KIIRE! - TipTronic meni korjauksen yhteydessä Limp Modeen

Aloittaja TurboPassat98, 23.08.20 - klo:18:47

« edellinen - seuraava »

TurboPassat98

Eli vaihdoin apparin penkin alle uuden Airbagin törmäystunnistimen ja nollasin koodit. Ensimmäistä kertaa liikkeelle lähtiessä heitti Limp Moden päälle, ei kierrä about yli 3k ja lähtee liikkeelle 3-4 vaihteella. Ei vikavaloja, mutta koodit lukiessa antoi automaattilaatikosta tälläiset:

- Pressure Control Valve 4 - N218 Open Circuit/Short Circuit to ground

Ja

- Pressure Control Valve 4 - N218 Short Circuit to B+-

Eihä tossa nyt ole mitään logiikkaa miksi yhtäkkiä vetää vikatilaan laatikon takia kun mihinkään sinnepäinkään ei ole koskettu. Voiko tää liittyä akun irroitukseen jotenkin ja onko heittää apua ja ratkaisukeinoja?

Oon ihan lopussa ku kokoajan jotain paskaa tän vehkeen kans

Mikey

Laatikon ohjainboxi on etumatkustajan jalkatilassa.

Olisiko tullut jotenkin sorkittua sen johdotuksia?

TurboPassat98

Tästä olen hyvinkin tietoinen, mutta mitään siellä ei ole hiplattu

Jultsu

Sähkölaitteet voivat myös hajota tällä tavoin jos niissä on ollut jatkuva käyttöjännite viimeisen 20 vuotta ja sitten ykskaks vedetäänkin sähköt pois, konkat pääsevät purkamaan varauksensa ja iästä johtuen eivät enää pysty latautumaan vanhaan kapasiteettiinsa.

Oliko nuo koodit nollattu automaattilaatikolta, tulevatko heti takaisin?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

TurboPassat98

Lainaus käyttäjältä: TurboPassat98 - 23.08.20 - klo:18:47
Eli vaihdoin apparin penkin alle uuden Airbagin törmäystunnistimen ja nollasin koodit. Ensimmäistä kertaa liikkeelle lähtiessä heitti Limp Moden päälle, ei kierrä about yli 3k ja lähtee liikkeelle 3-4 vaihteella. Ei vikavaloja, mutta koodit lukiessa antoi automaattilaatikosta tälläiset:

- Pressure Control Valve 4 - N218 Open Circuit/Short Circuit to ground

Ja

- Pressure Control Valve 4 - N218 Short Circuit to B+-

Eihä tossa nyt ole mitään logiikkaa miksi yhtäkkiä vetää vikatilaan laatikon takia kun mihinkään sinnepäinkään ei ole koskettu. Voiko tää liittyä akun irroitukseen jotenkin ja onko heittää apua ja ratkaisukeinoja?

Oon ihan lopussa ku kokoajan jotain paskaa tän vehkeen kans


Palaan tähän vanhaan aloitukseeni siltä varalta, että joku muu painii samojen ongelmien kanssa ja sattuu tätä lukemaan.
Vika on vaikea määritellä, mutta tässä mahdolliset kohteet:
1. Automaattilaatikon sisällä oleva paineenohjaussolenoidi
2. Apparin jalkatilassa oleva laatikon ohjausyksikkö (TCM), jonka pitäisi olla vesitiivis ("PITÃ,,ISI")
3. Sähkövikaa johdoissa

1 = Osa halpa, työ kallis ellet tee itse.
2 = Todennäköisesti veden/kosteuden takia rikki. Uutena aikanaan maksanut yli 2000â,¬. Romikselta voit saada +-500â,¬ ja pitää koodata merkkiliikkeessä joten lopullinen hinta +-1000â,¬.
3 = Luultavasti veden/kosteuden aiheuttama hapettuma ohjausyksikön ja laatikon välisissä liittimissä.

Todella vittumainen vika, varsinkin jos on näille Passateille tyyppivikana esiintyvistä vesivahingoista johtuva. Ennalta ehkäisyyn kannattaa poistaa tuulilasin alla olevasta kaukalosta roskat säännöllisesti ja poistaa kokonaan se kumitulppa. Kannattaa myös tarkistaa ilmastoinnin kondensiovesien ja ovien alahelmojen vedenpoisto. Auton pohjasta ei kannata viemäröintitulppaa poistaa, koska siihen jää kohtuuttoman suuri aukko ja sinne todennäköisesti menee enemmän vettä kuin mitä sieltä poistuu jos tulpan ottaa pois.

-karppa-

Mikä poisti vian?

Eikä tuo tuulilasin alapuolella olevan kaukalon tukkeutuminen/vesien sisääntulo ole yllätys vaggilaisten omistajille oli kyse passatista/A6 tai vaikka superbista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

Se että joku Peräseinäjokelainen autoromuttamo pyytää 20 vuotta vanhan passatin ohjainboksista 500 euroa, ei todellakaan tarkoita sitä että sen järkevä hinta käytetyillä markkinoilla olisi 500 euroa. Noita saanee parillakympillä ebaystä, lienee maailma pullollaan.

Ohjelmointiin en osaa ottaa kantaa, mutta ei sekään mitään viittäsataa euroa maksa, edes merkkarilla tehtynä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

Ei kait tuo mitään ohjelmointia vaadi jos on sama osanumero viimeisintä kirjainta myöden.

Koodaus ja ehkä sopeutus. Ne tekee melkein kuka vaan VCDS-osaaja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy