Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

JARGE040292

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 16.12.23 - klo:13:27Ite laitan hybridin ja nappaan automaatin pois ja nostan akun latauksen tasoa maksimiin, niin alkaa lataamaan akkua ja pitää moottorin päällä. En toki tiedä miten käyttäytyy jos akku on täynnä.
Vaikka teen noin niin jarruttaessa tai päästämällä kaasun moottori sammuu ja lataa akkua jarruteholla. Jos laitan sport moden päällä sama homma. Toimiiko teillä oikeesti  niin ettei moottori sammu ikinä ?

heller

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 18.12.23 - klo:18:02Vaikka teen noin niin jarruttaessa tai päästämällä kaasun moottori sammuu ja lataa akkua jarruteholla. Jos laitan sport moden päällä sama homma. Toimiiko teillä oikeesti  niin ettei moottori sammu ikinä ?
En mie ainakaan saa moottoria pysymään päällä väkisin. Viimestään pysähtyessä stoppaa. Mutta eipä ole tarvetta sitä turhaan kierrättääkään.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

JARGE040292

Lainaus käyttäjältä: heller - 22.12.23 - klo:10:10En mie ainakaan saa moottoria pysymään päällä väkisin. Viimestään pysähtyessä stoppaa. Mutta eipä ole tarvetta sitä turhaan kierrättääkään.
Se vaan et kokoaika moottori on ajon aikana päällä pois ku päästää tyylii kaasun risteykseen vaikka auto kohdasta ruksi pois, akku nostettu 100% ja sport päällä.

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 16.12.23 - klo:13:27Ite laitan hybridin ja nappaan automaatin pois ja nostan akun latauksen tasoa maksimiin, niin alkaa lataamaan akkua ja pitää moottorin päällä. En toki tiedä miten käyttäytyy jos akku on täynnä.

Kysyin tuolla toisellakin langalla, mutta saako plugarin virrat ja sisätilanlämmityksen pysymään päällä samalla, kun putsaa autoa ite ulkopuolella? En haluaisi käyttää polttista tähän kylmäkäynnistyksillä, kun 90 % ajoista menee kuitenkin sähvöllä. Meillä ei esilämmitystoimintoa saatu koskaan huollosssa toimimaan.
Octavia Combi iV (plugari) 2020

jarski66

Lainaus käyttäjältä: Vesanna - 27.12.23 - klo:14:06Kysyin tuolla toisellakin langalla, mutta saako plugarin virrat ja sisätilanlämmityksen pysymään päällä samalla, kun putsaa autoa ite ulkopuolella? En haluaisi käyttää polttista tähän kylmäkäynnistyksillä, kun 90 % ajoista menee kuitenkin sähvöllä. Meillä ei esilämmitystoimintoa saatu koskaan huollosssa toimimaan.

Pidä auto latauksessa, eli piuha seinässä ja laita keskinäytön veron takaa lämmitys "heti päälle". Sillon virta pysyy akussa ja kajuutta lämpenee samalla, kun putsailee autoa.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Vesanna

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 27.12.23 - klo:19:43Pidä auto latauksessa, eli piuha seinässä ja laita keskinäytön veron takaa lämmitys "heti päälle". Sillon virta pysyy akussa ja kajuutta lämpenee samalla, kun putsailee autoa.

Kiitos, pitää tota versiota kokeilla! Toi kun yleensä sammuttaa päävirrat 20-30 sekunnin sisään, vaikka tuuli-/takalasin lämmitys olisi päällä, ja herjaa "avain ei ole paikallaan", kun nousee kuskin penkiltä ylös ja laittaa oven kiinni. Ja vaikka olisi lataustolpassa. En ole uskaltanut vanhana ranskalaisten kuskina lämätä ovia kiinni kun avain on sisällä  ;D

Ilmeisesti muuten talvessa ei tarvi putsata autoa samalla lämmittäen, kuin latauksen perässä  ::)
Octavia Combi iV (plugari) 2020

heller

Et taida saada ovia kiinni edes vahingossa, jos avain on sisällä :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

JARGE040292

Mihin tuo boost % palkin pituus perustuu, Joskus se on todella lyhyt ja joskus taas pitkä.
Toisinsanoen jos palkki on lyhyt en voi pelkällä sähköllä kiihdyttää kovaa kun taas jos pitkä niin voi tehdä voimakkaamman kiihdytys eikä polttomoottori lähde päälle?

markusmm

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 29.12.23 - klo:15:38Mihin tuo boost % palkin pituus perustuu, Joskus se on todella lyhyt ja joskus taas pitkä.
Toisinsanoen jos palkki on lyhyt en voi pelkällä sähköllä kiihdyttää kovaa kun taas jos pitkä niin voi tehdä voimakkaamman kiihdytys eikä polttomoottori lähde päälle?

Käsittääkseni akun lämpötila ja varaus vaikuttaa siihen. Eli täydellä akulla optimilämpötilassa pitäis olla pisin palkki.
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

mr panu

Nykyään lukee näin octavia phevin koukku asennusvalmiudessa.
LainaaVetokoukun asennusvalmius
Valitsemalla autoosi vetokoukun asennusvalmiuden, helpotat mahdollisesti jälkikäteen asennettavan vetokoukun työssä tarvittavaa aikaa ja osia.

Ei tullut aikoinaan ruksittua omaan autoon. Silloin luki, että jos ei ota niin koukkuakaan ei voi saada jälkikäteen.

Onkohan se nykyään ehdotonta, mitä tuosta autosta käytännössä puuttuu? Itse koukun johtosarja johonkin asti ja mitä muuta?

2022 malli.

miz

^
Ymmärtääkseni ohjainlaitteessa on eroja, vähintään uudelleen koodaus pitää tehdä että toimii parkkitutkat ja avustimet oikein kärry kytkettynä.

JARGE040292

Mihin perustuu että auto valitsee 10min ennen ajastettua lähtöä lämmitysmuodoksi sähkö ja ulkoma 20 astetta pakkasta. Eikö bensa olisi tässä oletuksena kun noin kylmä vaikka auto on seinässä kiinni. Auto olisi edelleen aivan kylmä jos menisin sinne 10-15min sisään jos sähköllä yrittäisin lämmittää.

ToyoCorolla

Onko yleinen ilmoitus, että autosta tulee ilmoitus 12 V:n virtaslähde on tällä hetkellä rajoittunut. Aja varovasti. Aamulla oli pakkasta -33 astetta.
Skoda Octavia VRS Combi 1,4 Phev 2024
Toyota Corolla Touring Sports Style Hybrid 2019
Toyota Auris Touring Sports Active edition 2014
Skoda Octavia Vrs TDI 2007
Toyota Avensis Linea Terra 1999

Silver

Haulla ei ainakaan Octavia IV haarassa tullut vastaan aiheesta keskustelua..

ACC tuttu kapistus jo kolmesta edellisestä Octaviastani, mutta tässä uusimmassa ilmeisesti myös tuon jatkokehitysversio pACC? Tietääkö joku mistä tuon pACC:n saa kytkettyä pois päältä (siis auton oman käyttöliittymän kautta)? Eli käytössä olisi vain "perinteinen" ACC. Tuo pACC tahtoo kaitsea ohjausta kun vakkaria käyttää - ei auta vaikka on kytkenyt Travel sekä Lane assistentit pois päältä  >:(

Octavia iV:n sähköisessä käyttöohjekirjassa tuon ominaisuudet ja toiminnot kuvataan, mutta ei sitä mistä kytketään päälle. Octavian varusteluettelossa lukee seuraavaa:
Mukautuvan vakionopeuden säätimen ennakointitoiminto (vakio jos mukautuva vakionopeuden säädin - säätelee nopeutta ennakoivasti nopeusrajoituksien ja tien vaihtelevuuden perusteella liikennemerkkien tunnistuksen/navigoinnin karttapohjan avulla, poiskytkettävä)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

heller

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 01.01.24 - klo:12:52Mihin perustuu että auto valitsee 10min ennen ajastettua lähtöä lämmitysmuodoksi sähkö ja ulkoma 20 astetta pakkasta. Eikö bensa olisi tässä oletuksena kun noin kylmä vaikka auto on seinässä kiinni. Auto olisi edelleen aivan kylmä jos menisin sinne 10-15min sisään jos sähköllä yrittäisin lämmittää.
Miksi bensa olisi tässä parempi muoto? Autohan käyttää sitä, mitä kerrot että sen pitää käyttää.
Sähkö tottakai parempi mielestäni, kun on nopeampi. Laita se lähtölämpötila 30c ni lämpenee paremmin.

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyoCorolla - 02.01.24 - klo:12:02Onko yleinen ilmoitus, että autosta tulee ilmoitus 12 V:n virtaslähde on tällä hetkellä rajoittunut. Aja varovasti. Aamulla oli pakkasta -33 astetta.
Ottaa aika huonosti virtaa sisään kylmänä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

JARGE040292

#646
Lainaus käyttäjältä: heller - 03.01.24 - klo:12:27Miksi bensa olisi tässä parempi muoto? Autohan käyttää sitä, mitä kerrot että sen pitää käyttää.
Sähkö tottakai parempi mielestäni, kun on nopeampi. Laita se lähtölämpötila 30c ni lämpenee paremmin.


No ainakaan sähköllä 15min ennen lähtöä ei ollut lasit edes lähellä aueta ja aivan jäässä koppi, ulkona -20c. Bensalla kyllä pitäis olla tuossa ajassa jo ikkunat edes auki? Se online seisontalämmitykseen kun painaa ruksin se kysyy pin koodia ja lukee jotain vastaavaa: "auto valitsee itse sopivan lämmitystavan". Olenko väärässä ?

Tämä oli siis ajastuksella. Manuaalisestihan se tekee millä pyydän.

Tonzu

Saako tuota auton karttanäkymää erillaiseksi,maasto yms?
Mistään en ole ainakaan vielä löytänyt että voisi vaihtaa.

heller

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 03.01.24 - klo:13:13No ainakaan sähköllä 15min ennen lähtöä ei ollut lasit edes lähellä aueta ja aivan jäässä koppi, ulkona -20c. Bensalla kyllä pitäis olla tuossa ajassa jo ikkunat edes auki? Se online seisontalämmitykseen kun painaa ruksin se kysyy pin koodia ja lukee jotain vastaavaa: "auto valitsee itse sopivan lämmitystavan". Olenko väärässä ?

Tämä oli siis ajastuksella. Manuaalisestihan se tekee millä pyydän.
Onko 8A virta käytössä? Muista että auto lämmittää vain sillä virralla mitä se saa. Jos ei ole johdossa ollenkaan, niin ottaa akusta ~5.5kW joka on todella nopea.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Guran

Moikka! Olisi tarkoitus hankkia lähikuukausina tällainen kyseinen plugari-Octavia käytettynä (n.40-60tkm luokassa) wanhan Touranin seuraajaksi. Onko yleisöllä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää autoyksilön valinnassa huomiota, kuten tyyppivikoihin tms? Näitä on nyt tarjolla niin paljon, että voi vähän valikoidakin.

migis2

Toimiiko muilla applikaation kautta latauksen ajastus luotettavasti? Pikkupakkasilla akku tuli täyteen luokkaa 0,5 - 1 h turhan aikaisin (ei tarkkaa tietoa, auto yhtiön parkkiksella ja sähkönkulutusta ei voi seurata), kun tavoitteena  lämpimällä akulla lähtö. Silloin ei juuri haitannut, koska käynnisty e-modeen ja akku oli täysi.

Kovemmilla pakkasilla vaikuttaa, että lataus alkaa vielä aikaisemmin yöllä ja lähdön aikana akku jääkylmä ja käynnistyy bensalla. Ei myöskään auta, jos lataa illalla 80 % ja jatkaa latausta aamulla kun herään, jolloin ehtii latautua lähes täyteen. Vaatisi kaiketi pari tuntia jatkuvaa latausta alle eli pitäisi herätä tuntia aiemmin.

Latausasema on Parkin Energyn, auto näyttäisi aina lataavan 3,6 kW teholla pl. loppulataus. Kabiinin lämmityksessä kokeillut sekä Webastoa että piuhasta tulevaa sähköä.

Jos lataus olisi aina valmis esim. tasan tunnin etuajassa, voisi kikkailla ajastuksella, mutta tuntuu sekin vaihtelevan ja tavoitteena kuitenkin saada aamuksi täysi akku.

Vinkkejä miten ajastaa lähtö, jotta lähtiessä akku lämmin ja täysi?
Skoda Octavia Combi PHEV Style 2024 (11/2023)

jarski66

Sellasta kysyisin pakkasaamun käynnistyksestä PHEV hybridillä, että käynnistääkö polttomoottorin 12v akku, vai hybridiakku?
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

Tonzu

Sanokaas mihin octavia käyttää oikein sähkö kun ajaa polttiskella?
Nyt kun oli kovat pakkaset nii ei suostunu sähköllä menemään.
Käytti 7km matkalla noin 15% ajoakusta vaikka bensalla mentiin.
Sähköllä jos ajaa nii menee vähän alle 20% ajoakusta samalla matkalla.

miz

^^
Ajoakku.

^
Lämmitykseen. Sähkölämppäri lämmittää täydellä teholla sisätiloja kunnes moottorilta alkaa tulemaan lämmintä vettä lämmitykseen.
Akku tyhjänä kylmälähdöissä on alkuun kova kulutus kun se lämmitykseen tarvittava sähkö tehdään bensamoottorilla.

Tonzu

Lainaus käyttäjältä: miz - 08.01.24 - klo:21:08^^
Ajoakku.

^
Lämmitykseen. Sähkölämppäri lämmittää täydellä teholla sisätiloja kunnes moottorilta alkaa tulemaan lämmintä vettä lämmitykseen.
Akku tyhjänä kylmälähdöissä on alkuun kova kulutus kun se lämmitykseen tarvittava sähkö tehdään bensamoottorilla.

Tyhmästi kyl suunniteltu jos käyttää webastoa ja lähtee ajamaa polttiksella nii käyttää ajoakkua lämmitykseen sen jälkeen.
Luulis et sen verran tulis sitä lämmintä et ei tarviais sähköllä lämmittää.
Sen tiedän että webasto lämmittää vaa kabiinin.

JARGE040292

Onkohan tuohon mitään keinoa miten voisi välttää polttomoottorin käynnistämisen kun ulkona 20 pakkasta. Vähän tympeetä tosiaan reilulla pakkasilla lyödä lyhyelle matkalle polttomoottori päälle..

miz

Lainaus käyttäjältä: Tonzu - 09.01.24 - klo:09:58Tyhmästi kyl suunniteltu jos käyttää webastoa ja lähtee ajamaa polttiksella nii käyttää ajoakkua lämmitykseen sen jälkeen.
Luulis et sen verran tulis sitä lämmintä et ei tarviais sähköllä lämmittää.
Sen tiedän että webasto lämmittää vaa kabiinin.

Webaston käyttö varmasti vähentää sähkön tarvetta, mutta kun se sisätilan kierron vesimäärä on aika pieni, niin alkaisi puhaltamaan varmaan kylmää jollei jollain keinolla lämmitettäisi ennen bensamoottorin lämpenemistä.

heller

Lainaus käyttäjältä: JARGE040292 - 09.01.24 - klo:10:16Onkohan tuohon mitään keinoa miten voisi välttää polttomoottorin käynnistämisen kun ulkona 20 pakkasta. Vähän tympeetä tosiaan reilulla pakkasilla lyödä lyhyelle matkalle polttomoottori päälle..
Tuohon auttaa vain lataaminen ja esilämmitys ennen lähtöä. Eli lataa ainakin 2h tai enemmän niin akku saa vähän lämpöä. Näin se ajaa herkemmin sähköllä. Vaatinee myös aika kevyttä kaasujalkaa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

JARGE040292

Lainaus käyttäjältä: heller - 10.01.24 - klo:09:43Tuohon auttaa vain lataaminen ja esilämmitys ennen lähtöä. Eli lataa ainakin 2h tai enemmän niin akku saa vähän lämpöä. Näin se ajaa herkemmin sähköllä. Vaatinee myös aika kevyttä kaasujalkaa.
Siis ihan heti käynnistyksessä lähtee bensalla ettei edes kaasuun tarvitse koskea. Webaston laitoin että sisällä oli lämmin ja olin ladannut 70% akun täyteen niin silti suoraa moottori päälle. Oli siis ladannut yli kaksi tuntia helposti. 25 astetta taisi olla pakkasta.

Täytyy koittaa jos laittaa auton lämmitykset heti virtojen kytkeydyttyä todella pienelle, jos se tekisi jotain..

heller

-25 on jo aika kova ja todennäköisesti käynnistyy bensa helposti kylmän akun takia.
Itse käytän joskus semmoista kikkaa, että käynnistäessä ensin virrat päälle ja sitten vasta käyntiin. Rauhoittuu sähkön käyttö ennen käynnistystä. Toimii varsinkin jos sähköllä esilämmittää.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy