Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

hph

Mitä tarkoitat perusautolla???...voihan drive selectin kautta muuttaa ohjaustakin jäykemmäksi tai herkemmäksi.
Mutta minun puolesta voit olla siinä uskossa, että mikään ei muutu Drive Selectissä kun sammutat auton. Minä elän oman mielipiteeni kanssa.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Flat - 27.06.21 - klo:20:09
Perusautossahan drive select ei vaikuta muuhun kun vaihteistoon ja moottorinvasteeseen. Jos tuo em . pitää paikkaansa, on idioottimaista että näytöllä lukee jotain muuta jos mikään ei pidä paikkaansa, mitä drive select teksti yrittää kuskille  kertoa.  Miksi siinä ei sitten lue auto ?
Jotenkin vaikea uskoa.

Jos konsernipeleissä toimii samalla logiikalla niin näin se on. Tänään palureissulla mökkikeikalta ihmettelin eikö tässä uudessa Golfissa lue vaihdenäyttönä E kun ajoprofiiliksi on valittu eco mutta ruudussa oli kuitekin D. No profiilien läpirenkutus takaisin ecolle ja näyttöön ilmestyi D. Eli siihen mennessä reissu oli ajettu normaalilla eikä ecolla vaikka eco oli "valittuna". Ja näin se toimii myös omassa vanhakoppasessa Golfissa. Asia joka on hölmö ja pitää tietää.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Flat

Lainaus käyttäjältä: hph - 27.06.21 - klo:20:38
Mitä tarkoitat perusautolla???...voihan drive selectin kautta muuttaa ohjaustakin jäykemmäksi tai herkemmäksi.
Mutta minun puolesta voit olla siinä uskossa, että mikään ei muutu Drive Selectissä kun sammutat auton. Minä elän oman mielipiteeni kanssa.

Uskon sinua, ei hätää.

Mikäs tämä auto sitten on ? Kai siinäkin on jokin perusasetus vakiona ? mikä sen on ? Ainakin itse ymmärrän auton sillä, että se käyttää muita olemassaolevia moodeja ja vaihtelee niitä sitten tarpeen mukaan. Itse auto moodia ei tavallaan ole olemassa ?

Onko tieto mitä auto sitten tekee  ja miten se vaihtelee moodeja ?

hph

Autosi ohjekirjassa on selitetty eri ajomoodien vaikutukset auton toimintaan, tutustu niihin.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: hph - 27.06.21 - klo:10:07
Näin minäkin oletin kun 2013 ostin ensimmäisen A3:sen. Silloin jo selvitin asiaa, miksi auto tuntuu laiskalta uudelleen käynnistyksen jälkeen, vaikka mittaristossa luki individual tai dynamic. Uudelleen valitsemalla jompi kumpi asetus, muuttui moottorin luonne säätöjä vastaavaksi. Nykyisessä A4 B9 2018 tuo sama juttu on edelleen näin. Paras mittarihan on persdyno.

Tässä lainaus AudiWorld sivustolta, jossa tulee asia selkeästi ilmi.

Drive Select Individual antaa sinun asettaa haluamasi mukavuustason moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta nämä asetukset säilytetään sytytysjakson jälkeen.

En nyt muista, oliko  tällä foorumissa vai Auto Stadiumin puolella kirjoittanut samoin tästä asiasta.

Tuo Boldattu ei pidä paikkansa, ainakin itsellä pystyy individualin alta valita mottorin/vaihteiston dynamicille, samoin vakkarin ja ohjauksen asetuksen voit valita. (auto, comfort, dynamic)

Voinen myös sanoa, että ainakin itselläni tuo individual säilyttää moottorin/ kaasunvasteen dynamicina sammutuksen jälkeenkin. Sitä en osaa sanoa onko näissä autokohtasia eroja.

Sen olen kyllä huomannut, että auto ei puske kaikkia tehoja kylmänä, vaan vasta kun öljynlämpötila on saavuttanut tietyn arvon.
A4 B9 TFSI Q s-line

nasse

#515
MyAudi apin ”käsikirja” -osiosta screen shot




Täytyykin muistaa tarkistaa tilanne joku kerta käynnistäessä.

Edit. Jos toisaalta dynamic lähtökohtaisesti laittaa vaihteiston S:lle ja tämä palautui aina moottorin sammutuksen yhteydessä D:lle, niin eihän individuaalin dynamic ole todellisuudessa pysynyt koska vaihteisto ei enää ole S -asennossa.  :o

Eli siellä lukee edelleen ’dynamic’, mutta tila ei ole aidosti dynamic

vag4life

Okei, mybad. Meikäläisen vm. 17 ei tuollaista mainintaa ole, joten homma on muuttunut sitten FL:n myötä.
A4 B9 TFSI Q s-line

hph

Lainaus käyttäjältä: nasse - 29.06.21 - klo:17:42
MyAudi apin ”käsikirja” -osiosta screen shot




Täytyykin muistaa tarkistaa tilanne joku kerta käynnistäessä.

Edit. Jos toisaalta dynamic lähtökohtaisesti laittaa vaihteiston S:lle ja tämä palautui aina moottorin sammutuksen yhteydessä D:lle, niin eihän individuaalin dynamic ole todellisuudessa pysynyt koska vaihteisto ei enää ole S -asennossa.  :o

Eli siellä lukee edelleen ’dynamic’, mutta tila ei ole aidosti dynamic

Näin se menee, vaikka muut toisin väittää. Noin se on ollut jo ennen FL mallia.

Popovice

#518
Piti oikein tarkistaa omasta kulkineesta miten tuo Drive Select oikeasti toimii, ja valittaen on todettava että ainakin FL 2020 40TDIq mallissa osa asetuksista häviää kun auto sammutetaan. Kokeilin tänään laittaa Efficiency moodin päälle ja niin kauan kun en ottanut autosta virtoja pois vaihdenäytön yhteydessä luki kauniisti E[vaihteen numero] ja sen alla vihreällä "Efficiency". Uuden käynnistyksen jälkeen vaihdenäyttöön ilmaantui kuitenkin yllättäen D[vaihteen numero] ja sen alla luki edelleen vihreällä "Efficiency". Näyttäisi siis siltä että ainakin vaihteiston säädöt ovat tippuneet perusasetuksille vaikka moottorin ohjaus pyrkii edelleen olemaan ECO moodissa. Perin outoa ja hämäävää siis, että ei tarkkaan voi tietää missä moodissa auto oikeasti on. Muutenkin tuo Drive Select näin toimiessaan on kyllä melkoisen turha härpätin, sillä eipä sitä oikein jaksa naksutella oikeaa ajomoodia päälle joka kerta kun lähtee autolla liikkeelle. Löytyisiköhän VCDS puolelta apuja tähän ongelmaan, eli että saisi auton muistamaan nuo Drive Select asetukset?

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 01.07.21 - klo:19:33
Piti oikein tarkistaa omasta kulkineesta miten tuo Drive Select oikeasti toimii, ja valittaen on todettava että ainakin FL 2020 40TDIq mallissa osa asetuksista häviää kun auto sammutetaan. Kokeilin tänään laittaa Efficiency moodin päälle ja niin kauan kun en ottanut autosta virtoja pois vaihdenäytön yhteydessä luki kauniisti E[vaihteen numero] ja sen alla vihreällä "Efficiency". Uuden käynnistyksen jälkeen vaihdenäyttöön ilmaantui kuitenkin yllättäen D[vaihteen numero] ja sen alla luki edelleen vihreällä "Efficiency". Näyttäisi siis siltä että ainakin vaihteiston säädöt ovat tippuneet perusasetuksille vaikka moottorin ohjaus pyrkii edelleen olemaan ECO moodissa. Perin outoa ja hämäävää siis, että ei tarkkaan voi tietää missä moodissa auto oikeasti on. Muutenkin tuo Drive Select näin toimiessaan on kyllä melkoisen turha härpätin, sillä eipä sitä oikein jaksa naksutella oikeaa ajomoodia päälle joka kerta kun lähtee autolla liikkeelle. Löytyisiköhän VCDS puolelta apuja tähän ongelmaan, eli että saisi auton muistamaan nuo Drive Select asetukset?

Aivan, eikä itsellä toimi näin niin silloin FL:n myötä tuo on muuttunut. Olisi muutenkin erikoista, ettei tuollaisesta olisi mitään mainintaa ohjekirjassa..
A4 B9 TFSI Q s-line

Popovice

Ulkomaan foorumeilta aiheesta löytyi enemmänkin juttua, autoina tosin Q2/Q5 mutta samat vermeethän niissäkin taitaa pitkälle olla.

https://www.q2forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=546
https://www.myaudiq5.com/threads/drive-select-efficiency-mode-d-and-e.42416/

Todella idioottimainen toteutus siis Audilta >:(. Itse sanoisin että tämä on selkeä softabugi väittää Audi mitä tahansa...

hph

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 01.07.21 - klo:21:13
Ulkomaan foorumeilta aiheesta löytyi enemmänkin juttua, autoina tosin Q2/Q5 mutta samat vermeethän niissäkin taitaa pitkälle olla.

https://www.q2forums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=546
https://www.myaudiq5.com/threads/drive-select-efficiency-mode-d-and-e.42416/

Todella idioottimainen toteutus siis Audilta >:(. Itse sanoisin että tämä on selkeä softabugi väittää Audi mitä tahansa...
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 01.07.21 - klo:20:41
Aivan, eikä itsellä toimi näin niin silloin FL:n myötä tuo on muuttunut. Olisi muutenkin erikoista, ettei tuollaisesta olisi mitään mainintaa ohjekirjassa..

Tuskinpa on mikään softabugi. Liittynee uusiin MHEV mootttoreihin ja on ollut käytössä jo ennen FL mallia. Itselläni A4 B9 2.0 TFSI 140kw vm.2018 jossa on jo MHEV moottori.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: hph - 02.07.21 - klo:14:15
Tuskinpa on mikään softabugi. Liittynee uusiin MHEV mootttoreihin ja on ollut käytössä jo ennen FL mallia. Itselläni A4 B9 2.0 TFSI 140kw vm.2018 jossa on jo MHEV moottori.

Kuulostaa järkeen käypältä. Testasin tätä vielä erikseen ja Ecolla E ja Dynamicilla S säilyy sammutuksen jälkeen vaihteiston asetuksena.
Omassa yksilössä ei tosiaan tuota MHEV-mottoria ole.
A4 B9 TFSI Q s-line

autofanaatikko

Mulla pitää kuskin penkin selkänoja ääntä jostain ristiselän tuen alueelta. Kuuluu sellaista narinaa tai pikku napsetta kun selkää liikuttaa irti penkistä ja taas nojaa kunnolla takas penkkiin. Sellainen ääni kuin vaahtomuovi antaisi periksi ja siksi narahtaa.

,,äni ei kuulu jos selkää ei liikuta eestaas.

Penkissä on sähkösäädöt ja hierontatoiminto. S-line sportjakkara kangas-nahka verhoiluin.

Onko normaalia vai vika?

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 07.07.21 - klo:15:03
Mulla pitää kuskin penkin selkänoja ääntä jostain ristiselän tuen alueelta. Kuuluu sellaista narinaa tai pikku napsetta kun selkää liikuttaa irti penkistä ja taas nojaa kunnolla takas penkkiin. Sellainen ääni kuin vaahtomuovi antaisi periksi ja siksi narahtaa.

,,äni ei kuulu jos selkää ei liikuta eestaas.

Penkissä on sähkösäädöt ja hierontatoiminto. S-line sportjakkara kangas-nahka verhoiluin.

Onko normaalia vai vika?
Siitä en tiiä mut omasta hajos toissasyksynä ristiseläntuen pystysuuntainen säätö, yhtäkkiä säätäessä alko vaan kuulumaan rutinaa eikä juuri mitään tapahdu. Aiemmin toiminu ihan normaalisti. Voimakkuus eli vaakasuuntainen säätö kyllä toimii eli enpä oo jaksanu tota sen kummemmin tutkia (purkaa penkkiä). Auto ei kylläkään ole FL mut lienee samat penkit....

Dis

Kauanko mennyt nyt tilauksesta siihen että olette saanu auton käyttöön?

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: Dis - 20.07.21 - klo:20:39
Kauanko mennyt nyt tilauksesta siihen että olette saanu auton käyttöön?

Tilasin 40 TFSI Avant Quattro 30.3 ja luovutus oli 11.6

Dis

Kuukauden myöhässä tuosta arviosta mikä näkyy oma.audi.fi ja silti tuotanto vielä vahvistamatta.

furio

Kuulemani perusteella sirupula on laajentunut vetokoukkuihin, eikä näemmä saa enää edes tilattua Audin konfiguraattorin mukaan Comfort-pakettia tai edes ruksittua vetokoukkua erikseen - ainoastaan vetokoukkuvalmiuden.  ::)
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

Mk233

Moi,

Kyselin tossa A6sen puolella, että saako automaattista käsijarrua pois käytöstä? Tämä kaverin autoon siis. Siitä mietin, että olisi hyvä uudistus myös omaani A4 2020 joten onko tietoa, saako sen jotenkin pois käytöstä. OBDllä ei ollut appiä tähän…

vag4life

Mieleen herää kysymys miksi ihmeessä joku haluaa käsijarrun pois käytöstä..
A4 B9 TFSI Q s-line

ram1

Kyllä kaikki ns. automaattinen pitäisi saada myös itse valittavaksi. Ennen kässäri ei ainakaa menny päälle jos otti autoholdin pois ennen parkkeerausta. Oliko vielä niin jos tuon teki ja avas oven, tai turvavyön, niin jäi myös pysyväksi ennen virtojen pois ottoa. B9:stä ei kylläkään tietoa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

A4blackavantB8

Mututuntumalla toi kässäri mennee päälle, jos auto ei ole tasaisella alustalla.Itse ajattelen,
että se olisi olla hyvä pois päältä kovilla pakkasilla,muuten en nää ongelmaa.
Tossa aikaisemmin puhutusta ajomoodista(Dynamic.jne) Itsellä ainakin pysyy aikaisemmin
valittu päällä seuraavan kerran ajoon lähdettäessä.

Anyway, pikaraportti maaliskuussa käyttöönotetusta A4 Avant 40 TFSI S-Tronic:

11522km keskinopeus 51 km/h kulutus 5,8l/100km (ajotietokone)
Autosta ei ole löytynyt mitään laatu/käyttövikoja.
Ajettavuus/vaihteisto mielestäni mainio.
Tyytyväinen tähän mennessä!

Flat

Lainaus käyttäjältä: A4blackavantB8 - 11.09.21 - klo:20:40
Mututuntumalla toi kässäri mennee päälle, jos auto ei ole tasaisella alustalla.Itse ajattelen,
että se olisi olla hyvä pois päältä kovilla pakkasilla,muuten en nää ongelmaa.


Miksi kässärin pitäisi olla pois pakkasella ? Joku urbaanilegenda että jumiutuu ?  Saattahan toki noin käydä, mutta todennäköisyys sille on hyvin pieni.
Hyötyjen ja riskin suhdetta voi sitten jokainen painottaa omalla tavallaan.

Mk233

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 06.09.21 - klo:15:31
Mieleen herää kysymys miksi ihmeessä joku haluaa käsijarrun pois käytöstä..

Esim. työpaikan paikoitukseen täytyy ajaa useiden porttien läpi,  tunnistetta näyttämällä. Joka kerta kun avaa oven tehdäkseen niin menee käsijarru päälle. Aivan turhaan. En halua käsijarrua pois käytöstä, haluan, että se menee päälle silloin kun itse sen laitan päälle. Nykyisissä autoissa ärsyttää just tämä kun kaikki on mennyt liian automaattiseksi.

furio

Uskomatonta mutta totta - tuotantoviikko vahvistettu! Pidin tiukasti kiinni älyominaisuuksista ja vetokoukusta, jotta en saisi keskeneräistä autoa tehtaalta. Alustava tuotantoviikko 40 vahvistui tällä viikolla viikoksi 51. Luovutus tammikuun lopulla tähän tietoon. Tilattu alun perin jo tammikuussa, mutta laitettiin eteenpäin tehtaan jonoon vasta huhtikuussa.
Audi A4 Avant Business S line 40 TFSI 150KW MHEV quattro S tronic

doppelgänger

Sain tuossa viikoksi isäukolta ajoon 40tfsi quattro farkun. Täytyy se pitkin hampain myöntää että on kyllä eteenpäin mennyt auto tuosta omasta 2016 versiosta. Ajettavuudeltaan tämä uusi vie, vaihteisto toimii paljon nätimmin ja tuo viive kaasupolkimessa paljon pienempi kuin omassa. Ainakaan tällainen perustallaaja ei huomaa ultraquattron eroa torseniin, hienosti pelittää ultrakin. Taloudellisuus on myös yksi pointti mikä miellytti (n. 0-5-1l pienemmällä menee kuin oma).

Muutama asia  mielestäni ei ole edistynyt. Ensinnäkin virtuaalimittaristo, vanhemmassa versiossa omasta mielestäni tuon mittariston grafiikat miellyttävämmät. Lisää tehoa jäi myös kaipaamaan, harmi että Audi lopetti tuon 45tfsi quattron valmistamisen. Lisäksi matrix ledien kantamalta odotin enemmän, onko noissa vanhoissa jopa parempi kantama?

Onko muuten näiss normaalia että öljynlämmöt eivät nouse hirveästi yli 60 asteen? Sunnuntaina ajoin 300km 1-5 asteen pakkasessa ja öljyt pysyi siellä n.70 asteessa. Omassa vehkeessä öljyt kyllä painuu melko nopeastikkin 90 asteen tuntumaan kelillä kun kelillä.

Tuli kyllä pieni vaihtokuume tässä yhteydessä mutta taidan odottaa tuota b10 julkaisua jos Audikin pääsisi mukaan hybridikilpailuun.
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

Flat

Onko B10 suhteen mitään virallsita tietoa, esittelyä on huhuiltu mid 22 - late 22 ?

Enskatus

Lainaa
Muutama asia  mielestäni ei ole edistynyt.
Käyttöliittymän siirtäminen kosketusnäyttöön...

Lainaa
Onko muuten näiss normaalia että öljynlämmöt eivät nouse hirveästi yli 60 asteen? Sunnuntaina ajoin 300km 1-5 asteen pakkasessa ja öljyt pysyi siellä n.70 asteessa. Omassa vehkeessä öljyt kyllä painuu melko nopeastikkin 90 asteen tuntumaan kelillä kun kelillä..
Oudolta kuulostaa, itellä 2.0 TDI ilman mitään suojia ja 15-20 pakkasella matka-ajossa öljyn lämmöt siellä 75 hujakoilla.

doppelgänger

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 21.12.21 - klo:14:01
Käyttöliittymän siirtäminen kosketusnäyttöön...

Tämä unohtui listasta myös. Kyllä tuota vanhaa rullaa jäi kaipaamaan. Suomen kuoppaisilla teillä on aika mahdotona esim. car playn käyttäminen.
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy