Portterin tehottomuus pintakaasulla

Aloittaja Husky, 05.08.20 - klo:14:58

« edellinen - seuraava »

Husky

Ostin viikko sitte tommosen pakun vara-autoksi, tehokas 1.9 td 68 heppaa.
Ei kokemusta ole noin vanhoista pakuista ja laiskoista 😀, mutta ihmetyttää että miksei se lähde liikkeelle kuin kaasu pohjassa ja tuntuu ettei kaasua painettaessa tapahdu oikeasti mitään. Siinä täytyy olla joku vika, onko viisaammilla hajua mistä lähetään vikaa ettimään ja saako noin vanhaa edes ”piuhan” päähän.
On siis -99 ja aj 280 tkm, jakohihna vaihdettu just kuukausi sitte.

Jultsu

-99 autosta luulisi löytyvän jo sen verran älyä että osaa kertoa ajoituksen, syöttömäärät, mahdolliset vikakoodit jne.

Jakajapumpun ajoitus ja määränsyöttö tarkistelun alle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Larmatin

Tyyppivika. kaasuvaijeri on rikki. kokeile painaa poljin pohjaan ja kato meneekö kaasu pohjaan pumpulla. väitän että ei mene.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

o.b.

OBD2 tökkeli löytyy muistaakseni kaikista VW autoista viimeisintään -96 alkaen. Piuhan päähän vaan ;)

Larmatin

Ei ole näissä pumpuissa paljoo sähköä mitä voisi testerillä lukea.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Husky

No eihän se kaasuvaijeri puhu mitään, pedaalin ku painaa pohjaa, niin mitään ei tapahdu ainakaan pariin kymmeneen sekuntiin ja sit alkaa pikkuhiljaa vaijeri kiristyä ja alkaa ottamaan kierroksia.
Onko se vaijerin vaihto vai jokin muu toimenpide?

Larmatin

Uusi orginaali vaijeri kandee laitaa. tarvike vaijerit ei toimi oikein. orginaali ei ole edes kallis.
voit saada siitä paremman jos käännät vaijerin kuorta 180 astetta
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy