Golf VIII mallit ja aikataulu

Aloittaja vwmies, 07.11.19 - klo:16:57

« edellinen - seuraava »

vwmies

Kiinnostuneille hieman pikainfoa ketjun avaukseen:

2019 valmistetaan vain rajattu määrä kaseja. Mallin ilmanvastuskerroin cW on laskenut arvoon 0,275.

GTI- ja GTD-mallien julkkari samoin kuin Plug-in-Hybridi GTEn on suunniteltu maaliskuulle 2020 ja ensimmäiset autot rullaavat heinäkuussa myyjille. Samoin huippumalli Golf R (insider tieto 333 hummaa) julkistetaan silloin.

Farkun ensi-iltaa on kaavailtu lokákuulle ja sen pitäisi olla liikkeissä joulukuussa.

Moottoreina tulevat pellin alla olemaan 90 ja 110 hv kolmisylinteriset bensat ja disukoista 2 litran 115 sekä 150 hv versiot.

Viisi hybridiä tulee ohjelmaan, ylimääräistä potkua antavat 48 Voltin starttimoottori-generattorit ja tehot ovat 110, 130 tai 150 hv.

Lopuksi vielä kaksi Plug-in-Hybridiä 180 ja 245 heppaa, joissa molemmissa 13kWh Litium-Ioni akku huolehtii lyhyiden päivittäismatkojen energiasta aina 65km saakka.

Yritetään pärjätä.

timpy

Nyt uusi GTI pongattuna liikkeessä.

ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

nuukailija

Näytti tulleen Golf Variantin hinnasto (12.11.2020), jossa on paljon lisää moottorivaihtoehtoja. Bensakoneita manuaalina on 1.0 TSI ja 1.5 TSI. Tässä pisti silmään, että 1.0 kulutus on suurempi kuin 1.5:n, vain desin mutta kumminkin (5,6 vs. 5,5 l/100km). Myös CO2 oli 1.0 TSI:llä gramman enemmän kuin 1.5 TSI:llä. Onko tässä virhe, vai mikä selittää pienemmän moottorin suuremman kulutuksen?
Golf Variant 1.0TSI (2021)

pikatsu

tää hyvä. Nyt pystyy sit vertaa Golf Vs Octavia kaasu versioiden hintoja toisiinsa

Variant

Lainaus käyttäjältä: nuukailija - 13.11.20 - klo:19:24
Näytti tulleen Golf Variantin hinnasto (12.11.2020), jossa on paljon lisää moottorivaihtoehtoja. Bensakoneita manuaalina on 1.0 TSI ja 1.5 TSI. Tässä pisti silmään, että 1.0 kulutus on suurempi kuin 1.5:n, vain desin mutta kumminkin (5,6 vs. 5,5 l/100km). Myös CO2 oli 1.0 TSI:llä gramman enemmän kuin 1.5 TSI:llä. Onko tässä virhe, vai mikä selittää pienemmän moottorin suuremman kulutuksen?

1,5 TSI 96 kW moottorissa on muuttuvageometrinen ahdin ja kahden sylinterin lepuutus.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

nuukailija

Normi-Golffilla kulutukset menee "oikeinpäin" eli 1.0 TSI kuluttaa vähemmän (5,3) kuin 1.5 TSI (5,4).
No pieni on ero toki tuossakin.

Sitten jos katsoo Octavia Combia niin ero on selvempi:

1.0 TSI:  5,3 l/100km ja CO2 120 g/km
1.5 TSI:  5,7 l/100km ja CO2 130 g/km
Golf Variant 1.0TSI (2021)

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 07.11.19 - klo:16:57
Lopuksi vielä kaksi Plug-in-Hybridiä 180 ja 245 heppaa, joissa molemmissa 13kWh Litium-Ioni akku huolehtii lyhyiden päivittäismatkojen energiasta aina 65km saakka.

Octaviassa ja Leonissa on 150 kW (204 hv) ja 180 kW (245 hv). Tulisiko Golfista vain 180 hevosvoiman versio (132 kW)? Ettei nyt vain olisi mennyt kW ja hv ristiin?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Variant

Golf Variant 1.0 DSG kulutus on tippunut tasan yhden litran edellistä mallista (6,3â€">5,3). Ihan kelpo suoritus kevythybridiltä (MHEV). Kokonaishinta on kyllä noussut yli 2000 euroa (Comfortline vs. Golf).
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Ranssi

Hinnoittelulla halutaan tappaa diesel lopullisesti, kun 150 hv:n teholuokassa hintaero sen tappioksi on peräti neljä tonnia.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 14.11.20 - klo:09:21
Hinnoittelulla halutaan tappaa diesel lopullisesti, kun 150 hv:n teholuokassa hintaero sen tappioksi on peräti neljä tonnia.

Jep, käsittämätön hintaero. Omani kun hankin oli melkein samoissa hinnoissa 1.0 TSI:n kanssa ja hieman halvempi kuin 1.5 TSI 130hv.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy