Bensiinikysely 95e10 vaiko 98

Aloittaja petteria, 11.03.11 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

Mitä polttoainetta käytät?

95E10
87 (31.6%)
98E5
166 (60.4%)
Diesel
59 (21.5%)
Jokin muu
9 (3.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 275

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: SNG - 15.03.14 - klo:22:26
99, mistä?   ;)

Parilta asemalta saa kyllä rallibensaa (105 oct ?), mutta 99 ei saa kait mistään.
Kyllä sitä on myynnissä miltei joka asemalla. Siis 99siä.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

VWonderman

98E5 valuu meikän tankatessa edelleen bensavehkeiden tankkiin, Nesteen kylmäasemilla tulee pääasiassa tankkailtua (yleensä halviNpia). :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JarnoF

Heposista en tiedä, mutta tuossa viimeisin Golffin kulutusluku eri laaduilla. Melko samoissa mennään.

E10   8.23 l/100km  8.041 km and 662 l
E5    8.15 l/100km  35.324 km and 2.880 l

Jukikyy

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 17.03.14 - klo:08:03
Mä en ole vähään aikaan enää nähnyt. Kerro heti mistä vielä saa!

http://s03.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/vpower-nitro-tuotetieto.pdf
Juu Shellin V-Power muuttui ysikasiksi kutakuinkin St1-kaupan kohdilla. Pistäkääpä St1:n 98 ja V-Power speksilaput vierekkäin. Ihan samat arvot sieltä löytyy. Siitä en sitten tiedä onko V-Powerissa jotain eksoottisia lisäaineita joita ei käyttöturvatiedotteessa mainita...

Wekotin

Jännä juttu, että edelleen vaan mainostavat tuota 99-oktaanisena. 98.8 oli tyypillinen arvo vielä edellisessa pds-sheetissä. Eli sama mikä
juuri St1:n tai Nesteen 98:lla. Nyt uusimmassa datasheetissä tyypillinen arvo on poistettu, joten tuota voidaan nyt hyvillä mielin markkinoida 99:nä
kun ollaan annettu vain laaturaja min. 98. On nuo öljy-yhtiöt kyllä metkoja.

JarnoF

Jeps, mutta Wanhan Shellin aikoihin V-Powerin tyypilliseksi arvoksi ilmoitettiin muistaakseni 99,9.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 17.03.14 - klo:08:24
Jännä juttu, että edelleen vaan mainostavat tuota 99-oktaanisena.

Oletko muuten ihan varmasti nähnyt jollain huoltamolla vielä tuon 99-tekstin? Tuossa viime viikolla kun tankkasin Shellillä (V-Poweria), siellä ei mielestäni mainittu oktaaneista mitään. Kauppanimi oli se "V-Power Nitro+" ja speksinä "E5".

SNG

Niinpä, ihan kuten aiemmin kysyin kertokaa heti jos löydätte jostain aidosti 99 oktaanista  8)

Rallibensaa (reippaasti toistasataa oktaania) saa parilta Nesteeltä.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 17.03.14 - klo:08:03
Mä en ole vähään aikaan enää nähnyt. Kerro heti mistä vielä saa!

http://s03.static-shell.com/content/dam/shell-new/local/country/fin/downloads/pdf/vpower-nitro-tuotetieto.pdf
Enhän minä tiedä, mutta saattaa olla että kyse ei ole Suomesta ;)

tapanixxx

manni

En ole 1.2 TSI:llä, 105-hevosvoimainen versio, huomannut merkittävää eroa kulutuksessa 95E10 vrt 98 joten tankkaan halvempaa.
Uusikaupunki

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.03.14 - klo:08:32
Niinpä, ihan kuten aiemmin kysyin kertokaa heti jos löydätte jostain aidosti 99 oktaanista  8)
Melkein kaikkihan sitä myy, paria markettiketjua lukuunottamatta.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 17.03.14 - klo:13:06

Grr... "Melkein kaikki". Kerro osoite. Minä en tiedä yhtäkään!

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 17.03.14 - klo:13:06

Taitaa olla Suomen rajojen ulkopuolelta tuo tieto....vai?
Ja hei Stigu, pitäiskö sun päivittää toi sigu myös, eikös Leon mennyt Rellusta ohi just alkuvuonna... :)
Octavia III RS TDI

Ouzi

Onko kukaan huomannut eroja käytössä näissä uusissa tsi koneissa onko E10 vai E5 tankissa. Nyt 5000km mittarissa ja vain E10 ollut tankissa ja mielitekisi koittaa onko mitään eroja eri laaduissa.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 17.03.14 - klo:13:33
Minä en tiedä yhtäkään!
No minäpä tiedän useita ihan tässä kylällä! Yhdenkään osoitetta en nyt osaa tästä ihan by heart heittää koska tiedän asemien sijainnin ilman tarkkaa osoitettakin. Noiden firmojen (Shell, Esso jne.) sivuilta löytynee luettelo / haku jakeluasemista mikäli tarkat osoitteet kiinnostaa. Todennäköisesti myös tiedot siitä, mitä laatuja mikäkin yksittäinen asema myy.

JarnoF

Saako varovasti tiedustella millä puolella maailmaa tämä kyläsi sijaitsee? :) Ainakin täällä meilläpäin kaikki, ml. Shell myy vain alta 99-oktaanista.

Parit nettisivutkin tuossa avasin (mm. St1, Shell, Neste... Essoa ei enää ole), mutta yksikään ei tunnustanut myyvänsä yli 99-oktaanista. Voihan tietty jollain asemalla olla jotain korkeaoktaanista harmaatuontibensaa, mutta en tiedä missä tällaisia olisi. :( Tahdon tietää! ;D

SNG

Niin kerro nyt vaan, ettei tartte provoksi ruveta syyttelemään  ::)

Oot aika hyvin saanut "keskustelua aikaan" joten OLE MIES, ja kerro sijainti.  >:(

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.03.14 - klo:09:25
Niin kerro nyt vaan, ettei tartte provoksi ruveta syyttelemään  ::)

Oot aika hyvin saanut "keskustelua aikaan" joten OLE MIES, ja kerro sijainti.  >:(
Onko sillä väliä, missä se on, koska Suomessa se ei ole.
Vanhoja keskusteluja selaamalla saattaa maakin selvitä, jos se kiinnostaa.

tapanixxx

Englannista/Irlannista varmaan saa tuota korkeaoktaanista bensaa miltei joka asemalla, jopa tescosta.
http://www.tescopfs.com/our-fuel

SNG

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 18.03.14 - klo:09:35
Onko sillä väliä, missä se on, koska Suomessa se ei ole.
Vanhoja keskusteluja selaamalla saattaa maakin selvitä, jos se kiinnostaa.

Ei todellakaan kiinnosta. Eikä kiinnosta paskanjauhanta palstoillakaan. Sitähän provot hakee, narsisteja kun ovat.

Toisaalta jotkut saattavat edelleen V-powerin olevan samaa tavaraa kuin ennen, mm harhaanjohtavasta markkinoinnista johtuen.

Geoman

Autoharrastajille ja moottoripyöräharrastajille tiedoksi, että kuusi Neste asemaa myy mittarista pienkonebensiiniä. Oktaaniluku 95 ja oikea bensiini ilman etanolia. Lyijyn lisäaine on syytä lisätä. Hinta noin 1,99 euroa per litra.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.03.14 - klo:10:01
Ei todellakaan kiinnosta. Eikä kiinnosta paskanjauhanta palstoillakaan. Sitähän provot hakee, narsisteja kun ovat.
Vai provo. Heh. Kun joutuu taas vaihteeksi duunissa tekemään 10-12h päiviä ja kämppääkin olisi muutettava tämän kuun aikana + kaikki normaali "humppa" siihen päälle niin usko pois, minua ei kiinnosta provoilla jollain nettipalstalla. Minun ensimmäinen viestini oli "99 all the way". Siinä kaikki. En ymmärrä mitä provoa tuossa on. Mikäli siltä sinun kylän automaatti-ABC:ltä ei kyseistä tavaraa saa se tuskin on minun vikani. Ja mikäli olet niin kuppikuntainen ettet ymmärrä, että sitä voi jossain muualla olla saatavilla, en voi syyttää siitäkään itseäni.

Olen ihan avoimesti täällä aiemmin todennut, etten asu Suomessa. Meitä Suomea kotikielenään puhuvia asustelee aika paljon ympäri palloa. Niitäkin, jotka ovat nk. "automiehiä" (ja -naisia). Jos se tulee sinulle yllätyksenä, en voi kuin pahoitella.

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 18.03.14 - klo:09:43
Englannista/Irlannista varmaan saa tuota korkeaoktaanista bensaa miltei joka asemalla, jopa tescosta.
http://www.tescopfs.com/our-fuel
Itse oon ollut tyytyväinen Tescon Momentum:iin (99). Huomattavasti V-Poweria huokeampaa ja nettiä selaamalla selviää, että se on itseasiassa Shellin bensaa. Erona ainoastaan bensan "lisäaineet" jotka eroavat Momentum:n ja V-Power:n välillä hiukan.

SNG

Asia ymmärretty. Nöyrä anteeksipyyntö.

Viestihistorioihin ei ole ollut aikaa toisaalta perehtyä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.03.14 - klo:23:18
Asia ymmärretty. Nöyrä anteeksipyyntö.

Viestihistorioihin ei ole ollut aikaa toisaalta perehtyä.
Eipä ole tarvetta pahoitella. Tankataan sitä mitä on tarjolla! Itse olen huomannut, että oman autoni suhteellisen korkeaviritteinen turbokone käy ihan korvakuulolta nätimmin tuolla korkeampi oktaanisella. Ekan tankillisen jälkeen en ole 95sta tankannut. Silloin, varsinkin kylmänä, moottori ei kuullostanut "terveeltä" ja mietin hetken, että "onko tämä rellun paska jo uutena rikki?". Vaihdoin bensaa ja käynti muuttui selvästi parin tankillisen jälkeen. Ei ole ollut tarvetta vaihtaa takaisin.

sambolo

Oktaanibuustereilla saa aikaseks vähä stydimpää bensaa :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

MLu___

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 17.03.14 - klo:15:40
Onko kukaan huomannut eroja käytössä näissä uusissa tsi koneissa onko E10 vai E5 tankissa. Nyt 5000km mittarissa ja vain E10 ollut tankissa ja mielitekisi koittaa onko mitään eroja eri laaduissa.
Tulee ajettua aika säännöllisesti samaa 500 km väliä, jolla 98E5:ttä menee noin litra vähemmän satasella kuin 95E10:ä. Koneena on 2.0 TFSI.

765turbo

95e10: llä ajettu uudesta asti tolla meidän Pösö 107:lla. Pari tankkia testasin 98: lla eikä havaittavaa kulutuseroa.
Liekö noissa pienissä koneissa yhdentekevää tuo polttoaineen oktaaniluku, koska hyvin käy ja kukkuu ja kulkee tuo kinneri, myös talvella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy