mySkoda/Connect

Aloittaja Excalibur22, 13.09.20 - klo:11:10

« edellinen - seuraava »

Pöhis

Lainaus käyttäjältä: Asamat - 02.11.21 - klo:20:18
Moi, minulla sama juttu. Pari kuukautta vanha auto, kolmisen viikkoa aluksi kaikki online-palvelut toimi, sekä autossa että puhelimessa, ja sitten jossain meni bitti poikittain. Ensiksi auto ei päässyt ollenkaan nettiin en siis päässyt kirjautumaan sisään. Sulakkeita irroittelin itse, ja sama tehtiin kertaalleen huollossa. Nyt sama tilanne kuin sinulla, pääsen kirjautumaan autoon mutta en saa tehtyä itsestäni pääkäyttäjää, vaikka joka kerta sitä startatessa tarjoaa. Puhelimen appi vaan sanoo tekemään aktivoinnin autossa loppuun. Laakkosen huollossa tarkistettiin että autossa kaikki kunnossa, ja pari viikkoa nyt odotellut apuja Skodalta Tsekeistä. Kauaa en kyllä enää jaksa odotella, varmaan leasing-sopimuksen saa purettua kun autosta puuttuu iso siivu ominaisuuksia.

Joo, aivan sama juttu. Sulakkeita en ole viellä irroitellut.
Soittelin eilen liikkeeseen josta auton ostin mutta myyjä ei osannut sanoa asiaan yhtään mitään muuta kuin että jos ei toimi, niin mene käymään paikallisessa merkkihuollossa.

Huomenna ois tarkoitus käydä kyselemässä että pystyykö asialle mitään tekemään.

Ocutj

Jos sille autolle on jo liikkeen toimesta tehty tili, niin se pitää poistaa ennenkuin voit tehdä uuden tilin. Eli edellinen tilin omistaja poistaa.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 02.11.21 - klo:23:00
Jos sille autolle on jo liikkeen toimesta tehty tili, niin se pitää poistaa ennenkuin voit tehdä uuden tilin. Eli edellinen tilin omistaja poistaa.

Ei itseasiassa tarvitse, riittää kun on kaksi kyseisen auton avainta jolloin itsestään voi tehdä pääkäyttäjän vaikka autossa olisi ennalta jo pääkäyttäjä olemassa. Vaihtoehtoisesti voi palauttaa tehdasasetukset jolloin käyttäjät poistuvat. Tosin tässä tapauksessa taitaa olla jotain muuta vikana jos auto jää "ladataan.." ikkunaan pääkäyttäjää aktivoidessa.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 02.11.21 - klo:18:55
Moro!

Tuli lauantaina haettua esittelykäytössä ollut octavia itelleen. Lauantaista asti koittanut asettaa autoon pääkäyttäjää, mutta tunnuksien ja salasanojen jälkeen näyttöön tulee vain odota eikä homma etene siintä mihinkään vaikka kuinka kauan odottaa.

Auto kyllä tunnistaa minut käyttäjäksi, mutta en pääse käyttämään puhelimella ajastuksia yms.

Olen poistanut myskodan puhelimesta ja asentanut uudelleen monta kertaa ja kokeillu kaikki mitä oon keksiny.

Auto ei myöskään yhdistä kauppaan eikä oikeudellisiin tietoihin. Näytön alareunassa maapallon kuvake on valkoisena.

Mikähän tätä vaivaa?
Kokeileppa vielä poistaa Skoda Connectista (siis selaimen kautta) sekä auto että äpin ja etäkäytön oikeudet (olikohan tuossa jo kaikki...) ja lisää sitten kaikki uudestaan takaisin. Itselläni kävi niin, että sain uuden autoni VINin myyjältä pari päivää ennen luovutusta, ja sovittiin että teen esivalmistelut siihen pisteeseen että liikkeessä ei tarvi muuta kuin tehdä aktivointi autossa. Mutta sepä ei sitten onnistunutkaan, ja kun tutkin asiaa paremmalla ajalla niin veikkaan, että tuossa aktivoinnissa on jokin aikaraja siinä, kuinka nopeasti se pitää tehdä siitä kun auton on tilileen lisännyt. Itselläni tuossa taisi olla reilu päivä väliä ja ei onnistunut, mutta kun pakitti prosessin alkupisteeseen ja lisäsi kaikki oikeudet uudestaan, niin lähti toimimaan.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Pöhis

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 03.11.21 - klo:08:55
Kokeileppa vielä poistaa Skoda Connectista (siis selaimen kautta) sekä auto että äpin ja etäkäytön oikeudet (olikohan tuossa jo kaikki...) ja lisää sitten kaikki uudestaan takaisin. Itselläni kävi niin, että sain uuden autoni VINin myyjältä pari päivää ennen luovutusta, ja sovittiin että teen esivalmistelut siihen pisteeseen että liikkeessä ei tarvi muuta kuin tehdä aktivointi autossa. Mutta sepä ei sitten onnistunutkaan, ja kun tutkin asiaa paremmalla ajalla niin veikkaan, että tuossa aktivoinnissa on jokin aikaraja siinä, kuinka nopeasti se pitää tehdä siitä kun auton on tilileen lisännyt. Itselläni tuossa taisi olla reilu päivä väliä ja ei onnistunut, mutta kun pakitti prosessin alkupisteeseen ja lisäsi kaikki oikeudet uudestaan, niin lähti toimimaan.

Tuli tuota äsken kokeiltua, mutta ei ollut vaikutusta.

Kävin tänään Savonlinnan skodalla kyselemässä asiasta ja auto menee ensiviikolla tutkittavaksi sinne jos siintä joku vika löytyisi.

Itte oon kyllä kaikki temput sulakkeen irroittamista lukuunottamatta kokeillu.

Pöhis

Mielenkiintoisemmaksi menee.

Tänään kun menin autoon, niin nyt oli näytöstä hävinnyt kokonaan kauppa ja oikeudelliset tiedot kuvakkeet. En niitä löytänyt mistään vaikka kaikki valikot selasin läpi.


tigeli

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 04.11.21 - klo:11:00
Mielenkiintoisemmaksi menee.

Tänään kun menin autoon, niin nyt oli näytöstä hävinnyt kokonaan kauppa ja oikeudelliset tiedot kuvakkeet. En niitä löytänyt mistään vaikka kaikki valikot selasin läpi.

Joo, mulla katosi kanssa tuossa noin viikko sitten. Tosin katosivat sillä tavalla, että yritin ensin käynnistää kauppaa ja siitä tuli virheilmoitus että sovellusta ei voi käynnistää ja samalla sovelluksen kuvake katosi. Kokeilin samalla tuota oikeudelliset tiedot-sovelluta ja sama ongelma. Toki nuo saisi takaisin tehdasasetusten palautuksella, mutta eipä kummallakaan tee mitään niin en ole jaksanut tehdä.

Aikaisemmalla ohjelmistoversiolla itsellä noita kuvakkeita tuli vähän väliä lisää, taisi parhaimmillaan olla 6kpl "smartlink"-kuvaketta jne.. ja ne sai ainoastaan pois tehdasasetusten palautuksella.  ;D

pikatsu

Ois tänään tarvinnu webasto lämmitystä, mutta eipä connectin kautta onnistunut eli eivät näemmä vieläkään ole saaneet kuntoon vai olisko kotain jippoa mitä voisi itse tehdä?

Atsii

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 09.11.21 - klo:21:20
Ois tänään tarvinnu webasto lämmitystä, mutta eipä connectin kautta onnistunut eli eivät näemmä vieläkään ole saaneet kuntoon vai olisko kotain jippoa mitä voisi itse tehdä?

Minulla oli sama vika. Ennen sovelluksen poistamista tyhjensin sovellusten asetusten kautta MySkoda sovelluksen tallennustilasta välimuistin ja tiedot. Sen jälkeen poistin sovelluksen. Puhelimen uudelleen
käynnistyksen jälkeen asensin MySkoda sovelluksen uudelleen. Tämän jälkeen tuntuu taas toimivan suurinpiirtein hyvin. Android siis kyseessä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 09.11.21 - klo:21:36
Minulla oli sama vika. Ennen sovelluksen poistamista tyhjensin sovellusten asetusten kautta MySkoda sovelluksen tallennustilasta välimuistin ja tiedot. Sen jälkeen poistin sovelluksen. Puhelimen uudelleen
käynnistyksen jälkeen asensin MySkoda sovelluksen uudelleen. Tämän jälkeen tuntuu taas toimivan suurinpiirtein hyvin. Android siis kyseessä.
Katos kummaa, tein näin ja nyt ainakin tänä aamuna toimi! thanks vihjeestä.

Ocutj

Autoon tuli OTA-päivitys. Nyt saa kalenterin autoon. Otin vasta käyttöön Connectista, en vielä kokeillut.

skoda_kuski

Näkeekö noiden OTA päivitysten lisätietoja, eli tarkemmin mitä on päivitetty mistään? Netistä jostain?

Pöhis

Noniin, eli oma auto kävi liikkeessä tutkittavana yhteys ongelmien takia eikä siihen löytynyt mitään vikaa, nettiyhteys ei vaan toimi
🤣
Tekivät nytten maahantuojalle jonkun raportin siintä ja nyt odotellaan maahantuojan vastausta, että mitä tehdään seuraavaksi.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 12.11.21 - klo:09:16
Noniin, eli oma auto kävi liikkeessä tutkittavana yhteys ongelmien takia eikä siihen löytynyt mitään vikaa, nettiyhteys ei vaan toimi
🤣
Tekivät nytten maahantuojalle jonkun raportin siintä ja nyt odotellaan maahantuojan vastausta, että mitä tehdään seuraavaksi.

Mä luulen, että meillä on autoissa sama ongelma. Tein meinaan äsken tehdasresetin infortainmentille ja enää ei pysty aktivoimaan itseään pääkäyttäjäksi vaan tulee "sovellusta ei voi käynnistää"-virheilmoitus tai vaihtoehtoisesti "ladataan..." eikä mitään tapahdu ikinä. Mulla ei myöskään ole autossa enää sitä kauppaa eikä "oikeudellisia tietoja"-kuvakkeita.

Ongelma ei ole siinä auton nettiyhteydessä vaan taitaa olla infortainment vaan sekaisin ja kaipaisi täydellistä uudelleen asennusta kun "tehdasasetusten palautus" ei ongelmaa ratkaise. (Olen aktivoinut itseni pääkäyttäjäksi onnistuneesti useita kertoja aikaisemmin.)

tigeli

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 13.11.21 - klo:00:32
Mä luulen, että meillä on autoissa sama ongelma. Tein meinaan äsken tehdasresetin infortainmentille ja enää ei pysty aktivoimaan itseään pääkäyttäjäksi vaan tulee "sovellusta ei voi käynnistää"-virheilmoitus tai vaihtoehtoisesti "ladataan..." eikä mitään tapahdu ikinä. Mulla ei myöskään ole autossa enää sitä kauppaa eikä "oikeudellisia tietoja"-kuvakkeita.

Ongelma ei ole siinä auton nettiyhteydessä vaan taitaa olla infortainment vaan sekaisin ja kaipaisi täydellistä uudelleen asennusta kun "tehdasasetusten palautus" ei ongelmaa ratkaise. (Olen aktivoinut itseni pääkäyttäjäksi onnistuneesti useita kertoja aikaisemmin.)

Sen verran selailin saksalaisten foorumia, että siellä on samaa ongelmaa muutamalla tyypillä ettei kauppaa enää löydy autosta.

Pöhis

Ootko kokeillut sulakkeiden irroittamista?
Minun auton laittoivat virrattomaksi merkkiliikkeellä vartiksi, niin en ole kehdannut sulakkeita irroitella. Näkyy olevan myös tuo hanskalokeron irroittaminen sen verran tiukassa etten kehdannut ruveta pikkupakkasessa lukitus muoveja murjomaan.

Ootellaan nyt mitä maahantuoja asiasta infoaa.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Pöhis - 13.11.21 - klo:21:00
Ootko kokeillut sulakkeiden irroittamista?
Minun auton laittoivat virrattomaksi merkkiliikkeellä vartiksi, niin en ole kehdannut sulakkeita irroitella. Näkyy olevan myös tuo hanskalokeron irroittaminen sen verran tiukassa etten kehdannut ruveta pikkupakkasessa lukitus muoveja murjomaan.

Ootellaan nyt mitä maahantuoja asiasta infoaa.

Olen kokeilut ja ongelma ei kyllä ole verkkoyhteydessä, koska ns. maapallo on valkoisena ja kirjautuminen skoda-connnect-profiileihin onnistuu ok. Tuon sulaketempun olen kyllä joutunut tekemään useamman kerran kun maapallo menee harmaaksi moneksi päiväksi ja autoon ei saa enää yhteyttä mySkoda-applikaatiolla.

Jos pitäisi itse veikata, niin tuo MIB3-yksikkö on jotenkin korruptoitunut ja vaatisi joko vaihdon uuteen tai uudelleenohjelmoinnin (flashaus) jotta tuo kauppa (ja sen liitännäiset) saataisiin takaisin.

Jollakin tuolla "Octavia lV uuden auton ongelmia" oli vastaava ongelma ja oli korjaantunut komponenttivaihdolla.


Passatti

Jossain kohtaa kun tehtiin autolle ohjelmisto päivitys niin kauppaa ei näkynyt. Ei auttanut kun viedä uudelleen ohjelmoitavaksi. Jokin bitti oli jäänyt poikittain.
Always lead, never follow

Atsii

Skoda Connect kauppaan on ilmestyntyt kalenteri  :o
Onkos kukaan saanut toimimaan ja onko tuosta mitään hyötyä normaaliautoilijalle?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 15.11.21 - klo:18:08
Skoda Connect kauppaan on ilmestyntyt kalenteri  :o
Onkos kukaan saanut toimimaan ja onko tuosta mitään hyötyä normaaliautoilijalle?

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 11.11.21 - klo:22:45
Autoon tuli OTA-päivitys. Nyt saa kalenterin autoon. Otin vasta käyttöön Connectista, en vielä kokeillut.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 09.11.21 - klo:21:36
Minulla oli sama vika. Ennen sovelluksen poistamista tyhjensin sovellusten asetusten kautta MySkoda sovelluksen tallennustilasta välimuistin ja tiedot. Sen jälkeen poistin sovelluksen. Puhelimen uudelleen
käynnistyksen jälkeen asensin MySkoda sovelluksen uudelleen. Tämän jälkeen tuntuu taas toimivan suurinpiirtein hyvin. Android siis kyseessä.
Vieläkin webaston kännyohjaus toimii vain satunnaisesti. Mites muilla?

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 24.11.21 - klo:15:44
Vieläkin webaston kännyohjaus toimii vain satunnaisesti. Mites muilla?

Toimii vähän miten sattuu ja yleensä ei toimi silloin kun pitäisi. Sitten kun on kaukosäädinkin käden ulottuvilla toimii vallan mainiosti. No, tänä aamuna tuli Android appiin päivitys joka rikkoi koko sovelluksen. Ei käynnisty enää ollenkaan. Koitin tyhjentää välimuistia, bootata luuria yms. mutta ei apua. Täytyy jossain kohtaa asennella uusiksi jos ei muu auta.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

jarski66

Lainaus käyttäjältä: KKN - 24.11.21 - klo:18:38
Toimii vähän miten sattuu ja yleensä ei toimi silloin kun pitäisi. Sitten kun on kaukosäädinkin käden ulottuvilla toimii vallan mainiosti. No, tänä aamuna tuli Android appiin päivitys joka rikkoi koko sovelluksen. Ei käynnisty enää ollenkaan. Koitin tyhjentää välimuistia, bootata luuria yms. mutta ei apua. Täytyy jossain kohtaa asennella uusiksi jos ei muu auta.

Poistin vanhan kokonaan ja latasin uuden, nyt toimii. Uusi versio on kokonaan muuttunut, paljon parempi mielestäni.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

pumo

ei auttanu poistokaan kaatuu vaan sen jälkeen kun tulee se esittely ja painaa close.
ehkä ne vaan skodalla eivät osaa tehdä MIT,,,,N softaa mihinkään...

Atsii

Lainaus käyttäjältä: pumo - 25.11.21 - klo:09:55
ei auttanu poistokaan kaatuu vaan sen jälkeen kun tulee se esittely ja painaa close.
ehkä ne vaan skodalla eivät osaa tehdä MIT,,,,N softaa mihinkään...

Tänä aamuna poistin vanhan sovelluksen kokonaan ja asensin uuden.
Laitoin juuri sovelluksella lämmityksen päälle. Hetken odottelun jälkeen lähti toimimaan  :)
Puhelimena Galaxy S10 Android 11
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 24.11.21 - klo:19:05
Poistin vanhan kokonaan ja latasin uuden, nyt toimii. Uusi versio on kokonaan muuttunut, paljon parempi mielestäni.
En sanoisi että se on kokonaan muuttunut, pääosin ehkä ulkoasua siistitty. Edelleen tulee välillä samaa virhettä että sovellus ei saa yhteyttä mihinkään, ja käskee tarkistamaan puhelimen nettiyhteydet, vaikka nettisivut ym. toimii samaan aikaan normaalisti.

Ja autoyhteyden muodostaminen vaatii edelleen usein herättelyä esim. tilakyselyllä ennenkuin webaston käynnistys onnistuu sovelluksesta välittömästi. Joten onneksi tuo onnistuu itselläni myös kaukosäätimellä kotona.

Eli ohjelmistotestaajan silmin katsottuna äppi on edelleen kuraa vaikka joskus suht hyvin toimiikin.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Asamat

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 13.11.21 - klo:00:32
Mä luulen, että meillä on autoissa sama ongelma. Tein meinaan äsken tehdasresetin infortainmentille ja enää ei pysty aktivoimaan itseään pääkäyttäjäksi vaan tulee "sovellusta ei voi käynnistää"-virheilmoitus tai vaihtoehtoisesti "ladataan..." eikä mitään tapahdu ikinä. Mulla ei myöskään ole autossa enää sitä kauppaa eikä "oikeudellisia tietoja"-kuvakkeita.

Ongelma ei ole siinä auton nettiyhteydessä vaan taitaa olla infortainment vaan sekaisin ja kaipaisi täydellistä uudelleen asennusta kun "tehdasasetusten palautus" ei ongelmaa ratkaise. (Olen aktivoinut itseni pääkäyttäjäksi onnistuneesti useita kertoja aikaisemmin.)
Joo täälläkin kohta pari kuukautta ollut nettipalvelut sekaisin, sulakkeiden irroituksen jälkeen samaisessa ”sovellusta ei voi käynnistää” -tilassa. Viime viikolla auto oli taas myyjäliikkeessä kolme päivää ihmeteltävänä mutta eivät mitään osaa tehdä.

Hannes

Kyllä on merkillinen paikka, tähän asti toiminut melko moitteetta ja nyt yks kaks ei tee muuta kuin kaatuu ja sekoilee aivan mitä sattuu, soitin helkamalle ja neuvoivat asentamaan ohjelman uudelleen, mutta ei auta sama sekoilu jatkuu eikä saa siis mikaanlaista yhteyttä autoon eikä edes koko my skodaan vaan aina kaatuu koko ohjelma.

Sanoivat muuten Helkamalta että on tullut uusi päivitys....joo huomasin sen kyllä, mikään ei enää toimi ;D

mr panu

Onko kukaan vaatinut tai saanut ilmaista lisäaikaa connectin käyttöön? Mitä tässä nyt seuraillut niin aika monella on yhteyksissä vikaa.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: mr panu - 25.11.21 - klo:17:13
Onko kukaan vaatinut tai saanut ilmaista lisäaikaa connectin käyttöön? Mitä tässä nyt seuraillut niin aika monella on yhteyksissä vikaa.
Helmikuussa kun auton sain niin Laakkosen myyjä sanoi, että tulossa jossain vaiheessa extra vuosi, mutta eipä tuota ole näkynyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy