Passat GTE sähköluukun pumput

Aloittaja Pass@, 30.12.20 - klo:18:47

« edellinen - seuraava »

Pass@

Takaluukun pumpusta tuli sisuskalut näkyviin.

On saanut näköjään hiekkaa sisäänsä ja kierrejousi jumittunut. Voikohan tuollaista huoltaa särkemättä/irrottamatta. Puhdistus ja voitelu saattaisi jatkaa käyttöikää. On melko kallis osa uusia.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Pass@ - 30.12.20 - klo:18:47
On melko kallis osa uusia.

Merkkiliikkeessä n. 500e / kpl.

Autodocilta sopivan alennusprosentin päivänä n. 210e / kpl.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)


Turbokiisseli

Ohoh, saakos noita jotenkin avattua / voideltua kotikonstein?
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

dwntime

Ja jos käytetty kelpaa niin ebaysta irtoaa vielä puolella tuosta: https://www.ebay.co.uk/itm/VOLKSWAGEN-PASSAT-B8-3G-ELECTRIC-TAILGATE-LEFT-STRUT-3G9827851C/353319847454?hash=item524381061e:g:H4sAAOSwuDBf2GPV

Ruotsin ruttutukusta näyttää löytyvän myös mutta niissä näyttää hinnat menevän aika lähelle tuota Autodocin hintaa joten ehkä itse satsaisin tuolla erolla jo uuteen.

Pass@

Kiitos vastauksista, pumppu vaihdettu. Toinenkin puoli kurisee hieman, lieneekö jo hiekkaa sielläkin. Se ei vielä selvinnyt, voiko sen muovisen suojakuoren avata puhdistusta ja voitelua varten. Ihan helppoa se ei ainakaan ole.

Immunity

Ihmettelinkin tuollaista kurina ääntä omassa autossa, kun sitä ei toisesta autosta (Octavia) kuulu. Toimii kuitenkin moitteetta molemmissa. Lienee kai tuo sitten edessä jossain vaiheessa...  ::)

pekii

Minulla alkanut yksi pumppu vinkumaan ikävästi. Onko näitä mahdollista avata vai pitääkö suorilta vain tilata uutta? Wd40 ei poistanut ääntä.

eVW

Vanha ketju, mutta aihe osuu kuin nyrkki nenään.

GTE Passat Variant '16:ssa luukku toimii melkein hyvin, mutta tässä yhtenä päivänä se ei suostunut menemään kunnialla kiinni. Luukku jäi noin 20â€"30 cm auki ja halusi palata ylös. Laite ilmeisesti oletti, että olen itse luukun välissä. Tämä toistui useamman kerran, ja luukku meni kiinni vasta määrätietoisella auttamisella. Episodin jälkeen luukku on taas toiminut, mutta vasen nostin pitää pientä rutinaa ja kiinnimenoliike näyttäisi hiukan nykäisevän lähellä kiinniasentoa.

Tuntematta nostimen sisälmyksiä sen tarkemmin tämä tuntuu siltä, että ruuvin välissä on roskaa. Putsaus ja voitelu tuntuisivat oikeilta toimenpiteiltä, mutta nopealla vilkaisulla nostin ei näyttänyt kovin huollettavalta. Onkohan tästä jotain fiksumpaa tietoa kenelläkään? Lähteekö se jotenkin sievästi irti ilman isompia työkaluja? Nostin lienee sama kaikissa B8-Passateissa, ja luulisi VW:n käyttävän niitä muuallakin. Tässä vaiheessa voisin olla ihan tyytyväinen tekohengitykseenkin, jos WD40/jokin muu ihmeaine sopivasta suunnasta uitettuna antaisi sille vähän lisäelinaikaa.

(K-Caaran kommentti: "150 â,¬ menee vianhakuun, ja siihen tarvitaan sähkömekaanikko. Sen jälkeen tietenkin tulevat korjaus- ja varaosakulut. En ollenkaan osaa sanoa, onko näissä luukuissa ollut mitään vikaa." Juu, koskaan ei ole ollut ja nyt taas.)

duke7

^ eikös noiden orkkispumppujen hinta tippunut äskettäin tyyliin puoleen? Vai saikohan ne vain Skodan tiskiltä siihen hintaan 🤔
No, täältä joskus luin siitä. Jos on rikki niin hakee uuden ja vaihtaa itse, turha maksaa tutkimisesta.

jrinnes

Kaveri tuollaisen pumpun (tosin Skodan vastaavan) joskus purki ja sai vieläpä kasattuakin. Oli kuulemma niin kamala savotta, että ikinä ei enää uudelleen ala siihen. Niitä kun ei todellakaan ole tarkoitettu purettavaksi ja uudelleen kasattavaksi. Tämä kyseinen kaveri korjaa työkseen uusia(kin) Valtran traktoreita ja on ropannut autojakin koko ikänsä, eli varsin kokeneesta ihmisestä oli kyse.
Eli järkevintä lienee ostaa se uusi pumppu ja vaihtaa se itse. Tuo ei vaadi edes mitään muita työkaluja kuin pienen tasapäisen ruuvimeisselin, jolla saa avattua pumppujen päiden lukituskynnet.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

o.b.

Varaosanumero on 3G9827851B tai -C. Noin 560â,¬ marmorilla kpl.

Faceliftin osa ei käy, se on E- loppuinen.

a_jaba

Itse ostin alkukesästä uudet takaluukun avausmoottorit. Autodocilta sai sopivan alennusprosentin päivänä alle 200e/kpl, valmistaja on Stabilus jonka leima löytyi myös alkuperäisistä VW logollisista moottoreista.

https://m.autodoc.fi/stabilus/13676046
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

eVW

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 02.09.21 - klo:18:57
Kaveri tuollaisen pumpun (tosin Skodan vastaavan) joskus purki ja sai vieläpä kasattuakin. Oli kuulemma niin kamala savotta, että ikinä ei enää uudelleen ala siihen. Niitä kun ei todellakaan ole tarkoitettu purettavaksi ja uudelleen kasattavaksi. Tämä kyseinen kaveri korjaa työkseen uusia(kin) Valtran traktoreita ja on ropannut autojakin koko ikänsä, eli varsin kokeneesta ihmisestä oli kyse.
Eli järkevintä lienee ostaa se uusi pumppu ja vaihtaa se itse. Tuo ei vaadi edes mitään muita työkaluja kuin pienen tasapäisen ruuvimeisselin, jolla saa avattua pumppujen päiden lukituskynnet.

Kiitoksia! Tämä valitettavasti vähän vahvisti sitä, mitä pienellä vilkaisulla olin katsovinani, ts. laite on "huoltovapaa". Hyvä uutinen on kuitenkin siis se, että pumppu lähtee kohtuudella irti ilman kikkailuja.

Joudun vähän pohtimaan tuota vaihtoasiaa siltä kantilta, että autossa on huoltosoppari. Siinä on kuitenkin muistaakseni niin, että olisin tässä vaiheessa reippaasti saamapuolella lopputilityksessä, joten kun auto on muutenkin loppusuorallaan minulla, en viitsisi heittää vajaata tonnia menemään tuon pumpun vuoksi. Toisaalta sama soppari saattaa estää tarvikeosan käyttämistä, täytyy lukea tarkasti. Ja on tuossa sekin, että itse vaihtamalla pumpun saa kuntoon heti, K-Autossa joskus.

Joka tapauksessa tärkeää kuitenkin, että tiedän minkälaisen mörön kanssa tässä painitaan. Kallis mutta helppo remppa.

tuokkonen

Onpa tänne vaikea kirjoittaa. Viides yritys lähettää viesti tähän ketjun aiheeseen. Tästä kyllä kritiikkiä foorumisoftan suuntaan. Eikä toi caotcga hässäkkä lämmitä mieltä alkuunkaan.

Elikkä 2017 GTE Vaaaagona jätti luukun 30 cm auki. Tai 40. Eikä millään saanut kiinnemmäs.
Saman näköinen oli vasen pumppu, kuin aloitusviestissä.

Tarkemmin katsottuna jousi oli alkanut mennä sattumanvaraisista kohdin poikki. Ja sen kieppien puolikkaat olivat toistensa joukossa ja lopun jousen seassa paksuna klönttinä.

Rälläkän kanssa piti puolitella jousen renkaat, koska olivat niin helv.tin tiukassa nipussa toistensa kanssa. Sen siivouksen jälkeen luukun sai takasin kiinni ja toimi jopa normaalin oloisesti.

255 ekumeisseliä maksoi skruvatista uusi pumppu. Ainakin varaosanumero täsmäsi foorumin koodiin. Kiitokset tuosta varaosanumerosta.

Ilmeisesti noi pumput on suunniteltu vaihdeltaviksi. Vielä kun keksii mistä pääsee käsiksi siihen virtaliittiimeen.
2017 B8 GTE Farkku

ZimKork

Lainaus käyttäjältä: tuokkonen - 26.12.23 - klo:17:07Onpa tänne vaikea kirjoittaa. Viides yritys lähettää viesti tähän ketjun aiheeseen. Tästä kyllä kritiikkiä foorumisoftan suuntaan.

Näin off-topiccina, samaa olen kokenut pari kertaa myös toisissa ketjuissa. Olen laittanut viestiä, sitä ei näy - tai tulee virheilmoitus, laitan uudelleen, foorumisofta ilmoittaa "olet jo laittanut tämän viestin". Viestiä ei silti näy ketjussa millään refreshillä, eikä näy oman profiilin "näytä viestit" osiossa, mutta jos yrittää laittaa uudelleen tulee aina ilmoitus että viesti on jo laitettu. Sitten luovutin ja joku muu lopulta vastasi puolestani aiheeseen, joten asia jäi tuolloin minun osaltani, mutta jos muillakin on ongelmia niin en sitten ole ainoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy