:ssä oli. Sound Systemiin saati Beats Audioon (ulkoisella vahvistimella) ei ole ihan helppo integroida mitään. Jos autossa ei ole muuta kuin perus audio niin voi onnistuakin.

On vaimennettu, ja kaiuttimet on vaihdettu Gladenin tuotteisiin.
Nämä tehtiin eri kerroilla, ensin ovet, takakontti, takarenkaiden kaaret ja penkin alusta. Molemmat oli huomattavia parannuksia askel kerrallaan.

Lataushybridi kyseessä, eli ei ole soundsysteemiä. K-caaran mukaan ei ole edes erillistä päätettä, vaan vahvistin on integroitu ohjainlaitteeseen.
Dsp vahvarin saa, tai ainakin pitäisi saada, tuonne johtosarjalla vahvistimen ja kaiuttimien väliin (high input, ei linjatasoisena). Viimeistään kuitenkin ryöstämällä signaalit kaiutinpiuhoista.

,,äni on nytkin ihan kuunneltava, mutta vähän  volumea nostettaessa alkaa puhti loppua ja säröä on havaittavissa.
,,änen saisi kuitenkin viilattua dsp:llä parempaan balanssiin. Bassopää on nyt vähän yläbassovoittoinen, ja takapäästä bassot on leikattu käytännössä kokonaan pois.
Noilla elementeillä pitäisi olla potentiaalia puhtaasti alemmas.

Keskialueella on jotain pientä honotusta, oisko lähellä jakotaajuutta ja diskantille olisi pieni säätö ja tason nosto kanssa paikallaan. Oiskohan alkuperäisistä asennuspaikoista ja suuntauksesta johtuvaa, asennuksessa ei kuitenkaan diskantin tasoa laskettu (3-asentoinen vaimennusmahdollisuus).

Korostumat pois, diskantin tasoon pieni nosto ja bassovasteen lanaus ja alemmas equttaminen olisi tarvelistalla. Saattaahan olla että nykyisessä vahvistimessa on myös etupään kaistaa leikattu 40-50 hz alaspäin.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: miz - 26.05.21 - klo:13:50
Korostumat pois, diskantin tasoon pieni nosto ja bassovasteen lanaus ja alemmas equttaminen olisi tarvelistalla. Saattaahan olla että nykyisessä vahvistimessa on myös etupään kaistaa leikattu 40-50 hz alaspäin.

Okei tässä olikin jo edetty pitkälle hifistämisen saralla. Sitten ei auttane muu kuin kokeilla miten DSP puree tuohon. Joissain laitteissa on BT/USB-liitäntä musiikille jolloin voi ohittaa auton oman päätelaitteen kokonaan. Equtetun taajusvasteen suoristaminen (auton omalta päätelaitteelta) onnistuu DSP:n mittamikrofonilla helposti, mutta lopputulos ei välttämättä miellytä korvaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

miz

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 27.05.21 - klo:12:59
Okei tässä olikin jo edetty pitkälle hifistämisen saralla. Sitten ei auttane muu kuin kokeilla miten DSP puree tuohon. Joissain laitteissa on BT/USB-liitäntä musiikille jolloin voi ohittaa auton oman päätelaitteen kokonaan. Equtetun taajusvasteen suoristaminen (auton omalta päätelaitteelta) onnistuu DSP:n mittamikrofonilla helposti, mutta lopputulos ei välttämättä miellytä korvaa.

Haluan pitää alkuperäisen vehkeen käytössä mahdollisimman pitkälti, inputti pääasiassa carplaylta langattomasti.

DSP hommat on kotoa jonkin verran tuttuja, ja tunnistan hyvin kuvailemasi ilmiön. Olen samaa mieltä kanssasi että mitä ylemmäs taajuuskaistalla mennään, sen enemmän kaivetaan verta nenästä isommilla / tarkemmilla muutoksilla.
Varsinkin automaattiset huonekorjaimet tekee aika radikaalejakin muutoksia osin huonompaankin suuntaan (esim Audussey xt32 ja Elac 2070 pelkällä subin korjaimella). Parametriset equt sensijaan on olleet poikkeuksetta positiivisia kokemuksia kunhan ei lähde liikaa ropaamaan.
DSpeaker Anti-Mode 2.0 toimi älyttömän hienosti myös automaattina, vieläkin vähän harmittaa kun se joskus tuli myytyä.

Ihan suoraa viivaa ei toki ole tarkoitus lähteä hakemaan, jotenkin vaan tuntuu että se muutama satku kannattaisi laittaa lisää jo käytetyn rahan päälle kun tälle tielle on lähdetty. Ja auto on vielä ihan uusi jota on tarkoitus pitää vuosia.

Tälläkin palstalla on ollut mielipiteitä suuntaan ja toiseen, niin täytyy sanoa (ja kompata paria kommentoinutta nimimerkkiä) että nyt Leoniin nollasta lähtien ensimmäiset muutokset olisi vaimennus ja dsp- yhdistelmä. Vakiokajarit on aikamoiset rimpulat, mutta siihen nähden etupää on yllättävän hyvä vaimennettuna.
Vaikka mitään muuta ei tekisi, niin kunnolla tehty vaimennus oli älyttömän suuri muutos parempaan.

miz

Ja ensiviikolla tulee mosconi pico 6/8 dsp sk-autosoundin asentamana.
Lisäksi tein itse kuidusta 15 litran  kotelon subille styroksiboksin tilalle. Siihen Gladen 8” sqx subi jota ajetaan picon ylimääräisillä kahdella sillatulla päätekanavalla.

Välipohjan alle jää edelleen säilytystilaa johdolle, pesunesteille jne, subbari vie vain sen syvimmän reijän ja elementti toiseen reunaan niin tilan saa riittämään.

Josko näiden jälkeen olisi tämä homma paketissa :D

mikama83

Auto oli fiksattavana kiveniskuista ja kiveniskukalvoa tuli etuoviin ja takakaariin. Mutta maalin paikkapullo jonka tilasin marmoritiskiltä ei todellakaan ole samaa sävyä vaikka pullossa lukee magnetic tech. Pitää kai kysyä että onko tämä tosiaan ainut vaihtoehto tuolle sävylle  ???


Daatta

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 06.06.21 - klo:16:09
Auto oli fiksattavana kiveniskuista ja kiveniskukalvoa tuli etuoviin ja takakaariin. Mutta maalin paikkapullo jonka tilasin marmoritiskiltä ei todellakaan ole samaa sävyä vaikka pullossa lukee magnetic tech. Pitää kai kysyä että onko tämä tosiaan ainut vaihtoehto tuolle sävylle  ???

Hmm et kai likaiselle pinnalla ole maalannut? Puhdistus esim. rasvanpoistoaineella ennen maalausta takaa hyvät pohjat paikkamaalaukselle. Oletan että pinta on likastunut vasta maalauksen jälkeen...

Paikkaväri lienee oikea, tuskin samanvärisiä mutta eri sävyisiä värejä on liikenteessä. Toki maalausteknisistä syistä paikkaväri ja tehdasmaalipinta tuskin koskaan ovat täysin samanväristä. Tuosta puuttuu varmaankin lakka päältä, sitä on vaikea tai lähes mahdototon tuollaiseen iskemään annostella.

Tuolla metodilla ei saa hyvää lopputulosta. Pullon suti on aivan liian iso lähes mihin tahansa käyttöön. Neula tai hammastikku käyttöön ja sillä siirtää minimimäärän maalia tuohon kiveniskemään. Amerikan Larry käytti Youtubessa pientä ruiskua (nisti/rokotus) maalin annostelemiseen, vaikutti toimivan hyvin. Pinta saa jäädä vähän koholle, koska maali kutistuu kuivuessaan. Sitten hionta 1500-2000-2500 karkeuksilla ja koneellinen kiillotus. Harva jaksaa hifistellä iskemien kanssa noin paljon, en minä ainakaan, mutta se on ainoa keino saavuttaa lähes huomaamaton lopputulos.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Auto oli siis ihan ammattilaisella paikattavana ja itse en ollu paikalla. Ilmoitti heti ettei noita iskuja voi käydä enempää läpi kun sävy on täysin väärä. Ehkä helpointa käydä teettämässä paikkapullo ja sitten pitäisi sävy olla kohdillaan. Auton värikoodi on LS7H ja paikkapullossa lukee LMS7H. Pistin varaosapuolelle kyselyä että mitäs toi ylimääräinen M-kirjain tuolla välissä tarkoittaa.

Daatta

Jos värikoodi on oikeasti väärä niin ehkäpä kyseessä on oikeasti eri sävy. Automaaliliikkeestä tekevät tippapullon parilla kympillä, sävy voi olla lähempänä oikeaa. Mutta älä turhaan vie ammattilaiselle, kun itsekin voit tökätä tipan maalia iskemään.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Joo se oli nyt pääasia että noi ovet ja takakaari on suojattu kiveiskuteipillä. Varaosapuolelta tuli vastaus että pullo on oikea mutta auton maali varmasti sen verran haalistunu että uusi maali näyttää tummemmalle. Haalistunu 9kk vanhassa autossa? ;D

Daatta

Kovaa haalistuu juu. Itsellä oli keltainen 1M Leon ja se oikeasti haalistui, oli pikkaisen vaikeaa saada maalin sävyä sopimaan. Toki ikää oli viitisen vuotta kun autoa ensimmäisen kerran maalattiin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Maahantuoja selvittää nyt tehtaan kanssa että mikä tässä on menny väärin. Vastaukseen voi mennä aikaa. Nuo suojakalvot on kyllä loistava keksintö kun ei tarvitse enää miettiä että tulisi jälkiä noihin kriittisiin paikkoihin. Pitää vaan toivoa että pysyvät paikoillaan, kun keraaminen pinnoite voi vähän heikentää tarttumista vaikka ne kohdat on myllytetty ensin.

v6e

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 10.06.21 - klo:10:55
Maahantuoja selvittää nyt tehtaan kanssa että mikä tässä on menny väärin. Vastaukseen voi mennä aikaa. Nuo suojakalvot on kyllä loistava keksintö kun ei tarvitse enää miettiä että tulisi jälkiä noihin kriittisiin paikkoihin. Pitää vaan toivoa että pysyvät paikoillaan, kun keraaminen pinnoite voi vähän heikentää tarttumista vaikka ne kohdat on myllytetty ensin.


Mikä pinnoite kyseessä?
Jonkun verran itsekin tiedustelin hintoja noille, 400-1000, 3-5v takuulla.
Melkein pakollinen hankinta kyllä mustalle autolle...

mikama83

Inno ceramic 2K. 550, maksoi ja 3vuoden takuulla. En nyt tiedä ottaisinko toista kertaa tuota. Tuolla hinnalla saisi itse vahattua aika monta kertaa.

Daatta

Piti just laittaa että hulluja hintoja pyytävät... Purkki Fusson vahaa 20-30, ja sille menee seuraavat 10 vuotta. Käytännössä pinnoite ei suojaa maalipintaa naarmuilta sen enempää kuin purkista vedettävät vahat. Keston kanssa on vähän niin ja näin, jos on 5v takuu niin käytännössä vetävät sen vuoden välein uudestaan.

Ei silti, pinnoite on hyvä ajatus jos sen voi itse laittaa. Kesto vanteissa on ollut ainakin tosi hyvä itsellä. Piti vetäistä Greyonin kamat myös auton pintaan, mutta jäi tekemättä kun luovutus venyi yli viikonlopun ja sitten pitikin jo lähteä reissuun. Nyt auton joutuisi jo kiillottamaan ennen pinnoitusta, kattellaan.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Helpointa on tuo paikkamaali käydä teettämässä. Nyt on spraypullo maalia joka on 94% oikean sävyistä eli riittävä ;D Kymmentä eri maalia piti sekoittaa tuohon sävyyn. Kameralla siis katsottu se sävy. Ohjeina tuli että sitä lakkaa olisi kyllä käytettävä jos haluaa että maali pysyy siinä pinnassa ja tietenkin jos haluaa että se paikkamaali myös kiiltää. Pitää opetella siis vielä sitä käyttämään.

miz

Lainaus käyttäjältä: miz - 02.06.21 - klo:14:52
Ja ensiviikolla tulee mosconi pico 6/8 dsp sk-autosoundin asentamana.
Lisäksi tein itse kuidusta 15 litran  kotelon subille styroksiboksin tilalle. Siihen Gladen 8” sqx subi jota ajetaan picon ylimääräisillä kahdella sillatulla päätekanavalla.

Välipohjan alle jää edelleen säilytystilaa johdolle, pesunesteille jne, subbari vie vain sen syvimmän reijän ja elementti toiseen reunaan niin tilan saa riittämään.

Josko näiden jälkeen olisi tämä homma paketissa :D

Ei ollut aiottua laitetta saatavilla, joten laitettiin Pico 8/10 jolla tuli samalla etupää aktiivisena lisäkanavien ansiosta.
Oli siinä hiukan hommaa kun kaivoivat ohjainlaitteen kojelaudan sisältä, asensivat vahvistimen asennus ja osittain uusivat johdotuksen. Olisi jäänyt minulta tekemättä.

Säätöpuolesta ei oltu ihan samaa mieltä, vaan säätöjen (ja välikuuntelun) jälkeen jäi tosi aggressiiviseksi bassopää osalta. Tuota lukuunottamatta tuli taas hyppy eteenpäin heti asennuksessa.

Läppärillä saa muokattua eri muistipaikkoja, ja niiden vaihto käy lennossa bluetoothilla.
On siinä softassa miljoona eri optiota, mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan omaan korvaan hyvän kuuloinen ja tasapainoinen soundi.

Ilman kunnon mittavehkeitä aika työlästä equjen kanssa, oikealle hehtaarille isompien korostuminen suhteen pääsee puhelimen Analyzer appilla ja korvilla, mutta aika varovaisia ja laajoja korjauksia pitää tehdä ettei mene pahasti metsään.
Hyvää tuossa on myös se, että voi kuunnella samaan aikaan kun tekee korjauksia, huomaa nopeasti jos lähtee lapasesta.

Josko saisi aikaan välimittaukset kalibroidulla vehkeillä ja sitten lopulliset hienosäädöt.

Kaiken tämän jälkeen isoin yksittäinen parannus oli mun mielestä edelleen kunnon vaimennus.
Dsp olisi varmaan ollut ihan ok myös orkkis kaiuttimien kanssa, mutta en jaksa uskoa että edes sillä olisi saanut takapenkistä miellyttävää niiden pahvilärpäkkeiden kanssa. Etupäästä varmasti.

v6e

Lainaus käyttäjältä: MikHei - 12.03.21 - klo:23:38


Korkkasin ketjun näillä jälkiasenteisilla kiiltomustilla keula- ja takaluukun merkeillä. mikama83 auton kuvasta bongasin mustan merkin, niin otin luvan jakaa tännekin linkin kyseisistä osista  ;)

https://www.ebay.de/itm/Original-OEM-Embleme-passend-fur-Leon-KL-Logo-Schwarz-Glanz-lackiert-Zubehor/283964393164?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20170511121231%26meid%3Da65cdf2205684b22b11e3511398dcfab%26pid%3D100675%26rk%3D12%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26sd%3D283943389009%26itm%3D283964393164%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Adc3fc0c7-828c-11eb-9b67-f63e3bbdba12%7Cparentrq%3A2245dade1780a49d9f6e7c91ffeecd17%7Ciid%3A1

Onko kellään takamerkkiä tälläisena autossa kiinni?
Jos näin on niin oliko millainen asentaa ja sitten kuvia kaivattais tottakai. Oman tilasin ilman Leon ja FR merkkejä kun mun mielestä sotkee perseen mustassa autossa. Ja merkki pistää silmään niin se vaihtuu kyllä kun auton saan ;D

mikama83 FR keula on mustalla merkillä todella hieno!

mikama83

Onko kukaan asentanu autoon tommosta takakontin lastaussuojaa josta oli linkki tuolla aikaisemmin? Kiinnostaisi tietää jääkö se suoja kokonaan piiloon kun luukku on kiinni.

Jonska


mipefin

Lainaus käyttäjältä: Jonska - 25.07.21 - klo:10:16
Saako Travel Assistanttia jälkiasennuksena?

Varmaan kun tarpeeksi latoo rahaa tiskiin niin voi saada, mutta veikkaan että on hankalaa.

Käsittääkseni mm. ohjauspyörä menisi vaihtoon, kun ilman travel assistia on vääränlainen ratti sille, tavallinen tunnistaa kuskin pitävän kiinni ratista ratin kääntelystä, mutta travel assistin kanssa olisi kapasitiivinen tunnistus eli riittää kun pitäisi kosketuksen rattiin ilman kääntelyä. Jos oikein olen ymmärtänyt.
-21 Tesla Model 3 Long Range Dual Motor AWD 455hv
Ex: -20 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG 204hv (MY21)
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 24.07.21 - klo:19:57
Onko kukaan asentanu autoon tommosta takakontin lastaussuojaa josta oli linkki tuolla aikaisemmin? Kiinnostaisi tietää jääkö se suoja kokonaan piiloon kun luukku on kiinni.

Niitä on erilaisia, mutta lähes kaikissa on (pieni tai suurempi) kulma, joka tulee puskurin reunan päälle suojaamaan puskurin kulmaa. Alla linkattuna yksi esimerkki (muovinen). Rosterinen on kestävämpi, mutta jos killtävä metalli ahdistaa, niin sitten muovinen. Mulla on pari vuotta ollut edellisen polven Leonissa rosterinen Saksasta tilattu ja se on kestänyt hyvin, asennus oli helppo. Nyt kun uudessa mallissa kynnys jää pääosin takaluukun alle piiloon, niin ajattelin mennä suojakalvoilla. Mieli voi toki muuttua.

https://www.vmaxx.de/ladekantenschutz/seat-leon-iv
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Näyttää siltä että kallistun itsekkin suojakalvon puoleen. Yksi tuttu sitä kalvoa jo vetäny oven alareunoihin ja takakaareen niin saa vetää myös tuon   :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy