Superb - 10 oikealta puolen puhaltaa viileää.

Aloittaja arto_s, 23.11.20 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

arto_s

Lämmityslaite puhaltaa oikealta puolen viileää. Sivusta, tuulilasille ja jalkatilaan sama tilanne. Vasen puoli Ok. Purin hanskalokeron pois ja löysin kaksi ilmaläppien säätö moottoria. Kumpikin näkyy säätävän ja surisevan mielestäni ihan ok. Sisäilmakiertomoottorin näkeekin säätävän läppää(jalkatilan oikeassa reunassa etuosassa. Toinen säätö moottori on keskikonsolin puolella ja sekin kyllä pyörii ja säätää vivustoa, joka menee kojetaulun keskellä olevaan ilma kanavaan. Kanavista näyttäisi löytyvän myös pari kappaletta ilmeisesti lämpötila-antureita.
Olisko ideoita mistä ongelma voisi johtua? En tietenkään ole ehtinyt vielä vikakoodeja luettaa missään.


M_M

Vikakoodien luku ja lämpötila-anturien lukemien tarkastus siinä samalla. Ei nyt parempia ideoita tule.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

duke7

Kokeiles tätä: (Tos kirjoitti toiseen ketjuun)
” Koita toimiiko seuraava temppu:
Paina yhtä aikaa ilman puhallus naamalle ja ac.

Valojen pitäis vilkkua hetken ja se tekee perussäädön”

arto_s

Kokeilinkin tuon ilmastoinnin kalibroinnin, mutta eipä ollut vaikutusta.

Esa N


jabajee

VCDS näyttää melkoisella varmuudella suoraan missä on vika. Muu on oikeastaan pelkkää turhaa arvailua.
Automerkistä riippumatta nuo säätömoottorithan tuppaa olemaan ikääntyessään kulutustavaraa. Mutta ilman vikakoodien lukua on sekin pelkkää arvailua.

arto_s

kävin ohikulkiessa motonetin mototestissä....tais olla yhtä tyhjän kanssa. Ei löytynyt sillä aparaatilla sellaisia vikakoodeja, että olis mitenkään yhdistettävissä tähän ongelmaan. hehkutulppapiirissä 2. sylinterin kohdalla ongelma(P0672) ja rengaspainevaroitus(02214).
lisälämmitin polttonestemäärän osoitin, mittaristo katkonainen (00664) ja viimeisenä vikakoodi 00907 joka viittaa matalaan akkujännitteeseen.
Ei yhdisty tähän ongelmaan.

Esa N linkkaama golffi video oli kyllä perusteellista tekemistä ja siitä innostuneena irroitin kaksi lämpötila-anturia mitä löysin kanavista vänkärin puolelta ja mittasin vastusta samalla kun vähän lämmitin hiustenkuivaajalla anturia... näytti toimivan ihan järkevästi. Kummassakin anturissa sisälämpötilassa noin 20 c oli vastus 10 k ohmia ja laski siitä jokseenkin lineaarisesti 4-5 kohm kohdalle. kumpikin toimi samalla tavalla joten usko niiden olevan ok.

kait se on jostakin löydettävä tarkempi tesipenkki eli tuo VCDS

pari kuvaa vielä







o.b.

Kennon huuhtelu molempiin suuntiin muutamaan kertaan ja taas tulee lämpöä molemmille puolille.

arto_s

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 23.11.20 - klo:23:28
Kennon huuhtelu molempiin suuntiin muutamaan kertaan ja taas tulee lämpöä molemmille puolille.

Kuinkas tämä käytännössä tehdään?

o.b.

Tulipellistä pikaliittimet auki ja huuhdellaan painevedellä kennoa molempiin suuntiin vuorotellen. Vettä pitää tulla melko runsaasti, jotta möhnät lähtee liikkeelle.

Petri M

-12 Passatissa oli minulla sama ongelma.
Korjaamon ehdotus oli vaihtaa kenno ja koko kotelo missä läpät on. 1300, oli arvio. Pyysin et kokeillaan kennon huuhtelua ja siinäpä säästin 1200,. 100, maksoi huutelu ja sen jälkeen toimi normaalisti.

hovari15

Minulla oli Octaviassa aivan samanlaiset oireet. Vaatii lämmönvaihtimen putsauksen. Suoritin putsauksen itse (eilen sain valmiiksi). Alla linkki minun ongelmaan ja selvitys mitä/miten putsauksen suoritin.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47281.msg723306;topicseen#new
Skoda Octavia 2.0 TDI Elegance vm 2015 (typ. 5E)

arto_s

Lainaus käyttäjältä: hovari15 - 30.11.20 - klo:14:32
Minulla oli Octaviassa aivan samanlaiset oireet. Vaatii lämmönvaihtimen putsauksen. Suoritin putsauksen itse (eilen sain valmiiksi). Alla linkki minun ongelmaan ja selvitys mitä/miten putsauksen suoritin.
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47281.msg723306;topicseen#new

Ihan mahtavaa dokumentointia ja lopputuloksen käsittelyä.
Niin perusteellista paneutumista, että hattua nostettava ja korkealle. Jonkin verran täytyy myös osaamista olla eikä pelkkää sanan helinää. Kiitos!

Jatkan omaa projektia kunhan aikaa löytyy jostakin.
Ensin käytän paremmassa vikakoodien luvussa ja jos ei muuta niin järjestelmän huuhteluun. Marmoritiskillä ehdottivat Kennon vaihtoa. Kenno noin 200, + vaihto + nesteet yms joku letku sarja?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy