Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

HAL9000

Nyt on jonkun verran tullut ohituksiin lähtöjä ja rampilta kiihdytyksiä ja kyllä tuon eTSI 1.5  vaan on perstuntumalta mukavasti voimakkaampi moottori kuin edeltävä 1.4 TSI Skodassa. Varmaan siinä vetoalueen keskellä ovat aika tasan, mutta tuo eTSI lähtee paljon hanakammin liikkelle alle 2500 rpm ja toisaalta sitten kun mennään yli 4500 rpm, tuo mielestäni mieluusti vielä kiertää. Vanhempi 1.4 tuntu saavan hengenahdistusta jo tuossa 5000 rpm kohdilla. Ei niin tarpeellista tai käytännöllistä, mutta mukavaa. Eikä edes kuulosta pahalta.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

timpy

Eilen eka pidempi ajo pimeässä Golfilla. Nämä IQ.Light -valot toimii kyllä hienosti. Kolmen tunnin ajon aikana ei kertaakaan tullut tarvetta puuttua automatiikan toimintaan. Ajaminen on paljon rennonpaa, kun ei tarvitse valoja itse vaihdella. Lisäksi valaistu alue selvästi laajempi kuin normi valojen lyhyillä vaikka ajaa jonossa ja on vastaantulijoita. Erinomainen varuste.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

HAL9000

Tänään tuli ensimmäinenvähän ihmetystä herättävä tilanne eteen kun käväisin pikaisesti sellossa. Pois lähtiessä ihmettelin että kaikki auton ei niin kriittiset toiminnot olivat käyttämättömissä, näyttöruudulla teksti "asetuksia ladataan".  Tätä kesti jonkin aikaa. Ajoin autolla treeneihin ja poislähtiessä kaikki oli ok. Millä mekanismillä tai yhteydellä tuo auto on maailmanverkkoon yhteydessä, koska sieltä se ihan itsenäisesti noita päivityksiä hakee?

Esim tietyömää liikennemerkit, tilapäiset nopeusrajoitukset yms. näkyvät päivittyvän aika usein. Sen tiedän että kamera ei noita tulkitse, tulee karttatiedoista.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

timpy

Autoliikkeelle näkyy menevän myös tieto vikakoodeista, kun osasivat  soittaa ja kysyä niihin liittyen asioita.

Pieni mainos: Motormarketista saa muuten nyt tilattua tavaratilan kaukalomaton, joka toimii välipohjan ala-asennossa. En tällaista aiemmin mistään löytänyt.  Alkuperäinen VW malli toimii vain yläasennossa (löytyy myydään osaltosta :-)
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Antore

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 21.10.20 - klo:22:03
Tänään tuli ensimmäinenvähän ihmetystä herättävä tilanne eteen kun käväisin pikaisesti sellossa. Pois lähtiessä ihmettelin että kaikki auton ei niin kriittiset toiminnot olivat käyttämättömissä, näyttöruudulla teksti "asetuksia ladataan".  Tätä kesti jonkin aikaa. Ajoin autolla treeneihin ja poislähtiessä kaikki oli ok. Millä mekanismillä tai yhteydellä tuo auto on maailmanverkkoon yhteydessä, koska sieltä se ihan itsenäisesti noita päivityksiä hakee?

Esim tietyömää liikennemerkit, tilapäiset nopeusrajoitukset yms. näkyvät päivittyvän aika usein. Sen tiedän että kamera ei noita tulkitse, tulee karttatiedoista.

Oletko ihan varma tuosta kameran toiminnasta? ID.3:n kamera ainakin tunnistaa myös varoitusmerkkejä (myös esim. tietyömaan merkit) ja kaikki nopeusrajoitukset kameran kautta. Toki nopeuksien osalta kameran rinnalla on karttadata.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.10.20 - klo:17:44
Oletko ihan varma tuosta kameran toiminnasta? ID.3:n kamera ainakin tunnistaa myös varoitusmerkkejä (myös esim. tietyömaan merkit) ja kaikki nopeusrajoitukset kameran kautta. Toki nopeuksien osalta kameran rinnalla on karttadata.
No nyt kun sanot. olen kyllä ihmetellyt kun täällä Pitäjänmäellä on kaiken maailman rakennustöitö köynnissä ja katujen nopeusrajoitukset vaihtuvat välillä uon tuostakin. Volkkari tuntuu kyllä arvaavan oikean nopeusrajoituksen oikein ja tietää koska ollaan tietyömää merkin vaikutuksen alla. Ehkä siinä kuitenkin on yhdistelmä kartan ja kameran dataa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

dwntime

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 22.10.20 - klo:23:12
No nyt kun sanot. olen kyllä ihmetellyt kun täällä Pitäjänmäellä on kaiken maailman rakennustöitö köynnissä ja katujen nopeusrajoitukset vaihtuvat välillä uon tuostakin. Volkkari tuntuu kyllä arvaavan oikean nopeusrajoituksen oikein ja tietää koska ollaan tietyömää merkin vaikutuksen alla. Ehkä siinä kuitenkin on yhdistelmä kartan ja kameran dataa.

Se menee juurikin noin miten Antore kirjoittaa.

Ensisijaisesti merkit tunnistetaan kameralla ja navin datalla sitten täydennetään jos merkkejä ei jostain syystä saa luettua. Noin se on toiminut VAG:eissa jo siitä asti kun liikennemerkkien tunnistus tuli varusteeksi.

timpy

Dwntime, onko sinulla jo kokemusta siitä mitä näille uusille 8 Golfeille ja IV Octavioille pystyy VCDS:llä tekemään, kun ilmeisesti on jotenkin ”turvalukittu”? Lähinnä nyt esim. kulutusmittarin kalibrointi kiinnostaisi. Heittää toki vain n. 2 dl/100km.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

dwntime

Lainaus käyttäjältä: timpy - 23.10.20 - klo:11:04
Dwntime, onko sinulla jo kokemusta siitä mitä näille uusille 8 Golfeille ja IV Octavioille pystyy VCDS:llä tekemään, kun ilmeisesti on jotenkin ”turvalukittu”? Lähinnä nyt esim. kulutusmittarin kalibrointi kiinnostaisi. Heittää toki vain n. 2 dl/100km.

En ole yhtään Golf8:ia vielä koodaillut mutta osa ainakin noista moduuleista on sellaisia joille ei voi tehdä mitään. Ilmeisesti ainakin ne mitkä oli aiemmin komponenttisuojauksen piirissä eli mittaristo, ACC, MIB yksikkö, keskuselektroniikka ja CAN gateway ja nyt uusimpana A5 kamera. Nuo vaativat SFD avaimen adaptointien tai koodausten muuttamiseksi ja tuon avaimen voi saada vain valtuutettu korjaamo.

Eli tuon perusteella ei kulutusmittarin kalibrointi onnistu koska se pitää tehdä mittariston adaptointikanaviin se korjaus.

Vikakoodeja voi lukea ja ilmeisesti jopa nollatakin ilman mitään kikkailuja mutta tosiaan nuo muutokset vaativat sen avaimen.

HAL9000

Onko tun navinäytön näkyminen mittaristossa varustelu- vai käyttäjkysymys?
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

dwntime

Tehdasnavi jos on niin kartta pitäisi saada näkyville digimittaristoon.

Paremmalla navilla sen saa näkyviin yhtä aikaa mittaristoon ja navin näyttöön.

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.10.20 - klo:22:34
Tehdasnavi jos on niin kartta pitäisi saada näkyville digimittaristoon.

Paremmalla navilla sen saa näkyviin yhtä aikaa mittaristoon ja navin näyttöön.

Tehdasnavi, mutta ei ole ainakaan oletuksena mikään noista "View"-napin takana olevista näkymävaihtoehdoista.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

dwntime

Hmm.. Onpa outo homma. Toimii näissä vanhemmissakin vokkeloissa tuo karttanäkymä AID:ssa joten olispa kyllä todella outoa että uudessa ei näin olisi??
¨
Katoppa tuo video : https://www.youtube.com/watch?v=Z-RhtX6GBkI

Tuossa ainakin view nappia painelemalla näyttö vaihtuu karttanäkymään yhdessä vaiheessa. Joku asetus pielessä kun näyttäis että ainakin teknisesti tuo on mahdollinen.

timpy

Minulla saa kyllä kartan näkyviin myös mittaristoon. Ihan kuin olisin jostain lukenut, että tämä mittariston kartta toiminto ei olisi uudemmissa mahdollinen(?). Minulla on alkusarjan autoja.
Yksi asia mikä ei minulla toimi on We Connect aplikaatiosta online kohteiden ja reittien vienti navigaattoriin. Kysyin tätä oikein Saksasta asti. Ei kuulemma toimi uudessa Golfissa, Passatissa ja Arteonissa.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Erkka

Tiguan eHybridiin saa myös kartan näkyviin mittaristoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 30.10.20 - klo:07:25
Tiguan eHybridiin saa myös kartan näkyviin mittaristoon.

Tiguan facelift ei perustu Golf 8 tekniikkaan vielä. Sekoitus uutta ja vanhaa mutta alusta on vielä tuo sama MQB mikä edellisessäkin Tiguanissa.

Waltti

Sen kartan saa mittaristoon jos on discover PRO navi. Discover media navilla ei saa karttaa mittaristoon, mutta muuten suht samat toiminnot. Edes automyyjä ei osannut kertoa niiden eroja.
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Waltti - 30.10.20 - klo:08:18
Sen kartan saa mittaristoon jos on discover PRO navi. Discover media navilla ei saa karttaa mittaristoon, mutta muuten suht samat toiminnot. Edes automyyjä ei osannut kertoa niiden eroja.

Saa Discover Mediallakin kartan siihen keskinäyttöön. Ainoa ero DM ja DP on että DP:llä kartan saa näkyviin YHT,, AIKAA sekä mittaristossa että navissa. Tätä ei DM pysty tekemään.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.10.20 - klo:08:05
Tiguan facelift ei perustu Golf 8 tekniikkaan vielä. Sekoitus uutta ja vanhaa mutta alusta on vielä tuo sama MQB mikä edellisessäkin Tiguanissa.

Ei edellisessä Tiqussa, vaan kasvojenkohottamattomassa Tiqussa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.10.20 - klo:08:54
Ei edellisessä Tiqussa, vaan kasvojenkohottamattomassa Tiqussa.

Kyllä, juurikin noin  ;D

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 30.10.20 - klo:08:54
Ei edellisessä Tiqussa, vaan kasvojenkohottamattomassa Tiqussa.

Kertokaapa selkokielellä meikäläiselle, mitä tuo lause tarkoittaa? En ihan saanut kiinni tuosta. Jotain hajua on...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Waltti

VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 30.10.20 - klo:09:17
Kertokaapa selkokielellä meikäläiselle, mitä tuo lause tarkoittaa? En ihan saanut kiinni tuosta. Jotain hajua on...

Niin tarkoitti sitä että tämä Tiguan ei ole kokonaan uusi malli vaan facelift tuosta 2016 julkaistusta uudesta Tiguanista. Eli tekniikka on pääosin samaa kuin siinä mutta facelift on saanut uutta naamaa ja jotain uutta tekniikka uudemman sukupolven autoista mutta koko auto ei perustu uuteen korimalliin (Golf 8).

Golf 8:in tekniikkaan perustuva Tiguan tulenee joskus muutaman vuoden päästä.

Ranssi

#83
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.10.20 - klo:09:45
facelift tuosta 2016 julkaistusta uudesta Tiguanista.

Niin, nyt tapahtunut julkaisu on Tiguan II:n facelift, ei uusi Tiguan.

Markkinoinnissa kyllä mielellään puhutaan uudesta ja joskus toisaalta kokonaan uudesta. Tiguanin tapauksessa uusi malli julkaistiin 2016 ja sen facelift 2020, eikös se näin mene? Uusi malli sitten jälleen joskus 2024.


tmrvw

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.10.20 - klo:08:32
Saa Discover Mediallakin kartan siihen keskinäyttöön. Ainoa ero DM ja DP on että DP:llä kartan saa näkyviin YHT,, AIKAA sekä mittaristossa että navissa. Tätä ei DM pysty tekemään.

Discover media ei näytä karttaa mittaristossa, ainoastaan Discover pro sen tekee Golf kasissa. Tämä tieto löytyy auton lisävarustehinnastosta ja myös teknisistä tiedoista. Lisäksi tämä myös omassa autossa todettu! Näitä downtime besserwissereitä tällä palstalla riittää minkä vuoksi en jaksa enää edes lukea tai postata mitään! Esittävät mielipiteensä varmoina tietoina, mutta hups banaani sentään!

a4b8

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 30.10.20 - klo:08:32
Saa Discover Mediallakin kartan siihen keskinäyttöön. Ainoa ero DM ja DP on että DP:llä kartan saa näkyviin YHT,, AIKAA sekä mittaristossa että navissa. Tätä ei DM pysty tekemään.
Kyllä noin on, DM T-Rocissa ja saa digimittaristoon kartan näkymään.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

tmrvw

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.10.20 - klo:00:25
Kyllä noin on, DM T-Rocissa ja saa digimittaristoon kartan näkymään.

Luetko nyt taas uudestaan, mitä juuri kirjoitin! Tämä koskee Golf kasia. Tiedän, että T-Rocissa näkyy mittaristossa kartta DM:n kautta, kun sellaisenkin omistan!

dwntime

Voi harmi jos sinua harmittaa, hitsi sentään. ,,lä sitten lue jos siltä tuntuu että täällä besserwisseröin menemään.

Lueppa tuon linkin takaa se viestiketju. Ainakin sen mukaan tämä DM ja kartan toimimattomuus koskee autoja tiettyyn valmistusviikkoon. Se että saadaanko sitä aiempia autoja päivitettyä softalla niin että toimisi, ei pysty sanomaan.

timpy

Golfista ei taida saada kaistavahtia pysyvästä pois päältä vaan sen joutuu erikseen käynnistyksen jälkeen poistamaan?
Toinen mitä en löytänyt on keskuslukituksen automaattilukituksen poistaminen käytöstä. Eikö tätä saa oikeasti pois päältä ollenkaan?
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

Keitsi

Lainaus käyttäjältä: timpy - 01.11.20 - klo:14:18
Golfista ei taida saada kaistavahtia pysyvästä pois päältä vaan sen joutuu erikseen käynnistyksen jälkeen poistamaan?
Toinen mitä en löytänyt on keskuslukituksen automaattilukituksen poistaminen käytöstä. Eikö tätä saa oikeasti pois päältä ollenkaan?

Kaistavahti menee tosiaan päälle aina käynnistyksessä. Näin myös omassa MY2020 Passatissa. Piti oikein varmistaa huollosta ja näin sanoivat sieltäkin. Joku EU-säännös kuulemma uusien autojen osalta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy