Tiguan 2012 4 wd 2,0 diesel 6 vaiht manual kytkinremontti

Aloittaja keiteleen, 27.11.19 - klo:17:57

« edellinen - seuraava »

keiteleen

Kytkin räjähti tyhjäkäynniltä ja kytkinpoljin nasahti lattiaan. Auto on nosturilla ja akku sekä muut tarvittavat osat on irroitettu mutta kardaanin etunivelen yhtä pulttia auton keulapuolelta ei saa irti kun kardaaniakselia ei saa pyöritettyä ja pultti jäi pimentoon. Autolla on ajettu 120000 km. ja sen käyttö on ollut esimerkillisen siistiä ( yleensä pitkää kertamatkaa ja vain muutama tuhat taajama-ajoa ), kyllä kaksoiskytkimen pitäisi kestää reilusti pidempään. Ongelma selviää kun saadaan paketti irti. Minulle kerrottiin että yksi mahdollisuus olisi ottaa koko etukelkka moottoreineen pois ( samalla voisi tehdä jakopään huollon ) mutta työ näyttäisi olevan melko vaativa. Miten kardaanin saa pyöritettyä jotta pultin kanta tulisi avaimen ulottuville ? Puh. 0400704470

o.b.

Vetarit ilmeisesti jo irti ja autoa ei voi laskea alas ja työntää?

Pyörisköhän se kardaani jos pistät vaihteen vapaalle ja pyörität molempia vetoakselien laippoja samaan suuntaan? Pari pulttia paikoilleen ja lattaraudoilla tmv. pyörittää.

keiteleen

Vaihdelaatikko on irti ja tarvitaan kaikki uutta , vauhtipyörä, paineasetelma, kytkinlevy, painelaakeri. Näyttää olevan haasteellinen tehtävä löytää edulliset oikean malliset osat. Mistä löytyy ? katso ostoilmoitus jossa on tarkemmat tiedot. Paikoilleen asennus voisi onnistua helpoiten irrottamalla jakovaihdelaatikko ja laittamalla sen ensin hollille.

jabajee

Eikö kardaanin pitäisi pyöriä, kun pyörittää takapyöristä? Tuon ikäisessähän pitäisi olla Haldex 4, joten jos auton pystyy vielä käynnistämään niin Haldexiin saa esipaineen ja viimeistään silloin luulisi kardaaninkin lähtevän mukaan, jos takapyöriä pyörittää. En ole kyllä koskaan kokeillut joten sen enempiä miettimättä mutuilen vain.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: keiteleen - 09.01.20 - klo:20:28
Vaihdelaatikko on irti ja tarvitaan kaikki uutta
Laita valmistenumero (VIN), niin katsotaan, mitä varaosakuvasto ehdottaa siihen. Vai oliko nuo numerot jo kysytty merkkarilta?

Saksasta yleensä olen löytänyt halvimmat osat, joskus LUK-merkkiset Italiasta.

ljsalmin

#5
Hei!

Mulla laitettiin samanlaiseen autoon toissa vuonna nämä osat - tuli kuntoon. Kyseessä siis -12 vuosimallin 2.0 TDI 4motion manuaali, jossa on Start/Stop automatiikka. Firman nimi oli Motointegrator Saksasta:

Produkt   Preis  inkl.  MwSt.   Menge   Wert
Zentralausrücker, Kupplung LUK 510 0176 10
Artikelnummer : CF21C6 (510 0176 10)   67,43 â,¬   1   67,43 â,¬

Wellendichtring, Kurbelwelle CORTECO 20034934B
Artikelnummer : D3CF21 (20034934B)   27,13 â,¬   1   27,13 â,¬

Zweimassenschwungrad SACHS 2294 001 362
Artikelnummer : C364CB (2294 001 362)   330,88 â,¬   1   330,88 â,¬

Kupplungssatz XTend SACHS 3000 970 070
Artikelnummer : D32656 (3000 970 070)   203,90 â,¬   1   203,90

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy