Kirjoittaja Aihe: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)  (Luettu 168569 kertaa)

Poissa tgotj

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1290 : 08.10.21 - klo:11:36 »
Itsellä auto näyttää nyt pitkän ajan keskikulutukseksi bensan osalta 1,8l/100km. Sen verran iso osa ajosta työmatkaa, jonka saa sähköllä ajettua. Saa nähdä, muuttuuko tilanne kun kelit viilenevät, eli mihin saakka auto tykkää käynnistyä suoraan sähköllä.

Poissa Le.ON

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1291 : 13.10.21 - klo:15:53 »
Nopeusrajoituksen ylityksen asetukset sensijaan olivat tänään muuttuneet eli asetettu ylitys 5 km/h oli muuttunut nollaan.
Tämä on toistaiseksi ainoa ärsyttävä bugi, mikä auton kanssa on vastaan tullut. Tuo asetus nollautuu varmaan pari kertaa viikossa.. Muut asetukset pysyvät hienosti.

Poissa tigeli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1292 : 13.10.21 - klo:18:16 »
Tämä on toistaiseksi ainoa ärsyttävä bugi, mikä auton kanssa on vastaan tullut. Tuo asetus nollautuu varmaan pari kertaa viikossa.. Muut asetukset pysyvät hienosti.

Sama tapahtuu edelleen Octavian uusimmalla infortainmentin softalla (1806).. välillä myös koko nopeusrajoitusvaroitus menee pois päältä. Hyvin testattu ohjelmisto (tm).  ;D

Poissa jukkanen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1293 : eilen kello 10:20 »
Miten hankala vetoluistonesto on poistaa päältä kun tarve sille tulee liikenteessä? Harmi että useista nykyautoista ei löydy nopeasti käytettävää nappia tätä varten. Oma yksilö ei ole vielä saapunut niin en itse pääse tarkastamaan kun ohjekirja on vähän moniselitteinen tämän suhteen.

Nykyisessä -17 Leonissa jouduin tässä viikolla hankalaan tilanteeseen, kun en ollut ajoissa varautunut valikoitten syövereistä luistonestoa poistamaan ja auto hyytyi lumisen pitkän mäen puoliväliin. Kun ajonvakautuksen kytki valikosta pois päältä ja auton sai taas liikkeelle sepelin ja työntäjien avustuksella, matka pääsi jatkumaan perille asti kun liian innokas luistonesto ei enää estänyt sutimista. Olisi pitänyt osata ennakoida aikaisempien talvien kokemuksella mutta aina se talven eka kerta tulee yllärinä. Edellisessä Toledossa oli nappi tätä varten. Olisi parempi että nappi olisi pakollinen.

Poissa Yaffa0

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 758
  • Automaatilla kuljetaan, manuaalilla ajetaan
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1294 : eilen kello 12:06 »
Jep. Tuo oli vanhemissa autoissa paremmin. Muutenkin manuaalilla on talvikelissä paljon helpompi ajaa, kun voi luistattaa kytkintä juuri tuollaisissa tilanteissa. Koko ajan tulee näitä holhous-teknologioita lisää, jotka piilotetaan syvemmälle valikoihin (ja lopulta poistetaan). Toinen esimerkki pakollinen kaistavahti, joka on aina päällä. Myös sen sai aiemmassa Leon:ssa pois päältä pysyvästi (ja asetus pysyi) vilkkuviiksen päässä olevasta napista. Vilkkuviiksen päässä oleva painonappi vei avustimiin, joista pystyi ratin rullalla helposti valkkamaan mitä kaikkea käyttää (ACC, Front assist, lane assist, jne...).

Muita mahtavia turvavarusteita ovat pölynimuriääni sähköllä ajettaessa (pitää enemmän ääntä kuin polttomoottoriautot, jotka ovat tosi hiljaisia nykyään), pakollinen (isoveli valvoo sijaintia ja useimmiten risa) SOS-moduuli. Turvavyömuistuttimetkin menevät tuohon. On jokasen oma asia käyttääkö vöitä vai ei. Siitä ei kärsi kukaan muu kuin se, joka jättää käyttämättä. Itse toki käytän, mutta pitääkö tollanenkin pimputin olla rakennettu autoon. Näillä on tarkoitettu hyvää, mutta jotenkin toteutukset ovat menneet metsään.

Odotan innolla tulevaisuudessa kilometrikyttääjää, pakollista nopeusrajoitinta, alkometriä ennen starttia (jokaista epäillään rattijuopoksi) ja sitten lopulta pakollista automaattiajoa (esim. moottoriteillä). Kyllä ne sieltä tulee.
Nyt: Leon ST FR 1.4 ACT, Skoda Fabia TSI
Tulossa: Leon ST FR eHybrid (ehkä?, tilattu n. 325 päivää sitten)
Ex-Vag tuotteet:
Leon ST FR TSI, VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I

Poissa Tos®

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.898
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1295 : eilen kello 16:01 »
Golffiin saa pikavalinnaksi ilmoitus/ylävalikkoon 4 eniten tarvittavaa toimintoa, ASR pois nappula vaan sinne.
Luulisi sama olevan leonissakin?

Turvavyömuistuttimiin ne on keksinyt softalla toiminnon, joka aiheuttaa hälytyksen ennakoivassa turvajärjestelmässä.
Jos käytät pelkkää vyöklipsiä, mutta auto tunnistaa että siinä istutaan... voi voi ;)
En nyt ole oman koneen ääressä, johon olen tallentanut erwinistä tämän tiedotteen.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 16:05 kirjoittanut Tos® »
Autotalli:
Golf8 2021 Style 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Poissa Kojuvi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1296 : tänään kello 12:45 »
Tuosta pölyimurinäänestä pääsee eroon ottamalla sulakkeen n:o 65 pois. Tuskinpa tien päällä kukaan äänen perään kyselee. Sitten katsastuksen ajaksi voi tyrkätä sulakkeen takaisin, jos arvelee sitä kaivattavan.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.157
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1297 : tänään kello 18:57 »
Tuosta pölyimurinäänestä pääsee eroon ottamalla sulakkeen n:o 65 pois. Tuskinpa tien päällä kukaan äänen perään kyselee. Sitten katsastuksen ajaksi voi tyrkätä sulakkeen takaisin, jos arvelee sitä kaivattavan.

Sillä äänellä on tarkoitus. Onko mukavaa, jos pikkulapsi juoksee autosi eteen ja jää alle, kun ei huomaa äänetöntä sähköautoasi lainkaan?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Paikalla mipefin

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Seat Leon e-Hybrid (PHEV)
« Vastaus #1298 : tänään kello 21:47 »
Sillä äänellä on tarkoitus. Onko mukavaa, jos pikkulapsi juoksee autosi eteen ja jää alle, kun ei huomaa äänetöntä sähköautoasi lainkaan?

Tämäpä, minusta Leonissa on vielä harvinaisen vähän häiritsevä se ääni, ei ainakaan auton sisällä haittaa kyllä ollenkaan. Ja ulkonahan se sitten saakin kuulua.
-21 Seat Leon FR 1.4 PHEV eHybrid DSG  204hv
Ex: -19 VW Polo Highline 1.5 TSI EVO DSG 150hv
Ex: -07 Audi A3 Sportback 1.8TFSI 160hv

 




www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla