Ibiza 6L FR 1.8T 2004 ECU

Aloittaja takatasku, 13.05.20 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

takatasku

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Auto hyytyi marketin parkkipaikalle ja nyt sitten huollosta soittelivat, että ilmeisesti ECU on sökö. Kokeilevat vielä kampiakselinasentotunnistimen vaihtoa, koska vikatiedot siitä ilmoittivat. Mikäli ei lähde sillä toimimaan niin ainoa vaihtoehto heidän mukaansa rikkinäinen ECU. Tässä kohtaa tulee sitten vastaan semmoinen ongelma, että Seatilta ei enää moisia saa, enkä ole mistään hajottamostakaan vielä moista löytänyt. Enkä muualtakaan netistä.

Olisiko jolla kulla heittää jotain vinkkiä, mistä moisen löytäisi?

sprint

Ecu korjaamo suomi tai ulkomaa

Jonde

Jos sieltä saa vikakoodit ulos, niin ei se kovin rikki ole. Ennemmin tarkistaisin johtosarjan kunnon ja muut käynnistykseen liittyvät asiat. Näistä ei oikeesti ole ecuja mennyt rikki ilman että, joku avannut sen ja vesi päässyt sisään.

Jultsu

Kerro se varaosanumero niin saattaa jopa löytyäkin.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

takatasku

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.05.20 - klo:21:48
Kerro se varaosanumero niin saattaa jopa löytyäkin.

Nyt sain sen numeronkin, 06A906032QN.

Jultsu

https://www.ebay.de/itm/Ecu-Engine-SEAT-0261208370-06A906032QN/254293182680

Kallista on kyllä, vastaavanikäisiä 1.9TDI Passatin ecuja irtoaa 10-20 eurolla. Ehkä varmistuisin vielä viasta ennenkuin tiputtaa 100e tuollaiseen. Kuten edellä todettua, jos ECUlta saa luettua vikakoodit, ei se kovin rikki voi olla. Tottakai on mahdollista että joku sensorin sisääntulo / ohjauslähtö on pimentynyt piirilevyltä, mutta siitäkin olisi kiva saada varmuus.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

takatasku

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 19.05.20 - klo:21:02
https://www.ebay.de/itm/Ecu-Engine-SEAT-0261208370-06A906032QN/254293182680

Kallista on kyllä, vastaavanikäisiä 1.9TDI Passatin ecuja irtoaa 10-20 eurolla. Ehkä varmistuisin vielä viasta ennenkuin tiputtaa 100e tuollaiseen. Kuten edellä todettua, jos ECUlta saa luettua vikakoodit, ei se kovin rikki voi olla. Tottakai on mahdollista että joku sensorin sisääntulo / ohjauslähtö on pimentynyt piirilevyltä, mutta siitäkin olisi kiva saada varmuus.

Kiitos linkistä.

Tilanne on se, että käyntinopeusanturi vaihdettiin kun vikakoodi siihen viittasi. Oli kuulemma korjaamolla lähtenyt käyntiin niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Kun menin autoa hakemaan niin eipä se enää lähtenyt käyntiin. Käyttivät uudestaan kiinni tietokoneessa ja samaa vikaa pukkasi: P0321($4141/16705 035) Moottorin käyntinopeusanturi Epäuskottava signaali. Korjaamon mukaan seuraavaksi pitäisi valmistajan ohjeiden mukaan vaihtaa ECU.

M_M

Lainaus käyttäjältä: takatasku - 22.05.20 - klo:08:23
Korjaamon mukaan seuraavaksi pitäisi valmistajan ohjeiden mukaan vaihtaa ECU.

Itse jos tuollaista korjaisin, niin kokeilisin kyllä vaihtaa sen saman anturin vielä kerran uudelleen... voihan sellainen olla jo valmiiksi paketistakin rikki. Ja mikäli anturi on varmasti ehjä, niin kyllähän nyt anturin ja ECUn välinen kaapelointi tulee tarkastaa myös ennen ECUn vaihtoa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

Kuten myös. Jos korjaamo käyttänyt Motonetin/bilteman osia, niitä on raportoitu useita tapauksia foorumeilla että ovat olleet suoraan boksista avattuna jo rikki.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

takatasku

On se jo kahdesti vaihdettu. Ja viimesin oli ihan merkkiosa. Ensimmäinen tarvike.

Jultsu

Sitten melkein oskilloskoopilla tarkistelemaan suoraan anturin pinneistä että antaako se pulsseja vai ei.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

takatasku

Löytyi tarpeeksi osaava ihminen, joka aukaisi ECUn ja juotti siellä heiluneen komponentin kunnolla paikalleen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy