Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

#570
Edelliselle kirjoittajalle. Itseasiassa kun on huonon tien alusta niin jousitus on mun käsityksen mukaan jäykempi kuin vakio alustalla..Huonon tien alusta on tehty jollain korokepalat jousiin ja ne jouset on myös jäykemmät. Ihme homma on silti se että vaikka jousitus on vakiota jäykempi niin se ei ole samanlainen paukkulauta kuin 2017 koeajamani B9 S-linen urheilualustalla.

Ymmärsin että sulla on kanssa huonon tien alusta?

Bax

Jos huonontien alustan jouset ovat muutenkin erit (jäykemmät) niin miksi sinne pitäisi laittaa korokepalat? Voihan jouset myös olla vakioita pitemmät? Itse ajattelen, että jos huonolle tielle suunnitellaan jousitusta, niin huono tie voi olla muutakin kuin joustovaraa vaativa ja jousitus iskunvaimennus suunnitellaan paremmin soveltuvaksi epätasaiselle pinnalle.

Pidän monien autojen maavaraa liian pienenä suomen olosuhteisiin.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Bax

Yritin vielä etsiä maailmalta mitä tietoa olisi tästä A4:n 15mm nostavasta huonontien alustasta. Ei löytynyt paljon, mutta Lontooksi tämä "1BR huonontien alusta" on "1BR Comfort Rough Road Suspension".
Jostain saattoi lukea, että ainakin takana olisi jousen yläpään kumi paksumpi ja jousi sama kuin BA=Standard Suspension.
Alusta ei tunnu kovin kovalta, mutta saattaa se olla kuitenkin jäykempi kuin vakiojousitus.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

AP

Lainaus käyttäjältä: Bax - 06.07.22 - klo:12:48
Audicenter Oulussa myyntipäällikkö sanoi, että lämmitin asennetaan luovutushuollossa autom. lämmittämääm moottori ilman eri sanomisia. Jos asiakas haluaa ettei webasto lämmitä moottoria, niin siitä olisi asiakkaan sanottava erikseen.
Ehkä täällä pohjoisemmassa asia nähdään näin.

Jännä homma kun etelässä sanottiin, että eivät saa tuota koodausta tehdä  :o
A4 2.0TdiQ avant 2018

Bax

#574
En varmistanut tätä asiaa (lämmittääkö webasto myös moottorin) luovutuksen yhteydessä  ja hieman vaikea helposti todeta asiaa kun tästä on jätetty moottorin lämpömittari pois. Kokeilin joskus 20 min. lämmityksen jälkeen, niin tuntui kuin ilmanvaihtosuulakkeesta tulisi lämmintä heti auton käynnistyksen jälkeen pakkasella.
Olen kyllä nyt ajatellut, että ei niin haittaisi vaikka moottori ei lämpeäisikään koska moottoriöljy on hyvin notkeaa 0W ja kylmäkäynnistys ei siksi niin hirveästi rasita moottoria. Täällä keskellä suomea asia on kiikunkaakun, Lapissa se on "must" ja varsinkin etelelässä ei mielestäni ole haittaa ettei lämmitä moottoria, säästyy polttoainetta.

Asiasta toiseen; Oletteko saaneet ensiasennusrenkaina Pirelli Cinturato P7 AO Blue? Nämä oli tässä ja jos olisin voinut valita olisin ottanut Michelinit tai Continentalit. Nämä kolme ovat ainakin 17-tuumaisena ensiasennusrenkaita.
Näitä Pirellejä on kahta versiota P7 ja P7 Blue. Blue lienee tarkoittaa eco versiota ja AO tarkoittaa, että olisi muka suunniteltu Audia varten.
Katselin joitain rengastestejä ja tämä P7 Blue pärjäsi niissä ihan mukavasti.

Onko kokemuksia onko P7 Blue AO A4:ssa äänekäs rengas?
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Popovice

Satasen investointi OBD11-mokkulaan ja homma onnistuu tarvittaessa:

Control Unit 18 (Parking heater)
Long coding
Byte 00
Disable bit 3 (default is enabled)

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Bax - 08.03.23 - klo:12:42
Täällä keskellä suomea asia on kiikunkaakun, Lapissa se on "must" ja varsinkin etelelässä ei mielestäni ole haittaa ettei lämmitä moottoria, säästyy polttoainetta.

Kyllähän se on juurikin päinvastoin, polttoainetta säästyy kun auton moottoria esilämmittää pakkasilla.
A4 B9 TFSI Q s-line

Bax

Yritin keksiä jotain syytä siihen miksi etelässä polttoainelämmitintä ei koodata lämmitämään moottoria. Kait siinä on jokin pakkasraja milloin esilämmittäminen on vielä järkevää. Myös 0W-20 öljy mitä näissä nykyään käytetään on notkeaa kylmässä.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

A4blackavantB8

Heitetään tähän väliin raportti: A4 40TFSI Avant 2021 42tkm
Takuu päättyy viikon päästä ja vikoja ei löydy.Tulevaisuudessa sitten.
Sähköpenkkien logiikka ihmetyttää kuitenkin:mistä auto tietää kumman säädöt
tarvitaan, jos molemmat tulee autoon samaan aikaan? Toki sen saa korjattua
painamalla omaa numeroa.

Johansson

Uusi audisti ilmoittautuu: frouvalle tuli A4 gtron liisariksi vuoden lopulla - pientä poisoppimista havaittavissa useamman BMW:n jälkeen.

Autohan on periaatteessa ihan jees, mukavan hiljainen jopa vitosbemariin verrattuna, matrix-ledit on oikeinkin hyvät (vaikkei kehäteiden tuntumassa paljon pitkiä tarvitsekaan) ja etuvetoiseksi ihan suht ok ajettava.

Pieniä ärsyttävyyksiä ilmassa, onkohan näihin jotain ratkaisua olemassa:

  • Carplay katkaisee hiussuonet päästä joka jumalan kerta: hyppäät autoon, edellisellä kerralla (niinkuin abt 9 kertaa kymmenestä) on ollut radio päällä, puhelin kytkeytyy autoon ja radio hiljenee ts varmaankin on vaihtavinaan Carplaylle vaikkei kuuntelussa ole mitään => Näytön reunasta radio takaisin päälle, kerran kotinappulaa ja vielä kerran Carplay -ikonia kartan saamiseksi näytölle. Onko tuon estämiseksi  mitään keinoa? Ei löydy jotain mode-tyyppistä napukkaa, jolla voi valita loopilla eri tulot?
  • Carplay edelleen: radio päällä ja puhelin kytkeytyneenä autoon: selaat takapenkillä Twitteriä ja radio hiljenee esmes videoiden kohdalla. Voi luoja.
  • Raivostuttavat piippaukset: auto käyntiin, piip: etumatkustajan turvatyyny päällä. Avaat oven putsataksesi ikkunat lumesta: piippiiipiiippiippiip Ovi auki, sammuta moottori. Ei kai ::) Saako noita vaimenemaan mitenkään?
  • Ovien automaaginen keskuslukitus: saako jostain pois päältä? Ei nämä kehyskunnat nyt sentään mikään Harlem ole
  • Takaluukun avaaminen (ainakin jalalla): saako jostain viriteltyä siten että avaa ovetkin?
  • Peilien lämmitys: tosiaanko lämpiävät vain lämmitysasennossa, jolloin oikea ei käänny peruutettaessa alas?
Kyllä tähänkin vielä tottuu, mutta hiukan on learning curvessa kulmakerrointa  :)

Popovice

Noihin muihin en osaa sanoa, mutta tuon automaattisen keskuslukituksen saa pois päältä (tai itse asiassa valinnan näkyviin MMI:hin) OBD-palikalla:

Auto-lock menu
==========
Control Unit 46 (Comfort system)
Long coding
Byte 35
Disable bit 0 (default is enabled)

OBD11-maailmassa tuohon löytyy muistaakseni myös valmis sovellus.

Sepek

En ole sata varma, onko autoni 2020> valmistunut 10/19.
Mielipiteeni edelliseen B8,5 -13:
-Parempi ohjaus, ei liian tarkka
-Android auto toimii hyvin
-Keskikonsolin mukipaikat yms. paremmassa paikassa
-etuvalot ulkonäkönä huonommat, valot sinänsä paremmat
-vanhan auton takatilan kumimatto kävi heittämällä
-lattiakumimatot karmeita, tilasin Ebaystä toiset
-kulutus bensalla -10%
-keskikonsolissa joku salainen marmorikuula kolisemassa, edellisessä takaosan rullaverho
Varustekoodeista ei hajuakaan.

Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

isosubbari

Onko kenelläkään Avant mallin omistajalla ongelmaa että välillä tuo hieno automaattinen takakontin suojaverho ei mene kiinni vaikka kontti olisi tyhjä..

jarih

Omassa autossa kävi vastaava tilanne n. puolen vuoden omistuksen jälkeen. Käytin auton takuuhuollossa vian takia. Kertoivat huollossa "bootanneen" luukun aukaisusta vastaavan ohjaimen, ilman mitään osien vaihtoa. Sen jälkeen on toiminut moitteetta 3.5 vuottta. Toivottavasti myös jatkossa.
Audi A4 Avant 40 TDI 140 kW quattro S tronic, Yaris Hybrid HSD

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy