Tunnistatko jonkun näistä viidestä keskustelijatyypistä omaksesi?

Aloittaja Jäbä L, 16.11.20 - klo:15:52

« edellinen - seuraava »

passo_s

Kai ne vihreät jotain ovat aikaan saaneet mutta Vihreiden ollessa vallankahvassa, Ville Niinistö ympäristöministerinä,Terrafame pääsi puuhaamaan ympäristötuhojaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.11.20 - klo:17:20
Kai ne vihreät jotain ovat aikaan saaneet mutta Vihreiden ollessa vallankahvassa, Ville Niinistö ympäristöministerinä,Terrafame pääsi puuhaamaan ympäristötuhojaan.

Onhan tässä 25 vuodessa ydinvoimakin muuttunut vihreäksi  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Polouni

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.11.20 - klo:16:47
Kerrotko jonkun hyödyllisen vihreiden toteutuneen aloitteen?

Miten määritellään hyödyllinen ja kenelle hyödyllinen?
Vihreät puolustavat perustuloa, halpaa tai ilmaista joukkoliikennettä, luonnon ja metsien tiukempaa suojelua, autotonta keskustaa, rekisteröityä parisuhdetta/samaa sukupuolta olevien avioliittoa jne
Suuri osa hydyllisiä heidän kannattajilleen. Ei välttämättä minulle tai sinulle.
Autoilu ja vihreät ovat usein vaikea yhtälö.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 19.11.20 - klo:19:04
Miten määritellään hyödyllinen ja kenelle hyödyllinen?
Vihreät puolustavat perustuloa, halpaa tai ilmaista joukkoliikennettä, luonnon ja metsien tiukempaa suojelua, autotonta keskustaa, rekisteröityä parisuhdetta/samaa sukupuolta olevien avioliittoa jne
Suuri osa hydyllisiä heidän kannattajilleen. Ei välttämättä minulle tai sinulle.
Autoilu ja vihreät ovat usein vaikea yhtälö.

Kerrotko mitä he ovat saaneet aikaan? Kyllä ideologisesti voit puolustaa ja kannattaa vaikka mitä!

Kyllä Hutisalo kutsui poliittisia virkanimityksiä ongelmaksi 2016 vuonna, mutta miten kävi, kun pääse vallankahvaan ja vallanmakuun  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Nykyvihreillä tuo aatteen voima ei riitä edes polkupyörällä polkemiseen, vaan siihenkin tarvitaan korruptiolla hankittu sähköavustus.

tgotj

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.11.20 - klo:14:31
Faktahan jenkeistä on se, ettei voittajaa ole julistettu keskeneräisen äänten laskun ja epäselvyyksien takia. Lehdet julistaa toisin ja syyttää trumppia. Mutta on siellä ne äänestäjätkin, jotka kaipaavat oikeutta. Kyse ei ole pelkästään trumpista, vaan puolesta kansasta.
Faktahan USAn vaalisysteemin suhteen on se, että voittaja julistetaan virallisesti vasta, kun valitsijamiehet ovat äänestäneet. Sitä ennen on kuitenkin traditiona ollut yli sata vuotta, että vähemmän valitsijamiehiä saanut (tässä tapauksessa Trump) myöntää tappionsa ja julistaa toisen voittaneeksi. Nyt vaan on sellainen ennenkuulumaton tilanne, että vaalien selkeä häviäjä (5 miljoonalla äänellä ja valitsijamiehissä voittajalla 306, kun voittoon olisi tarvittu 270) ei suostu tappiotaan myöntämään, vaan väittää hävinneensä vilpin seurauksena. Vilpin, josta kukaan ei ole esittänyt konkreettisia todisteita: päin vastoin, puolueettomat ja jopa republikaanien tarkkailijat ovat todenneet, etteivät ole havainneet vilppiä tapahtuneen. Eli onkohan nyt kyse kuitenkin erään oranssipään kykenemättömyydestä myöntää omaa tappiotaan, eikä mistään ylikansallisesta salaliitosta? Reppana mikä reppana. Ja vielä reppanampia he, jotka moisiin valheisiin putoavat.

Ja kysehän ei ole puolesta kansasta, vaan noin 70 miljoonaa äänesti Trumpia 300 miljoonan kansakunnasta.Eli alle 25% kansasta.

Polouni

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.11.20 - klo:21:00
Kerrotko mitä he ovat saaneet aikaan? Kyllä ideologisesti voit puolustaa ja kannattaa vaikka mitä!

Kyllä Hutisalo kutsui poliittisia virkanimityksiä ongelmaksi 2016 vuonna, mutta miten kävi, kun pääse vallankahvaan ja vallanmakuun  ;D.

Minä en ole vihreiden kannattaja. Kerroin vain, että hyödyllisyyden määrittely on subjektiivista. Vihreät ovat vaikuttaneet paljon myös esim. Helsingin paikallispolitiikan puolella. Luonnonsuojeluun ja liikenteen "vaikeuttamiseen" autoilijan näkökulmasta ovat vahvasti vaikuttaneet myös lainsäädännön puolella. Perustulokokeilu ja tasa-arvoinen avioliitto.
Virkanimityksistä olen samaa mieltä. Kukaan ei tunnut niitä lopettavan...

-karppa-

#127
Lainaus käyttäjältä: Polouni - 20.11.20 - klo:05:32
Minä en ole vihreiden kannattaja. Kerroin vain, että hyödyllisyyden määrittely on subjektiivista. Vihreät ovat vaikuttaneet paljon myös esim. Helsingin paikallispolitiikan puolella. Luonnonsuojeluun ja liikenteen "vaikeuttamiseen" autoilijan näkökulmasta ovat vahvasti vaikuttaneet myös lainsäädännön puolella. Perustulokokeilu ja tasa-arvoinen avioliitto.
Virkanimityksistä olen samaa mieltä. Kukaan ei tunnut niitä lopettavan...

Kyllä Vihreät ovat tehneet stadissa paljon paikallispoliitiikan puolella.

Tässä kolme sekunttia ja pari loistavaa asiaa miten vihreät ovat onnistuneet käytännössä stadissa:

Perustulokokeilu:
"Perustulosta ei saatu selville juuri mitään, vain työttömien masennus väheni " pitkäaikaistyöttömiä on vaikea työllistää edes rahalla, sanoo tutkija"
https://yle.fi/uutiset/3-11337283

"Siltahanke poiki erikoisen sivujuonteen " HS: Veronmaksajien rahoilla kivikasa lokeille, hinta jopa 800000 euroa!"
https://www.is.fi/autot/art-2000000924066.html

Kaupunkibulevardit:
"Hallinto-oikeus: Helsinkiin suunnitellut kaupunkibulevardit valtaväylillä osin lainvastaisia"
https://www.talouselama.fi/uutiset/hallinto-oikeus-helsinkiin-suunnitellut-kaupunkibulevardit-valtavaylilla-osin-lainvastaisia/a2ca010e-6fd6-3ea1-bd15-df0a447b6e2b

"Mullistus Töölössä? Olympiastadionin vieressä sijaitsevasta valtavasta pysäköintialueesta halutaan eroon"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006306813.html

Keskustatunnelin torppaus:
https://www.helsinginvihreat.fi/2019/09/13/viisi-huomiota-keskustatunnelista/

Valkopaskohanhi:
"Emma Kari ehdotti MT:ssä valkoposkihanhille omia ruokailupeltoja " erityisasiantuntija kannattaa: ”Linnut ovat oppivaisia”"

Susi:
"Vihreiden Jenni Pitko ja Tiina Elo olivat huolissaan metsästyksen aloittamisen vaikutuksesta luonnon monimuotoisuuteen sekä aiheuttamasta sekasorrosta susien keskuudessa. " "Vasemmistoliiton Mai Kivelä sen sijaan totesi uhanalaisten susien työllistävän mm. susiturismia sekä luontokuvaajia."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/80ffbbbb-8965-4f1c-b199-843234a4a28e
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006516171.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: tgotj - 20.11.20 - klo:00:31
Faktahan USAn vaalisysteemin suhteen on se, että voittaja julistetaan virallisesti vasta, kun valitsijamiehet ovat äänestäneet. Sitä ennen on kuitenkin traditiona ollut yli sata vuotta, että vähemmän valitsijamiehiä saanut (tässä tapauksessa Trump) myöntää tappionsa ja julistaa toisen voittaneeksi. Nyt vaan on sellainen ennenkuulumaton tilanne, että vaalien selkeä häviäjä (5 miljoonalla äänellä ja valitsijamiehissä voittajalla 306, kun voittoon olisi tarvittu 270) ei suostu tappiotaan myöntämään, vaan väittää hävinneensä vilpin seurauksena. Vilpin, josta kukaan ei ole esittänyt konkreettisia todisteita: päin vastoin, puolueettomat ja jopa republikaanien tarkkailijat ovat todenneet, etteivät ole havainneet vilppiä tapahtuneen. Eli onkohan nyt kyse kuitenkin erään oranssipään kykenemättömyydestä myöntää omaa tappiotaan, eikä mistään ylikansallisesta salaliitosta? Reppana mikä reppana. Ja vielä reppanampia he, jotka moisiin valheisiin putoavat.

Ja kysehän ei ole puolesta kansasta, vaan noin 70 miljoonaa äänesti Trumpia 300 miljoonan kansakunnasta.Eli alle 25% kansasta.
Tähän reppanaan uppoaa näin maallikkopsykologinkin diagnoosina helposti määrittelyt sekä sosiopaatista että psykopaatista, narsistista ja patologisesta valehtelijasta ihan vaan uutisointia seuraamalla...  ??? :D
Jotenkin tuntuisi kummalliselta, jos nimenomaan trumpetin oma porukka ei olisi syyllistynyt tähän paljon perättyyn vaalivilppiin. Jotenkin tuntuisi loogisemmalta ;)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.11.20 - klo:06:35
Kyllä Vihreät ovat tehneet stadissa paljon paikallispoliitiikan puolella.

Tässä kolme sekunttia ja pari loistavaa asiaa miten vihreät ovat onnistuneet käytännössä stadissa:

Perustulokokeilu:
"Perustulosta ei saatu selville juuri mitään, vain työttömien masennus väheni " pitkäaikaistyöttömiä on vaikea työllistää edes rahalla, sanoo tutkija"
https://yle.fi/uutiset/3-11337283

"Siltahanke poiki erikoisen sivujuonteen " HS: Veronmaksajien rahoilla kivikasa lokeille, hinta jopa 800000 euroa!"
https://www.is.fi/autot/art-2000000924066.html

Kaupunkibulevardit:
"Hallinto-oikeus: Helsinkiin suunnitellut kaupunkibulevardit valtaväylillä osin lainvastaisia"
https://www.talouselama.fi/uutiset/hallinto-oikeus-helsinkiin-suunnitellut-kaupunkibulevardit-valtavaylilla-osin-lainvastaisia/a2ca010e-6fd6-3ea1-bd15-df0a447b6e2b

"Mullistus Töölössä? Olympiastadionin vieressä sijaitsevasta valtavasta pysäköintialueesta halutaan eroon"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006306813.html

Keskustatunnelin torppaus:
https://www.helsinginvihreat.fi/2019/09/13/viisi-huomiota-keskustatunnelista/

Valkopaskohanhi:
"Emma Kari ehdotti MT:ssä valkoposkihanhille omia ruokailupeltoja " erityisasiantuntija kannattaa: ”Linnut ovat oppivaisia”"

Susi:
"Vihreiden Jenni Pitko ja Tiina Elo olivat huolissaan metsästyksen aloittamisen vaikutuksesta luonnon monimuotoisuuteen sekä aiheuttamasta sekasorrosta susien keskuudessa. " "Vasemmistoliiton Mai Kivelä sen sijaan totesi uhanalaisten susien työllistävän mm. susiturismia sekä luontokuvaajia."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/80ffbbbb-8965-4f1c-b199-843234a4a28e
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006516171.html
;D ;D ;D

Polouni

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.11.20 - klo:06:35
Kyllä Vihreät ovat tehneet stadissa paljon paikallispoliitiikan puolella.

Tässä kolme sekunttia ja pari loistavaa asiaa miten vihreät ovat onnistuneet käytännössä stadissa:

Perustulokokeilu:
"Perustulosta ei saatu selville juuri mitään, vain työttömien masennus väheni " pitkäaikaistyöttömiä on vaikea työllistää edes rahalla, sanoo tutkija"
https://yle.fi/uutiset/3-11337283

"Siltahanke poiki erikoisen sivujuonteen " HS: Veronmaksajien rahoilla kivikasa lokeille, hinta jopa 800000 euroa!"
https://www.is.fi/autot/art-2000000924066.html

Kaupunkibulevardit:
"Hallinto-oikeus: Helsinkiin suunnitellut kaupunkibulevardit valtaväylillä osin lainvastaisia"
https://www.talouselama.fi/uutiset/hallinto-oikeus-helsinkiin-suunnitellut-kaupunkibulevardit-valtavaylilla-osin-lainvastaisia/a2ca010e-6fd6-3ea1-bd15-df0a447b6e2b

"Mullistus Töölössä? Olympiastadionin vieressä sijaitsevasta valtavasta pysäköintialueesta halutaan eroon"
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006306813.html

Keskustatunnelin torppaus:
https://www.helsinginvihreat.fi/2019/09/13/viisi-huomiota-keskustatunnelista/

Valkopaskohanhi:
"Emma Kari ehdotti MT:ssä valkoposkihanhille omia ruokailupeltoja " erityisasiantuntija kannattaa: ”Linnut ovat oppivaisia”"

Susi:
"Vihreiden Jenni Pitko ja Tiina Elo olivat huolissaan metsästyksen aloittamisen vaikutuksesta luonnon monimuotoisuuteen sekä aiheuttamasta sekasorrosta susien keskuudessa. " "Vasemmistoliiton Mai Kivelä sen sijaan totesi uhanalaisten susien työllistävän mm. susiturismia sekä luontokuvaajia."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/80ffbbbb-8965-4f1c-b199-843234a4a28e
https://www.is.fi/politiikka/art-2000006516171.html

Niin ja oletan, että sinäkään et ole vihreiden kannattaja  :P :P

Popo

Georgian äänet laskettiin uudelleen " Joe Bidenin voitto osavaltion presidentinvaalissa vahvistui

https://yle.fi/uutiset/3-11657379

Onko Tämä nyt sitä vihervassarikommareiden "fake news"-osastoa, johon löytyy vaihtoehtoiset faktat, kun vain käyttää omaa älyään ja hylkää salaliittojen hallussa olevat mediat?
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

-karppa-

Voisiko tuosta Trumpista perustaa oman ketju? En kyllä tiedä miten liittyy mitenkään tähän ketjuun?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.11.20 - klo:22:57
Voisiko tuosta Trumpista perustaa oman ketju? En kyllä tiedä miten liittyy mitenkään tähän ketjuun?
Tai vielä parempi, jos sovitaan, että lopetetaan Trumpista jauhaminen kokonaan autofoorumilla ???
...Vaikka itsekin sorruin menemään jo mukaan tähän scheisseen... :-[

Polouni

No trumpismi tuli vähän esimerkkinä mukaan kun käytiin keskustelua keskustelukultturista verkossa. Samaa mieltä, että asia tuli jo käytyä, jollei joku muista, että Trump on öljyteollisuuden miehiä.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Polouni - 21.11.20 - klo:11:43
No trumpismi tuli vähän esimerkkinä mukaan kun käytiin keskustelua keskustelukultturista verkossa. Samaa mieltä, että asia tuli jo käytyä, jollei joku muista, että Trump on öljyteollisuuden miehiä.

Itse ymmärsin niin, että trumpismi tuli heti mukaan syynä & perusteena siihen, ettei otsikon mukaista keskustelua pidä edes käydä.

Mutta, jätetään Trump, ellei aleta keskustelemaan vaikkapa juuri niistä öljyteollisuuden näkymistä suojelualueilla, missä hra Trump "näkee mahdollisuuksia"...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Jäbä L

Tämä avaukseni on näemmä herättänyt runsaasti keskustelua. Yllättävän nopeasti ja pitkälle meni politiikan puolelle.
Liekkö mukana jotain alkuperäiseen kysymykseenkin liittyviä kommentteja?  ;D

Polouni

Kyllähän aika hyviä kommentteja tässä ketjussa. Eikä mielstäni juurikaan kukaan mollannut toista. Summa summarun, siedetään toisiamme ja eri tyypit täydentävät toisiaan.
Eli kiitos avauksesta!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy