Leon Mk4 (20-) ongelmat ja viat

Aloittaja MikHei, 24.12.20 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Le.ON

Kolme tonnia mittarissa ja suuremmilta ongelmilta on vältytty. Kessyn kanssa ei ole esimerkiksi ollut kertaakaan ongelmaa, vaan aina toiminut. Connectin kanssa satunnaisia ongelmia, mutta pääsääntöisesti se minun vähäinen etäkäyttö on toiminut moitteitta. Ehkä suurin itseäni ärsyttävä ongelma on satunnaisesti nopeusrajoitusasetuksen nollaantuminen, eli normaalisti pidän asetusta siten että auto ilmoittaa +10km/h ylinopeudesta, mutta ehkä kerran viikossa tämä nollaantuu siten, että ilmoitus tulee heti rajoituksen ylityttyä. Onneksi äänimerkki on sentään pysynyt poissa.

Lisäksi syrjäisemmillä teillä ennakoiva vakionopeuden säädin saa karttadatasta jotain haamunopeuksia, jolloin yhtäkkiä auto hiljentää vauhtia esimerkiksi viiteenkymppiin kesken 80km/h nopeusrajoitusalueen. Liikennemerkit tämä kyllä edelleen tunnistaa varmaan 99% tarkkuudella, mutta tuo virheellinen karttadata häiritsee ja maahantuoja sanoi ettei asialle voi mitään tehdä. Isommilla teillä tämä kyllä toimii mahtavasti, tosin tuli huomattua että tämä ennakoiva- ja adaptiivinen vakkari sytyttää jarruvalot myös aika herkästi vaikka nopeutta ei tarvitsisi pudottaa edes paljoa ja tämä saattaa hämmentää takana ajavia.

Lionman

Minulla nyt 9tkm takana, ja kun Kessy lopulta onnistuttiin huollossa päivittämään, on sekin toiminut. Mutta nyt takaluukku vaatii 2 jalan heilautusta että avautuu. Toimiiko muilla yhdellä? Alussa se minusta yhdellä toimi. Muihin ominaisuuksiin olen jo tottunut, paitsi liikkeellelähdössä on hitautta, ennenkuin kaikki järjestelmät kuten peruutuskamera on tulilla. Joskus ärsyttää myös vaihteen saaminen D:lle, olen ilmeisesti liian hätäinen.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

mikama83

Jaaha äsken huomasin uuden jutun. Apukuskin puolelta takaoven alareunasta hankautunu maalia pois. Kuskin puolella ei ole mitään. Yhdessä Golffissa oli etuovissa vastaavaa kun pääsi hankaamaan avatessa johonkin tiivisteeseen.


b1mpo

Omaan silmään näyttäisi siltä, että etu- ja takaoven sovitus on pielessä. Takimmaisen tulisi olla sisempänä, jottei siihen kopsahtelisi tavaraa maalia syöden.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mikama83

Tuo takaovi on ulompana. Toisella puolella taas ei ole tommosta pykälää ja ei siellä ole mitään jälkiäkään. Mulla on kyllä varsinainen yksilö näköjään  :( No 1,5 viikon päästä on huolto varattuna joten pistän tuosta sinne kuvaa. Kiveniskuihin ei huolto ottanu kantaa mutta tämä niiden pitää tutkia.

v6e

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 30.04.21 - klo:21:43
Jaaha äsken huomasin uuden jutun. Apukuskin puolelta takaoven alareunasta hankautunu maalia pois. Kuskin puolella ei ole mitään. Yhdessä Golffissa oli etuovissa vastaavaa kun pääsi hankaamaan avatessa johonkin tiivisteeseen.



Joo sama itelle tuli mieleen, ovet säädetty väärin. Toivottavasti laittaa kuntoon...
Onko mikä maalisävy? On kyllä törkeän huonoa jälkeä jos tuolla tavatoin kulmat ja kyljet täynne iskemiä uudessa autossa... Pitäis sen verran maalia olla ettei noin kävisi heti.

Taitaa mennä läpät itsellä tilaukseen...

mikama83

Väri on magnetic tech. Ei ole läpistä ollu apua minun tapauksessa mutta kannattaa ne olla. Teen nyt tuosta valituksen ja mainitsen kyllä uudestaan noista muista jäljistä kun missään autossa ei ole ikinä ollu vastaavaa. Ekalla kerralla niihin tuli vaan vastaus ettei ole kiveniskuja ollu missään autossa ennen.

Fisaajalle on jo aika varattuna mutta sitä täytyy siirtää jos tuo aiheuttaa jotain toimenpiteitä.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 01.05.21 - klo:10:32
Väri on magnetic tech. Ei ole läpistä ollu apua minun tapauksessa mutta kannattaa ne olla. Teen nyt tuosta valituksen ja mainitsen kyllä uudestaan noista muista jäljistä kun missään autossa ei ole ikinä ollu vastaavaa. Ekalla kerralla niihin tuli vaan vastaus ettei ole kiveniskuja ollu missään autossa ennen.

Fisaajalle on jo aika varattuna mutta sitä täytyy siirtää jos tuo aiheuttaa jotain toimenpiteitä.
Eikös nämä maalipinnotteen ongelmat mene ihan takuun piikkiin, kun pinnoitteen takuu taisi olla erikseen mainittu takuukirjassa!

zsi

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 30.04.21 - klo:18:22
Minulla nyt 9tkm takana, ja kun Kessy lopulta onnistuttiin huollossa päivittämään, on sekin toiminut. Mutta nyt takaluukku vaatii 2 jalan heilautusta että avautuu. Toimiiko muilla yhdellä? Alussa se minusta yhdellä toimi. Muihin ominaisuuksiin olen jo tottunut, paitsi liikkeellelähdössä on hitautta, ennenkuin kaikki järjestelmät kuten peruutuskamera on tulilla. Joskus ärsyttää myös vaihteen saaminen D:lle, olen ilmeisesti liian hätäinen.
Oman kokemuksen perusteella takaluukku aukeaa yhdellä heilautuksella, jos ovet eivät ole lukittuna. Ei tosin ihan aina näinkään. Kahdella helilautuksella aukeaa varmasti. Ohjekirjakin on sopivan epämääräinen sanoen, että jos ei aukene yhdellä heilautuksella kokeile uudestaan.

miz

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 28.04.21 - klo:19:21
Pari päivää ollut ST FR Phev ajossa, ja seuraavat viat havaittu:
- Takavalot palaa välillä latauksessa. Olikos tämä jo korjattu jollekin?
- Kuolleenkulman varoitin ei tunnu toimivan oikealla puolella. Vasemmalla pelittää hienosti, mutta kun oikealla puolella on vaikka rekka vieressä/takaviistossa, niin ei syty valo. Muutoin se valo palaa kyllä, olikohan se käynnistäessä tai sammuttaessa.

Onko tilanne siis ollut se, että rekka on ohittanut kehätiellä oikealta tms?
Jos olet itse ohittanut, niin ei pitäisikään syttyä, tuo ilmoittaa lähestyvistä autoista, ei niistä kenet on juuri ohittanut (hitaammista).

Tombba

Lainaus käyttäjältä: miz - 02.05.21 - klo:21:18
Onko tilanne siis ollut se, että rekka on ohittanut kehätiellä oikealta tms?
Jos olet itse ohittanut, niin ei pitäisikään syttyä, tuo ilmoittaa lähestyvistä autoista, ei niistä kenet on juuri ohittanut (hitaammista).

Nyt kun on muutamia päiviä lisää ajoa alla, niin alkaa näyttää, että tuo oli joku tilapäinen häiriö. Kyllä se nyt on taas syttynyt kun siellä kuolleessa kulmassa on ajoneuvo. Mielestäni myös silloin kun on itse ohittanut. Eikös tuon pointti ole myös se, että varoittaa palaamasta kaistalle liian aikaisin, kun siellä on vielä kuolleessa kulmassa joku? Rekkakeissi oli siis myös ohitus silloin kun ei toiminut.

Ja lisätään vikalistalle:
- kerran kessyn kautta ei saanut ovia lukkoon
- kahdesti tullut vikailmoitus "tarkista oikea sumuvalo"

miz

Musta se ei kyllä vilku esim. motarilla jonoa ohitettaessa. Sama homma vaikka kehällä jos oikea kaista vetää ja vasen ei, niin ei se vasenkaan musta silloin vilahtele kun ne autot loittonee eikä lähesty vasemmalla kaistalla.

Mulla myös oli tuo sumuvaloherja, oikea sumuvalo vaihdettiin uuteen sen enempää tutkimatta, kuulemma tehtaan ohje.

pasi

Lainaus käyttäjältä: miz - 02.05.21 - klo:22:28
Musta se ei kyllä vilku esim. motarilla jonoa ohitettaessa. Sama homma vaikka kehällä jos oikea kaista vetää ja vasen ei, niin ei se vasenkaan musta silloin vilahtele kun ne autot loittonee eikä lähesty vasemmalla kaistalla.

Mulla myös oli tuo sumuvaloherja, oikea sumuvalo vaihdettiin uuteen sen enempää tutkimatta, kuulemma tehtaan ohje.
Sumuvaloherja tullut muutaman kerran, toimii kuitenkin eikä seuraavalla käynnistyksellä herjaa. En jaksa sen takua pajalle viedä. Pari kertaa ei mittariston navi-näkymät tai kompassi toimineet, tilapäinen häiriö sekin. Paljon muuta sanottavaa ei olekaan.

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 02.05.21 - klo:21:29
Nyt kun on muutamia päiviä lisää ajoa alla, niin alkaa näyttää, että tuo oli joku tilapäinen häiriö. Kyllä se nyt on taas syttynyt kun siellä kuolleessa kulmassa on ajoneuvo. Mielestäni myös silloin kun on itse ohittanut. Eikös tuon pointti ole myös se, että varoittaa palaamasta kaistalle liian aikaisin, kun siellä on vielä kuolleessa kulmassa joku? Rekkakeissi oli siis myös ohitus silloin kun ei toiminut.

Ja lisätään vikalistalle:
- kerran kessyn kautta ei saanut ovia lukkoon
- kahdesti tullut vikailmoitus "tarkista oikea sumuvalo"

Omien kokemusten mukaan toimii kuten edellä mainittu myös kun ohittaa hitaampia ajoneuvoja. Eli varoittaa palaamasta kaistalle liian aikaisin.
Itsellä myös oikea sumuvalo kahdesti herjannut, mutta kun seuraavalla kerralla on lähtenyt liikkeelle niin herjasta ei mitään tietoa.
Kessy on toiminut kohtuudella kun on oppinut käyttämään eli ei saa kiirehtiä liikaa.
Takaluukun toiminnan olen myös oppinut eli jalka puskurin alle, lyhyt pito siellä ja sen jälkeen nopeasti alta pois niin on toiminut lähes aina.
Muutamaan kertaa takaluukun sähköinen sulkeminen ei ole onnistunut vaan on joutunut käsin painamaan kiinni.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

miz

Joo välkkyy varmaan varoituksen jos laittaa vilkun päälle kun katveessa on joku.
Eilen just ajoin motaria 300km ja väittäisin että se normi kiinteänä palava valo ei syty kun ohittaa auton.
Ainoastaan silloin kun siihen sektoriin tulee lähestyvä auto takasektorista.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: miz - 03.05.21 - klo:10:06
Joo välkkyy varmaan varoituksen jos laittaa vilkun päälle kun katveessa on joku.
Eilen just ajoin motaria 300km ja väittäisin että se normi kiinteänä palava valo ei syty kun ohittaa auton.
Ainoastaan silloin kun siihen sektoriin tulee lähestyvä auto takasektorista.
Ainakin Skodassa syttyy silloinkin kun ohittaa auton. Se kiinteästi palava, ja rupeaa vilkkumaan varoitusta mikäli laittaa vilkun päälle siihen suuntaan.

miz

Piti äsken oikein tarkkailla. Kehällä tuo tosiaan toimii kaistan vaihdon jälkeen seuraavaan liittymään saakka ainakin niin että valo palaa kun on ohittanut hitaamman, aivan kuten muut tuossa minua valistivat.

Motarilla taas pitkään samalla kaistalla ajaneena (varmaan kilometrin paikkeilla) ei reagoinut bussien, rekkojen ja muun jonon ohitukseen polttamalla valoa kun oli sivulla tai perän takana jo. En viitsinyt testata vilkkua, mutta olisi varmaan alkanut välkkymään, toivottavasti ainakin.

Onko tässä siis joku äly mukana että koska syttyy, eikä vaan aina jos tutkat jotain havaitsee?

b1mpo

Jos on nopeuseroa riittävästi, ei valon kuulu palaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

miz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.05.21 - klo:17:23
Jos on nopeuseroa riittävästi, ei valon kuulu palaa.

Jotain tällaista ajattelinkin, kiitos vahvistuksesta. En tosiaan ollut aiemmin edes huomannut tuota oikean puolen valoa ohituksessa..

Lionman

Nytpä sitten on tämnöinenkin asia koettu. Sain ajaessa puhelun tuntemattomasta numerosta, nuori mies esitteli firman ja itsensä (josta en tietenkään saanut mitään selvää). Sitten kertoi että autoni on ilmoittanut oikean sumuvalon viasta ja liikennemerkkien tunnistuksen toimimattomuudesta. Kysyi että ovatko viat vielä aktiiviset eli päällä. Kerroin että ei, ja että sumuvalosta näin eilen näytöllä ilmoituksen. Todettiin yhteistuumin, että kaikki on kunnossa ja hän voi ilmoitukset poistaa. Onkohan nyt alettu vikojen hoitoon satsaamaan. Lopultakin.

Ja tietenkin kotiin päästyä kun oli tarve auton ovia avata ja taas lukita, niin se huolella kolmeen kertaan päivitetty Kessy taas temppuili eli ei toiminut. Jospa tuo osaisi siitäkin ilmoitella.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 04.05.21 - klo:14:14
Nytpä sitten on tämnöinenkin asia koettu. Sain ajaessa puhelun tuntemattomasta numerosta, nuori mies esitteli firman ja itsensä (josta en tietenkään saanut mitään selvää). Sitten kertoi että autoni on ilmoittanut oikean sumuvalon viasta ja liikennemerkkien tunnistuksen toimimattomuudesta. Kysyi että ovatko viat vielä aktiiviset eli päällä. Kerroin että ei, ja että sumuvalosta näin eilen näytöllä ilmoituksen. Todettiin yhteistuumin, että kaikki on kunnossa ja hän voi ilmoitukset poistaa. Onkohan nyt alettu vikojen hoitoon satsaamaan. Lopultakin.

Ja tietenkin kotiin päästyä kun oli tarve auton ovia avata ja taas lukita, niin se huolella kolmeen kertaan päivitetty Kessy taas temppuili eli ei toiminut. Jospa tuo osaisi siitäkin ilmoitella.

Minullakin kun olin ottanut Seatin appin käyttöön ja tuli ensimmäisen herja oikeasta sumuvalosta, otettiin sähköpostilla yhteyttä että onko vika edelleen aktiivinen ja varataanko korjausaika. Yhteydenotto tuli sieltä minkä olin valinnut appissä ensisijaiseksi service partneriksi ja sähköpostilla, jonka olin valinnut yhteydenottotavaksi.
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Shift

#321
Yksi uuden Leonin omistaja ilmoittautuu mukaan keskusteluun. Oma auto on Sportstourer 1.5 eTSI FR ja muutamia ongelmia on myös täällä ilmennyt, joista lisää alla.

Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua kun jokaisen käynnistyksen yhteydessä tulee ilmoitus (punainen pallura sinne oikeaan yläkulmaan) että "online-media ei mahdollista". Auto saa kuitenkin verkkoyhteyden kun yläkulman maapallo on valkoisena. Tuntuu että mitään vikaa ei ole missään, mutta tuo ilmoitus tulee aina kun käynnistää auton.

Kessy toimii myös täällä heikosti. Ovien lukkoon laiton kanssa ei ole oikeastaan ikinä minkäänlaista ongelmaa, mutta auki ovia ei taas meinaa saada millään kahvasta. Aika monesti joutuu kaivamaan avaimet taskusta ja avamaan ovet sitä kautta. Takakontti tosin aukeaa ihan nätisi Kessyn avulla. En muista että olisi kertaakaan kontin kanssa ollut mitään ongelmaa.

Puhelin ei jokaisen käynnistyksen yhteydessä yhdisty auton kanssa bluetoothilla. Kun tämä ei toimi käynnistyksen yhteydessä, niin ainoa tapa saada yhdistymään on puhelimen bluetooth asetusten kautta. Hieman rasittavaa, tosin vikahan voi olla myös puhelimessa.

Loppuun vielä kysymys, ei niinkään vika. Mikä mahtaa olla on ns. viimeisin ohjelmistoversio joka autossa tulisi nyt olla, jos on ladannut kaikki päivitykset. Olisi ihan mielenkiintoista tietää onko auto saanut kaikki päivitykset. Tämä lähinnä tuohon online-media ongelmaan liittyen.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Shift - 05.05.21 - klo:12:06
Onko kenelläkään tietoa mistä voisi johtua kun jokaisen käynnistyksen yhteydessä tulee ilmoitus (punainen pallura sinne oikeaan yläkulmaan) että "online-media ei mahdollista". Auto saa kuitenkin verkkoyhteyden kun yläkulman maapallo on valkoisena. Tuntuu että mitään vikaa ei ole missään, mutta tuo ilmoitus tulee aina kun käynnistää auton.

Tarkoittaa sitä ettei auton mediasoittimella ole internet-yhteyttä, se vaatii autoon datapaketin (ainakin ID:ssä) tai ulkoisen wifi-hotspotin/mokkulan käyttöä. Käytännössä internet-radio ainakin tuon vaatii. ID:ssä tosiaan sama herja ja se lakkasi uusiutumasta viimeisen päivityksen myötä. Auton sisäinen nettiyhteys (maapallo) sisältää anoastaan tuon hallinta- ja päivitysliikenteen, ei mediakäyttöä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Shift

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.05.21 - klo:13:10
Tarkoittaa sitä ettei auton mediasoittimella ole internet-yhteyttä, se vaatii autoon datapaketin (ainakin ID:ssä) tai ulkoisen wifi-hotspotin/mokkulan käyttöä. Käytännössä internet-radio ainakin tuon vaatii. ID:ssä tosiaan sama herja ja se lakkasi uusiutumasta viimeisen päivityksen myötä. Auton sisäinen nettiyhteys (maapallo) sisältää anoastaan tuon hallinta- ja päivitysliikenteen, ei mediakäyttöä.

Kiitokset, jotain tämän suuntaista vähän ajattelinkin. Lähinnä siis ärsyttävä ominaisuus, josta ei ole muuta haittaa.

DBMan

Hehe, mulle ilmestyi eilen sinne infotainmentin oikeaan yläkulmaan punainen akun kuva. Siihen paikkaan, missä yleensä on kentän voimakkuutta osoittavat palkit. Mietin, että mikähän hitto tuo nyt on. Kuvakkeen hipaiseminen vei vain käyttäjävalintaan, eikä missään mitään vinkkiä, mitä auto akusta herjaa.. selailin kaikki akun asetuksetkin läpi, mitä nyt äkkiä muistin, eikä edelleenkään mitään käryä - kunnes tajusin, että kyse taitaa ollakin PUHELIMEN akusta  ;D
Heitin sitten iPhonen sinne latausboksiin, ja punainen akun kuva yläkulmassa korvautui sillä lataussymbolilla.

Kaikkea sitä oppii. Eli tuo Apple Car direct link on niin fiksu, että varoittaa puhelimenkin akun loppumisesta. Ei vaan ollut tullut sellaista tilannetta tässä parin kuukauden aikana vielä vastaan, että taskussa olevasta iPhonesta olisi mennyt akun varaus alle 20%:iin. iPhonessahan akkusymboli muuttuu silloin punaiseksi ja näköjään se sitten peilautuu suoraan auton näyttöön. Yleensä pidän lyhyillä matkoilla puhelimen muutenkin povitaskussa, enkä siis heti autossa heitä sitä sinne latausboksiin.

Seat Leon ST eHybrid Xcellence

mikama83

Tämä auto alkaa hajoamaan käsiin  ;D Pari päivää ihmetelly kun peruutuskameran kuva ollu sumea. Aamulla pyyhkäisin liinalla linssiä niin tipahti koko linssi käteen.


Rpnt

Morjesta,

Minulla on 21vm 1.5 excellence ja siinä oli myös ongelmia Kessyn kanssa. Tilasin autolle huollon pari viikkoa sitten ja he saivat korjattua Kessyn ongelman uudella softalla. Nyt se toimii erinomaisesti. Aikaisemmin en saanut ovia auki, mutta lukkoon meni kyllä hyvin.

Muutamia havaintoja vioista on mm. 48v järjestelmän häiriö, sekä pari kertaa on tullut ilmoitus, että front assist ei ole toiminnassa, vaikka mitään estettä keulassa ei ole ollut.

Päivittivät samalla myös ohjelmiston tuohon front assist ongelmaan ja sen jälkeen homma ollut kunnossa.

pasi

Pääsääntöisesti auto toiminut hyvin (muutamaa "tarkista oikea sumuvalo" -ilmoitusta ja sitä että aina ei mittariston navigointinäkymä käynnisty lukuunottamatta).

Pari kertaa on tullut näyttöön vähän startin jälkeen tyly "Ajoneuvon asetuksesi säädetään nyt." teksti. Jos kuittaa "keskeytä" -napilla, ei tapahdu mitään. Tänään painoin kokeeksi "OK" -nappia jo oletin että jostain syystä alkaa pyörittää sitä alkuasetuswizardia. Eipä alkanutkaan, vaan laittoi puhaltimen täysille, mitään muuta muutosta en huomannut.

Mikähän ihme tämäkin toiminto on ja mitä sen pitäisi tehdä? Onko muille tullut vastaavaa?

miz

Lainaus käyttäjältä: pasi - 10.05.21 - klo:20:57
Pääsääntöisesti auto toiminut hyvin (muutamaa "tarkista oikea sumuvalo" -ilmoitusta ja sitä että aina ei mittariston navigointinäkymä käynnisty lukuunottamatta).

Pari kertaa on tullut näyttöön vähän startin jälkeen tyly "Ajoneuvon asetuksesi säädetään nyt." teksti. Jos kuittaa "keskeytä" -napilla, ei tapahdu mitään. Tänään painoin kokeeksi "OK" -nappia jo oletin että jostain syystä alkaa pyörittää sitä alkuasetuswizardia. Eipä alkanutkaan, vaan laittoi puhaltimen täysille, mitään muuta muutosta en huomannut.

Mikähän ihme tämäkin toiminto on ja mitä sen pitäisi tehdä? Onko muille tullut vastaavaa?

Mulla on tullut muutaman kerran tuo sama asetuksiasi säädetään -herja, on häipynyt itsekseen n.10s kuluttua ja kaikki toiminut ihan normaalisti sen jälkeen.
Ei ole mullakaan mitään käryä mitä muka säätää..

Tombba

Lainaus käyttäjältä: miz - 10.05.21 - klo:22:05
Mulla on tullut muutaman kerran tuo sama asetuksiasi säädetään -herja, on häipynyt itsekseen n.10s kuluttua ja kaikki toiminut ihan normaalisti sen jälkeen.
Ei ole mullakaan mitään käryä mitä muka säätää..

Tuo tulee siitä kun vaihdetaan auton käyttäjää. Asettaa siis käyttäjäkohtaiset asetukset (ilmastoinnin asetukset, mittariston näytöt yms. asetukset) . Itsellä tuo ei ole sen jälkeen tullut kun auton hain kaupasta. Silloin oli siis käyttäjänä Vieras, ja kun kirjauduin omalla tunnuksella, tuli tuo ilmoitus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy