Tiguanin akunvaihto

Aloittaja VWT, 29.12.20 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

VWT

Tiguanin akku alkaa olla vaihtokunnossa. Onko tietoa, pystyykö tähän Tiguan II malliin vaihtamaan akun itse vai tuleeko litannia eri sähköongelmia kaupankylkiäisenä?

dwntime

Voi vaihtaa. Jos vaihdat akun perinteisellä tavalla eli vanha pois, uusi tilalle, niin kun käynnistät auton sen jälkeen on taulu täynnä varoitusvaloja mutta ne katoavat kun lähdet ajamaan. Valot kun sammuneet niin sammuta auto ja starttaa uudelleen jolloin myös ACC palaa peliin mukaan.

Jos vaihdat kapasiteetiltaan samankokoisen akun niin eipä tarvii edes koodailla. Isompi tai pienempi niin autolle pitäisi kertoa uusi kapasiteetti.

pasi61

Ilmeisesti vaatii AGM- akun jos star-stop automatiikka autossa?

dwntime


VWT

Lainaus käyttäjältä: pasi61 - 30.12.20 - klo:19:21
Ilmeisesti vaatii AGM- akun jos star-stop automatiikka autossa?

EFB tässä oli defaulttina vaikka start & stop löytyy

M_M

Joo, kyllä EFB pelaa myös start-stopin kanssa. Mullakin oli Audissa tehtaan jäljiltä EFB-akku.

Jos akun tyyppiä vaihtaa niin sekin muutos on suotavaa koodata akun hallintajärjestelmään, samoin kuin edellä mainittu kapasiteetin muutos.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Juzu84

Jos autossa on akun tilan valvonta eli akun vaihto on koodattavissa, on uusi akku aina koodattava vaihdettaessa vaikka sen vaihtaisi teknisiltä arvoilta samanlaiseen. Tämän koodauksen johdosta auton sopeutuma vanhaan akkuun nollautuu. Uusi akku on myös syytä ladata täyteen ennen asennusta autoon.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Yhteyttä voi ottaa privalla.

M_M

Niin... Tästähän on useammassa viestiketjussa jo ollut puhetta eikä asia ole ihan selkeä.

Osassa MQB-autoja valmistajan ohjeet käskevät koodata akunvaihdon aina, kyllä.

MUTTA, osassa manuaaleista lukeekin nimenomaisesti, että mikäli akun tyyppi ja kapasiteetti pysyvät samoina, niin mitään koodausta EI tarvitse suorittaa.

Luulisi valmistajan itsensä tietävän miten autonsa toimivat ja mitä ne vaativat.  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy