Skoda Octavia II 1.9 TDI BXE Ei käynnisty ja muita sähköongelmia.

Aloittaja filoz, 27.02.21 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

filoz

Tervehdys kaikille! Ostin kyseisen kulkineen toimivana jonkin aikaa sitte tietäen että siinä on ollut kaikenmoista sähköongelmaa. Sitten asiaan eli autoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta 2 hehkua,nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistin anturit. Ajelin yhtenä iltana töistä kotia niin mittaristossa alkoi vilkuttamaan hehkun merkkivalo ja öljynpaineen varoitus alkoi piipittämään samalla auto alkoi nykimään kovasti. Vetäsin auton tien sivuun ja kuuntelin konetta että kolistaako? Ei kolistanut ja nilkutin hiljalleen kotia sillä ja samalla tuli lisää vikoja workshop emission ja vakkari ym. poistui käytöstä. Luin kotona vikakoodit ja VCDS ohjelmalla ja usb hex can johdolla. Purkasin tallissa auton ja vahdoin siihen öljynpaineanturin,2 hehkua,ahtopaineanturin kun semmoset virheet ilmoitti. Netistä googlettelin että workshop emission tarkoittaa egr venttiili vikaa. Purin ja puhdistin egr ventiilin ja kaasuläppäkotelon ja samalla kun purin autoa huomasin että eculta tulevissa johdoissa oli kulumia ja purin johtosarjan niiltä osin auki ja korjasin johdot yksitellen. Vcds ohjelmalla kuittasin vikakoodit ja auto lähti käyntiin ja kävi pihalla 20min hyvin. Lähdin koeajolle ja se sammui silleen että sieltä alkoi kuulua releen naksutusta ja moottorin merkkivalo+hehkun valo vilkkuu yhtäaikaa. Nyt kun sitä starttaa niin niin joku rele siellä naksuttaa samalla. Autoon on tulossa työkaverin purkuvehkeestä varuiksi ecu ja samanen johtosarja jonka korjasin. Itse en usko että ecussa ja johtosarjassa olisi mitään vikaa. Ecunkin suolistin auki ja putsasin elektroniikan puhdistus aineella. Vcds:llä pyörittelin polttoainepumppua joten senkin rele ja pumppu toimii ja ohjelma ei anna mitään vikakoodeja ja kaikki moottori testit menee hienosti läpi. Vinkkejä kaivataan.  :D

Jultsu

Johtosarjavikoja varmaan edelleen. Lisää tavaraa pois autosta että pääset käsiksi isompiin nippuihin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tekki

Maadoitusongelma saa kerralla monta kummallista vikaa aikaan. Tarkista etenkin akun ja moottorin paksut maakaapelit.
1Z5 CFHC, 1Z5 BKD
VCDS, AUTOCOM yms. @ JKL

filoz

Tervehdys! Auto on taas kunnossa. 1 kpl maadoitusvikaa oli takapaksis kuskinpuolella. > maadoituspiste melkein ruostunut irti ja Konehuoneessa olevassa sulakerasiassa oli kondensiovettä ja hapettumaa. Riitti kun purkasi osiksi sulakerasian ja putsasi hapettumat johtimista + rasian kuivaus. Kiitos kaikille.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy