Olen seurannut mielenkiinnolla Enyaqin hintojen kehitystä, koska kunhan nykyisen työsuhdeauton kilsat tulevat täyteen, Enyaq voisi olla yksi erittäin houkutteleva vaihtoehto - erityisesti, koska tulee oikeasta "konsernista" verrattuna tämän hetkisiin ja edellisiin peleihin, joita perhessämme on ollut, sekä sähköautona autoetu on houkuttelevan alhainen.
Enyaqin hinnasto on vuoden vaihteessa päivittynyt taas verrattuna tällä palstalla jo aiemmin näytettyihin, ja putsattu nyt kokonaan autoverosta. Autoveron poisto ei siis totta tosiaan siirry hyötynä kuluttajille.
Saman valuutan ja samalla tavalla autoverottoman Saksan hinnastossa, esim. Enyaq IV 80 on nyt 44.700 EUR ja Suomessa 49.700 EUR. ALV-tasossa taitaa olla se 5 %:n ero ( 19 % vs. 24 % ), se selittää hintaerosta osan. Löytyykö hintaeroon ( 5000 EUR ) muuta selitystä, esim. varustuksessa? Ilmalämpöpumppu ?
