VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

ak72

Lainaus käyttäjältä: sonikk - 10.03.21 - klo:13:22
Esilämmittääkö suomiauton orkkis Webasto myös moottorin vai vaan sisätilat? 2018 GTD kyseessä.

Ainakin 2019 GTI lämmittää moottorin ja sisätilat.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

TSI_J

#2731
Itsellä 2015 GTI ja orkkis Webasto. Lämpenee hyvin moottori ja sisätilat, parasta luksusta näin talvisin.

En ole aikaisemmin ajatellut Webastoa ja kesää, viilentääkö tämä orkkis Webasto myös sisätilat?

Jotkut vastaavat lämmittimet viilentää myös, jossain artikkelissa törmäsin aiheeseen.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 10.03.21 - klo:14:34
En ole aikaisemmin ajatellut Webastoa ja kesää, viilentääkö tämä orkkis Webasto myös sisätilat?

Saa laitettua myös tuuletus moodille ilmastoinnin valikosta. Ei siis viilennä vaan tuulettaa eli puhaltaa ulkoilmaa (sen lämpöistä kun se sattuu olemaan) sisälle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 10.03.21 - klo:14:34
En ole aikaisemmin ajatellut Webastoa ja kesää, viilentääkö tämä orkkis Webasto myös sisätilat?

Jotkut vastaavat lämmittimet viilentää myös, jossain artikkelissa törmäsin aiheeseen.

Jep, siinä on sellainen tuuletus-toiminto jolla vaihtaa kabiinin kuumenneet ilmat ulkoilmaksi eli sitten sisälämpötila=ulkolämpötila. Se aktivoidaan ilmastoinnin menun kautta, vaihdetaan täppä lämmityksestä tuuletukseen. Meillä tämä kahdessa autossa käytössä kesäisin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

TSI_J

Kiitos vinkeistä, ihan uusi ulottuvuus mistä harvoin puhutaan.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

sonikk

Oon huomannut mk7.5 GTD:ssä että tuo ACC:n etäisyysvalinta "muista viimeisin etäisyys" disabloituu usein kun auto parkissa ja palaa asetukseen "keskimääräinen". Mistähän voisi johtua?

Mk7 GTI:ssä muisti viimeisimmän asetuksen ilman ongelmia.
C7 A6 3.0TDI Avant

static

Mahtaako 2018 vuosimallin jouset/iskarit sopia 2015 vuosimalliin?

Tos®

Iskareita/jousiversioita on monia.
PR koodi kertoo alustaversion.

Varmemmin saa tiedon marmoritiskiltä, ellei itsellä ole pääsyä varaosaluetteloon.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Mikkekoo

Onko bluetoothile oma kaiutin vai tuleeko puhelinkeskustelut auton ovikaiuttimien kautta?
Alkanut ihmettelemään kun puhelun ääni kuuluu kehnosti.
Puhelimena iPhone SE uudempi malli. Musat tulee kyllä hyvin kaiuttimista.
Soittimena taitaa olla Composition Colour

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Mikkekoo - 03.05.21 - klo:17:48
Onko bluetoothile oma kaiutin vai tuleeko puhelinkeskustelut auton ovikaiuttimien kautta?
Alkanut ihmettelemään kun puhelun ääni kuuluu kehnosti.

Auton kaiuttimien kautta kuuluu. Puhelun äänen voimakkuutta pystyy säätämään puhelun aikana ns. normaalisti.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Bax

Lainaus käyttäjältä: Mikkekoo - 03.05.21 - klo:17:48
Onko bluetoothile oma kaiutin vai tuleeko puhelinkeskustelut auton ovikaiuttimien kautta?
Alkanut ihmettelemään kun puhelun ääni kuuluu kehnosti.
Puhelimena iPhone SE uudempi malli. Musat tulee kyllä hyvin kaiuttimista.
Soittimena taitaa olla Composition Colour

Puhelun aikana esim. ratin radion voimakkuussäätimestä säädetään kaiuttimista kuultava puhelinääni sopivaksi.
Tämä asetettu säätö pysyy tämän jälkeen.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Mikkekoo


Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.05.21 - klo:13:26
Auton kaiuttimien kautta kuuluu. Puhelun äänen voimakkuutta pystyy säätämään puhelun aikana ns. normaalisti.

Lainaus käyttäjältä: Bax - 05.05.21 - klo:13:39
Puhelun aikana esim. ratin radion voimakkuussäätimestä säädetään kaiuttimista kuultava puhelinääni sopivaksi.
Tämä asetettu säätö pysyy tämän jälkeen.

Kiitos vastauksista, täytyy koittaa löytää sopiva äänenvoimakkuus puheluillekin.

Tuli mieleen, että pystyykö mikrofonin herkkyyttä/äänenvoimakkuutta säätää?
Muutama kaveri valitellut ettei meinaa mun puhe kuulua kun bluetoothin kautta puhuu vai onko vaan korotettava omaa ääntä.

Pentium

Obd11 valikosta löytyy appi mikrofonin herkkyyden säädöllä. Eli pystyy, mutta ei onnistu ilman oikeita työkaluja.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Tos®

Se herkkyyden säätö ottaa sit mukaan enemmän myös ajomelua, nimimerkillä kokemusta on  :o
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

nupe-50

Löytyisköhän keneltäkään vikakoodinlukijaa Itä-Helsingin alueelta lainaks?
VW Golf -17

Vesman

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 11.03.21 - klo:09:23
Kiitos vinkeistä, ihan uusi ulottuvuus mistä harvoin puhutaan.
Onhan tiedossa, että auton kaikki ikkunat aukeavat, kun avaimesta painaa keskuslukituksen avausnappia muutaman sekunnin. Se vaihtaa/viilentää auton sisäilman hetkessä ulkoilman lämpötilaan. Toimii tietenkin vain lyhyellä etäisyydellä, mutta kesäkuumalla autolle tullessa tämä on todella näppärä juttu.
Vastaavasti kaikki ikkunat sulkeutuvat, kun avaimen lukitusnappia pitää muutaman sekunnin painettuna.
Volvo -> Foordi -> Tojota -> Saabi -> Volvo -> Saabi -> Rellu -> Saabi -> Volvo -> Volvo -> Volkkari -> Toinen Volkkari

b1mpo

Itsekin toimin aikanaan noin, mutta jos löytyy alkuperäinen webasto, niin suosittelen käyttämään ennemmin sen tuuletustoimintoa. Sen hyviä puolia on siistit pölystä ja ötököistä vapaat sisätilat ja valmiiksi jäähtyneet ilmanvaihdon putkistot. Sanoisinpa omalla kokemuksella, että on myös tehokkaampi. Ei tulisi mieleenkään enää laseja pitää auki. Mutta jos ei olisi tuuletustoimintoa, niin sitten kuumimmat höyryt voisin päästää juuri tuolla konstilla, mutten silloinkaan avaisi laseja kokonaan.

Jokatapauksessa kesällä varjossa ollut tai esituuletettu auto kuluttaa polttoainettakin vähemmän pätkäajossa, kun ilmastoinnin ei tarvitse tehdä töitä niin paljoa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

nupe-50

Auto vuoden 2017 VW Golf. 46000km ajettu.

Vikakoodi B334B00 kahdella eri vikakoodinlukijalla. Auton start/stop -järjestelmä ei tästä syystä toimi ja EPC- ja moottorivalo palaa. Mikä saattaisi olla syynä? Kellään kokemusta?

Vaihtoehtona, joko viedä merkkariin jossa tarjoavat laajaa vikadiagnoosia 150e/h hintaan ja jos vikaa ei löydy tunnissa, veloitetaan seuraavasta tunnista 184e/h. Mielestäni sikahintoja. Kannattaako vai vienkö tyyliin AD:n huoltoon tai muuhun vastaavaan?
VW Golf -17

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: nupe-50 - 01.06.21 - klo:23:21
Auto vuoden 2017 VW Golf. 46000km ajettu.

Vikakoodi B334B00 kahdella eri vikakoodinlukijalla. Auton start/stop -järjestelmä ei tästä syystä toimi ja EPC- ja moottorivalo palaa. Mikä saattaisi olla syynä? Kellään kokemusta?

Vaihtoehtona, joko viedä merkkariin jossa tarjoavat laajaa vikadiagnoosia 150e/h hintaan ja jos vikaa ei löydy tunnissa, veloitetaan seuraavasta tunnista 184e/h. Mielestäni sikahintoja. Kannattaako vai vienkö tyyliin AD:n huoltoon tai muuhun vastaavaan?

Kahdella lukijalla luettu vikakoodi mutta ei kuitenkaan kunnollisella lukijalla?

Jos ei halua merkkiliikkeen hinnoilla aloittaa niin kannattaa lukea vikakoodit VCDSllä tai OBDelevenillä niin lukija antaa vähän muutakin kuin pelkän kyrillisen koodin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

nupe-50

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 02.06.21 - klo:06:18
Kahdella lukijalla luettu vikakoodi mutta ei kuitenkaan kunnollisella lukijalla?

Jos ei halua merkkiliikkeen hinnoilla aloittaa niin kannattaa lukea vikakoodit VCDSllä tai OBDelevenillä niin lukija antaa vähän muutakin kuin pelkän kyrillisen koodin.

Toinen lukijoista Boschin KTS340, joka antaa viaksi aikaisemmin mainitun koodin lisäksi tekstiksi "Ahtopaineensäädin mekaaninen vika".
VW Golf -17

Daatta

Jos ei halua koodien luvusta maksaa niin Ross-techin artikkeli antaa suuntaa:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P334B/013131

LainaaPossible Causes

    Faulty Charge Pressure Control Actuator
    Faulty Turbocharger
    Wiring issues to/from Charge Pressure Control Actuator
    Mechanical adjustment problem with Charge Pressure Control Actuator and Turbocharger.
        Engine Controller software issue with 1.2l TFSI engines. See Special Notes
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Len

Tai sitten ostaa alkuperäisen kaapelin tuolta myyntipalstalta, about yhden koodien luvun hinnalla......
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Sekunda

Millaista öljynkulutusta arvon foorumilaisten 1.2 TSI Golfeissa esiintyy? Erityisesti kiinnostaisi yli 100 000 ajettujen yksilöiden kulutukset.

Olen ymmärtänyt, että näissä koneissa esiintyy samaa männänrenkaiden öljykanavien tukkeutumista kuin niissä surullisen kuuluisissa 1.8-koneissa, ja öljynkulutus alkaa kasvaa merkittävästi jossain vaiheessa.

Itse mitannut omasta 111 000 ajetusta autostani n. 1 dl / 3000 km kulutuksen, joka on vielä melko vähäinen, mutta korkeampi kuin aiemmin ja mietityttää, että onko tuon nyt oletettavissa kasvavan kilometrien lisääntyessä.

jari73

itellä 128000 ajettu vm15 1.2tsi golf.öljyä ei vie yhtään mitä tolla 2vuotta huristellu.öljyt vaihtanu vuoden välein.ajoa tulee noin 10000km vuodessa.

Kamraatti

Ajettu nyt vm-14 1,2TSI: llä väli 110 000 - 143 000 km. Öljyä kuluu n. 0,5l/5tkm ja kulutus noussut kilometrien myötä lievästi. Turbo viheltelee jonkin verran ja olen jostain kuullut että öljynkulutus voisi johtua myös ahtimesta, tiedä häntä.

Osba

Lainaus käyttäjältä: madder - 18.02.21 - klo:17:41





Sain samasta liikkeestä tarjouksen 1.2 TSI öljynvaihtohuoltoon + hammashihnan vaihtoon karvan alta 1500e. Erikseen oli maininta että hammashihnan vaihto tässä moottorissa on suuritöinen ja paljon vaihdetaan osia samalla. Pitää vielä muualtakin kysellä tarjouksia. Jos on pääkaupunkiseudulla suositella paikkaa, niin kiitoksia.

dwntime

Kertoivatko tarkemmin että mikähän siinä tekee suuritöisen siitä? Taisivat sekoittaa johonkin toiseen koneeseen :)

Taitaa aika normi olla 600-800â,¬ välissä tuo hihnan vaihto osineen ja töineen.

Osba

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 06.08.21 - klo:18:17
Kertoivatko tarkemmin että mikähän siinä tekee suuritöisen siitä? Taisivat sekoittaa johonkin toiseen koneeseen :)

Taitaa aika normi olla 600-800â,¬ välissä tuo hihnan vaihto osineen ja töineen.

Eipä sieltä tarkemmin kerrottu kuin:
"Moottori on rakenteeltaan monimutkaisempi kuin aikaisemmat moottorit,
jolloin mm. vaihtotyössä kuluu enemmän aikaa."

Kattelin niin Atoy mainostaa nettisivuillaan 550e hintaan jakohihnan vaihtoa tuollaiseen, saattaa olla että pitää viedä muualle huollettavaksi. Tuo vain olisi kivasti lähellä ja renkaatkin siellä hotellissa, niin voisi samalla nekin hoitaa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Osba - 06.08.21 - klo:17:42
Jos on pääkaupunkiseudulla suositella paikkaa, niin kiitoksia.

Itse kysyisin Järvenpäästä SamppaSportilta, on VAG erikoistunut paja.

https://www.samppasport.fi
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Osba - 06.08.21 - klo:17:42
Sain samasta liikkeestä tarjouksen 1.2 TSI öljynvaihtohuoltoon + hammashihnan vaihtoon karvan alta 1500e. Erikseen oli maininta että hammashihnan vaihto tässä moottorissa on suuritöinen ja paljon vaihdetaan osia samalla. Pitää vielä muualtakin kysellä tarjouksia. Jos on pääkaupunkiseudulla suositella paikkaa, niin kiitoksia.
Vuosi sitten Lohjan VW:llä oli paras tarjous 1.4:een ml. ns. villit korjaamot. Olisi saanut sijaisautonkin, mutta tein hommia odotustilassa.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy