Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Yaffa0

Ei ole 16A:n virtaa saatavilla, mutta moottorinlämmitin sisätilapistokkeella (ja Defan 1800 W lämppärillä) työntää oikein mukavasti lämpöä kabiiniin 8A:n virrallakin. Sitä käytin viime talvena paljon ja jopa -20 C:ssä lämpeni oikein kivasti. Niillä pakkasilla ei tämän auton akuilla oikein ajella muutenkaan.

Nollan ympärillä tuo 8A-lataus/lämmitysvirta on riittänyt kyllä ainakin ikkunoiden avaukseen ihan hyvin.

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Farao - 07.09.22 - klo:11:24
Edelleen se tärkein tekijä esilämmityksessä on saatavilla oleva virta. Jos se on 8A laturissa, niin sieltä ei mitään kauhean eksoottista saa halusi tai ei. Pelkällä akulla tai 16A latauksella meno on jo kovin erilaista.

Juurikin näin, samat kokemukset kahdesta viime talvesta.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Jontigga

Eilen tuli K-auto Airportista vihdoin hyviä uutisia. Peruutuskameran korjaukseen tarvittavat osat ovat käytettävissä ja korjataan 15-16.9. Jo tässä tuli noin 6kk odotettua varaosia  ::) Samassa yhteydessä tehdään laadunparannuskampanja akun ohjainlaitteelle. Tämä kampanja omaseatin mukaan alkanut 1.9.2022 alkaen.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

mikama83

Vihdoin oman auton laadunparannuskampanja saatiin läpi(1.5eTsi) ja nyt auto toimii niin kuin se olisi pitäny toimia jo pari vuotta sitten. Raitisilmasuodattimen vaihdoin äsken ja olihan tuo jo vaihdon tarpeessa  ;D


Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 07.09.22 - klo:13:22
Eilen tuli K-auto Airportista vihdoin hyviä uutisia. Peruutuskameran korjaukseen tarvittavat osat ovat käytettävissä ja korjataan 15-16.9. Jo tässä tuli noin 6kk odotettua varaosia  ::) Samassa yhteydessä tehdään laadunparannuskampanja akun ohjainlaitteelle. Tämä kampanja omaseatin mukaan alkanut 1.9.2022 alkaen.

Oli tullut myös minulle merkintä tuosta laadunparannuskampanjasta akun ohjainlaitteelle eli koskee siis myös MY22 autoja, samoin kuin se tavaratilan väliverkon kiinnikkeiden tarkistaminen. Mitähän tuossa ohjainlaitekampanjassa tehdään tai mistä siinä on kyse? Näin maallikon silmin latauksissa on kaikki toiminut ok tähän asti. Tuo voi toki liittyä ajonaikaiseen lataukseen tms.

Öljynvaihto edessä 1-2 kk:n päästä, ensimmäinen vuosi ja 15 tkm lähestyy. Pitää teettää nuo kampanjat siinä samalla. Infosysteemiä ei tarvitse päivittää, kun se päivittyi itse.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tpl2

MySEAT- portaali on näemmä poistunut ja vuoden vanha Leon puhaltelee mukavasti kylmää lisälämmitintä käytettäessä. Härvelissä 8,5” Media System. Seat Connectista tuota ei näemmä pysty säätämään, joteen tietääkö kukaan mistä? K- autosta ei apuja löytynyt.

Yaffa0

,,ppi... Seat Connect Applen tai Googlen kaupasta.

Sellaisen tarttet. Kännykkään siis.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tpl2

Appilla saan ”lisälämmittimen” päälle, mutta tällä hetkellä se ei puhalla lämmintä vaan menee LO- tilaan. Mitään muuta en saa appilla tehtyä.

hege

Ei tuo ajastettu esilämmitys kyllä vaan toimi, kerran viime viikolla oli täysin lämmin autoon mennessä. Tänäänkin 8:00 ajastus ja 8:06 autolla autonkin kellon mukaan, kylmä oli.

"Kun latauspistoke on kiinni, auton ilmastointi alkaa 30 minuuttia ennen suunniteltua lähtöaikaa. Jos ajovalmiutta ei muodosta suunnitellun lähtöajan jälkeen, autoa ilmastoidaan vielä 15 minuutin ajan."

Kai se täytyy asennuttaa idioottivarma sisäpistoke niin saa lämpöä varmasti talvella. Toi ohjeessa mainittu puoli tuntia nyt muutenkaan riitä mihinkään jos on totta.

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: hege - 12.09.22 - klo:08:32
Ei tuo ajastettu esilämmitys kyllä vaan toimi, kerran viime viikolla oli täysin lämmin autoon mennessä. Tänäänkin 8:00 ajastus ja 8:06 autolla autonkin kellon mukaan, kylmä oli.

"Kun latauspistoke on kiinni, auton ilmastointi alkaa 30 minuuttia ennen suunniteltua lähtöaikaa. Jos ajovalmiutta ei muodosta suunnitellun lähtöajan jälkeen, autoa ilmastoidaan vielä 15 minuutin ajan."

Kai se täytyy asennuttaa idioottivarma sisäpistoke niin saa lämpöä varmasti talvella. Toi ohjeessa mainittu puoli tuntia nyt muutenkaan riitä mihinkään jos on totta.

Kyllä se ainakin minulla toimii todella hyvin. Riittää paukkupakkasillakin sulattamaan lasit 30min lämmityksellä. Autossa on tehokkaampi lämppäri kun kilowateiltaan, kun monessa webastossa.

Vie auto huoltoon, ei toimi oikein jos ei tämän hetken lämpötiloissa lämpene. Itsellä oli esim. tänään ajastettu lähtö 6.40 ja pyynti +20 astetta. Auto oli ihan mukavan lämmin. Viime yönä oli meillä päin +4 astetta.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Aanaa

#1030
12 v akun lataus e-hybridissä
2020 plugari oli huollossa, sanoivat että 12 v akun jännite heikko (12,3), pitää ajella enemmän  bensalla tai ladata.
Käyttöohjeen mukaan akkua voi ladata (bensalla ajoa lukuunottamatta) vain huollossa. Kaivoin 12 v akun esiin peräluukusta ja tosiaan se on tiukasti paketoitu sinne.

Onko kellään tietoa voiko sitä kotioloissa ladata?

Edit: tällainen Golf GTE:n latausohje löytyi Youtubesta. Eikös tämä ole sama tekniikka, uskaltaisiko tuota kokeilla kotioloissa. Laturina c-tekin älylaturi 2000-luvun alkuvuosilta. https://www.youtube.com/watch?v=GsM1OX0SdKs


dwntime

Lainaus käyttäjältä: Aanaa - 12.09.22 - klo:09:57
12 v akun lataus e-hybridissä
2020 plugari oli huollossa, sanoivat että 12 v akun jännite heikko (12,3), pitää ajella enemmän  bensalla tai ladata.
Käyttöohjeen mukaan akkua voi ladata (bensalla ajoa lukuunottamatta) vain huollossa. Kaivoin 12 v akun esiin peräluukusta ja tosiaan se on tiukasti paketoitu sinne.

Onko kellään tietoa voiko sitä kotioloissa ladata?

Edit: tällainen Golf GTE:n latausohje löytyi Youtubesta. Eikös tämä ole sama tekniikka, uskaltaisiko tuota kokeilla kotioloissa. Laturina c-tekin älylaturi 2000-luvun alkuvuosilta. https://www.youtube.com/watch?v=GsM1OX0SdKs

Minä latasin Tarraco e-hybridin akkua juurikin noin. Ei tarvii eikä edes saa alkaa sitä akkua sieltä takakontista kaivamaan, koska jos sitä sieltä latailee suoraan niin silloin lataus tehdään ohi akunvalvonnan.

mikama83

11 tuntia ajoin juuri Lappiin ja nyt menee hermo tuohon kojelaudan natinaan. ,,äni lakkaa jos tunkee sormen tuulilasin ja kojelaudan väliin mutta en keksi millä tuon korjaisi. Yksi vaihtoehto voi olla se pitkä tuuletusritilä joka pitäisi sen äänen, mutta en taida sitä saada millään irti.
Ottavatkohan huollossa asiaan mitään kantaa jos tuosta valittaa?

uma

Mulla ilmeni autossa myös rahisevaa/narisevaa ääntä reilusti käännettäessä. Vetoakselin suojan uloin kiristinlenkki oli irronnut ja silponut suojan. Auto huoltoon siis.


Lainaus käyttäjältä: Tombba - 21.05.21 - klo:15:16
Auto kävi pajalla keskiviikkona.

Ilmoitetut viat:
- Kessyllä muutaman kerran ei ole mennyt ovet lukkoon
- Pari kertaa tullut herja oikeasta sumuvalosta
- Apukuskin ovesta tulee ajoittain resonoivaa ääntä
- Silloin tällöin ääriasennossa kääntäessä etupäästä kuuluu rahinaa/narisevaa ääntä

Tehdyt toimenpiteet:
- Kessy päivitetty
- Myös sumuvaloon liittyen tehty päivitys, molemmissa oli kuulemma joku vikatilanne todennettavissa
- Todettu, että ovi ei resonoi ja annettiin kolmisivuinen äänenpaikannusdokumentti mukaan, joka pitää täyttää seuraavalla kerralla kun tämä "ääni" taas tulee. Otin tuon listan lähinnä v*ttuiluna
- Todettu, että kääntäessä ei kuulu narinaa

Hain auton ja pääsin työpaikan parkkihalliin, ja pysäköidessä hirveä narina. Homma videolle ja takaisin liikkeeseen. Huoltoäijä sanoo, että kyllähän tuo aika paha ääni on. Ottivat nosturille saman tien. Syyksi paljastui vetoakselin suojakumi, joka kostealla kelillä aiheuttaa ääriasennossa moisen äänen. Jostain syystä vain toisella puolella. Laittoivat siihen silikonia, ja sanoivat, että otetaan seurantaan.

Tänään taas parkkihallissa pysäköidessä ääni palannut, mutta hieman pienempänä. Kyllä tuon kanssa nyt elää, mutta on se sellainen ääni, että kääntää päitä parkkihallissa :D
Seat Leon FR eHybrid 2021

Tombba

Lainaus käyttäjältä: uma - 12.09.22 - klo:19:53
Mulla ilmeni autossa myös rahisevaa/narisevaa ääntä reilusti käännettäessä. Vetoakselin suojan uloin kiristinlenkki oli irronnut ja silponut suojan. Auto huoltoon siis.

Mulla on ollut alusta asti nariseva ääni ääriasennossa käännettäessä kostealla kelillä. Huollon tuomio oli, että vetoakselin suojakumi hinkkaa itseään vasten ja aiheuttaa tuon äänen. Ovat nyt kahdesti laittaneet siihen silikonia, joka auttaa kyllä, mutta vaikutus loppuu varsin nopeasti. Kuulemma ominaisuus, joka ei aiheuta toimenpiteitä, eikä kuulu huollon toimenpiteisiin. Pitänee siis odottaa, että suojakumi menee sököksi, ja varmaan hajottaa nivelen siinä samalla. Ehkä sitten aiheuttaa toimenpiteitä. Onneksi on 5-v takuu.

EK99

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 09.09.22 - klo:12:51
Vihdoin oman auton laadunparannuskampanja saatiin läpi(1.5eTsi) ja nyt auto toimii niin kuin se olisi pitäny toimia jo pari vuotta sitten.

Oliko laadunparannuskampanja 90T4? Tietääkö joku mitä siinä tehdään? Mikä on muuten viimeisin ohjelmistoversio, onko 1890?

Rpnt

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 22.08.22 - klo:14:51
Tänään auto oli laadunparannuskamppanjassa. No pieleen se meni tottakai. Joku ohjainlaite oli viallinen ja yksi päivitys jäi kesken jonka takia nyt ei se hätäpuhelutoiminto toimi. Navigaattoria ei löytyny enää ollenkaan, kaista-avustin ei ole enää niin helppo ottaa pois ja auto nykäisee 30km/h vauhdissa kun hiljentää vauhtia  :(

Minulla kävi miltei samanlailla. Ohjainlaite, joka vastaa mm. hätäpuhelutoiminto oli viallinen ja se vaihdettiin. Samalla katosi vakkari sekä navigaattori. Mutta saivat asiat korjattua.

Minulla tekee samaa, että auto nykäisee n. 30km/h vauhdissa, kun jarruttaa tasaisesti.
Em. mainittu ongelma on myös havaittu tehtaalla, mutta siihen ei ole vielä korjausta.
Sanoivat huollossa, että tähän asiaan tulee todennäköisesti takaisinkutsu kampanja.

zsi

Lainaus käyttäjältä: HS100 - 14.09.22 - klo:17:29
Oliko laadunparannuskampanja 90T4? Tietääkö joku mitä siinä tehdään? Mikä on muuten viimeisin ohjelmistoversio, onko 1890?
Ymmärtääkseni 90T4 on kampanja, joka koskee mallivuoden 2020 ja ennen joulukuuta 2020 valmistuneita mv. 2021 kevythybrideitä. Näissä on ollut alunperin infotainmentin 16xx-ohjelmistoversio, joka kampanjassa päivittyy versioon 1896. Samalla laitteiston tyyppi-tunnus muuttuu B- tai C-loppuisesta K- tai L-loppuiseen vastaavasti.

EK99

Lainaus käyttäjältä: zsi - 14.09.22 - klo:19:04
Ymmärtääkseni 90T4 on kampanja, joka koskee mallivuoden 2020 ja ennen joulukuuta 2020 valmistuneita mv. 2021 kevythybrideitä. Näissä on ollut alunperin infotainmentin 16xx-ohjelmistoversio, joka kampanjassa päivittyy versioon 1896. Samalla laitteiston tyyppi-tunnus muuttuu B- tai C-loppuisesta K- tai L-loppuiseen vastaavasti.

Ok, kiitos tiedosta! Kunhan ei nyt sitten tulisi muita ongelmia tilalle, kuten tuota nykimistä jne.

mikama83

Lisää pohdintaa "kojelaudan" narinaan. Aamulla lähdettiin Lapista pois ja vettä tuli 4 tuntia putkeen ja ei kuulunu sitä narinaa. ,,sken vesisade loppui ja vähän sen jälkeen narina alkoi taas. Pyyhkijät ei vaikuta ääneen joten ainut johon kosteus voisi noin vaikuttaa on se tuulilasin ulkopuolella alareunassa oleva muovi, että jos se nyt elää jotenkin. Eikai kostean kelin pitäisi auton kojelautaan vaikuttaa?

Yaffa0

Mulla on Skodassa (Fabia) irronnut kerran juuri se tuulilasin alapuolella (ulkopuolella) oleva muovikaukalo sijoiltaan. En saanut sitä paikoilleen itse vaan laittoivat muun huollon yhteydessä takaisin. Se aiheutti pientä räminää, kun ei ollut jengoillaan. Lisäksi, jos se ei ole kunnolla paikallaan, niin sen allehan voi päästä vettä. Eli en osaa sanoa suoraan, että voiko sulla ääni tulla tuosta, mutta sen irtoaminen on siis kyllä mahdollista.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Jontigga

Taas oli Leoni 4 päivää K-autossa huollossa. Peruutuskameran korjaus takuuna vihdoin ja viimein 6kk odottelun jälkeen. Lisäksi laadunparannuskampanjana akun ohjainlaitteen päivitys. Tämän takia auto vietti kaksi extra päivää huollossa. Päivitys ei mennyt läpi ja vaihtoivat kokonaan akun ohjainlaitteen. Vähän elin toivossa, että akun ohjainlaitteen vaihto voisi auttaa myös connectin lähtöaikojen toimimattomuuteen. Ei ole toiminut ajastuksien tekeminen viimeiseen 1,5v connectin kautta.

Mutta ai että oli mukavaa saada oma auto Seat arona 1.0 tsi dsg sijausauton jälkeen. Oli melkoisen kova laitos nykimään liikkeelle lähdöissä 3-pyttyinen dsg  ::)
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 20.09.22 - klo:19:35
Taas oli Leoni 4 päivää K-autossa huollossa. Peruutuskameran korjaus takuuna vihdoin ja viimein 6kk odottelun jälkeen. Lisäksi laadunparannuskampanjana akun ohjainlaitteen päivitys. Tämän takia auto vietti kaksi extra päivää huollossa. Päivitys ei mennyt läpi ja vaihtoivat kokonaan akun ohjainlaitteen. Vähän elin toivossa, että akun ohjainlaitteen vaihto voisi auttaa myös connectin lähtöaikojen toimimattomuuteen. Ei ole toiminut ajastuksien tekeminen viimeiseen 1,5v connectin kautta.

Mutta ai että oli mukavaa saada oma auto Seat arona 1.0 tsi dsg sijausauton jälkeen. Oli melkoisen kova laitos nykimään liikkeelle lähdöissä 3-pyttyinen dsg  ::)

Selvisikö sulle mitä muuta tuo ohjainlaitteen päivittäminen tarkoitti? Mulla on sama laadunparannuskampanja ja auto on menossa kuukauden päästä vuosihuoltoon (öljynvaihtoon), jonka yhteydessä meinasin tuon teettää. En kuitenkaan aio jättää autoani sinne yöksi vaan jos eivät saa sitä päivän aikana tehtyä, niin sitten jää laadut parantamatta. Connect on toiminut minulla ekaa kuukautta lukuunottamatta koko ajan ihan hyvin. Samoin kaikki lataukseen tms. liittyvä. Olisi siksi kiva tietää mitä tuossa ohjainlaitteen "laadunparannuksessa" oikeasti tehdään. Onko kellään tietoa?
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

uma

Moi, mulla auto tänään akun ohjain kamppisvaihdossa. Pieleen meni kuulemma, ei riittänyt kamppisosan vaihto vaan joutuu vaihtaan jonkun toisen ohjaimen myös. Auto jää huoltoon ainakin ensi viikon loppuun asti odottamaan puuttuvaa osaa. Nyt on jo vähän hohhoijaa meininki tän eHybridin kanssa.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: uma - 21.09.22 - klo:17:33
Moi, mulla auto tänään akun ohjain kamppisvaihdossa. Pieleen meni kuulemma, ei riittänyt kamppisosan vaihto vaan joutuu vaihtaan jonkun toisen ohjaimen myös. Auto jää huoltoon ainakin ensi viikon loppuun asti odottamaan puuttuvaa osaa. Nyt on jo vähän hohhoijaa meininki tän eHybridin kanssa.

Huh, käsittämätöntä.

Avasko ne yhtään, että miksi tuo vaihdetaan tai mitä vikoja on esiintynyt? Onko tulipalon vaaraa tms.? Pitäs tietää, että miksi tuollaista kamppista nyt tehdään. Meneekö auton takuu, jos jättää tuon tekemättä? Koska jos se on vaan jokin nice-to-have ominaisuus, niin voisi jopa jättää väliin. Mulla ei ole ollut mitään vikoja latauksiin tai akun toimintaan liittyen. Toki siellä voi olla sellaisia vikoja, jotka eivät näy nyt heti päälle.

Mutta en mä jätä mun autoa sinne viikoksi seisomaan. Se on ihan varma, elleivät anna jotakin todella eksoottista menopeliä sijaisautoksi. Viimeksi kun auto oli huollossa siellä K-auto Airportissa, niin sen ovet olivat lukitsematta (ja toinen ulko-ovi raollaan), kun menin hakemaan sitä. :D Lisäksi on riski, että tulee kolhuja, kun auto seisoo tollaisessa suurliikenteisessä paikassa kauan.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

uma

Ei kuulemma softat päivity ilman tuota vaihtoa. Vikavaloja palaa niin suuri määrä, että ei voi päästää ajoon.

En tiedä mikä tän kamppisvaihdon alkusyy on, varmaan joku viisaampi foorumilla vois tietää mikä alkusyy on.

En tiedä liittyykö tähän, mutta olen ihmetellyt, kun ei 1780 päivity uudempaan mun autossa OTAna.

Niin, ja sama homma, ei mulla akun kanssa ole mitään probleemia ollut.
Seat Leon FR eHybrid 2021

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: uma - 21.09.22 - klo:18:15
Ei kuulemma softat päivity ilman tuota vaihtoa. Vikavaloja palaa niin suuri määrä, että ei voi päästää ajoon.

En tiedä mikä tän kamppisvaihdon alkusyy on, varmaan joku viisaampi foorumilla vois tietää mikä alkusyy on.

En tiedä liittyykö tähän, mutta olen ihmetellyt, kun ei 1780 päivity uudempaan mun autossa OTAna.

Niin, ja sama homma, ei mulla akun kanssa ole mitään probleemia ollut.

Mulle tullut OTA päivityksiäkin ja versio noussut 1804:sta A986 -versioon. Sen jälkeen ei softassa juuri vikoja ole ollutkaan. Pitää selvitellä, mutta alkaa tuntua, että kamppis jää väliin :)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

hannupekka

Lainaus käyttäjältä: hannupekka - 02.09.22 - klo:19:53
Onkos muilla ollut tällaista ongelmaa peruutuskameran kanssa? Aiemmin on auttanut, että auto on ollut pari tuntia sammuksissa mutta nyt ei vaikka oli yön yli. Myöskään infotainmentin boottaus ei vaikuta. Ja linssi on paikallaan.


Tänään kävi auto tutkittavana. Rauta kunnossa, kameran softalle oli päivitys joka kuulemma korjaa juuri tällaisia ongelmia. Päivitys tehty ja ainakin kaupan pihassa toimi niinkuin pitääkin. Seuraillaan.
-21 Seat Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG

v6e

Hain eilen auton huollosta, sqivat tutkittua front assistin jatkuvia ongelmia. Mekaanikko oli vaihtanut viallisen tuulilasikameran uuteen.

Samalla vaihtui käynnistys painike joka oli haljennut keväällä.
Vaihteistosta ei vikaa löytynyt, laatikon asetukset nollattiin ja sopeutettiin.

Peruutuskameralle uus softa mutta siitäkään ei varsinaista vika löytynyt.

Tavaratilan verkon kiinnikkeet jäi tekemättä koska kattoverhoilu olisi pitänyt purkaa pois, tuolle tulee uusi aika JOULUKUULLE...
No, jos hyvin käy niin huolto tulee samalla kertaa taas.

Jarruista ei löytynyt mitään taaskaan.

Jontigga

Itse kysyin K-autosta mitä akun ohjainlaitteesta päivitetään niin eipä osannut henkilö tiskillä sanoa mitään järkevää. Kuulemma normaali päivitys toimenpide. Veikkaanpa että noissa ohjainlaitteissa on juurikin havaittu ongelmaa ettei ne päivity OTA päivityksenä. Toki tämä vain oma veikkaus. Aika herkästi nimittäin omastani vaihtoivat. Sen osasi sanoa että monessa autossa ollut ongelmaa kun päivitetty akun ohjainlaite niin alkaa herjaamaan SOS puhelin vikaa ja myös muita vikavaloja tullut päivityksen jälkeen. Ilmeisesti nämä kaikki johtuvat juurikin akun ohjainlaitteesta. Ehkä päivittävät ja jos ei ilmene vikavaloja etenevät sillä ja ne autot joissa päivitys ei mene läpi tai syttyy vikavaloja "> vaihtavat koko ohjainlaitteen.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy