Kirjoittaja Aihe: Pitääkö olla huolissaan?  (Luettu 761 kertaa)

Poissa suomema

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Pitääkö olla huolissaan?
« : 27.02.21 - klo:09:24 »
Passat 1.4 tsi ecofuel 2011 ajettu 128000km alkoi rallattamaan konehuoneesta kovaäänisesti kylmänä ja lämpimänä, keskeytyksettä. Vikavaloja ei pala ja tehot tallella. Mikä on jakoketjun vaihtoväli ja kestävyys, takuu? Auto on Ruotsin tuonti.

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.024
    • Profiili
Vs: Pitääkö olla huolissaan?
« Vastaus #1 : 27.02.21 - klo:10:37 »
Jakoketjun kestävyys noissa moottoreissa: huono.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Superb 2.0TDI 4x4 DSG -17
Kia e-Niro 64kWh Business Luxury -21

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.535
  • Tietäjät tietää...
    • Profiili
Vs: Pitääkö olla huolissaan?
« Vastaus #2 : 27.02.21 - klo:10:40 »
Pitääkö olla huolissaan? -Kyllä
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa jt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.241
    • Profiili
Vs: Pitääkö olla huolissaan?
« Vastaus #3 : 27.02.21 - klo:20:08 »
Kyllä kannattaa olla huolissaan. Ylimääräiset mekaaniset äänet eivät kuulu kuvaan. Hop hop korjaamolle. Ylimääräinen ääni voi tulla myös laturista/hihnoista?

BTW. Entinen Passat B7 Ecofuel meni myyntiin yli 270tkm ajettuna. Jakoketju oli alkuperäinen, ei rallatuksia/mitään. Näissä kaasuversioissa vaikuttaa ketju olevan selvästi pitkäikäisempi kuin osassa bensaversioita, toki onhan näihinkin niitä vaihdettu kun ikää/km alkaa olla. 
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy