Rumin myynnissä ollut/oleva auto?

Aloittaja artturi, 02.03.11 - klo:14:45

« edellinen - seuraava »

pizza_delivery

epä mersuksi voi kutsua.  Uusi ei yhtään parempi.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: JusKa_2 - 11.03.11 - klo:09:36
Mutta sillä liikkui neljä ihmistä, rattaat, laukut ja appivanhemmat ihan kivasti paikasta toiseen.
Vähän OT:ksi menee, mutta tämä oli aika hyvin sanottu ;D
Audi A4 Allroad quattro -17

artturi

Tällainenkin sukkula on nähty kotimaamme teillä:

Ei mikään upealinjainen kaunotar...  ;D

artturi

Oho - tuli ihan jättikokoinen Dasse kuviin... Jos joku osaa pienentää, niin kiitos...!

Urlaub

Eihän tuo Datsuni sen kummallisempi tai rumempi (?) viritelmä kansanmallista 100A ole kuin Scirocco Golfista.

On hieman erikoista arvostella 40 vuotta vanhoja autoja nykymieltymysten perusteella. En minä ainakaan pysty sanomaan varmaksi, miltä tuo Datsuni aikalaisten silmissä näytti. Ainakin se poikkesi karvalakkimallista.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 11.03.11 - klo:12:26
Eihän tuo Datsuni sen kummallisempi tai rumempi (?) viritelmä kansanmallista 100A ole kuin Scirocco Golfista.

On hieman erikoista arvostella 40 vuotta vanhoja autoja nykymieltymysten perusteella. En minä ainakaan pysty sanomaan varmaksi, miltä tuo Datsuni aikalaisten silmissä näytti. Ainakin se poikkesi karvalakkimallista.

Yksi tuon ajan aikalaisista ilmoittauttuu!  ;D

Kyllä nuo kaikki Datsunin 100-sarjan (100, 120, 140) autot oli ihan haluttuja ainakin meidän teinien piireissä. Itselläni ei nuorena sellaiseen  koskaan ollut varaa, joten ajelin umpimädällä kevytperäisellä Taunuksella ja lopulta hyväksi käyttöautoksi osoittautuneella uudehkolla Latuskalla. En muista koskaan nähneeni tuota kuvan mukaista versiota, mutta uskon että tuo olisi ollut nassikkapiireissä kova rauta!  ;D

Sen jälkeen kun tuulitunneli ja aerodymamiikka tuli autosuunnittelussa korostetun tärkeiksi suunnittelulähtökohdiksi niin minun täytty myöntää, että autot on mitäänsanomattomia ja tylsiä,  en esimerkiksi pysty tänä päivänä nimeämään yhtään perheluokan autoa, joka miellyttäisi silmää jokaiselta kantilta katsottuna. Kuvissa moni saadaan näyttämään kivoilta mutta kun sellaisen näkee luonnossa ja kiertää ympäri niin ei hyvä enää. Suurin osa on jostain vinkkelistä katsottuna jopa tosi rumia. Onnekseni auton ulkonäkö ei koskaan ole ollut valintalistani kärjessä, painotus on aina ollut muissa asioissa, joista todisteena nykyvalintanikin. :)

Reneto

Edellisellä sivulla oli BMW:n 1-sarjalaisesta mielipiteitä..
Olen oikeastaan harmissani siitä, etten ole oppinut pitämään yhtään sen ulkonäöstä. Jo jonkin aikaa kyteneissä autonvaihtoajatuksissa se olisi täydellinen vaihtoehto. Mutta ei pysty, kun en ollenkaan tykkää sen muodoista. 2-ovista olen miettinyt, mutta 1-sarjassa se ei ole juurikaan 4-ovista paremman näköinen.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Skula

Muuten 1-sarjalainen on aika outo silmään, mutta esim X1 tykkään todella kovasti, pieksee mm. A4 Allroadin mennen tullen, tai oikeastaan se on kivempi kuin koko A4 sarja..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

jni

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.03.11 - klo:10:49
Muuten 1-sarjalainen on aika outo silmään, mutta esim X1 tykkään todella kovasti, pieksee mm. A4 Allroadin mennen tullen, tai oikeastaan se on kivempi kuin koko A4 sarja..

Omaan silmääni X1 on todella ruma. Auto on kuin kirveellä veistetty, mikään yksityiskohta ei ole sopusuhtainen muiden kanssa. Makuasioitahan nämä...

Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Skula

Omaa rumukkia nykypäivänä edustavat nämä.

Toki esim A4 ja Golf-sarjat ei oo kaukana.

VAGeilta puuttuu mielikuvitus, ainakin näiltä malleilta osin.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Tuollainen ketjun kuvassa oleva Datsun 120A Coupe on liikkunut Tuusulan kulmilla. Väri on vaalea keltainen, ja hienona yksityiskohtana siihen on tehty perävaunu toisen samanlaisen coupen takapuolikkaasta. Päät kääntävä näky !

Peeveli

Vaikka itse ajan tälla merkillä ja mallilla, niin asetan sen Top 10-rumuuslistalle:

http://carscoop.blogspot.com/2008/09/2009-vw-golf-vi-collectors-edition.html

Ei voi olla ankeampaa autonomistajuutta tunneihmiselle. Auto on kuin harmaa sateinen päivä. Olipa väri tai varustelu mikä tahansa, tästä ei saa iloa ja valoa irti. :(

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 13.03.11 - klo:11:19
http://carscoop.blogspot.com/2008/09/2009-vw-golf-vi-collectors-edition.html

Olipa väri tai varustelu mikä tahansa, tästä ei saa iloa ja valoa irti. :(

Eikö edes tuollaisella pökäleen värisellä sisustuksella  ;D
No, eipä tarvitsisi pyyhkiä sormiaan perseen kaivamisen jälkeen ruskeisiin samettihousuihin, kun rattikin on sävy-sävyyn.

edit: Väärinkäsitysten välttämiseksi, en tarkoittanut että Peevelin tapoihin kuuluisi kaivella persettään, saati sitten kulkea ruskeissa samettihousuissa
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 13.03.11 - klo:10:02
Yksi tuon ajan aikalaisista ilmoittauttuu!  ;D

Kyllä nuo kaikki Datsunin 100-sarjan (100, 120, 140) autot oli ihan haluttuja ainakin meidän teinien piireissä. Itselläni ei nuorena sellaiseen  koskaan ollut varaa, joten ajelin umpimädällä kevytperäisellä Taunuksella ja lopulta hyväksi käyttöautoksi osoittautuneella uudehkolla Latuskalla. En muista koskaan nähneeni tuota kuvan mukaista versiota, mutta uskon että tuo olisi ollut nassikkapiireissä kova rauta!  ;D

Samoin, kuvan 120A:ta en muista. Sen tiedän että 120A versiota oli olemassa, mutta olisin tähän hätään vannonut että se oli 100A:n kanssa samannäköinen.

120Y:n muistan ja 120 ekan Cherryn, mutta se on jo eri auto.

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.03.11 - klo:11:10
Tuollainen ketjun kuvassa oleva Datsun 120A Coupe on liikkunut Tuusulan kulmilla. Väri on vaalea keltainen, ja hienona yksityiskohtana siihen on tehty perävaunu toisen samanlaisen coupen takapuolikkaasta. Päät kääntävä näky !

Pakko se on uskoa että noita siis oli/on. Joka tapauksessa ilmeisen harvinainen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Minulla oli ensimmäisenä autonani v 1975 ajokortin saatuani Datsun 100 A vm 1972. Neliovinen, ruskea auto mustilla tekonahkapenkeillä. Tuohon aikaan siitäkin saattoi olla ylpeä. 59 SAE -hevosta muistaakseni.

Keltaisen 120 A Coupen muistan noilta ajoilta. Se näytti hieman oudolta jo tuohon aikaankin, mutta "isolohkona" ja coupena herätti kiinnostusta & omistushalua nuoren kundin mielessä yhtälailla kuin Audi A5 tänä päivänä.

Mikko83

Tuollainen "100 a coupe" pyöri Torniossa pillurallilla kun kortin sain 2001. Ja Coupe cerryjäkim silloin näki  :D Edit: Miten unohdinkaan. Kaverilla oli 4ovinen 120AF Datsun. Siitä olin kateellinen  ;D

Nykyään tuokin homma pilattu,kun nuorisot saavat uudenkarheita 00 mallin yariksia yms.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

K70

Kivaa kun taas puhutaan datsuneista. Lempiaiheeni.

Itse aloitin autoiluni kuvassa olevan kaltaisella

Kaverilla oli samanlainen, kuin tässä kuvassa. Tosin vasemman puoleisella ohjauksella, eli suomi-auto.

Arvaatkaas kummanko kyytiin tytöt mieluummin halusi?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: K70 - 13.03.11 - klo:13:30

Arvaatkaas kummanko kyytiin tytöt mieluummin halusi?

Tuon alemman? (vaikka onkin vanhempi malli)

Edit. Ei taida ollakaan noiden kuvien autot absoluuttisesti ko yksilöitä kun rattikin on toisessa oikealla. Sanotaan että tytöt tuli komeamman kuskin kyytiin :)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

K70

Hyvä huomio tuosta ohjauspyörästä, korjasin sen viestiin. Arvauskin meni oikein, eli vanhemman oikean Coupen kyytiin oli enemmän tulijoita, vaikka minä olin komeampi. :)

Urlaub

Asterion

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 02.03.11 - klo:20:11
Minusta taas Chrysler on ihan hieno...Tonttiin vaan ja leveempää vannetta alle.

Selasin tämän palstan läpi ja jessus sentään että olikin rumia autoja!  ;D ;D Useat noista oli minulle ihan uusia tuttavuuksia. Yhden kohdalla olen tuosta rumuudesta kuitenkin eri mieltä, ja se oli tämä PT Cruiser. Minun mielestä tuo on ihan ookoo, ei mikään nappi mutta tullessaan markkinoille ehdottomasti tuotannon arvoinen. Olen jopa ajanut tuollaista ja 2.4T koneella se oli oikein nautinnollinen ajettava.

JeanC

Jotain vaan niin hirveän näköistä
Tarkoitushan ei ole saada kenellekkään palkoa nenään, muoto ei vaan istu omaan silmään yhtään.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 13.03.11 - klo:20:02
Tarkoitushan ei ole saada kenellekkään palkoa nenään, muoto ei vaan istu omaan silmään yhtään.

Kas, tosi kivan näköinen peli ainakin tästä kulmasta. Olisin luullut bemariksi noilla muodoilla

eGetin

Tuo spoikka kyllä tekee ihan oikeastikin tuosta ruman tuossa kuvakulmassa :)

Uppe

Hieno kuva,itse asiassa paras mitä olen A7;sta nähnyt.

Vaginisti

eGetin

Niin ja omasta mielestänihän A7 on ihan hieno auto livenä :)

Kapa

Katselin päivällä uutta Astraa ja eihän sitä nyt ihan susirumaksi voi sanoa, mutta kaikki nykytrendin mukainen muotoilu kuten monet muutkin kilpailijat, tekevät autosta persoonattoman. Mieluummin ruma kuin mitäänsanomaton.

Markku

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 13.03.11 - klo:20:23
Katselin päivällä uutta Astraa ja eihän sitä nyt ihan susirumaksi voi sanoa, mutta kaikki nykytrendin mukainen muotoilu kuten monet muutkin kilpailijat, tekevät autosta persoonattoman. Mieluummin ruma kuin mitäänsanomaton.
Minusta Astra on ihan kohtuullinen näöltään, mutta Insigniasta en ole oppinut pitämään.
Octavia 1,9 tdi 2008
Rouvalla Skoda Rapid 1,6 tdi dsg -14
Pojalla Jetta V 2,0 tfsi -07

Markku J

Jos uusia autoja kommentoisin, niin Nissan Juke ainakin vielä on minun silmääni aika mahdoton "sammakko". Ehkä siihenkin tottuu...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy