Hiljaiset 19 tuumaiset kesärenkaat?

Aloittaja PassatB8, 11.04.20 - klo:15:52

« edellinen - seuraava »

PassatB8

Laitetaanpa tänne rengaspuolellekin kysymys:

Passattiin pitäisi löytää uudet kesärenkaat. Vanhat todella kammottavan meluisat Pirellin Cinturato P7:t pitäis vaihtaa uusiin, joten nimenomaan hiljainen 19-tuumainen kesärengas on siis haussa.

Onko kellään kokemusta 19-tuumaisista Hankook Ventus S1 Evo2:sta tai Evo3:sta tai sit Continentalin Premium Contact 6:sta? Onko miten äännekkäitä Suomen teillä ja mihin autoon renkaat oli kytketty? Kokemukset muistakin merkeistä kiinnostaa.

Sen verran oon saanut vinkkiä, että Goodyearin renkaat (Eagle F1 ym) ovat hiljaisia ajettavia ja sellaiset ostaisinkin mutta niitä ei oo mun vannekoolle saatavilla.
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI BiTurbo 4Motion (2015)

b1mpo

Ite en tykänny cpc6 -renkaasta. 225/45/17 y oli koko. Ei ollut omaan makuun ajolleen. Ã,,änekkään puoleiset oli myös. Hyvää niissä oli pito kaikissa tilanteissa, hyvä rullaavuus ja kuluivat maltillisesti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Flat

Evo 2:sia olen pari settiä kuluttanut 19" koossa ja yhden 18" koossa. Mainiot renkaat. Contiin verrattuna mielestäni hiljaisemmat. Mutta kovin vaikea verrata. Yleensä kun vertailu tapahtuu kuluneet vs uudet.

Bisti

Michelin Primacy 4. Itsellä meni viikko takaperin Seatin alle (18") tällaiset. Yllätyin itsekin miten hiljaiset nämä oli, lähestulkoon 16" kitkarenkaiden (Nokia) tasoa. Toki ne nyt äänekkäämmät on kuin kitkat, mutta ihan huomattavasti hiljaisemmat kuin aikaisemmat Bridgestone potenzat.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Nifa

Lainaus käyttäjältä: PassatB8 - 11.04.20 - klo:15:52
Laitetaanpa tänne rengaspuolellekin kysymys:

Passattiin pitäisi löytää uudet kesärenkaat. Vanhat todella kammottavan meluisat Pirellin Cinturato P7:t pitäis vaihtaa uusiin, joten nimenomaan hiljainen 19-tuumainen kesärengas on siis haussa.

Onko kellään kokemusta 19-tuumaisista Hankook Ventus S1 Evo2:sta tai Evo3:sta tai sit Continentalin Premium Contact 6:sta? Onko miten äännekkäitä Suomen teillä ja mihin autoon renkaat oli kytketty? Kokemukset muistakin merkeistä kiinnostaa.

Sen verran oon saanut vinkkiä, että Goodyearin renkaat (Eagle F1 ym) ovat hiljaisia ajettavia ja sellaiset ostaisinkin mutta niitä ei oo mun vannekoolle saatavilla.

Ei olisi mahdollisuuksia vaihtaa kokoa jonkin verran, tai yläpäätänsä mikä koko hakusessa? Itse nimittän olen noista GY:n eagle F1:stä tykännyt todella paljon (itsellä siis Asy 3:set, nythän siitä tuli myös asy 5). Aikaisemmat oli juuri nuo Hankookin evo2:set (tosin takatuupparissa) ja oman korvaan ei se Hankookin äänimaisema kovin ihmeellinen ollut, hyvät ajettavat jäykällä alustalla kyllä olivat.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Ursus

Mulla oli viime kesänä es300 autossa 235/45/18 koossa uudet pilot sport 4 acousticit ja uudet primacy 4. Niin hiljaisemmalta noi primacyt tuntu ja pehmeämmin meni tiekatkojen yli. Nythän noita primacy 4 saa myös s1 koodilla joka pitäs olla vielä entistäkin hiljaisempi.

PassatB8

Kiitos kaikille vinkeistä!  :)

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 14.04.20 - klo:10:00
Ei olisi mahdollisuuksia vaihtaa kokoa jonkin verran, tai yläpäätänsä mikä koko hakusessa? Itse nimittän olen noista GY:n eagle F1:stä tykännyt todella paljon (itsellä siis Asy 3:set, nythän siitä tuli myös asy 5). Aikaisemmat oli juuri nuo Hankookin evo2:set (tosin takatuupparissa) ja oman korvaan ei se Hankookin äänimaisema kovin ihmeellinen ollut, hyvät ajettavat jäykällä alustalla kyllä olivat.

235/40 R19 W96 koon renkaat pitäis siis olla. Ei löytynyt kyllä sopivaa Goodyeariltä. Olisin kyllä ostanut Goodyearit, jos vain jostain olis ne saanut. Selasin kaikki mahdolliset nettisivut ja kävin paikalliset rengasliikkeetkin läpi. Asy3:sta ei saa enää oikein mistään, en tiedä miksi. Asy2:sta olis ollut oikean kokoisena mutta painoluokka ei riittänyt mun autolle. Asy5:set olis saanut mutta toimitusaika oli liian epämääräinen (renkaat olis saanut joskus kesäkuun ja joulukuun välillä ehkä - tai sitten ei). En oikein uskalla kokeilla mitään muuta kokoa kun käytännössä pitäis sit tilata joko vielä matalammat renkaat tai sit korkeammat renkaat. Kumpikaan ei oikein houkuta. Matala voi olla äänekkäämpi ja korkeammasta mä en tiedä, että miten se tuon auton alle mahtuu, kun ainakaan Volkswagen ei suosittele sitä. Ei huvittanut ottaa riskiä.

Michelin oli yksi vaihtoehto. Primacy oli saanut kyllä hyviä arvosteluja melun suhteen ja mm. Tesla-foorumilla sitä kehuttiin. Mutta sit oli myös jonkin verran vastakkaisia arviointeja. Varmaan riippuu autosta ja tiestöstä ja kuskista, että miten sen rengasmelun oikein kokee, kun tuntui, että kaikkien renkaiden kohdalla oli niitä, joiden mielestä rengas on äänekäs ja niitä joiden mielestä se on hiljainen. Primacy oli kalleimpia renkaita mitä oli tarjolla. Noin 1000â,¬ olis maksanut Primacyt tohon mun autoon.

Pitkällisen pähkäilyn päätteeksi päädyin sit tilaamaan kuitenkin Hankookin Evo2:set 600â,¬:lla. Ne tuli vajaat 400â,¬ halvemmaksi kuin Michelinit. Hintaero kyllä vaikutti jonkin verran päätökseen. Hankookkeja on siellä täällä kehuttu hiljaisiksi ja mukaviksi renkaiksi ajaa mutta niistäkin löytyy sit vastakkaisia mielipiteitä. Ainakin Evo2:sta. Evo3:sta oli vaikea löytää mitään tietoa. Jonkun belgialaisen rengastestin mukaan Evo3 on meluisa rengas. Evo3 on kai vähän urheilullisempi rengas kuin evo2, niin se voikin olla äänekkäämpi. Hankookin evoja käytetään ensiasennusrenkaina monissa uusissa Audeissa ja Volkkareissa, niin ajattelin, että ehkä se toimii tossa mun Passatissakin. Saa nähdä - tai siis kuulla - että miltä se sit kuulostaa. :)
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI BiTurbo 4Motion (2015)

b1mpo

Eikö pienempi painoluokitus riitä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Aslaasj

Herätelläänpä tätä.
olisi hakusessa mb w213 koriseen vaimeaa kesärengasta kokona 245/40/19.
Nyt pyörii Pirelli pz4, jotka ok mutta varsinkin karkealla jyrisee himpun liikaa. Ajanut samanlaisella setillä Nokian black2.lla joka aavistuksen parempi, varsinkin terävissä saumoissa jotka ottaa pehmeämmin.

Löytyisikö jengillä kokemuksia kesäkumeista jotka lyö nuo laudalta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy