Kirjoittaja Aihe: ID.4  (Luettu 97999 kertaa)

Poissa Terpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #630 : 23.06.21 - klo:09:48 »
Kumpi on pahempi, auto ”haisee” ja pitää ääntä vai se ettei saa ovea auki sisältä  ;D ;D :P
Ei oo mulla ollu ikinä vaikeuksia avata ovea.
Aivan normaalisti aina aukeaa ku vetää vaan kahvasta sisältä.
Tai ulkoa. Aina aukeaa 100% varmuudella.
ID4 Pro Business

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #631 : 23.06.21 - klo:12:18 »

Poissa Suomi-Pekka

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #632 : 23.06.21 - klo:20:56 »
Kumpi on pahempi, auto ”haisee” ja pitää ääntä vai se ettei saa ovea auki sisältä  ;D ;D :P
Aika tasan menee..

Mutta alkaa sujumaan, harjoitus tekee mestarin. Nyt pari kertaa onnistuttu tekniikalla: vedä kahvasta vain hieman ja työnnä ovi auki. Miksihän sitten on edes mahdollisuus vetää kahva normaaliin tyyliin täysin auki?

Tähän varmasti tottuu, mutta on kyllä hankalaksi tehty ”uusi tekniikka”.

Poissa V60

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 562
  • BMW G21 330d xDrive
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #633 : 23.06.21 - klo:22:23 »
Niin, outoa jos niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin auton oven avaamisesta joutuu käymään pitkällisen perehtymisjakson ::) Mutta ehkä hieno ja uusi tekniikka on sen arvoista.
« Viimeksi muokattu: 23.06.21 - klo:22:26 kirjoittanut V60 »
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Poissa Terpower

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #634 : 29.06.21 - klo:19:25 »
Niin, outoa jos niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin auton oven avaamisesta joutuu käymään pitkällisen perehtymisjakson ::) Mutta ehkä hieno ja uusi tekniikka on sen arvoista.

En edelleenkään oon ikinä törmännyt moiseen ongelmaan mun ID:n kanssa. Joka kerta ovi aukeaa ku vedän kahvasta.
En ole siis ikänä törmänny moiseen ongelmaan.

ID4 Pro Business

Poissa Kama_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #635 : 05.07.21 - klo:09:16 »
Nyt parina kertana auton lataus on keskeytynyt jostain tuntemattomasta syystä. Auto ollut 11kW kotilatauspisteessä yön yli latauksessa ja jossain vaiheessa lataus on keskeytynyt. Auto ilmoittaa vain, että "latausta ei voitu suorittaa loppuun. Katso käyttöohjekirja"

Eilen laitoin illalla latauksen käyntiin ja auto oli ladannut 49% asti ennenkuin lataus oli keskeytynyt. Laitoin latauksen uudelleen käyntiin ja aamulla lataus oli keskeytynyt 78%. Tavoite oli kokoajan 80% varaus.

Asemana ABB:n Terra latausasema.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.209
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #636 : 05.07.21 - klo:09:56 »
oisko vika laturissa tai sitten joku vaihe ylikuormittuu, onko sulla minkä kokoiset pääsulakkeet ?
vai onko sulla auton ajastettu lataus käytössä, se toimii suoraan sanoen tuurilla...

Nyt parina kertana auton lataus on keskeytynyt jostain tuntemattomasta syystä. Auto ollut 11kW kotilatauspisteessä yön yli latauksessa ja jossain vaiheessa lataus on keskeytynyt. Auto ilmoittaa vain, että "latausta ei voitu suorittaa loppuun. Katso käyttöohjekirja"

Eilen laitoin illalla latauksen käyntiin ja auto oli ladannut 49% asti ennenkuin lataus oli keskeytynyt. Laitoin latauksen uudelleen käyntiin ja aamulla lataus oli keskeytynyt 78%. Tavoite oli kokoajan 80% varaus.

Asemana ABB:n Terra latausasema.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa John_Galt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
  • Ajossa: ID.4 Max juhlamalli
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #637 : 05.07.21 - klo:21:01 »
Auto tuli ja on tuo juhlamalli kaikilla varusteilla. Hieno auto ja kelpaa tällä nyt ajella. Ainut miinus we connect id appista. Ilmeisesti tuon saa vain yhteen laitteeseen eli jos perheen ainut auto, niin toinen ei voi käyttää ilmastointia&lämmitystä etänä.

Poissa Antore

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 858
  • ID.3 1st Max
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #638 : 05.07.21 - klo:21:15 »
Auto tuli ja on tuo juhlamalli kaikilla varusteilla. Hieno auto ja kelpaa tällä nyt ajella. Ainut miinus we connect id appista. Ilmeisesti tuon saa vain yhteen laitteeseen eli jos perheen ainut auto, niin toinen ei voi käyttää ilmastointia&lämmitystä etänä.

Samoilla tunnareilla saa x-määrään laitteita. Eli jos mahdollista/toinen käyttäjä on ns. luotettava ja tuttu henkilö, niin kirjaudu omilla tunnuksillasi hänen laitteeseen asennettuun sovellukseen. Ja eipä tuo sovellus paljon mitään muuta henkilötietoa näytä kuin käyttäjän emailin.

Poissa John_Galt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
  • Ajossa: ID.4 Max juhlamalli
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #639 : 05.07.21 - klo:21:29 »
Samoilla tunnareilla saa x-määrään laitteita. Eli jos mahdollista/toinen käyttäjä on ns. luotettava ja tuttu henkilö, niin kirjaudu omilla tunnuksillasi hänen laitteeseen asennettuun sovellukseen. Ja eipä tuo sovellus paljon mitään muuta henkilötietoa näytä kuin käyttäjän emailin.
Tämähän tuon ratkaisee. Vaimosta kyse, niin tuossa ei kyllä ongelmaa. Kiitokset vinkistä!

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.209
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #640 : 06.07.21 - klo:08:46 »
mikä on juhlamalli ? vai tarkotatko 1st malia, se on ennakko tilaajien malli ja sinänsä jo vanhentunut

mallivuosi on tässä vaihtumassa ja se tulee muuttamaan vähintään autojen paketointa (id.3:lle on huhuttu suuria muutoksia).  sinänsä marssijärjestys tässä on jo selvä id.5 tulee samaan 3.0 version jo tehtaalta ja muihin sitten joskus loppuvuoden aikana. 3.0 versiossa sitten tulisi jotain muutakin uudistusta kuin miltä infotablettin ulkoasu näyttää

Auto tuli ja on tuo juhlamalli kaikilla varusteilla. Hieno auto ja kelpaa tällä nyt ajella. Ainut miinus we connect id appista. Ilmeisesti tuon saa vain yhteen laitteeseen eli jos perheen ainut auto, niin toinen ei voi käyttää ilmastointia&lämmitystä etänä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #641 : 06.07.21 - klo:08:58 »
mikä on juhlamalli ? vai tarkotatko 1st malia, se on ennakko tilaajien malli ja sinänsä jo vanhentunut

Tarkoittaisiko tuota Huuhkajat -mallia mikä oli myynnissä lyhyen hetken. Se on hinnastossa juhlamalli -nimellä.

Sehän on käytännössä pro performance Max malli joten voisi sopia kirjoittajan kuvaukseen.

Poissa John_Galt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
  • Ajossa: ID.4 Max juhlamalli
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #642 : 06.07.21 - klo:10:50 »
Tarkoittaisiko tuota Huuhkajat -mallia mikä oli myynnissä lyhyen hetken. Se on hinnastossa juhlamalli -nimellä.

Sehän on käytännössä pro performance Max malli joten voisi sopia kirjoittajan kuvaukseen.

Joo tuo juuri. Kyse oli siis ID.4 max varastoautosta, joka myytiin alennuksella ”erikoismallina”.

Poissa Kama_

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #643 : 07.07.21 - klo:00:05 »
oisko vika laturissa tai sitten joku vaihe ylikuormittuu, onko sulla minkä kokoiset pääsulakkeet ?
vai onko sulla auton ajastettu lataus käytössä, se toimii suoraan sanoen tuurilla...

Manuaalisesti laitoin lataamaan. Jotenki tuntuu oudolta et vaihe ylikuormittuisi, kun käytännössä yöaikaan olen ladannut ja aikaisemmin ei ole ollut mitään ongelmia latauksen kanssa. 3x25 pääsulakkeet on mökissä. Laturi ei anna mitään vikakoodia eikä autokaan. Pitänee seurailla tilannetta, että mihin tuo kehittyy.

Poissa John_Galt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
  • Ajossa: ID.4 Max juhlamalli
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #644 : 07.07.21 - klo:10:26 »
Onko joku onnistunut löytämään suomenkielistä ohjekirjaa sähköisessä muodossa? Autossa tuli hyvin ohut ohjevihkonen ja en netistä ole löytänyt tuon ohjekirjaa mistään.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #645 : 07.07.21 - klo:10:31 »
Onko joku onnistunut löytämään suomenkielistä ohjekirjaa sähköisessä muodossa? Autossa tuli hyvin ohut ohjevihkonen ja en netistä ole löytänyt tuon ohjekirjaa mistään.

Eikös autossa ole online ohjekirja?

Ja tuolta voit kokeilla myös : https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE

Syötät oman autosi VIN numeron tuonne niin pitäisi aueta ohjekirjan.

Poissa John_Galt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
  • Ajossa: ID.4 Max juhlamalli
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #646 : 08.07.21 - klo:01:39 »
Eikös autossa ole online ohjekirja?

Ja tuolta voit kokeilla myös : https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/de_DE

Syötät oman autosi VIN numeron tuonne niin pitäisi aueta ohjekirjan.

Kai siinä on, mutta tuntuisi helpommalta lukea ja etsiä ohjeita pdf:stä kuin tuon information systemin kidasta tai tuollaisesta interactiivisesta ohjekirjasta. Ilmeisesti nuo kuitenkin ainoat vaihtoehdot.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #647 : 08.07.21 - klo:02:49 »
Kai siinä on, mutta tuntuisi helpommalta lukea ja etsiä ohjeita pdf:stä kuin tuon information systemin kidasta tai tuollaisesta interactiivisesta ohjekirjasta. Ilmeisesti nuo kuitenkin ainoat vaihtoehdot.

Joo valitettavasti on :( Ja olen samaa mieltä. Tuo online ohjekirja ei ole käytettävyydeltään kovin kummoinen.

Sitten itse autosta tähän muutama huomio.

Tuli viikko sitten heitettyä pidempi reissu kun käytiin perheen kanssa Tampereella. Ajoa tuli vajaa 1500km neljän päivän aikana. Menomatkalla 2 latausta kun ajelin hiukan raskaammalla kaasujalalla. Toinen lataus oli vähän enemmänkin varmistuslataus, loppupeleissä varaus olisi riittänyt Tampereelle asti.
Hotellilla sitten sai auton ladattua 11kW AC laturilla 100% näppärästi.
Paluumatka mentiin yhdellä latauksella ja samalla ruokatauko. Ei siis yhtään pidempi matka-aika kuin polttomoottoriautolla aiemmin.

Aivan mahtava auto ajaa matkaa. Hiljainen, vakaa ja riittävän tehokas. Ei tuolla jalkoihin jää ohituksissa vaikka tehoa ei tuon enempää olekaan.
30 asteen helteissä ilmalämpöpumppu teki tehtävänsä tehokkaasti eikä autossa ollut tuskaisen kuuma missään vaiheessa vaikka meillä oli kattoverhokin auki koko matkan.
Olen todella tyytyväinen autoon ja rangeen mitä tuon auton akustolla pääsee. Ihan riittävä.

Ainoa asia mikä nyt vaatii erillisen korjaamokäynnin on räminä/pärinä joka kuuluu jostain auton takaosasta ajettaessa n. 30km/h nopeudella epätasaisella tiellä. TODELLA ärsyttävä ääni koska se on vieläpä todella voimakas se pärinä. Aivan kuin jotain olisi irti jossain.

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #648 : 13.07.21 - klo:13:06 »
Aivan mahtava auto ajaa matkaa. Hiljainen, vakaa ja riittävän tehokas. Ei tuolla jalkoihin jää ohituksissa vaikka tehoa ei tuon enempää olekaan.
30 asteen helteissä ilmalämpöpumppu teki tehtävänsä tehokkaasti eikä autossa ollut tuskaisen kuuma missään vaiheessa vaikka meillä oli kattoverhokin auki koko matkan.
Olen todella tyytyväinen autoon ja rangeen mitä tuon auton akustolla pääsee. Ihan riittävä.

Jatketaanpa vielä hehkutusta. Etelä-Suomessa tuli käytyä taas pidempi keikka ja matkaa kertyi parin päivän aikana vajaa 1200km.

Edelleen, aivan mahtava auto ajaa matkaa. Lahden moottoritiellä 130km/h mittarinopeutta (joka mittauspisteen mukaan on 128km/h todellista), auto menee kuin juna. Yhdellä kädellä voi ratista pitää kiinni. Ohjaus on tarkka ja todella tunnokas.
Matkan aikana tuli useampaan otteeseen todettua itselle että VW on onnistunut rakentamaan todella hienon auton.

Maantiellä rekkojen yms. ohitukset menevät täysin kivuttomasti eikä missään vaiheessa tarvinnut ohituspaikkaa edes varsinaisesti kyttäillä vaan ohi pääsi jos halusi.
Auton koko, hiljaisuus ja katkeamaton tasainen veto aiheuttavat kyllä pahan illuusion siitä että auto ei liiku mihinkään. Mittarilukemaa kun seuraa niin kyllä 100km/h -> 130km/h mittarilukeman siirtymä menee kyllä riittävän reippaasti.

Kulutus koko reissulle oli siinä 18kWh/100km hujakoilla. 50km motaria 130km/h mittarinopeudella otti veronsa. Kulutus nousi karkeasti n. 1.4 - 1.5 kertaiseksi normaalista maantiekulutuksesta.

Niin ja travel assist on muuten aivan loistava varuste. Tähän mennessä ehdottomasti sulavin toteutus tuon tyyppisestä avustimesta mikä omissa autoissani vielä on ollut. Todella sulavasti seuraa kaistoja sekä ACC toimii äärimmäisen pehmeästi ilman isompaa dramatiikkaa.
Ja huom! Nämä siis jos ottaa sen nopeudesrajoitusten seurannan pois. Sen kun jättää päälle niin katoaa sulavuus ja mukavuus samantien.

Poissa John_Galt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 59
  • Ajossa: ID.4 Max juhlamalli
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #649 : 13.07.21 - klo:14:14 »
Jatketaanpa vielä hehkutusta. Etelä-Suomessa tuli käytyä taas pidempi keikka ja matkaa kertyi parin päivän aikana vajaa 1200km.

Edelleen, aivan mahtava auto ajaa matkaa. Lahden moottoritiellä 130km/h mittarinopeutta (joka mittauspisteen mukaan on 128km/h todellista), auto menee kuin juna. Yhdellä kädellä voi ratista pitää kiinni. Ohjaus on tarkka ja todella tunnokas.
Matkan aikana tuli useampaan otteeseen todettua itselle että VW on onnistunut rakentamaan todella hienon auton.

Maantiellä rekkojen yms. ohitukset menevät täysin kivuttomasti eikä missään vaiheessa tarvinnut ohituspaikkaa edes varsinaisesti kyttäillä vaan ohi pääsi jos halusi.
Auton koko, hiljaisuus ja katkeamaton tasainen veto aiheuttavat kyllä pahan illuusion siitä että auto ei liiku mihinkään. Mittarilukemaa kun seuraa niin kyllä 100km/h -> 130km/h mittarilukeman siirtymä menee kyllä riittävän reippaasti.

Kulutus koko reissulle oli siinä 18kWh/100km hujakoilla. 50km motaria 130km/h mittarinopeudella otti veronsa. Kulutus nousi karkeasti n. 1.4 - 1.5 kertaiseksi normaalista maantiekulutuksesta.

Niin ja travel assist on muuten aivan loistava varuste. Tähän mennessä ehdottomasti sulavin toteutus tuon tyyppisestä avustimesta mikä omissa autoissani vielä on ollut. Todella sulavasti seuraa kaistoja sekä ACC toimii äärimmäisen pehmeästi ilman isompaa dramatiikkaa.
Ja huom! Nämä siis jos ottaa sen nopeudesrajoitusten seurannan pois. Sen kun jättää päälle niin katoaa sulavuus ja mukavuus samantien.
Yksi 450 km reissu Helsinki-Pohjanmaa-Helsinki tehty ja kulutus tuossa 18,8 kw/100km. Moottoritietä Helsingistä Tampereelle ja liikenteen mukaan menty eli vähintään nopeusrajoitusten mukaan. Tyytyväisiä ollaan myös täällä! Latausverkosta on toki vähän rajoittunut kun monessa huoltsikassa vain yksi 50kw latauspiste.

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.209
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #650 : 13.07.21 - klo:18:38 »
658km yhteensuuntaa. sis turun mottoria ja lahden motoria. keskinopeus 83km/h kulutus 17.6.
varman ilman moottoritieitä ja ilmastoinnin täys huudatusta menisi alle 17.

paluumatka pitäisi mennä päässääntöisesti ilman 120km alueita, tällöin pitäisi saada parempaa dataa...

Yksi 450 km reissu Helsinki-Pohjanmaa-Helsinki tehty ja kulutus tuossa 18,8 kw/100km. Moottoritietä Helsingistä Tampereelle ja liikenteen mukaan menty eli vähintään nopeusrajoitusten mukaan. Tyytyväisiä ollaan myös täällä! Latausverkosta on toki vähän rajoittunut kun monessa huoltsikassa vain yksi 50kw latauspiste.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa a_jaba

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.573
  • Tietäjät tietää...
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #651 : 13.07.21 - klo:18:42 »
658km yhteensuuntaa. sis turun mottoria ja lahden motoria. keskinopeus 83km/h kulutus 17.6.
varman ilman moottoritieitä ja ilmastoinnin täys huudatusta menisi alle 17.

paluumatka pitäisi mennä päässääntöisesti ilman 120km alueita, tällöin pitäisi saada parempaa dataa...

Yllättävän pienellä menee vaikka motarinopeutta mukana, pitäiskö itsekkin alkaa sovittaa ostohousuja jalkaan  ;D
Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 85tkm ->
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm

Poissa CamoPappa

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #652 : 19.07.21 - klo:21:48 »
Tuli heitettyä omalla ID.4:lla lapin turnee tuossa pari viikkoa sitten. Rontti 2500 km, auto täynnä, suksiboksi katolla reipasta vaihtelevaa ajoa. Keskikulutus pikkusen alle 20KW/h. Kiva on kyllä ajella.

Yks asia herättää kyllä ihmetystä. Auton "mittaristo" ratin takana on kyllä pidemmässä ajossa todella kuuma, käytännössä sormia ei kestä pitää näytöllä. Onko muilla samanlaista havaittavissa vai onko tässä yksilössä jtn häikkää?

Poissa jamo75

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.209
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #653 : 20.07.21 - klo:06:42 »
tulin eilen 1600km kesäloma reissulta keskikulutus oli 16.8 eipä ole valittamista, keskittymällä ja oikeassa maastossa pääsee alle 16 kulutukseen maantielläkin. kaupunkin ajossa tällä hetkellä ennätys 12kwh pintaan, pitää ottaa kuva muistoksi jos pääsee id.4:ssa 11kwh puolelle, eilen oli lähällä mutta ei kuitenkaan.

en ole tuollaista huomannut mutta ilmastointi tuntuu vähän alitehoiselta, toki lämpötilat ovat korkeat nyt mutta polttomoottori autoissa kyllä ilmastointi an aina viilentänyt jääkylmäksi nyt tuossa tuuletin saa olla täysillä ja silti tuntuu että esim. tuulilasista ja ikkunoista suorastaan hokkaa lämpöä.

Tuli heitettyä omalla ID.4:lla lapin turnee tuossa pari viikkoa sitten. Rontti 2500 km, auto täynnä, suksiboksi katolla reipasta vaihtelevaa ajoa. Keskikulutus pikkusen alle 20KW/h. Kiva on kyllä ajella.

Yks asia herättää kyllä ihmetystä. Auton "mittaristo" ratin takana on kyllä pidemmässä ajossa todella kuuma, käytännössä sormia ei kestä pitää näytöllä. Onko muilla samanlaista havaittavissa vai onko tässä yksilössä jtn häikkää?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Poissa jopo

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 428
  • ID.4 1st Max
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #654 : 20.07.21 - klo:09:29 »
Kyllä tämä tosiaan pienillä lukemilla menee kesällä. Moottoritie (120kmh) on ainoa, joka muistuttaa välittömästi auton koosta. Mutta satasen teilläkin kulutus jää vielä varsin inhimillisiin lukemiin.
Mielenkiintoinen havainto tuo ilmastointi. Itse olen juuri ollut tyytyväinen siihen, että auto viilenee ilman, että pyyntiä täytyy auringonpaisteella/kuumalla säätää alaspäin. Keskipuhaltimien paikka ei tosin ole niin hyvä kuin autoissa ennen isoa näyttöä. Ovat omaan makuun liian alhaalla.   
ID.4 1st Max 77 kWh

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #655 : 21.07.21 - klo:21:12 »
Ainoa asia mikä nyt vaatii erillisen korjaamokäynnin on räminä/pärinä joka kuuluu jostain auton takaosasta ajettaessa n. 30km/h nopeudella epätasaisella tiellä. TODELLA ärsyttävä ääni koska se on vieläpä todella voimakas se pärinä. Aivan kuin jotain olisi irti jossain.

Tämäpä selvisi. Toinen takasivupaikan turvavyön kelassa joku irti sisällä ja aiheuttaa tuon pärinän. Koko turvavyö vaihtoon.
Tosin jotain onnistuivat tekemään kun nyt sitä pärinää en ole saanut kuuluviin, ainakaan niin helposti.

Tuli tänään vaihdettua alkuperäinen kaiutinsetti Focalin bolt on sarjaan. Nämä Focalin setit on suunniteltu korvaamaan vakiokaiuttimet plug’play.
Eteen tuli ISVW165 ja taakse ICW165.

Asennuksiin meni aikaa kaikkineen n.6 tuntia. Ainoa haaste oli oikeastaan A pilarin verhoilun irrotuksessa. Tuolla on 2 kiinnikkeistä sellaisia 2 osaisia jotka aukeavat vähän ja jäävät sitten kynsistä kiinni. Näiden tarkoitus on että ne antavat airbageille tilaa purkautua muttei koko verhoilu lennä irti.

No tuomio äänestä. Aivan valtava parannus ääneen. Nyt tuolta jopa löytyy bassokin eikä ääni ole sellainen kumiseva kuten alkuperäisillä.
Muutenkin ääni on huomattavasti erottelevampi ja kokonaisuutena selkeämpi.
Alkuperäiset kaiuttimet on muuten jotku Kiinalaiset Hansonicit jos jotakuta kiinnostaa.

Eikä ollut paha hinta tällä setillä. Yhteensä molemmat ISW165 ja ICW165 Saksasta ostettuna vähän reilu 200€ + n. 40€ postikuluja.

Muutamia kuvia vielä.












Poissa Japi_

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #656 : 24.07.21 - klo:11:25 »
Tämäpä selvisi. Toinen takasivupaikan turvavyön kelassa joku irti sisällä ja aiheuttaa tuon pärinän. Koko turvavyö vaihtoon.
Tosin jotain onnistuivat tekemään kun nyt sitä pärinää en ole saanut kuuluviin, ainakaan niin helposti.

Tuli tänään vaihdettua alkuperäinen kaiutinsetti Focalin bolt on sarjaan. Nämä Focalin setit on suunniteltu korvaamaan vakiokaiuttimet plug’play.
Eteen tuli ISVW165 ja taakse ICW165.

Asennuksiin meni aikaa kaikkineen n.6 tuntia. Ainoa haaste oli oikeastaan A pilarin verhoilun irrotuksessa. Tuolla on 2 kiinnikkeistä sellaisia 2 osaisia jotka aukeavat vähän ja jäävät sitten kynsistä kiinni. Näiden tarkoitus on että ne antavat airbageille tilaa purkautua muttei koko verhoilu lennä irti.

No tuomio äänestä. Aivan valtava parannus ääneen. Nyt tuolta jopa löytyy bassokin eikä ääni ole sellainen kumiseva kuten alkuperäisillä.
Muutenkin ääni on huomattavasti erottelevampi ja kokonaisuutena selkeämpi.
Alkuperäiset kaiuttimet on muuten jotku Kiinalaiset Hansonicit jos jotakuta kiinnostaa.

Eikä ollut paha hinta tällä setillä. Yhteensä molemmat ISW165 ja ICW165 Saksasta ostettuna vähän reilu 200€ + n. 40€ postikuluja.

Muutamia kuvia vielä.












Löytyykö mitään osoitetta suoraan verkkokauppaan? Kiinnostaisi itseäkin nämä.
VW Passat Variant 2.0TDI -15 140kW 4MOTION
Nissan Pulsar GTI-R -91

www.jutanipaja.com

Poissa dwntime

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.437
  • VCDS HEX2, VCP PRO, ODIS-S ja ODIS-E (online myös)
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #657 : 24.07.21 - klo:15:50 »
Minä ostin täältä:

https://www.ebay.com/itm/265081988396
https://www.ebay.com/itm/393179257598

Silloin oli 7% alennus noihin molempiin mutta eipä nuo montaa kymppiä kalliimmat ole tälläkään hetkellä.

Poissa Orava

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: ID.4
« Vastaus #658 : 24.07.21 - klo:23:27 »
Suomessa noita Focal'n kaiuttimia mm. VW:hen ja muita kilkkeitä myy Hifitalo Salossa.
https://www.hifitalo.fi/collections/focal-inside/Volkswagen


 




Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy