Kirjoittaja Aihe: Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti  (Luettu 5906 kertaa)

Poissa JS0404

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti
« : 26.02.20 - klo:13:06 »
Tervehdys,
Onko kenelläkään tietoa onko tuossa 4veto torsen vai haldexilla. Netistä en löydä tietoa..

Poissa ConD

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.374
  • VW Touareg 3.0TDI -12 - Mini Cooper SE -22
    • Profiili
Vs: Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti
« Vastaus #1 : 26.02.20 - klo:13:36 »
Ei ainakaan Haldex..

Onko manuaali vai automaatti? Ja eihän vahingossakaan ole alennusvaihteinen 4xmotion?
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.125
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti
« Vastaus #2 : 26.02.20 - klo:17:05 »
Torsen se perusmalli ainakin on. Alennusvaihteisesta en mene sanomaan.
Ja ConD, automaatiksi sanotaan heti otsikossa. 

Poissa ConD

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.374
  • VW Touareg 3.0TDI -12 - Mini Cooper SE -22
    • Profiili
Vs: Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti
« Vastaus #3 : 26.02.20 - klo:18:27 »
Automaatissa on sama "limited slip transfer box" kuin tuossa omassa Touaregissa tai Q7:ssa. Kestää papua ns tarpeeksi ja on hieman amarokin luonteeseen viilattu. Lootana Amarokissa on ZF 8HP45, eli siellä voimalinja poikkeaakin jo henkilömalliveljestään.

Manuaalissa on sitten mahdollisuus kytkettävään alennusvaihteelliseen avoimella keskitasauksella olevaan nelikkoon.

Takana on tasauspyörästö lukittavaa sorttia ja moottorista riippuen parilla eri välitysvaihtoehdolla. Edessä on taas Touareg/Q7 kamaa tuo tasaus..

Tietoa löydät duke sinäkin kun viitsit googlata vaikka "amarok 4wd ssp". Lisätietojen kysyminen on kommunikointia, arvailemalla voi menty ä metsään tai jäädä sinne vaikka jumiin... :P
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Poissa duke7

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.125
  • Isompi GTE
    • Profiili
Vs: Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti
« Vastaus #4 : 26.02.20 - klo:21:24 »
^ sanotko sitten että se ei ole torsen?

Ihan siis ulkomuistista sanoin sen torseniksi mutta nopealla googlauksella niin sanoo myös monen maan volkkarin sivustot. Ja onhan sen torsenkin juuri limited slip -tyyppinen.

Poissa ConD

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.374
  • VW Touareg 3.0TDI -12 - Mini Cooper SE -22
    • Profiili
Vs: Amarok 2.0 L 132kw 2014 4 motion automaatti
« Vastaus #5 : 26.02.20 - klo:21:45 »
^ sanotko sitten että se ei ole torsen?
Joo ja en..

Amarokin SSP nro 463 varoo sanomasta sanaa "Torsen", samoin tekee Touaregin SSP nro 469. Vaan kaikissa on termi "limited slip differential", "purely mechanical", jne. ja valmistajana Magna Powertrain. Syy sille miksi sanaa "Torsen" ei viljellä on se kun se on suojattu tuotenimi. Mutta "Type C" taas on mainittu, mikä viittaa tuoreimpaan planeettapyörästötyyppiseen ratkaisuun jolla saadaan aikaan jossain määrin toimivaa sisäistä lukitustakin hidastamaan nuita yksittäisiä 0-pitotilanteita akselilla.

Mutta joo.. periaate sama, mekaaninen planeettatyyppinen tasauspyörästö, kansankielellä nyt sitten se "torsen" siellä on automaatin jatkeena, joka jakaa vetoa normitilanteessa 40:60 suhteessa vaihdellen välillä 20-60:40-80.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

 



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi