Kirjoittaja Aihe: Enyaq iV  (Luettu 51598 kertaa)

Poissa Jake69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Enyaq iV
« : 15.01.21 - klo:14:22 »
Enyaq kiertueella 18.1.2021 alkaen

https://www.skoda.fi/skoda/enyaq-kiertue

Chatin henkilö vastasi että maalis-huhtikuussa voisi päästä koeajamaan

Hinnasto 8.1.2021 alkaen myös julkaistu

https://www.skoda.fi/mallisto/enyaq/enyaq/hinnastot-ja-esitteet

Paikalla Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.760
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #1 : 15.01.21 - klo:15:33 »
Kiitos tiedosta, laitoin itselleni muikkarin kalenteriin. Kun kiertue sentään Saloon asti jalkautuu.
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa hjk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #2 : 15.01.21 - klo:16:02 »
Ei näemmä Itä-Suomessa kierrä tuo kiertue...
-----
 hjk
-----

Poissa hjk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #3 : 15.01.21 - klo:16:12 »
Vaan justiinsa tulikin Miettisen kaupasta mainospostia, jossa kerrottiin, että Eniakki-turnee on Kuopijossa 27. - 28.1.2021!
-----
 hjk
-----

Poissa Jake69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #4 : 18.01.21 - klo:22:18 »
Ei näemmä Itä-Suomessa kierrä tuo kiertue...

En tiedä mikä on Itä-Suomen määritelmä mutta onhan tuossa listassa Kajaani, Iisalmi, Kuopio, Lieksa, Joensuu, Savonlinna, Varkaus, Mikkeli, Lappeenranta, Kotka, Kouvola..

Poissa hjk

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #5 : 19.01.21 - klo:09:29 »
Anteeksi huono nettisivunlukutaitoni, niinpäs tosiaan onkin!
Mites en tuota aikaisemmin huomannunna...
-----
 hjk
-----

Poissa Jake69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #6 : 27.01.21 - klo:17:59 »
Ihan hyvältä tämä uusi Skoda vaikutti kylmien tyyppien perusteella. Auto on isompi kokoinen kun kuvien perusteella olisin odottanut. SUURI plussa VW ID verrattuna on vakionopeussäätimen perinteiset painikkeet eikä hipaisukytkimiä. Näiden voisi olettaa toimivan. Pari muutakin manuaalista säädintä olisi voinut jättää Karoqin tapaan (lämpötila..). Jos ei ota HUD näyttöä niin nopeusmittarissa olisi voinut olla myös pari lisä tuumaa. Se on vähän ”minimalistisen” oloinen. Tämä on tietysti maku asia mutta minusta isompi on parempi jos siihen voi valita asiat mitä näytetään. En ole kauhea keskikonsolin näyttöjen ystävä.

Pikalatausliitimessäkin näytti olevan suojakorkki niin ei ole lunta täynnä hidaslatauksen aikana (mainoskuvissa sitä ei ole).

Yritin vähän kysellä pääseekö huhtikuussa koeajamaan, sanoi että saattaa päästä mutta voi mennä toukokuulle. ”Kukaan” ei osaa sanoa varmaksi.

Toivottavasti VW ID vaivaavat lastentaudit on saatu korjattua siihen mennessä! Niitä on kuljetettu lavetilla korjaamolle turhan usein. Toiveiden tynnyriin voisi laittaa myös sen että 4-veto malli tulee saataville järkevään hintaan eikä pelkästään paketoituna johonkin 70 t€ RS malliin. Talvella neliveto olisi eri veto, rauhoittaisi myös varmaan käyttäytymistä takavetoon verrattuna.

Pienemmällä akulla 8.7 s 0-100 km/h on varmaan ihan OK mutta ei siitä ihan samaa iloa saa kun ID.3 mallin 7.3 s arvosta. Vaikkei sitä normi ajossa tarvitse niin silti tietoisuus siitä että tarvittaessa alkaa tapahtumaan tuo rauhan esim. ylipitkän rekan ohitustilanteessa. No ehkä vakuutusmaksut asettuu kohtuulisiksi näillä lukemilla kun ei innostu kiihdyttelemään ja itseään viihduttämään  ;)

Poissa VG

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 82
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #7 : 28.01.21 - klo:13:10 »
Kävin lounastauolla potkimassa renkaita. Ei oikein herättänyt tunteita suuntaan tai toiseen, muuten kuin että kosketusnäyttö ja/tai käyttöjärjestelmä oli jotenkin tosi hitaalla.

Mutta noi "tarpeellisten" lisävarusteiden hinnat, voi hemmetti. Kun laittoi rastit sellaisiin ruutuihin, mihin on nykyautossa tottunut, lähtöhinnasta pompattiin 15% ylöspäin. :D
Jään odottamaan nelivetoa, sen hintatietoja, ja ennenkaikkea kulutuslukemia/rangea Volvon XC40 P8:n verrattuna.

Paikalla Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.760
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #8 : 28.01.21 - klo:15:00 »
Enyaq on kallis, se oli tiedossa jo syksyllä ja sai ainakin minut tilaamaan ID.3:n. Ei kolmosestakaan mitään VAU-efektiä tullut ensinäkemällä, päin vastoin. Vasta koeajon aikana käännyin sähkö-uskovaiseksi.  :P

Uskon että ID-alustaa vaivaavat ongelmat on korjattu siihen mennessä kuin ID.4 ja Enyaq asiakastoimitukset alkavat. Oman päivitettiin 2.0 versio luovutushuollossa, se on toiminut erittäin hyvin. Oikeastaan ainoa ongelma liittyy esilämmityksen toimimattomuuteen We Connect apin kautta.
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Jake69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #9 : 06.02.21 - klo:11:57 »
Joensuun Marko käynyt ottamassa kylmät tyypit Enyaqista

https://www.youtube.com/watch?v=Dsur52Eu6Mc

Puhuu paljon asiaa ja hän on minusta suomen paras auto tubettaja ja lähes ainoita ketä seuraan.

Poissa jarmaho

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
  • ID. 4, Tech
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #10 : 10.02.21 - klo:06:43 »
Ovat eilen, 9.2.2021, muuttaneet Enyagin konfiguraattoria melkoisesti. Omaan silmään vaikuttaisi sille että edellisen konfarin valintoja on siirretty vakiovarusteisiin ja hinnat näyttäisivät tippuneen. Täytyy kyllä vielä sanoa että uusi konfari vaikuttaa jotenkin keskeneräiselle joten muutoksia voi vielä tulla. Myös ID 4 puolella on eilen tapahtunut hinnastossa muutoksia.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Poissa akfr

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #11 : 10.02.21 - klo:07:12 »
Ovat eilen, 9.2.2021, muuttaneet Enyagin konfiguraattoria melkoisesti. Omaan silmään vaikuttaisi sille että edellisen konfarin valintoja on siirretty vakiovarusteisiin ja hinnat näyttäisivät tippuneen. Täytyy kyllä vielä sanoa että uusi konfari vaikuttaa jotenkin keskeneräiselle joten muutoksia voi vielä tulla. Myös ID 4 puolella on eilen tapahtunut hinnastossa muutoksia.

Konfiguraattorissa taisi olla aiemmin "normimalliston" autot.
Päivityksen myötä konfiguraattorissa on Launch Edition mallit, joissa osa varustepaketeista on tosiaan vakiona.

Itse kirosin pari viikkoa sitten juurikin sitä, että konfiguraattorissa oli hieman työlästä rakentaa sellaista autoa minkä tällä hetkellä pystyy tilaamaan.
Nyt: Skoda Enyaq iV 60 Launch Edition.
Tulossa: Cupra Born 77kWh E-Boost

Poissa jaril83

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #12 : 12.02.21 - klo:18:42 »
Ainakaan konfiguraattorista en saanut täsmättyä nykyistä tilaustani. Latausvalmiudet / laitteet eivät toimineet.

Aiempi versio konfiguraattorista meni nimellä "visuaalisaattori" eli hinnat eivät täsmänneet. Nämä ovat yleensä ennen virallisia.

Poissa TDInoPWR

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #13 : 12.02.21 - klo:20:34 »
No ei tarvitse kyllä tuolla konfiguraattorilla yrittää autoa rakentaa! Osa varusteista puuttuu kokonaan valikoimasta ja hinta nousee silti korkeammaksi kuin aiemmin konffattu paremmilla varusteilla. Ei jaksa ymmärtää tuollaista spedeilyä maahantuojalta ja minkä helvetin takia muutenkin maahantuojan pitää asettaa rajoituksia mitä varusteita Suomeen tilattavaan autoon voi ruksia.

Poissa 658136

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 147
  • Superb iV L&K
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #14 : 12.02.21 - klo:20:56 »
Taitaa tulevan nelikon hinta varusteilla olla sitä luokkaa, että vähän käytetty Audin E-tron on parempi vaihtoehto.

Poissa jni

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.985
  • Tulossa Bass olut
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #15 : 12.02.21 - klo:22:37 »
No ei tarvitse kyllä tuolla konfiguraattorilla yrittää autoa rakentaa! Osa varusteista puuttuu kokonaan valikoimasta ja hinta nousee silti korkeammaksi kuin aiemmin konffattu paremmilla varusteilla. Ei jaksa ymmärtää tuollaista spedeilyä maahantuojalta ja minkä helvetin takia muutenkin maahantuojan pitää asettaa rajoituksia mitä varusteita Suomeen tilattavaan autoon voi ruksia.

Haukut väärää puuta. Syy on tehtaassa. Jostain syystä tehdas niputtaa tietyt varusteet yhteen ja tähän kokonaisuuteen on maahantuoja tehtaan kanssa sitoutunut.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Poissa Kingsoak

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #16 : 13.02.21 - klo:10:20 »
Taitaa tulevan nelikon hinta varusteilla olla sitä luokkaa, että vähän käytetty Audin E-tron on parempi vaihtoehto.

Varmaan kaikki on suhteellista, Norjassa itse nelivedon lisä n. 3000 EUR.

https://az749841.vo.msecnd.net/sitesnbno/alv1/14b8e919-e028-45d0-99ca-599851d67fa8/ENYAQ-iV-prisliste.ebfcb595f76f7c80fa83578a430e3375.pdf

Poissa TDInoPWR

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #17 : 13.02.21 - klo:12:24 »
Haukut väärää puuta. Syy on tehtaassa. Jostain syystä tehdas niputtaa tietyt varusteet yhteen ja tähän kokonaisuuteen on maahantuoja tehtaan kanssa sitoutunut.

No toki maakohtaisesti perus tehdasvarusteet vaihtelee, mutta on sillä maahantuojallakin varmasti jotain sanomista mitä siellä valinnaisvarusteissa tulisi olla.

Poissa Jake69

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #18 : 13.02.21 - klo:16:42 »
Varmaan kaikki on suhteellista, Norjassa itse nelivedon lisä n. 3000 EUR.

Norjassa ei vissiin mene ALV patteriautoista. Tasaisen kaavan taulukon mukaan lisähinta olisi Suomessa 3149€ eli
80X iV hinnaksi tulisi 51.985 €.

Tekee kyllä nelivedosta ja 61 lisä hv ihan mielenkiintoisen vaihtoehdon. Autohan on varsin painava ja ohituskiihtyvyys 60-120 jää varsin maltilliseksi pienempitehoisilla malleilla.

Tietty 1200 kg vetopainolla etenkin asuntovaunujen valikoima on aika suppea ja toisaalta range jää lyhyeksi. Ei taida olla myöskään latureita missä voisi kärryn kanssa ladata.

Toivotaan että maahantuoja ei laita ”suomi lisää” ja VAG saisi pahimmat viat korjattua.

Poissa jni

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.985
  • Tulossa Bass olut
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #19 : 14.02.21 - klo:20:37 »
No toki maakohtaisesti perus tehdasvarusteet vaihtelee, mutta on sillä maahantuojallakin varmasti jotain sanomista mitä siellä valinnaisvarusteissa tulisi olla.

No kun ei ole. Enyaqin osalta mennään yhtenäisillä varustekombinaatioilla kaikissa maissa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Paikalla Daatta

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.760
  • Auto Emoción
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #20 : 15.02.21 - klo:09:03 »
Eiköhän tuo ole sama kuin muillakin sähkiksillä, ensin tulevat myyntiin "1st" mallit rajatuilla varustepaketeilla. Käytännössä valittavissa on varustetasoja japsien tyyliin, eli mitään yksittäisiä lisävarusteita ei pääse raksimaan. Oma ID.3 on jo tuotantomallia, mutta ainoat varusteluvaihtoehdot siinä olivat värin lisäksi pyöränkuljetusteline ja tilapäislaturi. Näin saadaan tuotanto rullaamaan sujuvasti ja autoja pihalle, kun toimitusketju on helmpommin hallittavissa. Sitten joskus avautuu ns. normaalit tilauskirjat, jolloin varusteita pääsee valkkaamaan vapaammin, ID.3 suhteen ilmeisesti tulevana kesänä. Siihen asti on tyytyminen valmiisiin paketteihin.
ID.3 Pro Performance Business
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Poissa Kingsoak

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #21 : 15.02.21 - klo:10:34 »
No kun ei ole. Enyaqin osalta mennään yhtenäisillä varustekombinaatioilla kaikissa maissa.
Ei kyllä taideta mennä. Esim Norjassa ja Ruotsissa eri kombinaatiot. Ruotsissa esim iv 60 ei sisällä ILPiä mutta sisältää matriisi-ledit ja iv 80 sisältää molemmat. Norjassa iv60 ja 80 sisältävät molemmat ja iv 80 myös assisted drive plus kuuluu pakettiin.

Poissa Kingsoak

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #22 : 15.02.21 - klo:10:40 »
Norjassa ei vissiin mene ALV patteriautoista. Tasaisen kaavan taulukon mukaan lisähinta olisi Suomessa 3149€ eli
80X iV hinnaksi tulisi 51.985 €.
Toivotaan että maahantuoja ei laita ”suomi lisää” ja VAG saisi pahimmat viat korjattua.
Norjassa on tosiaan oma verotuskäytäntö mutta hintaero on tuon n. 3000 EUR. ALV vaikuttaa muutaman satasen mutta suuruusluokka säilyy.

Näkisin, että ei tuo voi Suomessa suuresti poiketa. Keväällä se selviää kun hinnat julkaistaan.

Poissa TDInoPWR

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #23 : 15.02.21 - klo:12:43 »
Eiköhän tuo ole sama kuin muillakin sähkiksillä, ensin tulevat myyntiin "1st" mallit rajatuilla varustepaketeilla. Käytännössä valittavissa on varustetasoja japsien tyyliin, eli mitään yksittäisiä lisävarusteita ei pääse raksimaan. Oma ID.3 on jo tuotantomallia, mutta ainoat varusteluvaihtoehdot siinä olivat värin lisäksi pyöränkuljetusteline ja tilapäislaturi. Näin saadaan tuotanto rullaamaan sujuvasti ja autoja pihalle, kun toimitusketju on helmpommin hallittavissa. Sitten joskus avautuu ns. normaalit tilauskirjat, jolloin varusteita pääsee valkkaamaan vapaammin, ID.3 suhteen ilmeisesti tulevana kesänä. Siihen asti on tyytyminen valmiisiin paketteihin.

Skoda tekee tämän näköjään takaperoisesti, koska aiemmassa konfiguraattorissa oli paljon enemmän valinnaisia varustepaketteja ja yksittäisvarusteita esim. skoda sound system, joka puuttuu nyt kokonaan. Ainoa parannus mikä nykyisessä äkkiä katsottuna on, että sähköisen takaluukun saa 520€ hintaan, kun aiemmin piti ottaa 1500€ paketti, jossa oli kaikkea muuta turhaa.

Poissa Kingsoak

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #24 : 15.02.21 - klo:14:05 »
Skoda tekee tämän näköjään takaperoisesti, koska aiemmassa konfiguraattorissa oli paljon enemmän valinnaisia varustepaketteja ja yksittäisvarusteita esim. skoda sound system, joka puuttuu nyt kokonaan. Ainoa parannus mikä nykyisessä äkkiä katsottuna on, että sähköisen takaluukun saa 520€ hintaan, kun aiemmin piti ottaa 1500€ paketti, jossa oli kaikkea muuta turhaa.

Tavallaan ei ole näinkään. Tuo konfiguraattori on muutettu näiden Launch Editionien pohjalle, eli mitä siihen kuuluu on myös tuossa mukana. Siksi tuo lisä sähköisestä takaluukusta näyttää pienemmälle. Tuota asiaa ei vain ole jostain syystä koodattu ihan loppuun asti sillä kohdassa lataus & palvelut ei voi lisätä esim pikalatausta.

Edelleenkään tuohon konfiguraattoriin ei voi mielestäni luottaa, vaan kaikki on katsottava hinnastosta. Hinnastoon tosin ilmeistyi hetkeksi se Sound System joka sitten otettiin pois koska sitä ei saa (ainakaan tällä hetkellä).

Ihme kyllä ettei näitä saada kuntoon, luulisi haittaavan kaupantekoa ja kenties joillakin sivuuttavan koko Enyaqin vaihtoehdoista.

Poissa iibor

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #25 : 07.04.21 - klo:13:56 »
Enyaq tilattu ja syyskuussa pitäisi saapua. Jätin nyt ainakin toistaiseksi talvinakit tilaukselta pois johtuen poskettomasta hinnasta (2690e). Myyjä kuitenkin väitti, että tuossa olisi pakko käyttää tuota alkuperäistä settiä jotenkin johtuen siitä, että taka-akseli vaatii leveämmän rengaskoon (255). Ei kai tämä voi pitää paikkaansa? Luulisi, että voisin heittää 235:set ympäriinsä autoon ja tuohon jotkin tarvikevanteet päälle?

Kyseessä siis Enyaq LE60 -malli.

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.958
  • SF Caravan 11252
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #26 : 07.04.21 - klo:14:05 »
Maahantuojan kertoman mukaan Enyaqiin voi laittaa etu- ja takarenkaat samankokoisina.
Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
Ex. Matkailuvaunu Fendt 390 FHS Bianco Activ 2020

Poissa iibor

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #27 : 07.04.21 - klo:14:19 »
Maahantuojan kertoman mukaan Enyaqiin voi laittaa etu- ja takarenkaat samankokoisina.

Noniin, näin vähän arvelinkin! Kiitos.

Mitenköhän tässä saisi seuraavat 5kk kulumaan  :D

Poissa TDiih

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.067
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #28 : 07.04.21 - klo:16:06 »
Onko kukaan päässyt vielä koeajolle?  :)
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Poissa jaril83

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Enyaq iV
« Vastaus #29 : 09.04.21 - klo:18:02 »
Onko kukaan päässyt vielä koeajolle?  :)

Kuulemma huhtikuussa myyjät pääsevät testailemaan ja toukokuussa tulee liikkeisiin koeajettavaksi.

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi