2.0tdi käy hetken ja sammuu

Aloittaja mareklember, 27.01.21 - klo:16:27

« edellinen - seuraava »

mareklember

Moi!

Kaikkea on kokeiltu mutta tulos on nolla!

Kyseessä 2.0tdi 103kw CFFB moottori nelikolla.

yhtenä kauniina päivänä kesken ajon tehot hävisivät ja auto hyytyi, sain tuskin käynnistettyä sen uudestaan mutta pysyi käynnissä vain kaasuttelemalla eli kierrokset noin 3-4k ja pääsin pari kilsaa kotiin.

Pihassa se ei enää käynnistynyt.

Vikakoodeja on pyöreä NOLLA

Vaihdettu tankissa oleva pumppu uuteen, siirtopumppu uuteen, korkeapainepumppu on vaihdettu jo 2 kertaa.....kohta siitä lisää

Korkeapainepumppu hommattiin käytetty, vaihdettiin ja auto kävi välillä vähän oudosti mut muuten toimii, ajettiin noin 30km lenkki, mentiin takas talliin et jos tekis huollon samalla, no mehut ja suodattimet vaihdettua olin valmis pakittaa ulos tallista mutta auto ei käynnisty, samat oireet.

Noh korkeapainepumppu meni uudestaan vaihtoon, uus käytetty tilalle ja tulos taas nolla, mikään ei muuttunut.

PA linjat on ilmattu useamman kerran, ei tulosta

Oireet:  Käynnistyy hetkeksi, 1-3 sekunniksi ja sit sammuu, ja sama juttu aina.

Rahat ja osaaminen loppuu :D any help?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mareklember - 27.01.21 - klo:16:27
Vikakoodeja on pyöreä NOLLA

Luettu millä laitteella? Jos joku muu kuin VCDS tai OBD11 tai merkkiliikkeen testeri niin sitten luku uusiksi kunnon laitteilla.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mareklember - 27.01.21 - klo:16:27
Oireet:  Käynnistyy hetkeksi, 1-3 sekunniksi ja sit sammuu, ja sama juttu aina.

Ajonesto käyttäytyy noin, tosin muut kuvailut ei nyt natsaa suoraan ajonestoon..

Eihän vaan mittaristossa lue jossain tekstiä SAFE kun laittaa virrat päälle tai ole jotain avaimen näköistä merkkivaloa taulussa?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Räiskis

Varmaan tyhmä kysymys mutta suodatinta ei mainita vaihdetun?

pegasus


mareklember

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.01.21 - klo:16:47
Luettu millä laitteella? Jos joku muu kuin VCDS tai OBD11 tai merkkiliikkeen testeri niin sitten luku uusiksi kunnon laitteilla.


Juu VCDS on ollut käytössä kylläkin. Muilla en lähde ees yrittää

mareklember

Lainaus käyttäjältä: Räiskis - 27.01.21 - klo:17:15
Varmaan tyhmä kysymys mutta suodatinta ei mainita vaihdetun?


juu unohdin mainita mutta sekin on vaihdettu heti ekana

mareklember

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 27.01.21 - klo:16:49
Ajonesto käyttäytyy noin, tosin muut kuvailut ei nyt natsaa suoraan ajonestoon..

Eihän vaan mittaristossa lue jossain tekstiä SAFE kun laittaa virrat päälle tai ole jotain avaimen näköistä merkkivaloa taulussa?


Ei lue mitään, ei syty mitään mikä viittaisi ajonestoon. ja luulis että vcds kertoisi siitä? eikö?

mareklember


mareklember

Nonii nyt edistystä....turbon päällä oleva piuha irti niin tule vikakoodi ''P256400''  ''Turbo Boost Control Position Sensor Circuit'' eli ahtopaineensäädin vissiin kai eikö niinkö jooko:D no mutta eniveis se kun on irti tule vikakoodi ja SILLOIN kun vikakoodi on aktiivinen -  auto myös käynnistyy...auton olleessa käynnissä, poistetaan vikakoodi ja auto sammuu. sellasta:) Kiitos kaikille!


o.b.

Olisikohan EGR juminut auki ja moottori tukehtuu omiin pakokaasuihin? Kokeile tulpata EGR:lle menevä metalliputki sokealla laipalla.

Pojan autossa oli tuollainen ongelma kun halvimmasta Kiinalaisesta EGR tarvikeosasta oli irronnut venttiilin lautanen kierteiltään :o

Alipainesäätimen asentoanturin liittimen irrotus aiheuttaa sen, että turbon säätösiivet aukeaa kokonaan, jolloin auto pysyy paremmin käynnissä. Pojan autossa pestiin myös DPF kun oli nokeutunut aika lailla tukkoon. Päädyt auki kulmahiomakoneella ja pesu painepesurilla. Moottori toki edellisen sukupolven versio (pumppusuuttimilla varustettu).

Jos irrotat alipainesäätimen letkun, pitäisi sillä olla samanlainen vaikutus kuin liittimen irrotuksella.

mareklember

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 27.01.21 - klo:22:16
Olisikohan EGR juminut auki ja moottori tukehtuu omiin pakokaasuihin? Kokeile tulpata EGR:lle menevä metalliputki sokealla laipalla.

Pojan autossa oli tuollainen ongelma kun halvimmasta Kiinalaisesta EGR tarvikeosasta oli irronnut venttiilin lautanen kierteiltään :o

Alipainesäätimen asentoanturin liittimen irrotus aiheuttaa sen, että turbon säätösiivet aukeaa kokonaan, jolloin auto pysyy paremmin käynnissä. Pojan autossa pestiin myös DPF kun oli nokeutunut aika lailla tukkoon. Päädyt auki kulmahiomakoneella ja pesu painepesurilla. Moottori toki edellisen sukupolven versio (pumppusuuttimilla varustettu).

Egr delete on tehty yli vuosi sitten

Jos irrotat alipainesäätimen letkun, pitäisi sillä olla samanlainen vaikutus kuin liittimen irrotuksella.

mareklember

Ahtopaineen säädin tai mikä lie onkaan - se vaihdettiin mutta tulos on nolla. Selvästi turbo mene kiinni heti kun käynnistää :/ todellista aiheuttajaa ei oo vielä löytynyt

o.b.

Laita se jotenkin käyntiin ja katso DPF:n paine-ero. Tarkkaa mittakanavaa en osaa sanoa, mutta jossain 100:n nurkilla se on. 93 tai 94 ehkä.

Ahtopainesäätimen asennuksessa pitää käyttää alipainepumppua ja -mittaria. -0,6bar pitäisi liike loppua ja vivun osua rajoitinruuviin. Rajoitinruuviin ei saa koskea.

mareklember

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 29.01.21 - klo:18:19
Laita se jotenkin käyntiin ja katso DPF:n paine-ero. Tarkkaa mittakanavaa en osaa sanoa, mutta jossain 100:n nurkilla se on. 93 tai 94 ehkä.

Ahtopainesäätimen asennuksessa pitää käyttää alipainepumppua ja -mittaria. -0,6bar pitäisi liike loppua ja vivun osua rajoitinruuviin. Rajoitinruuviin ei saa koskea.



DPF on tyhjennetty ja poistettu käytöstä, samoin EGR on poistettu käytöstä, mutta ei oo tukittu, pieni tsäänssi on että EGR on jostain syystä auki vaikka Delete on tehty

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mareklember - 29.01.21 - klo:20:52


DPF on tyhjennetty ja poistettu käytöstä, samoin EGR on poistettu käytöstä, mutta ei oo tukittu, pieni tsäänssi on että EGR on jostain syystä auki vaikka Delete on tehty

Jättäisin ton "pieni" sanan pois.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mareklember

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.01.21 - klo:20:56
Jättäisin ton "pieni" sanan pois.

meinaat että se olisi syyllinen mun ongelmiin? auttaisko tukkiminen tässä asiassa?

mareklember

Syyllinen oli rikkoutunut egr läppä! Auto Toimii! laippa väliin ja homma kunnossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy