Audi A4 B9 2020-

Aloittaja Flat, 11.01.20 - klo:10:16

« edellinen - seuraava »

autofanaatikko

Jos lukee tuotannossa jo nyt niin onko auto nyt jo oikeasti menossa kasaukseen? Alustava tuotantoviikko oli 17 ja nyt on 16. Vai voiko tuo tuotannossa lukea vaikka viikkokausia eikä merkkaa että auto on teon alla?

Seamaster

Mistä tuotantoajan voi katsoa? Onko laittaa linkkiä ?

Seamaster

Mikä huoltoväli on uudessa 150 kw TFSI ohjelmoituna ajotietokoneelle?

Flat

Eiks noissa kaikissa ole ollut oletuksena se mukautuva 30tkm. K

Seamaster

Nykyisessä 1.0TFSI on 1v/30 tkm, joissain moottoreissa 2v/30 tkm, mikähän 150 kw TFSI ?

Flat

Noissa kakslitrasissa on ollut se 2v / 30tkm iät ja ajat. Tuskin on muuttunut.

Seamaster

Ok kiitti, toivottavasti tosiaan edelleen. TFSI 150 kw tuloillaan kesäkuussa🤗, odottavan aika on piiiitkä

vag4life

Öljynvaihtovälihän on mukautuva, itsellä sekalaisessa ajossa se on ollut 1v/ 15tkm.
A4 B9 TFSI Q s-line

Flat

Itse olen päässyt aina 25-30tkm noilla kakslitrasilla,  seka-ajoa täälläkin. Ajallinen huoltovälihän tuossa mukautuvassa ei muutu miksikään, se on aina 2 v, vain kilometrit muttuu. Kiinteässä 15 tkm / 1 v  molemmat on fiksattu noihin lukuihin ja on käsittääkseni tarkoitettu jos ei käytetä long-life öljyjä.

vag4life

#429
Määräaikaishuoltovälin aika ei muutu, mutta mukautuva öljynvaihtovälissä vaihtuu myös aika, joka itsellä ollut aina se 1v/ 15tkm.
Järjestäen tullut kilometrin ennen.

Aika hurjalta kuulostaa muutenkin tuo, jos rallattaisi 2v samoilla öljyillä, 30tkm vielä menee jos ajaa nuo kilometrit bout vuoden aikana.
Enkä kyllä näe mitään järkeä käyttää näissä muuta kuin suositeltua LL-öljyä (FST-Ti 5W-30) vaihtoi öljyt sitten vuoden tai 3-vuoden välein.
A4 B9 TFSI Q s-line

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 26.04.21 - klo:09:55
Aika hurjalta kuulostaa muutenkin tuo, jos rallattaisi 2v samoilla öljyillä, 30tkm vielä menee jos ajaa nuo kilometrit bout vuoden aikana.
Jep, omaan vaihdatin ensimmäisessä huollatuksessa väliksi tuon 1 v / 15 tkm. Ajoa tulee se 15-20 tkm vuoteen.

Flat

Omani olen aina huoltoon kiikuttanut kun auto niin vaatii. En näe mitään iloa tai hyötyä siitä että veisin se useammin tai aikaisemmin. Toki on varmasti parempi jos on aina tuoreet öljyt sisällä, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä,  todennäköisesti ei.
Jos viisas audi-insinööri on noin asian määritellyt, niin en väitä vastaan.

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Flat - 26.04.21 - klo:13:38
Omani olen aina huoltoon kiikuttanut kun auto niin vaatii. En näe mitään iloa tai hyötyä siitä että veisin se useammin tai aikaisemmin. Toki on varmasti parempi jos on aina tuoreet öljyt sisällä, mutta onko siitä mitään käytännön hyötyä,  todennäköisesti ei.
Jos viisas audi-insinööri on noin asian määritellyt, niin en väitä vastaan.

Näin itsekin ja joustavalla öljynvaihtovälillä se tulee itsellä 1v/ 15tkm.
Kuten varmasti tiedätte auto tulkitsee tuon ajojen perusteella, milloin on oikea aika ölppienvaihdolle.
A4 B9 TFSI Q s-line

Seamaster

Joo, itsellä tulee noin 7000 km vuodessa  ;D varmaan kerran vuoteen tulee öljynvaihtokin, ja hyvä niin. Nopeasti tulee auto, tilattu 31.3 ja tuotantoviikko vahvistettu vko 18, eli siitä vissiin noin 4 vko auto persiin alla :D

doppelgänger

No on perhana nopeasti jos noin oikeasti.

Isäukko tilasi marraskuussa 40tfsi quattron ja nyt vahvistui valmistusviikoksi 18 ja toimitusaika toukokuun lopuksi.
Audi A5 coupe tfsi quattro 185kw -17

ex. Volvo V60 T6 twin engine awd -20
Audi A4 sedan tfsi quattro 185kw -16
Audi A4 avant tdi quattro 140kw -14
BMW 325xi sedan -07

Seamaster

#435
31.3 tilaus hetkellä annettiin toimitusajaksi 5-6 kk, ja jo seuraavalla viikolla myyjä sanoi, että vko 18 on tuotantoviikko, ja tänään juuri katsoin että tuotantoviikko 18 on jo vahvistettukin :-)

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Flat - 26.04.21 - klo:13:38
Jos viisas audi-insinööri on noin asian määritellyt, niin en väitä vastaan.
;D

Mikähän mahtaa olla suurin syy moottoreiden "ennenaikaiselle" hajoamiselle? Alan ammattilaisten mielestä juurikin liian pitkät öljynvaihtovälit!

Ei välttämättä ole ongelma joka paikassa maapalloa, mutta Suomen vaihtelevissa olosuhteissa hyvinkin

Flat

Mikähän on se ennenaikainen hajoaminen ? Eiköhän ne kestä sen 200 tkm ihan huoltoohjelman mukaisilla vaihtoväleillä melko pomminvarmasti. Sitten 200 tkm jälkeen, elinkaaren ehtoopuolella,  aletaan monesti kikkailla huoltojen kanssa. Ja auto on tuossa vaiheessa muutenkin kokenut jos minkämoista tilannetta ja kuljettajaa.  Eri asia on sitten jos vaihtovälejä ei noudata, niin varmaasti saa motin epäkuntoon ennemmin tai myöhemmin.


Enskatus

En siis tarkoita mitään tiettyä moottoria tms, mutta kyllähän se on yleisesti tiedossa, että pitkä öljynvaihtoväli tekee hallaa moottorille, toisille enemmän ja toisille vähemmän. Mutta lopetetaan aiheesta eksyminen.

autofanaatikko

Auto valmistunut 28.4. Mitenhän kauan tuosta Audilla yleensä menee kun auto on valmis liikkeestä noudettavaksi? 

nasse

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 02.05.21 - klo:09:23
Auto valmistunut 28.4. Mitenhän kauan tuosta Audilla yleensä menee kun auto on valmis liikkeestä noudettavaksi?

Omani valmistui 31.3., oli vientisatamassa 8.4., lähti vientisatamasta 13.4. saapui Suomeen 15.4.. Luovutus ylihuomenna. SE Mäkisellä asennettiin lohkolämppäri ja sisäpistoke ja huomenna laitetaan vielä Audi centerin naapurissa kestopinnoite joka saa kuivua sitten yön yli.

Viisi päivää vaille seitsemän kuukautta meni tilauksesta luovutukseen  :) Onneksi pian-ex-auto on sellainen, että ei ole harmittanut tuo odottelu yhtään.

Seamaster

Isot on erot toimitusajoissa, omat kulkine tilattu 31.3 ja tuotantoviikko 18 ja nyt tilana tuotannossa.

Seamaster

Ensin oli minullakin arvioitu toimitus 5-6 kk

Dis

Onko tietoa My 2022 uudistuksista tai faceliftistä?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Dis - 03.05.21 - klo:22:05
Onko tietoa My 2022 uudistuksista tai faceliftistä?

Kaksi faceliftiä jo tullut joten ei varmaan enää kolmatta

Seamaster

Niinpä, viimeisin oli aika iso facelift, ulkokuoresta vain kattopelti jäi ennalleen ja sisustaakin hieman muokattu...vai onko pelkkä isompi näyttö ja siihen liittyvä käyttöliittymä joka nyt sama kuin esim uudessa A3 joka mulla nyt persiin alla.

Enskatus

Vois tulla semmonen facelifti, missä palautettais se keskikonsolin säätörulla takasin, saattais joku harkita A4:sta myös seuraavaksi menopeliksi ;)

Seamaster

Rulla oli hyvä, ei käy kiistäminen. Mutta A4 sama näyttö ja liittymä kuin uudessa A3 ja toimii mielestäni tosi hyvin, ei mitään häiriöitä tai takkuiluita ole ollut, toisin kun lukee sisarmerkkien eli muiden vaggineiden näytön käytöstä, mutta toki nuo kosketusnäytöt on aina klähmityn näköisiä ellei niitä joka päivä pyyhi

Popovice

Alla on jonkin aikaa ollut vm. 2020 A4 Allroad 40TDI ja muuten olen kulkineeseen erittäin tyytyväinen, mutta viime aikoina on alkanut tuon coasting (tai suomeksi ilmeisesti rullaus) logiikan toiminta ihmetyttämään. Toisinaan kun lähtee liikkeelle rullaus menee päälle heti ensimmäistä kertaa nostaessa jalan kaasupolkimelta, mutta joskus taas sitten ihan samaa pätkää ajettaessa samanlaisessa kelissä yms. rullaus ei suostu menemään päälle sitten millään. Aluksi ajattelin että syynä voisi olla DPF poltto, mutta esim. tänään takana on reilu sadan kilometrin paluumatka mökiltä reippaahkolla keskinopeudella hyvässä säässä ja silti rullaus ei mennyt päälle käytännössä kertaakaan (matka-aika suunnilleen puolitoista tuntia).

Edellisessä B8 koppaisessa Allroadissa ei tätä moodia ollut, ja mitä olen polttoaineen kulutusta seurannut niin tuo rullaus tuntuisi todellakin vaikuttavan siihen positiivisella tavalla (siis silloin kun kyseinen moodi suostuu menemään päälle). Muutenkin olisi mukavaa jos ymmärtäisi tuon logiikan ja auto toimisi aina suunnilleen samalla tavalla. Drive Select asetuksillakaan ei tunnu olevan asiaan vaikutusta (yleensä käytössä on Comfort, mutta tänään kokeilin myös Efficiency asetusta ilman havaittavaa vaikutusta toimintaan).

Seamaster

olen huomannut omassa kulkineessa että rullaus ei mene päälle jos edessä on toinen auto suht lähellä, ehkä alle 2 sekunnin etäisyys, tuolloin tulee vain moottorijarrutusta, jos edusta vapaa niin menee tosi herkästi rullaukselle ainakin A3, toki tässä vähän eri systeemi eli 48 v järjestelmä pienellä sähkömoottorilla ja jos pitää päällä automaattista energian talteenottoa niin auto jarruttaakin aika reippaasti jos edessä oleva liikenne hidastuu, mutta kuitenkin itse täytyy lopulta jarruttaa auto pysähdyksiin. Kohta tulossa minullekin A4 bensalla, täytyy toivoa että rullaus olisi toimiva. Tuolla A3;lla pääsee maantiellä helposti 4,5 litran kulutuksiin, ei tarvitse edes pihistellä eli kyllä tuo rullaus säästää polttoaineessa......jos se vain toimii

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy