Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

prinne

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 28.04.22 - klo:10:56
Mitä huoltoja tarkoitat?
Huollot menee syklillä 2v/30tkm,eli eka huolto 30tkm,sitten 60tkm....tai jos vuodet,eli 2v tulee ennen kilometrimäärää,niin sit sen mukaan
Väliin ei tule mitään "väli" huoltoja!

Edellisessä korimallissa meillä ainakin oli. Normi huolto oli juurikin 2v/30tkm, mutta 3. vuotena huuteli jostain tarkastushuollosta. Käytännössä siellä ei tehty mitään toimenpiteitä, katseltiin vaan että kaikki on ok, joku checklista läpi. Rahastuskäynti siis.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Hibah

Oletetaan että autolla ajetaan yli 30 tkm vuodessa... Jos huoltokirjassa lukee 30 tkm huoltoväli, mutta auto pyytää päästä huoltoon aina 20 tkm välein, niin tarviiko sitä huoltomuistutinta noudattaa, vai säilyykö takuu jos noudattaa vaan sitä ohjekirjassa sanottua 30 tkm huoltoväliä? Mikähän mahtaa olla se tarkka sanamuoto ohjekirjassa, eli kumpi on määräävämpi tekijä, ohjekirja vai huoltomuistutin?

Jos huoltomuistutin on lähinnä viitteellinen, eikä sitä ole pakko noudattaa, niin saako sen itse nollattua siinä 20 tkm kohdalla, ettei tarvi 30 tkm asti katsella tietokoneen herjailua?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 28.04.22 - klo:14:49
Oletetaan että autolla ajetaan yli 30 tkm vuodessa... Jos huoltokirjassa lukee 30 tkm huoltoväli, mutta auto pyytää päästä huoltoon aina 20 tkm välein, niin tarviiko sitä huoltomuistutinta noudattaa, vai säilyykö takuu jos noudattaa vaan sitä ohjekirjassa sanottua 30 tkm huoltoväliä? Mikähän mahtaa olla se tarkka sanamuoto ohjekirjassa, eli kumpi on määräävämpi tekijä, ohjekirja vai huoltomuistutin?

Jos huoltomuistutin on lähinnä viitteellinen, eikä sitä ole pakko noudattaa, niin saako sen itse nollattua siinä 20 tkm kohdalla, ettei tarvi 30 tkm asti katsella tietokoneen herjailua?

Ainakin mulla nämä laskeneet huoltovälin aina tasan 30tkm alaspäin,öljynvaihto eritahtiin muuttunu n.17-20tkm ajoista riippuen päässy,niillä..
Nyt tässä uudessa otettu käyttöön kiinteä oljynvaihtoväli,eli huollot omassa ,öljyt 15tkm/1v ja perushuolto 30tkm/2v

KKN

OTA päivitystä pukkaa ja voisin asentaa, mutta auto sanoo ei... Ja on käynnistelty uudelleen ja vaikka mitä koitettu. Täytyy varmaan odottaa kuun asennon muuttumista.

Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.05.22 - klo:20:09
OTA päivitystä pukkaa ja voisin asentaa, mutta auto sanoo ei... Ja on käynnistelty uudelleen ja vaikka mitä koitettu. Täytyy varmaan odottaa kuun asennon muuttumista.

Samapa täälläkin, ilmoittelee päivityksestä, mutta jos hyväksyy, niin tulee vain ettei päivitystä voi juuri nyt asentaa ... Ja on nyt kokeiltu n-kertaa eri aikoina.

Todella nerokasta ja asiakasystävällistä. Laittaisi nyt edes johonkin settingiin rastin, että käyttäjä hyväksyi päivityksen ja asentaa sen sitten kun/ehkä siihen pystyy. Jos taas johtuu siitä, että autoa ei ole laitettu kiinni mihinkään Skoda Connectiin tai privacy asetukset on tapissa, niin virheilmoitus voisi olla sen mukainen. Jotain "personal infon" käyttämisestähän se puhui päivityksen yhteydessä, joten voi johtua myös jostain omista säädöistä autossa.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Passatti

Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.05.22 - klo:20:09
OTA päivitystä pukkaa ja voisin asentaa, mutta auto sanoo ei... Ja on käynnistelty uudelleen ja vaikka mitä koitettu. Täytyy varmaan odottaa kuun asennon muuttumista.

Samaa herjaa näyttää myös minun Superbissa. Ei näin Skoda. Pitävät asiakkaita pilkkanaan.
Always lead, never follow

pumo

Tuo sama päivitys on ollut omaan rs iv pheviin tarjolla varmaan viikon lopetin 3. Kerran jälkeen yrittämästä, tänään tuli tuo sama herja ekaa kertaa. On kyllä tavan paska.

KKN

Lainaus käyttäjältä: KKN - 06.05.22 - klo:20:09
OTA päivitystä pukkaa ja voisin asentaa, mutta auto sanoo ei... Ja on käynnistelty uudelleen ja vaikka mitä koitettu. Täytyy varmaan odottaa kuun asennon muuttumista.



Kuun asento muuttui ja päivitys asentui lopulta kuin mitään olisi ollutkaan.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Atsii

Volkkarin puolella näkyy tulevan ilmateitse jättipäivitys Golf 8:aan. Pitäisi olla versio 1896.
Jos todellakin näin käy Skodankin puolella, niin ehkäpä vihdoinkin päästäisiin suuremmista ohjelmisto-ongelmista ::)
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

PietarinLumitykki

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 13.05.22 - klo:09:47
Volkkarin puolella näkyy tulevan ilmateitse jättipäivitys Golf 8:aan. Pitäisi olla versio 1896.
Jos todellakin näin käy Skodankin puolella, niin ehkäpä vihdoinkin päästäisiin suuremmista ohjelmisto-ongelmista ::)

Onkohan kellään ocu-kuskilla tullut ko. päivitystä OTAna? Ittellä 1803 käyttis ja mietin että pitääkö sitä huollosta ruinata vai odotteleeko vain? Muutama päivitys tuli viime viikolla mutta versio ei päivittynyt.

Tos®

^Käsittääkseni ne pikkupäivitykset valmistelee tulevaa suurempaa. Golffiin on kuukaudessa tullut 7 pienempää OTAa, mutta isompi vielä odotuttaa itseään.
Netin mukaan se siis valuu kahdessa osassa, ensimmäinen ladattava on yli 3.5 gigatavua ja toinen tulee perään vajaa 2...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wiiseli

Koskeekohan tämä OTA- päivitys "uudistus" Gte Passattia? Meiltä löytyy MIB3 ja eSim. Viime viikolla tosiaan napsahteli useampi pikku päivitys.
PASSAT GTE VM. 2020

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.05.22 - klo:11:04
^Käsittääkseni ne pikkupäivitykset valmistelee tulevaa suurempaa. Golffiin on kuukaudessa tullut 7 pienempää OTAa, mutta isompi vielä odotuttaa itseään.
Netin mukaan se siis valuu kahdessa osassa, ensimmäinen ladattava on yli 3.5 gigatavua ja toinen tulee perään vajaa 2...

Kuulostaa itseasiassa aika pelottavalta, jos tuollaiset "jöötit" asennellaan kotipihassa. Siinä ei tarvitse kummasti mennä bitti poikittain, kun pihassa makaa tiiliskivi nimeltään auto... Softapäivitykset ehkä meneekin läpi ja/tai saa peruttua, mutta firmispäivitykset on vähän mutkikkaampia, varsinkin jos niitä joutuu perumaan kun asennus jää puolitiehen.

Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin Golf-puolella, ja ehkä Skodassakin, jos sinne tulee samanlainen paketti.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

KpaL

No luulis siinä asennusprosessissa olevan hash check paketille ennen asennusta. Muuten olis aika isot mahdollisuudet failata.
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 13.05.22 - klo:09:47
Volkkarin puolella näkyy tulevan ilmateitse jättipäivitys Golf 8:aan. Pitäisi olla versio 1896.
Jos todellakin näin käy Skodankin puolella, niin ehkäpä vihdoinkin päästäisiin suuremmista ohjelmisto-ongelmista ::)

Mulla Octaviassa on tuo 1869-versio.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 14.05.22 - klo:13:53
Kuulostaa itseasiassa aika pelottavalta, jos tuollaiset "jöötit" asennellaan kotipihassa. Siinä ei tarvitse kummasti mennä bitti poikittain, kun pihassa makaa tiiliskivi nimeltään auto... Softapäivitykset ehkä meneekin läpi ja/tai saa peruttua, mutta firmispäivitykset on vähän mutkikkaampia, varsinkin jos niitä joutuu perumaan kun asennus jää puolitiehen.

Mutta toivotaan, että kaikki menee hyvin Golf-puolella, ja ehkä Skodassakin, jos sinne tulee samanlainen paketti.

Edelliseen ID4:een asentui yli 5Gb jööti ja hyvin onnistui. Ei ollut tiiliskivi aamulla.

Kuten Tos kirjoitti niin kyllä siellä on varmasti tsekkaukset että hashit ja crct mätsää plus muuta securityyn liittyviä varmennuksia ettei sinne asennella ihan mitä sattuu

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.05.22 - klo:21:59
Edelliseen ID4:een asentui yli 5Gb jööti ja hyvin onnistui. Ei ollut tiiliskivi aamulla.

Kuten Tos kirjoitti niin kyllä siellä on varmasti tsekkaukset että hashit ja crct mätsää plus muuta securityyn liittyviä varmennuksia ettei sinne asennella ihan mitä sattuu

En epäile sitä etteikö itse päivityspakettien sisältö tule autoon oikein valmistajalta, mutta autoissa on varmasti varsin kirjava joukko eri versioista rautaa, softaa, ominaisuuksia ja niiden asetuksia. Itse lähden aina liikkeelle negatiivisen kautta ja odotan pahinta.

Nyt sitten riippuu arkkitehtuurista, voiko sinne vain laittaa uuden firmiksen ja softan joka korvaa täysin entisen, vai onko siellä monimutkainen viritelmä if(rautaversiotämä) if(ominaisuudetnämä) if(asetuksetnämä) (if(entinenversiotämä) sitten tee sitä tai tätä jne. Kaikkea on varmasti testattu, mutta onko joka kombinaatio, se on toinen juttu.

Ja itse asennusvaiheessa voi myös joku feilata, toivutaanko siitä sitten kunnolla vai ei. Siksi iso päivitys tuntuu turvallisemmalta liikkeessä.

Mutta kuten sanottua, uskotaan, että homma on harjoiteltu valmistajalla, ja menee aina oikein. Onhan Teslakin päivitellyt autojaan jo vuosikaudet ilman isompia ongelmia. Toivottavasti myös Skoda. Itselle on vain jäänyt ammoisilta ajoilta mieleen Volvo S60 T5 vaihteiston "pieni" ohjelmistopäivitys huollossa, jonka jälkeen sitten tilattiin uutta ohjausboxia, kun homma meni käteen. Mutta siitä on jo aikaa, varmasti on kehitytty sen jälkeen.

Kohta vaihdetaan merkkiä ...

dwntime

Mikään ei ole pomminvarmaa ja kuten itsekin kirjoitat, ei se liikkeessäkään tehty päivitys välttämättä sen paremmin mene. Lopputulos voi olla sama :)

VW:llä on ollut suunnattomia vaikeuksia noiden OTA päivitysten kanssa joten onhan tässä toki syytä epäillä.

pikatsu

ei noita Skodan isoja järjestelmäpäivityksiä varmaan OTAna jaeta

Pöhis

Joo, ei ne päivitykset mene aina merkkiliikkeelläkään putkeen. Oma octaviani oli viime viikolla 12 voltin akun ohjainlaitteen vaihdossa takaisinkutsun takia ja samalla olivat päivitellet mib yksikköä.

Olivat sitten unohtaneeet tehdä muutamia aktivointeja joden johdosta ei toimi nyt navi sekä ajotilanvalinta nappi, eli nyt ei saa valittua hybridid/täys sähköajoa, sekä iskareiden säätöä.

Samalla olivat saaneet rattivian jäämään päälle eli travel assist on kokonaan pois pelistä jonka johdosta ei sitten toimi vakkarit, adaptiiviset valot eikä lane assistit yms.

Noh onneksi huomenna menee ratin vaihtoon ja toivottavasti saavat muutkin puuttuvat varusteet toimimaan.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 15.05.22 - klo:19:57
ei noita Skodan isoja järjestelmäpäivityksiä varmaan OTAna jaeta
Määrittele iso päivitys?
Mielestäni vajaa 4gigatavua + 2 on aika suuri.

LainaaThe same is for Volkswagen MQBclassic using MIB3OI (Tiguan, Polo, etc) - on MQBw the Golf 8, Caddy V and Skoda Octavia NX.

It's a two parts update. First it will become A896, after that a second update with Speech (SDS) content will follow. After installing this it will accomplish the whole procedure of 1896.

Cars with SOP1 Software (SW 16xx) still have to drive to the workshop to get their new baseline software package and a new Feature-Enable-Code to get the navigation function after updating the device working again.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 16.05.22 - klo:12:04
Joo, ei ne päivitykset mene aina merkkiliikkeelläkään putkeen. Oma octaviani oli viime viikolla 12 voltin akun ohjainlaitteen vaihdossa takaisinkutsun takia ja samalla olivat päivitellet mib yksikköä.

Olivat sitten unohtaneeet tehdä muutamia aktivointeja joden johdosta ei toimi nyt navi sekä ajotilanvalinta nappi, eli nyt ei saa valittua hybridid/täys sähköajoa, sekä iskareiden säätöä.

Samalla olivat saaneet rattivian jäämään päälle eli travel assist on kokonaan pois pelistä jonka johdosta ei sitten toimi vakkarit, adaptiiviset valot eikä lane assistit yms.

Noh onneksi huomenna menee ratin vaihtoon ja toivottavasti saavat muutkin puuttuvat varusteet toimimaan.
Kelpuutit itselles sen kuitenkin ajoon takaisin noin rikkinäisenä?

Pöhis

Rattiongelmasta mainitsivat autoa luovuttaessa ja samalla sovittiin uusi aika ratin vaihtoon.

Mib yksikön aktivointipuutteet huomasin vasta kun lähdin huollosta kotiapäin ajamaan. Soitin kyllä heti perään ja mainitsin aasiasta, mutta en kerennyt enään takaisin kun oli kiire jo töihin. Huollossa meni muutenkin tunnin pitempään mitä oli varattu aikaa.

RSy


Oma PHEV IV jököttää kolmatta päivää pajalla: akun ohjainlaitteen ja ratin vaihto meni suunnitelmien mukaan, mutta tsekin päässä serverit alhaalla... noh ajellaan viikko maahantuojan piikkiin SIXTn pirssillä. Ristus mitä touhua...

nordman

Tänään syttyi hirveässä sadekelissä bensa-ajon aikana keltainen mittarivalo, ohjekirjan mukaan pakokaasujen valvontajärjestelmän häiriön merkkivalo.

Mitään vikatietoa ei näy infojärjestelmässä eikä MySkoda-sovelluksessa, kaikki mukamas ok, mutta valo vain palaa. Auto vaikuttaa ajossa ihan normaalilta.

Mistä lie kyse? Onko kenelläkään muulla tullut tuollaista vastaan?
Skoda Octavia iV 2022

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: nordman - 31.05.22 - klo:21:56
Mistä lie kyse? Onko kenelläkään muulla tullut tuollaista vastaan?

Oisko jäänyt hiukkaspoltto riittävän monta kertaa kesken. Seuraavaksi punavalo ja korjaamolle vajaatehoisena. Nyt vaan kovaa ajoa.

nordman

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 31.05.22 - klo:22:22
Oisko jäänyt hiukkaspoltto riittävän monta kertaa kesken. Seuraavaksi punavalo ja korjaamolle vajaatehoisena. Nyt vaan kovaa ajoa.

Sepä se, kun tietäisikin että tuosta on kyse, niin voisi niin tehdäkin. Hiukkassuodattimen merkkivalo on kyllä eri näköinen, en ole koskaan vielä nähnyt sen palavan.

Manuaali pelottelee tuosta pakokaasuvalosta, että "Ajo hätäkäynnillä on mahdollista - moottorinteho voi heikentyä huomattavasti. Jatka varovasti ajamista, pyydä apua merkkiliikkeestä."... hmmm.

Skoda Octavia iV 2022

nordman

Lainaus käyttäjältä: nordman - 31.05.22 - klo:22:56
Manuaali pelottelee tuosta pakokaasuvalosta, että "Ajo hätäkäynnillä on mahdollista - moottorinteho voi heikentyä huomattavasti. Jatka varovasti ajamista, pyydä apua merkkiliikkeestä."... hmmm.

Itse itselleni vastaten, en ehtinyt käyttää autoa huollossa, mutta yritin ajella moottoritiepätkää sähkön sijasta hybridimoodissa. Kolmen päivän jälkeen merkkivaloa ei enää tänä aamuna näkynyt.

Saattoi tosiaan olla kyse hiukkassuodattimen puhdistusongelmasta, kun sunnuntaina ja maanantaina tuli ajettua kilometritolkulla pysähtelevässä ruuhkajonossa.
Skoda Octavia iV 2022

Pumpeli

Eilen omaan porrasperäiseen tullu kampanja auki,liittyen noihin takakontin stoppareihin.jokohan viimein saadaan noi kolinat pois takaluukuista
55L7 Commencement Date06/06/2022Service Campaign/Recall DescriptionW-Rear boot lid wedge buffer

heller

Onkos liftbackissa ollut talvella ongelmia? Toimiiko kontti sujuvasti vaikka lasin päällä olisi lunta tai jäätä?
Oletteko aina putsanneet luukun päältä lumet?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy