VW Golf VII Chat

Aloittaja Late, 07.03.11 - klo:09:54

« edellinen - seuraava »

Vekkula

Onhan se polttoainekäyttöinen lämmitin huomattavasti mukavampi, riippuu tietenkin omista menoista aika paljon ja missä autoa säilyttää.
Esim. illalla tulee tarve hakea jotain pientä kaupasta niin käy siinä nyt sitten ensin laittamassa piuha kiinni ja ajastimesta sopiva aika ja takaisin sisälle odottelemaan auton lämpiämistä vai painatko kaukosäätimestä lämppärin päälle?
Mulla tulee työmatkan lisäksi näitä ex-tempore startteja 1-3 päivässä enkä todellakaan jaksaisi piuhan kanssa leikkiä.
Akkukaan ei ole ollut kovilla vaikka aika paljon pätkäajoa tulee ja olen niin kermaperse että esilämmitän mukavuuden takia aina alle +5 asteen keleillä.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

pappa

Minulla oli Golf VII:ssa Webasto, lohkolämmitin (lue säteilylämmitin), sisätilahaaroitus lämmittimineen sekä kiinteä akkulaturi. Näitä käytin tilanteen mukaan.
Lämpotolpassa 2h ajastus kerrallaan.
Akkulaturi, koska pätkäajoa ja tolpassa 2h:n ajoitus.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

Daatta

Piti just laittaa, että Weba käytännössä vaatii akku/ylläpitolaturin ainakin tuossa Cuprassa. Jos on tunnin työmatka suuntaansa niin pärjännee ilmankin.
Tulossa: ID.4 Pro 4MOTION Elegance
ID.3 Pro Performance Business -20
Ex: Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18, Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

JJT

Terve. Piti rekisteröityä mukaan ja kysyä pari kysymystä.
Vaimon -16 golffi tsi.1.2 dsg autolla tulee n.5000km vuodessa ajettua, miten sitä huoltaa kannattais? Ei joka vuosi varmaa kannata viedä merkkihuoltoon.
Ja itselle täytys saada joku hyvä perus 10k-13k hintanen käyttöauto, mielessä ollut 2014-15 Golffi farkkuna, mitä pitäis ottaa huomioon/kysellä myyjältä?
Kiitos vastauksista.

Kamraatti

Jälkimmäiseen kysymykseen lähinnä tiedustelua mahdollisesta öljynkulutuksesta.

Len

kysyisin myös ajovalojen lasien säröytymisestä/huurtumisesta ja tuleeko takajalkatilaan vettä.

Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Mariko1

Jakopäästä, 2016 1.4 Tgi hihnalla mutta se kuuluisa vaihtoväli on mikä?

Mariko1

Lainaus käyttäjältä: Mariko1 - 20.12.20 - klo:16:57
Jakopäästä, 2016 1.4 Tgi hihnalla mutta se kuuluisa vaihtoväli on mikä?

Ei tietoa???

mopo_ocu

Bensamallille (Salossa) todettiin, että 6vuotta tai 120 tkm. Tähän on yhtä monta vastausta vissiin kuin huoltoliikettäkin  :o Vesipumppu ei kuulu merkkihuollon pakettiin, muualla jos vaihdattaa niin kuuluu pakettiin.

Osba

Lainaus käyttäjältä: JJT - 17.12.20 - klo:12:16
Terve. Piti rekisteröityä mukaan ja kysyä pari kysymystä.
Vaimon -16 golffi tsi.1.2 dsg autolla tulee n.5000km vuodessa ajettua, miten sitä huoltaa kannattais? Ei joka vuosi varmaa kannata viedä merkkihuoltoon.
Ja itselle täytys saada joku hyvä perus 10k-13k hintanen käyttöauto, mielessä ollut 2014-15 Golffi farkkuna, mitä pitäis ottaa huomioon/kysellä myyjältä?
Kiitos vastauksista.

Ostin ite aika tasan vuos sitten reilulla kymppitonnilla tuollaisen -16 farkkugolffin, 1.2 63kW version ja oon ollu ihan tyytyväinen tuohon siirtymislaitteeseen. Kesällä sateet yllätti ja tuli takajalkatilaan sen verran vettä, että oli matto homeessa. Merkkihuollossa vaihettiin kaikki kaiuttimet ja matot+äänieristeet 100% vastaantulolla. Ja tuo vuoto on ilmeisesti melko yleinen, eli jos ei oo korjattu ni tulee jossain vaiheessa mahdollisesti vastaan, ja tuon korjausoperaation listahinta oli karvan alta 2 tonnia.

seppotaas

Lainaus käyttäjältä: Osba - 10.01.21 - klo:11:39
Ja tuo vuoto on ilmeisesti melko yleinen, eli jos ei oo korjattu ni tulee jossain vaiheessa mahdollisesti vastaan, ja tuon korjausoperaation listahinta oli karvan alta 2 tonnia.
Totta tämä, jos ei ole korjattu, alkaa vuotamaan jossain kohtaa. Ongelmasta on tuossa erillinein topic http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36195.120 Saa kyllä itsekin korjattua jos työkalut pysyy vähänkään käsissä. Kastuneiden äänieristysmattojen kanssa pitää olla huolellinen, saa kuivattua mutta jos ovat homeessa menee ne vaihtoon. Alle 5 vuotta vanhassa huolto tulee helpommin kustannuksissa vastaan.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

ak72

Laitetaas tänne jos joku tappelee räminän/pärinän kanssa mikä tulee tuntemattomasta paikasta takapenkin suunnasta. Omassa GTI:ssä räminää aiheutti takapenkin kiinnityskoukut joihin laitoin solumuovia. Toinen paikka mitä etsin kauan oli lastenistuinten kiinnityskoukkujen muovihärpäkkeet. Käytin ne kaikki pois niin mystinen pärinä hävisi epätasaisella tiellä ajettaessa. Aluksi epäilin hattuhyllyä mutta tällä kertaa ääni ei johtunut siitä.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.12.20 - klo:10:39
Piti just laittaa, että Weba käytännössä vaatii akku/ylläpitolaturin ainakin tuossa Cuprassa. Jos on tunnin työmatka suuntaansa niin pärjännee ilmankin.
Eikös tämä riipu siitä paljonko sitä Webaa käyttää?
En mieti kuinka pitkään ajan, ei ole tullut mieleenkään tässä Golfin tehdasasenteisessa että akku hyytyisi. Itse pidän päällä aika maltilla, puskee jo vartissa sisätilat lämpimäksi ja kun starttaa niin lämpöviisarikin heilahtaa heti miten verrattuna kylmästarttiin. Max 30min sanoisin.

Itsellä nyt eka Weba ja ei ole lohkoon paluuta. Auto katoksessa ja Weballa lämpimäksi niin on ollut yhtä juhlaa lähteä talvipakkasilla liikenteeseen.

Jälkiasenteisessa Webastossa aiemmassa Bemarissa oli sitten enmmänkin ongelmia. Siihen hankittiin DEFAn ylläpitolaturi. Ymmärtääkseni suurin ongelma tai yhtälö mitä en heti hiffannut oli että 3.0 kone vaatii niin suuren käynnistysvirran, seurauksena akku hyytyi jo kohtuu pienelläkin Webaston käytöllä vaikka olisi kilsojakin arjessa alla.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Variant

Itsellä kanssa Golf 7 tehdaswebasto ilman ongelmia ja ylläpitolaturia, kolmas talvi jo menossa. Ainakin Golfissa ja Polossa akku ilmeisesti on AGM-tyyppiä tehdaswebaston kanssa. Yritän aina lämmittää saman ajan kuin mitä ajan, mutta ei tässä läheskään aina onnistu. Noin kerran kuussa tulee ajettua +100km reissu suuntaansa.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

TSI_J

Lainaus käyttäjältä: Variant - 10.02.21 - klo:14:58
Itsellä kanssa Golf 7 tehdaswebasto ilman ongelmia ja ylläpitolaturia, kolmas talvi jo menossa. Ainakin Golfissa ja Polossa akku ilmeisesti on AGM-tyyppiä tehdaswebaston kanssa. Yritän aina lämmittää saman ajan kuin mitä ajan, mutta ei tässä läheskään aina onnistu. Noin kerran kuussa tulee ajettua +100km reissu suuntaansa.

Jos epäilee akkunsa kestävyyttä niin halpa ratkaisu on CTEK:in akkulaturi, hommasin sellaisen ja polar-versiona muutama vuosi sitten kun tuli skeptiseksi näissä akkuasioissa. Helppo ladata tarvittaessa vaikka lämpötolpasta se tunti pari kerrallaan.

Mutta tosiaan taitaa tehdasasenteiset olla aina varmempia ratkaisuja kuin jälkiasennukset. Mietitty jo valmiiksi pidemmälle, mahdollinen AGM-akku jne.

Kyllähän joissain saman kokoluokan autoissa on kahtakin akkua, olikohan se Mazda 3 kun oli oma akkunsa start-stopille.

Piti tuossa aiemmin kirjoittaa että nyt Golfissa eka tehdasasenteinen Weba, Bemarin jälkiasenteisessa oli ne ongelmat.
Bemarissa vaan ei ole Webastoja juurikaan kun vaihtoja katselee, merkki ei koe mottorin esilämmitykselle tarvetta ja pitävät Webastoa vaan mukavuuslämmittimenä eli sisätiloille ainoastaan.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

seppotaas

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 10.02.21 - klo:15:33
Mutta tosiaan taitaa tehdasasenteiset olla aina varmempia ratkaisuja kuin jälkiasennukset. Mietitty jo valmiiksi pidemmälle, mahdollinen AGM-akku jne.
Sinne alkuperäisen akun paikalle sopii isompi diesel mallista löytyvä akku. Noita on näykynyt eri kokoisia 75Ah, 80Ah, 90Ah, 105Ah noiden erona pituus 260, 315, 353, 393mm. Kaikissa Start/Stop systeemin autoissa pitäisi jo vakiona AGM akku.
Seatissa joutui ohjaustehostimen säiliön siirtämään (105Ah), akkutelinnen päädystä sen sivulle (oli valmis paikka)
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

M_M

Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 11.02.21 - klo:13:03
Kaikissa Start/Stop systeemin autoissa pitäisi jo vakiona AGM akku.

Ei ole läheskään kaikissa. Mullakin oli Audissa EFB-akku start-stopin kaverina.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 11.02.21 - klo:13:03
Sinne alkuperäisen akun paikalle sopii isompi diesel mallista löytyvä akku. Noita on näykynyt eri kokoisia 75Ah, 80Ah, 90Ah, 105Ah noiden erona pituus 260, 315, 353, 393mm. Kaikissa Start/Stop systeemin autoissa pitäisi jo vakiona AGM akku.
Seatissa joutui ohjaustehostimen säiliön siirtämään (105Ah), akkutelinnen päädystä sen sivulle (oli valmis paikka)

Jos kyseessä Golf 7 niin konehuoneeseen mahtuu maksimissaan 70Ah AGM akku, joku muu akkutyyppi voi toki olla eri Ah lukemilla. Ja käsittääkseni jos on MQB auto niin aika epätodennäköistä että siellä olisi hydraulista tehostin eli ei ole myöskään säiliötä jonka voisi siirtää pois edestä.

Golffeissa ei taida olla kovin montaa mallia missä akku olisi takakontissa (GTE:ssä on takana) eli melkein kaikissa varmaan toi 70Ah on maksimi. Jos esim. Passat sukuinen auto jossa akku takakontissa vasemmassa kyljessä niin sinne sopii ainaki 95Ah AGM.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

madder

Elikkäs golffi(Variant 1.4tsi 2013) tänään valtuutetussa huollossa, liitteestä näkyy hinta-arvio ja mitä tekevät. Eli hammashihnahan siellä bonarina.
Soittivat vielä perään että akku ei läpässy purku/lataustestiä eli vissiinkin aika kuollut. Oli vaihtoehtona orkkisarkku(400, asennuksineen) tai yli 5-vuotiaisiin volkkareihin vähän halvempi "eco"-akku(240, asennuksineen). Valitsin tällä kertaa tuon edukkaamman vaihdoehdon.



Saas nähdä jääkö alle 1400, loppuhinta.



GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

madder

Lainaus käyttäjältä: madder - 18.02.21 - klo:12:16
Elikkäs golffi(Variant 1.4tsi 2013) tänään valtuutetussa huollossa, liitteestä näkyy hinta-arvio ja mitä tekevät. Eli hammashihnahan siellä bonarina.
Soittivat vielä perään että akku ei läpässy purku/lataustestiä eli vissiinkin aika kuollut. Oli vaihtoehtona orkkisarkku(400, asennuksineen) tai yli 5-vuotiaisiin volkkareihin vähän halvempi "eco"-akku(240, asennuksineen). Valitsin tällä kertaa tuon edukkaamman vaihdoehdon.



Saas nähdä jääkö alle 1400, loppuhinta.



EDIT: Ja loppusummahan oli 1368 ,05, (työt 651,05 / varaosat 717
GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

dwntime

Mitä tuossa hihnavaihdossa oli mukana? Onpa hintaeroa 1.2TSI koneiseen.

Kysyin paikalliselta merkkarilta hihnavaihtoa 1.2TSI CJZA koneeseen ja hinta oli fiksattu 530,. Tuo sisälsi työt sekä hihnan ja rullat. Vesipumppua ei näissä ole pakko vaihtaa hihnan vaihdon yhteydessä kun on eri puolella konetta eikä siis ole jakohihan pyörityksessä kuten "perinteisesti".

madder

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 18.02.21 - klo:17:29
Mitä tuossa hihnavaihdossa oli mukana? Onpa hintaeroa 1.2TSI koneiseen.

Kysyin paikalliselta merkkarilta hihnavaihtoa 1.2TSI CJZA koneeseen ja hinta oli fiksattu 530,. Tuo sisälsi työt sekä hihnan ja rullat. Vesipumppua ei näissä ole pakko vaihtaa hihnan vaihdon yhteydessä kun on eri puolella konetta eikä siis ole jakohihan pyörityksessä kuten "perinteisesti".







GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: madder - 18.02.21 - klo:17:41




On kyllä merkkihuollon öljynlitrahinnat pyöristyttäviä, kuten tähänkin asti.
Olen vienyt kohta 10v ajan omat öljyt, luokituksen mukaiset, jonka huolto vaihtanut. Litrahinta jää reippaasti pienemmäksi.

Akkua ajatellen, kannattaa harkita Ctek ylläpitolaturin asentamista auton moottoritilaan (jos säteilylämmitin, voi sen haaroittaa sen pistokkeesta konehuoneen puolella, tai laittaa oma).
Hommasin itse Ctekin Polarin, jolla olen lataillut sigun Passattia sekä vaimon Jettaa. Oiva ostos, olisi pitänyt aikoja sitten jo laittaa.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

jari73

tällä viikolla kyselin hintaa hihnanvaihdolle cjza koneelle lappeenrannan k-kaarasta.hinta 670,.

madder

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 19.02.21 - klo:00:09
On kyllä merkkihuollon öljynlitrahinnat pyöristyttäviä, kuten tähänkin asti.
Olen vienyt kohta 10v ajan omat öljyt, luokituksen mukaiset, jonka huolto vaihtanut. Litrahinta jää reippaasti pienemmäksi.

Akkua ajatellen, kannattaa harkita Ctek ylläpitolaturin asentamista auton moottoritilaan (jos säteilylämmitin, voi sen haaroittaa sen pistokkeesta konehuoneen puolella, tai laittaa oma).
Hommasin itse Ctekin Polarin, jolla olen lataillut sigun Passattia sekä vaimon Jettaa. Oiva ostos, olisi pitänyt aikoja sitten jo laittaa.

Ctek mxs 5.0 löytyy, eipä vaan alkuvuoden aikana ole tullut latailtua.
GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

Osba

Onko kellään muulla tullut vastaan natisevaa kuskinpenkkiä? Pituussuunnassa heiluessa kuuluu natinaa, ajattelin nyt viikonloppuna käydä etsimässä kohtaa, mutta aattelin kysellä jos tullut jollain vastaan. Ja kyseessä ilman sähkösäätöä oleva penkki.

Variant

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 19.02.21 - klo:00:09
Akkua ajatellen, kannattaa harkita Ctek ylläpitolaturin asentamista auton moottoritilaan (jos säteilylämmitin, voi sen haaroittaa sen pistokkeesta konehuoneen puolella, tai laittaa oma).
Hommasin itse Ctekin Polarin, jolla olen lataillut sigun Passattia sekä vaimon Jettaa. Oiva ostos, olisi pitänyt aikoja sitten jo laittaa.

Onko teillä joilla ylläpitolaturi, ollut ongelmia akun kanssa ennen laturin asentamista? Vai meneekö tämä samaan kategoriaan kuin väliöljynvaihdot ja takavalojen koodaus päiväajovalojen kanssa?
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Variant - 05.03.21 - klo:09:35
Onko teillä joilla ylläpitolaturi, ollut ongelmia akun kanssa ennen laturin asentamista? Vai meneekö tämä samaan kategoriaan kuin väliöljynvaihdot ja takavalojen koodaus päiväajovalojen kanssa?
Kyllä sen voi tuohon kategoriaan laittaa, tosin mielummin ennakoivasti kun kalliilla kerralla korjausta itsellä mentaliteettina.
Nämä dieselit webastoineen ilmeisen usein akkunsa syövät entiseksi.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 06.03.21 - klo:19:51
Kyllä sen voi tuohon kategoriaan laittaa, tosin mielummin ennakoivasti kun kalliilla kerralla korjausta itsellä mentaliteettina.
Nämä dieselit webastoineen ilmeisen usein akkunsa syövät entiseksi.
Akut ovat ennemmin niin yksilöitä ja niiden käyttäminen hyvin yksilöllistä myös. Itse ajattelen sen olevan vanhanaikaista ajatusmallia, että akku ei riittäisi webaston käyttöön, jos auton käyttö on muutakin, kuin muutaman kilsan ajoa. AGM akut antavat kylmänä paremmin starttivirtaa ulos ja ottavat paremmin virtaa myös vastaan, kuin perinteiset akut. Ylläpitolaturit varmistavat liikkeelle pääsyä, joten niitä kannattaa käyttää erityisen kylmissä olosuhteissa tai jatkuvassa lyhyessä ajossa. Vähemmän se akkua rasittaa startatessa, jos moottori lämmin ja pyörii kevyemmin, kuin raakana lyödä käyntiin isommalla virralla.

Webaston kulutus on 50-60W pöhistessään täydellä teholla ja lyhyen hehkutuksen aikana hetkellisesti 100W. Lisäksi sisätilan puhallus vie jotakin siinä vaiheessa, kun tietty nesteen lämpötila saavutetaan, eli ei koko webaston päällä olo aikaa. Eli puolen tunnin webaston käyttö syö akusta karkeasti noin 4-6Ah. Jos akku on tyypillisesti vähintään 68Ah ja kylmässä sieltä on reilut puolet kapasiteetista "kotona", niin sillä pitäisi kevyesti koneen lähteä tulille.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

sonikk

Esilämmittääkö suomiauton orkkis Webasto myös moottorin vai vaan sisätilat? 2018 GTD kyseessä.
C7 A6 3.0TDI Avant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy