Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

v6e

Jaah, tänään töihin lähtiessä auto sano "vouuuh naknaks naks"

Aloin tossa muistia kaivaa ja tajusin että keskiviikkona 2km webastolämmityksellä ja viimeksi 29.pv pidempi lenkki tyhjensi akun. Pakkasta on ollut -20/-25 ja webastoa käytetty aktiivisesti.

Onko arvausta onko akku nyt entinen, varmaan vetänyt jäähän tuon jo. Ajoin 100km ja nyt näyttää 12,7v.
Aamulla on käynyt 11v kun webasto häly tullut.
Oma arvaus että akku kestää Max kevääseen ja sitten entinen... Autolla ikää kohta 2v, kilometrejä 54t ja webastoa käytetty kyllä surutta.

minom

Eilen ruudulle ilmaantui ID.4 säikeestä tuttu varoitus 12V akusta. Autolla ajettu viikko sitten pitempi pätkä, ei webastoa, muuten nurkkapyöritystä. Suhtaudun toistaiseksi varoitukseen, että se on pelkkää softan sekoilua...

hge

Nyt kylmillä keleillä pari ärsyttävää huomiota:

1) Tutkat sekaisin, hälyttää hälytysajoneuvon äänellä vasenta kylkeä ja oikeaa etukulmaa. Pessyt ja kuivannut auton, ei vaikutusta. Alkaa tämä show, kun pakkaset on tuolla -10 pahemmalla puolella.

2) Kone nykii 5min ajan lähdön jälkeen, tasakaasulla kierrokset seilaa 1,5K - 2K ja pää nyökkäilee.
U jelly?

Semtec

Täällä ajettu lyhyitä ja keskipitkiä välejä webastolla ja virtaa on riittänyt. Webasto savuttaa jonkin verran, suoraan suhteessa pakkasmäärään, melko normaalia. Helppoa ja mukavaa menemistä kun on webasto.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: minom - 03.01.24 - klo:07:51Joo juurikin tuo katoksen puute aiheuttaa varmasti tätä ongelmaa. Mietin jo sellaista magneetilla kiinnitettävää suojaa, mutta kaveri taas sanoi, että niistä jää pitkässä juoksussa jäljet kylkiin. Magneettien väliin kun herkästi jää jotain soraa joka sitten hankautuu magneettien alla.
Ei se magneettisuojus poistanut tuota ongelmaa, samalla lailla se solenoidi jumahti.

uma

Front assist ei tykännyt ilman lämpenemisestä nopeasti.

Tuli jatkuvaksi "Front Assist käytössä rajoitetusti" -ilmoitus.

Samalla Emergency Assist, Travel Assist ja vakkari lakkasivat toimimasta.

Johan tässä menikin yli 3 kuukautta ilman herjoja. Pisin aika tähän mennessä.
Seat Leon FR eHybrid 2021

miz

Meni itselläkin nuo paksun kuuran peittoon, sekä tutka että parkkisensorit.

Pyyhkimällä puhtaaksi loppui herjat.

uma

Täällä ei putsailut auttanut.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Tos®

Kameran edessä voi olla huurretta myös
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

uma

Jep, olihan siinä lasin sisäpuolella, sen kuivaamiseen hiustenkuivaaja oli aika hyvä. ELi sekin kuivattu. Lämmin ja kuiva autotalli muutamaksi päiväksi voisi ratkaista tämän probleeman, veikkaan, että joko tutkan kotelon sisällä tai jossakin kamerassa vielä kosteutta.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Tos®

Golf 8 SSP koulutuksessa mainitaan, että kamerassa on automaattinen lämmitys siinä "pohjassa".
Toki sen teho ei varmaan ole kovin häävi.

Kun huurre on pois, pitää ajella normaaleja teitä, että kamera tunnistaa sen - sitten häröt poistuu itsestään.
Se ei poistu uudelleenkäynnistämällä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

uma

Käytin auton huollossa. Tutka oli lakannut antamasta dataa autolle. Diagnostiikkapaketin läpiajamisella parani.

Kiitokset Tos@:lle tuosta huurtumisen jälkeisestä vinkistä!
Seat Leon FR eHybrid 2021

uma

Korjaus aiempaan: diagnostiikkapaketin ajamisella parani 2 tunnin ajaksi  ;D
Seat Leon FR eHybrid 2021

jopi

Infotainment hukkasi asetukset itsestään pysäköinnin aikana. Luulin että tämä olisi ollut aikaisempien versioiden bugeja, mutta 1940 sisällä ja näin kävi. Tosin eipä hetkeen ole tätä tehnytkään.

Onko tähän jokin ratkaisu? Onko avaimen paristo tyhjenemässä?
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

minom

Minulla on uusin Infotainment softa alkanut tekemään sitä, että auto menee itsekseen "privaatti" tilaan, eli käytännössä siellä ei ole ilmeisesti yhtään käyttäjää valittuna. Tämä tarkoittaa sitä että Seat Connectin kautta ei voi tehdä mitään. Korjaantuu hetkeksi, kun autossa vaihtaa käyttäjän. Nyt tainut kolme kertaa mennä tuohon privaatti tilaan itsekseen.

zsi

Lainaus käyttäjältä: jopi - 02.02.24 - klo:21:06Infotainment hukkasi asetukset itsestään pysäköinnin aikana. Luulin että tämä olisi ollut aikaisempien versioiden bugeja, mutta 1940 sisällä ja näin kävi. Tosin eipä hetkeen ole tätä tehnytkään.

Onko tähän jokin ratkaisu? Onko avaimen paristo tyhjenemässä?
Täällä 1940 hävitti samoin jatkuvasti mm. navigaattorin osoitetiedon eikä ollut aina synkronissa Connect-palvelun pilven kanssa. Ratkaisu oli päivitys 1969-versioon, jonka jälkeen kaikki toimii normaalisti tältä osin.

Jape80

Lainaus käyttäjältä: v6e - 23.10.23 - klo:08:04Yritin huollon naiselta udella, totesi vain kiukutellen että AINA molemmat avaimet mukaan oli mikä tahansa päivitys ;D tää Airportin kiukkupussi on todella hankala puhelimessa. Väännettiin kerran jo luvatusta sijaisautosta tiskillä.

Piti asioida takuuhuollossa Airportissa jokin aika sitten ja onneksi ei joutunut kiukkupussin kanssa vääntämään, oli toinen henkilö puhelimessa ja sitten paikan päällä ajoitin käyntini niin ettei joutunut kyseiselle tiskille. Ikinä ei muuten ole molempia avaimia pyydetty, oli kyseessä päivitys tai jokin muu huoltotoimi.

Aaltool

Peruutuskamera lakkasi toimimasta 5 päivää takuun loppumisen jälkeen (tuontiauto). Valmistaja ei tule penniäkään vastaan ja takuu ei vikaa korjaa. Myyjäliike lupasi tulla kuluissa vastaan, mutta onpa aivan järjettömän hintainen tuo peruutuskameran korjaus silti, sillä valtuutetun liikkeen arvio korjaukselle oli väliltä 500e-1400e riippuen siitä, selvitäänkö pelkällä johdotuksen vaihdolla vai pitääkö koko kameramoduuli uusia. Paljon rahaa siitä 320x240 resoluutiolla olevasta puurosta.

kylpykuula

Tänään käyty tautisen hintaisessa 60tkm huollossa.
Katselin papereita ja huoltokaan tiennyt miksi, mutta onko muilla auton takuu 5 vuoden lisäksi 150tkm? On kuulemma poikkeuksellinen takuu VAGeissa.

minom

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 06.02.24 - klo:23:05Tänään käyty tautisen hintaisessa 60tkm huollossa.
Katselin papereita ja huoltokaan tiennyt miksi, mutta onko muilla auton takuu 5 vuoden lisäksi 150tkm? On kuulemma poikkeuksellinen takuu VAGeissa.
Paljon oli? Tuo olisi tiedossa vuoden päästä...

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 06.02.24 - klo:23:05Tänään käyty tautisen hintaisessa 60tkm huollossa.
Katselin papereita ja huoltokaan tiennyt miksi, mutta onko muilla auton takuu 5 vuoden lisäksi 150tkm? On kuulemma poikkeuksellinen takuu VAGeissa.

Ostaessani auton 2021 siihen annettiin 5 vuoden ja 100 tkm takuu, joka käsitykseni mukaan oli maahantuojan myöntämä, jonkinlainen kampanja. Muistaakseni siihen sai ostettua muutamalla satasella lisää kilometrejä 150 tkm:n asti.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Simbe

Lainaus käyttäjältä: Aaltool - 06.02.24 - klo:09:44Peruutuskamera lakkasi toimimasta 5 päivää takuun loppumisen jälkeen (tuontiauto). Valmistaja ei tule penniäkään vastaan ja takuu ei vikaa korjaa. Myyjäliike lupasi tulla kuluissa vastaan, mutta onpa aivan järjettömän hintainen tuo peruutuskameran korjaus silti, sillä valtuutetun liikkeen arvio korjaukselle oli väliltä 500e-1400e riippuen siitä, selvitäänkö pelkällä johdotuksen vaihdolla vai pitääkö koko kameramoduuli uusia. Paljon rahaa siitä 320x240 resoluutiolla olevasta puurosta.
Melkoinen hinta. Itsellä meni juurikin kolmen vuoden kohdalla tuo moduulin vaihto takuuseen.

Semtec

Takavalolistakin on sellainen että ei kestä normaalia Suomen talvea, menee vaihtoon vähän väliä. Ennätys tällä palstalla taisi olla kolme takuuvaihtoa parin vuoden sisällä. Maksaa osineen ja töineen noin 800-1200 euroa.

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: minom - 07.02.24 - klo:07:38Paljon oli? Tuo olisi tiedossa vuoden päästä...

1100e ilman raitisilmasuodatinta. Säästää tuosta satasen, jos vie omat tulpat ja öljyt.

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 13.02.24 - klo:12:201100e ilman raitisilmasuodatinta. Säästää tuosta satasen, jos vie omat tulpat ja öljyt.

Viimevuoden elokuussa Lohjan autotalossa samainen huolto raitisilmasuodattimella 908 euroa.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

minom

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 13.02.24 - klo:12:201100e ilman raitisilmasuodatinta. Säästää tuosta satasen, jos vie omat tulpat ja öljyt.
Jebus. Moottoriko siellä menee vaihtoon...

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: minom - 14.02.24 - klo:08:06Jebus. Moottoriko siellä menee vaihtoon...

No ei sentään Dsg vaihteisöljyt näyttelee isointa roolia. Hyvä tietää, että Lohjalla on huolto kanssa, koska sinne auto menee seuraavaksi halvemman hinnan perässä.
Autoon oli takuukampanja tällä kertaa akkukotelon vahaus, kun viimeksi olivat ovet. Lisäksi takuuseen vaihtoivat alatukivarsien takahelat, jotka olivat revenneet.
Pyysin katsomaan jäätyvää latausporttia ja luukkua. Siinä luukunavauksen ponnahtavassa tapissa on selvät urat eli joku hankaa. Lisäksi pistooli jäätyy jumiin tai ei lukitu, niin selkeä vika siinä on. Nyt antoi kovalla pakkasalle taas ihan virheilmoitusta, että vie auto huoltoon. Olivat 15e hintaan putsanneet vedenpoistoreiän ratkaisuna vikaan.
Sama vaimea kolina kuuluu edelleen etuoikealta ja joku siitä täällä mainitsikin. Saman kuulin myös muissa koeajettavissa. Onko tietoa mikä ääntä mahdollisesti pitää


hannupekka

Kevythybridiin näytti ajanvaraus 60tkm huollolle hinnaksi vajaa 800e.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

uma

Jep valolista halkeaa keskeltä takaa herkästi ja sitten vettä valoissa saman tien. Tämän suhteen päädyin tee-se-itse ratkaisuun, koska takuu loppu. Käytetty valo ovelle kuljetettuna 127e. Itse valolista on helppo irroittaa, kontin sisäpuolen suojakuori onkin sitten hankalampi tapaus laittaa paikoilleen, siinä vaikutti olevan voima avaintekijä onnistumisessa.

Itse valolista kannattaa laitta paikoilleen hyvin varovasti, se on helppo murtaa, jos vähänkin runnoo sitä paikoilleen (valon muovikotelo lohkeaa helposti keskeltä).

Ai niin, kannattaa katsoa ensin mikä valo on koodiltaan, niitä on aika erilaisia tarjolla.

Lainaus käyttäjältä: Semtec - 07.02.24 - klo:17:17Takavalolistakin on sellainen että ei kestä normaalia Suomen talvea, menee vaihtoon vähän väliä. Ennätys tällä palstalla taisi olla kolme takuuvaihtoa parin vuoden sisällä. Maksaa osineen ja töineen noin 800-1200 euroa.
Seat Leon FR eHybrid 2021

miz

^^
Omassakin oli kolinaa oikealla edessä, ja siitä useamman kerran mainitsin huollossakin. Eivät koskaan löytäneet tai kuulleet mitään, samanlaisena pysyi niin kauan kuin auto mulla oli.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy