Golf iv -02 1.6 16v AZD Ei käynnisty P0322

Aloittaja veikkaq, 07.12.20 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

veikkaq

Alkaa ideat loppumaan.

Ongelmat alkoi tyhjäkäynnin humppaamisella, jonka jälkeen auto alkoi sammuilemaan ajosta kun kytkimen painoi pohjaan. Lähti aina käyntiin kuitenkin. Tutustuin silloin vikakoodeihin ja herjasi P0106. Viittasi MAP anturiin, puhdistin anturin ja yritin käyntiin. Auto ei enää käynnistynyt. Startti sahasi ja meinasin hörähtää käyntii mutta ei kuitenkaan. Päätin vaihtaa MAP anturin ja tulpat NGK alkuperäiset.

Ei vaikutusta. Vikakoodit lukuun ja tuloksena P0322 ” Ignition/Distributor engine speed input circuit no signal” sekä P0171 ”System too lean bank 1”.

Foorumilla selailun jälkeen vaihtoon lähtivät nokka-akselin asennontunnistin ja kampiakselin asennontunnistin. Ei vieläkään vaikutusta. Herjaa VAIN P0322. Muut koodit eivät tulleet enää uudestaan.

Onko ideoita??

Nämä jo tsekattu:
Akku täynnä
Ecu & johtosarjat katottu läpi
Bensapumppu toimii (bensaa tulee)
Akun kenkää pidetty irti, ei vaikutusta.
Laitettu lohkolämppäriä päälle (ulkona ollu koko ajan +5 ja -2 asteen välillä)



mruotz

#1
Tarkista puristukset.

Itsellä teki samaa ja risteyksessä kun polkas kytkimen pohjaan oli auto vainaa samantein. (eli kun kiekat meni lähelle 1000rpm > suoraan sammui. Eikä auttanut vaikka sahas akun tai kaksi tyhjäksi).
Syynä oli pytty 3:n huonot puristukset, kansi auki ja männänrenkaat vaihtoon.

Viekö yhtään öljyä ja savuttaako?

####

Mittaa tuon G28 sensorin johdon (kampuran sensori) resistanssit pinnien 2 ja 3 välillä. Mitä lukua antaa?

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Joo ei tullut mieleen itsellä.
Öljyä tuo laitos syö sen 1L/400km eli meneehän sitä ja savuttaa kylmänä.
Mites nuo vikakoodit, oliko turhia anturin vaihtoja?

mruotz

#3
Jos ajat koneen tulikuumaksi ja otat vauhdissa tulpat ja puolat pois ja kurkkaat pytyn päälle > tod.näk. se on märkä / märät kaikki 4.
Öljyä palaa sen verran iloseen että kansi auki, öljypohja pois ja männänrenkaat vaihtoon.

Itsellä oli tasan vuosi sitten juuri samanlainen potilas ja tuli ties mitä virhekoodia kun öljyä paloi aivan sikana ja savutti myös. Puristuksia kateissa pytystä jos toisesta.
Uusien renkaiden jälkeen ei ollut yhtään vikaa (kop kop) viimeisen 15tkm ajalla. Eikä savuta, tai vie öljyä.

Mittaa nuo G28 anturin resistanssit pinnien 2 ja 3 välillä ja tarkista sieltä MAP anturin luota johdotukset ettei ole sen G28:n naru irti sieltä MAP anturin luota. Ne johdot haarautuu sieltä kampuran anturille.

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Antaa resistanssia noin 20M, anturi on uusi tänään hain motonetistä.

mruotz

Siitä liittimestä (johto anturille, ei itse anturi) antaa siis 20M ohmia resistanssia?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Joo, anturille menevästä liittimestä mitattiin.

mruotz

Ok - mittaa vielä siitä itse anturin kaapelista pinnit 2 ja 3. (vaikka onkin uusi).

Kun starttaat niin liikkuuko käyntinopeusmittari? vai onko nollassa startatessa? Tarkistitko ne kaapelilähdöt sieltä MAP anturin luota?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Pahoittelut epäselvästä selityksestä, mutta juuri siitä mitattiin tuo.
Kierroslukumittari ei liikahda kun starttaa.

mruotz

Minkälaisen anturin sinne laitoit? Tuotekoodi? Signaalia ei tule - ei voi lähteä käyntiin.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO


mruotz

#11
Tekstien mukaan pitäisi käydä BCB/AZD (ERT lootaan).. nuo resistanssit oli aika oudot.. Tarkista vielä kertaalleen ne pensapaineensäätimen alta olevat johdot (missä siis MAP anturin liitin myös) ettei ole sieltä katki/huono liitos tms.. Ei olisi eka kerta.. MAP ja YKK anturin lähdöt haarautuu sieltä kohdin.


Saatko laitettua kuvaa siitä anturista? Pitäisi olla koodiltaan : 030957147AA. Päässä kiinni kuusiokolokantainen pultti.


Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Johtoja katellu/korjannut, mutta täytyy katsella uusin silmin huomenna...

Millaista resistanssia pitäisi saada, onko antaa arviota?

Jultsu

Eipä olisi taas ensimmäinen kerta kun sukkamarketista haettu varaosa on vääränlainen / valmiiksi rikkinäinen jo paketista nostettaessa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

mruotz

Korjaus :

AZD = 030957147F
BCB = 030957147AA

Mitä eroa noilla todellisuudessa on niin en tiedä. Arvot pitäisi olla 480 - 1000 välillä. Siis siitä itse anturin johdosta mitattuna.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Sain auton käynnistymään! Iso kiitos neuvoista!  :)

Tilasin marmori tiskille alkuperäisen kampuran asentotunnistimen. Juttelin muutaman varaosamyyjän kanssa ja sanoivat, että muillakin ollut samaa vikaa, ettei auto käynnisty kampuran tarvikeanturilla. Alkuperäisellä anturilla auto lähti käyntiin!

Kuitenkin vielä pientä vikaa tyhjäkäynnissä, kun auto lämpeää. Kytkinta pohjaan painaessa kierrokset laskevat/putoavat kerran 800 rpm kohdalle jonka jälkeen pomppaavat takaisin normaaleihin tyhjäkäynti kierroksiin. Auto on sammunut kytkintäpohjaan painettaessa ehkä yhden kerran 30 kerrasta. Puristuspainemittari antoi karuja lukuja männänrenkaista, joten se varmasti yksi syy. (13; 16; 7; 6 Bar) Voisiko johtua myös tarvike MAP anturista jonka vaihdoin?

mruotz

Noi tarvikeosat on niin just sieltä .. ja syvältä :)

Puristukset: ovat aivan mettässä. Valitettavasti.. Ihme että edes käy kun on pytyissä 3 ja 4 noinkin alhaiset. Ei kestä montaa hetkeä kun saat polkea kuin tulpatonta mopoa.. käyntiin ei lähde.
Eli öljypohjan irroitukseen ja kansi pois + renkaat vaihtoon.

MAP ei tuohon vaikuta. Kansi ja öljypohja auki, männät kouraan ja renkaiden vaihtoon. Itse käyttänyt Kolbenschmidt 80 00541 1 0 000 sarjaa. N.14e/per mäntä. (76,500x1,2+1,5+2,5mm)
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Juzu84

Jos nyt ohivuotomittaus kummiski ekaks ennen ku konetta palotellaan yhtään enempää.. Mulla on 390 tkm ajettu BCB ja toimii ku kello, konetta ei oo avattu kertaakaan ja vie öljyä mittatikun merkkivälin verran 15 vaihtovälillä.
Golf -12 TSI, Jetta TDI -11
VCDS apua tarjolla Ylivieskasta muutaman kymmenen kilometrin säteellä. Kalustona HEX-NET-PRO unlimited ja koodaukset OBD11. Yhteyttä voi ottaa privalla.

mruotz

Näin se on.. kun on hyvä öölit koneessa EIK,, 30tkm huoltoväliä niin kyllä noilla BCB/AZD koneilla yli 400tkm pistää ilman isompaa remppaa. Kovin harvassa vaan on nuo +380tkm ajetut mitkä EI savuta :)
Itsellä on vielä matkaa tovi noihin lukemiin. Tosin, kone jo oli atomeina 230tkm kohdalla.. kiitos ylipitkien öljynvaihtovälien.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

2tkm meni ihan hyvin.... mutta taas sotaratsu oikkuilee. Puristuspaineet mittasin lämpösenä uudestaan, kaikki 17.0-17.8 välillä. Onkos kokemusta p0300 random misfireja p0302 cylinder 2 misfire vikakoodista. Puolia vaihdeltu vikakoodien mukaan ja kokeiltu ristiin, tulpat alle 2tkm ajetut, 2 pyttyyn ostin uuden tulpan ja alkuperäisen puolan, ei vaikutusta. Käy kolmella pytyllä just ja just.

mruotz

Minkä näköiset ne tulpat oli? Ota puolat ja tulpat kaikki pois, pyöritä konetta käsin niin että pytty #1 tulee yläkoloon : kurkkaa pytyn päälle miltä näyttää? Kurkaa samalla nyt pytty #4 koloon, miltä näyttää palotila?
Kieritä konetta niin että pytty #2 tulee yläkoloon, kurkaa sisään - miltä näyttää? Entä pytty #3?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Miltä pitäisi näyttää/ mitä haet takaa? Aika kostealta ja mustalta näyttää männän päälliset.

mruotz

Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Onko mitään muuta mahdollisuutta, mikä voisi olla vikana, jos puristuspaineetkin kohdillaan? Ei innostaisi teettää liikkeessä auton hintaista remonttia... Tänään/huomenna mahdollisesti VCDS kiinni, jos selviäisi jotain lisää.

mruotz

Jos koneessa on männän laki märkänä niin siinä ei VCDS koodien luku auta.. valitettavasti.  Palotilaan pääsee öljyä. Ja kun kulutus öljylle on se 1L/400km niin ekana männänrenkaat vaihtoon..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Olisko täällä innokasta jobbaria, joka vois tehdä männänrenkaiden vaihdon hyvään hintaan?

mruotz

Lainaus käyttäjältä: veikkaq - 18.01.21 - klo:16:14
Olisko täällä innokasta jobbaria, joka vois tehdä männänrenkaiden vaihdon hyvään hintaan?

Missäpäin suomea golffi sijaitsee? :)
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

veikkaq

Jäi pois äskeisestä pahoittelut, mutta Järvenpäässä (04430) sijaitsee!

mruotz

Sillä aikaa kun tarjouksia satelee pikaviestinä niin kannattaa ottaa huomioon että pelkkiin varaosiin/tarvikkeisiin menee n. 250e. Vähän millä tasolla vaihtaa osia (vaihtaako uusia kannen pultteja vai ei, ja vaihtaako uusia kk-alapultteja vai ei yms.).
Öljysihti/imuputki vaihtoon vai ei.. jne. Valitettavan nopeasti projekti karkaa "lapasesta" vs todellinen järki tässä touhussa vai ostaako suoraan jonkun toisen kiulun ja ajelee sillä sen mitä ajelee. Ja myy tämän varaosiksi tms.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy