ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Janne M

Lainaus käyttäjältä: jopo - 24.11.21 - klo:17:18
12. lokakuuta tuli mulle. Hidasta näyttää olevan päivitystahti, jos vieläkin on autoja päivittämättä.

Eli tuli ilmoitus päivityksestä autoon, en kuitenkaan ryhtynyt latailemaan sitä, ajattelin palata asiaan myöhemmin paremmalla ajalla. Nyt en kuitenkaan löydä mitään tietoa mistään saatavilla olevasta päivityksen lataamisesta.

Pitää sitten ilmeisesti vaan odotella että tulee seuraava muistutus ruudulle? Patterissa virtaa yli 60%...vai pitääkö olla enemmän että toimii?

:-[

jalauros

Sattuuko kenelläkään olemaan ID.4 Soul Black / Platinum Grey ”värityksellä” ja Art Velours kankailla, sisätilojen koodi ZK?

Olisi kiva nähdä miltä se näyttää oikeissa valokuvissa. Konfiguraattorin kuvat jättää aika paljon mielikuvituksen varaan.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

PassatGte2016

Onko totta, että ylin lataustaso tullaan rajoittamaan tulevassa päivityksessä 80 prosenttiin?
"Mukana on myös uusi Battery Care Mode -tila, joka varmistaa akun maksimaalisen suojan. Tämä rajoittaa ylemmän lataustason (SOC) 80 prosenttiin."
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/convenient-networked-and-sustainable-new-solutions-for-charging-electric-volkswagen-models-7695
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

jalauros

#783
Lainaus käyttäjältä: PassatGte2016 - 18.12.21 - klo:20:32
Onko totta, että ylin lataustaso tullaan rajoittamaan tulevassa päivityksessä 80 prosenttiin?
"Mukana on myös uusi Battery Care Mode -tila, joka varmistaa akun maksimaalisen suojan. Tämä rajoittaa ylemmän lataustason (SOC) 80 prosenttiin."
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/convenient-networked-and-sustainable-new-solutions-for-charging-electric-volkswagen-models-7695

Oisko se Battery Care Mode - tila sellainen joka pistetään päälle, kuten Eco Mode?

Edit. https://youtu.be/oydyy7PQCJc Battery Care Moden saa siis laitettua päälle Latausasetuksista.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

PassatGte2016

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 18.12.21 - klo:20:42
https://youtu.be/oydyy7PQCJc Battery Care Moden saa siis laitettua päälle Latausasetuksista.
Niinpä näkyy tuolla videolla kohdassa 2:10, että se on optiona ja voi ottaa pois päältä tarvittaessa. Ihmetyttää vain, että mitä tuossa on uutta, kun tuo rajoittaminen 80%:iin on aiemminkin ollut mahdollista.
-Tulossa: ID.7 Tourer ID.7 Pro Elegance 210 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.3.2024
-Ajossa: VW ID.4 Pro 128 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 18.08.2022. Tuotantoon: 25.1.2023. Alustanro: 27.1.2023. Valmistui: 30.1.2023. Toimitukseen: 7.2.2023. Luovutus 23.3.2023
-Ex: VW ID.4 1st Pro Performance 150 kW, akku 77 kWh. Tilattu: 12.11.2020. Valmistui tehtaalta: 26.2.2021. Luovutus: 22.3.2021.
-Ex: VW Passat Variant GTE 160 kW Plug-In Hybrid vm. 2016

Antore

Ihan kiva kun tuota peak poweria saavat nostettua mutta eipä se paljon lohduta kuin lämpiminä kesäpäivinä. Ihan varmasti hetkellistä lämpimän akun latausnopeutta enemmän kuluttajat arvostaisivat toimivaa akun lämmitystä laturille saavuttaessa mutta ilmeisesti sitä ei vaan ole mahdollista toteuttaa näissä ID-perheen autoissa. Muuten asia olisi korjattu päivityksellä.

jopo

Kyllä olin käsittänyt, että tuo olisi luvattu ominaisuus (3.0 tai sen jälkeen), joten kaiketi se teknisesti on mahdollista. Toki tuntuu kestävän.
Kieltämättä ominaisuus olisi tervetullut ID-perheeseen.

tlavikai

Onko muilla ollut sellaista havaittavissa kun ID4:sen perään kytkee peräkärryn niin heittää ilmoitukset että travel assist ja acc ei ole käytössä? Vika vai ominaisuus?
Kun ottaa kärryn pois niin kaikki on taas toiminnassa normaalisti.
ID4 Pro Performance, Business

cantona

Onko kellään mennyt keskinäyttö pimeäksi eikä ole herännyt virtanapin pitkällä buuttauksella henkiin?
Lähinnä kiinnostaa mahdolliset buuttaukset ongelman ratkaisemiseksi?
Uusimmat softat asennettu, pikkunäyttö toimii eikä viime kesän jälkeen ole ollut enää auton online-yhteyden osaltakaan ongelmaa. Online-ongelma tuntui ratkenneen auton uuden softan päivityksen myötä mutta tuliko tämä näytön pimeneminen sitten uutena ominaisuutena tilalle...

future

Ei ole vastaavaa ollut, mutta resetoinnin ilmeisesti voi tehdä laittamalla ovet lukkoon ja auki useasti peräkkäin. Tai toinen vaihtoehto on laittaa ovet lukkoon ja antaa auton olla 15-30min
ID.4 Pro Performance FL -23

yaska

Viikko ja parisataa kilometriä takana Id.4:llä. Mukava auto ja etelän viikonlopun lumipöperössäkin pärjää kitkarenkain.

Mutta miten olette ratkaisseet virran ulosottoasiat? Autosta löytyy 4 USB -C liitintä. Ei muita. Adaptereilla nuo saa muutettua kätevästi USB A portiksi. Mutta onkohan olemassa adapteria, joka muuttaa USB-C liittimen 12V tupakansytyttimeksi. mm. matkajääkaapin tarpeisiin? Kuukkelista ei löydy.

cantona

Tavaratilasta saat 12V töpseliin virtaa kylmälaukulle tai muulle vastaavalle, helppo pitää kylmälaukkua vaikka takapenkilläkin jos on tarvis.

yaska

No niinpä näyttäisi löytyvän. Kiitos tiedosta!

jalauros

Toimiikos muilla tuo ”Web Shop” mistä pitäisi saada ladattua appiksia? Softana on 3.0. ”Web Shop” näyttää vain tyhjää ja nootti että sisältöä päivitetään.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

jalauros

 ^ Sehän on siis iconi nimeltä ”Shop” eikö mikään ”Web Shop”  :)
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

citruuna

Lainaus käyttäjältä: jalauros - 26.05.22 - klo:18:10
Toimiikos muilla tuo ”Web Shop” mistä pitäisi saada ladattua appiksia? Softana on 3.0. ”Web Shop” näyttää vain tyhjää ja nootti että sisältöä päivitetään.

Kauppalista pukkaa tyhjää täälläkin, lisämausteena Saksaksi. Kun vaihtaa kielen Shop asetuksista Suomi, niin heti seuraavalla avauksella taas Saksaksi mongertaa tuota samaa tarinaa ...päivitetään... Ollut uudesta eli 5 vkoa tuota samaa, tuli myös 3.0 softalla.

psssst

Onko MY2023 ilmoitettu muutoksia MY2022 verrattuna Euroopassa? USA-mallien muutoksista löytyykin Googlella jotain.

MoistAsshole

Lainaus käyttäjältä: psssst - 11.07.22 - klo:11:22
Onko MY2023 ilmoitettu muutoksia MY2022 verrattuna Euroopassa? USA-mallien muutoksista löytyykin Googlella jotain.
Mitä ne on jenkeissä sitten?

psssst

No eipä suuria uutisia ameriikastakaan. Valmistus siellä, uusi akkutoimittaja, "paremmin US-markkinaan sopiva keskikonsoli". Varmaan napitettua plyysiä..

.

Ape88

Id.4 tilattu ja talvirenkaita en raaskinut ruksia mukaan ~2800, hintaan ;D onko kellään kokemusta kumhon nastoista? Kumho ws31 nastarengasta sais vielä ainakin aika huokeaan hintaan. Arveluttaa vaan että tekeekö noilla mitään :-\


MoistAsshole

En kyllä itse noin hiljaisessa autossa raaskisi kuunnella nastarenkaiden ropinaa ellei ole ihan pakko. Autohan on myös painava->kitkaa on enemmän renkaille myös kitkarenkaiden kohdalla. Toki jokaisella tarpeet eroaa sitten.

MoistAsshole

Onko muuten tietoa että mitä tuo fastlanen sähköisen takaluukun puuttuminen tarkoittaa? Onko se siis että sekä avaaminen että sulkeminen tapahtuu käsivoimalla, ja avaaminen siitä paskaisesta napista rekkarin yläpuolelta? Nyt näin tulevana lastenvaunun kuljettajana ja lykkijänä alkoi vähän kalvamaan että tuliko väärä ostopäätös..

Peetu83

Juurikin tuota tarkoittaa. Eli manuaalisesti käytettävä

MoistAsshole

, 126,69 | For Volkswagen VW ID4 ID4X ID4.Crozz Electric Tailgate Control of the Trunk Drive Car Lifter Auto Trunk Opening Rear Door Power
https://a.aliexpress.com/_mN67jbg

Eiköhän hätä keinot onneksi keksi..

miz

^
Eikös tuo ole pelkkä "jalkasensori"? Pumput ja sensori 700, siihen vielä alv ja verot eli osat pyöreästi tonnin kiinasta.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.07.22 - klo:22:16
^
Eikös tuo ole pelkkä "jalkasensori"? Pumput ja sensori 700, siihen vielä alv ja verot eli osat pyöreästi tonnin kiinasta.

Niin näyttäis olevan. Itse nostinpaketti ohjainlaitteineen näytti olevan n.560, paikkeilla. Ilman tuota jalkasensoria. Ja tuohon tosiaan tullit ja alvit päälle.

Sen lisäksi tuohan ei ole mikään plug’play asennus vaan vaatii todennäköisesti sitten koodailua, datasettejä yms muuta hauskaa.
Toki jos osaamista ja mielenkiintoa löytyy niin mikäettei. Jos ei itse pysty tekemään ja hommasta täytyisi maksaa jollekin niin ainakin itse jättäisin hankkimatta.

MoistAsshole

Kyselin jo asennusohjeita myyjältä ja lupasi laittaa etukäteen tutustuttavaksi. Sanoi myös että ei vaatisi koodausta mitä vähän ihnettelin. Vastaava setti Saksanmaalta maksoi vähän paikasta riippuen 1300-1600e joka jo selvästi nihkeämpi rasti. Juuri siksi tosin asennusohjeetkin pyysin että ihan hirveästi ei ole osaamista noiden sähköjen ja sulaketaulujen ym kanssa, pohdin että samalla kun asennuttaisi autohifiä niin tuo voisi mennä samalla sitten pakettihintaan.

jalauros

Lainaus käyttäjältä: citruuna - 05.07.22 - klo:20:01
Kauppalista pukkaa tyhjää täälläkin, lisämausteena Saksaksi. Kun vaihtaa kielen Shop asetuksista Suomi, niin heti seuraavalla avauksella taas Saksaksi mongertaa tuota samaa tarinaa ...päivitetään... Ollut uudesta eli 5 vkoa tuota samaa, tuli myös 3.0 softalla.

We Charge - appis on ilmestynyt kauppaan. Onpahan edes yksi tuote siellä. Vielä kun sen saisi asennettua  :D.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

MoistAsshole

Lainaus käyttäjältä: MoistAsshole - 14.07.22 - klo:20:49
, 126,69 | For Volkswagen VW ID4 ID4X ID4.Crozz Electric Tailgate Control of the Trunk Drive Car Lifter Auto Trunk Opening Rear Door Power
https://a.aliexpress.com/_mN67jbg

Eiköhän hätä keinot onneksi keksi..

https://docdro.id/YzNzTAm

PDF ohjeet tuon asennukseen  ;D Aika suurpiirteiset omasta mielestä, ei kyllä ihan taida pysyä ruuvari niin hyvin kädessä että tuo onnistuisi vaikka koodausta ei näytäkkään vaatia, mutta jos yhtään osaa noiden kanssa värkätä niin mielestäni ei tuo mikään mahdoton hinta ole sähköisestä takaluukusta jälkiasenteisesti jos vielä tullit pystyy kiertämään lähetyskikkailulla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy