Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

ximeon

Moi,
Pohdinnassa vuoden 2020 Superb (PHEV)hankkiminen. Tyhmänä täällä kysyn, että mikä on kyseisin auton jakohihnan vaihtoväli? Googlesta saa niin monta eri tulosta kuin haluaa.

M_M

#2791
Sille ei taida huolto-ohjelmassa olla virallista vaihtoväliä. Googlella löytää kyllä paljon erilaisia suosituksia mutta kun virallinen ohje on se ettei vaihtoväliä ole, niin siksi varmaan noita suosituksia on joka lähtöön.

Valmistajan virallinen ohje siis on se, että jakohihna tarkastetaan määräaikaishuolloissa ja mikäli näyttää olevan vaihdon tarpeessa, niin vaihdetaan. Pölyisille maille on määritelty vaihtoväli 120tkm mutta Suomi ei kuulu niiden joukkoon.




VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Streamer76

Saako tuota "Käyttäjäprofiili ladattu" ilmoitusta pois mistään asetuksista, jokseenkin rassaava kun se pitää aina kuitata OK -napista ruudusta pois? (vm2020, Amundsen)

dunlop

2020 auto, GPS alkanut ajamaan omia reittejään viimeisen viikon sisään. Välillä näyttää 10km sivuun, välillä 50m, suurimman osan ajasta tiellä. Tuntuu kalibroivan kun on paikoillaan tarpeeksi kauan mutta liikkeessä toimii sitten miten toimii. Pari päivää oli jatkuvasti kadoksissa kun lähdin välittömästi liikkeelle auton käynnistyksen jälkeen enkä varsinaisesti pysähdellyt. Samoten lisävarusteet vilkutellut ei oota useammin, pysäköintitutka näytti pelkkää harmaata koko ruudulla ennen auton uudelleenkäynnistystä (järjestelmän buutti ei auttanut). Koko järjestelmä hajoamassa vai huonoa tuuria? Reilun kolmen vuoden aikana GPS ei ole koskaan aiemmin näyttänyt väärin.

bassek

GPS-häirintää on nykyisin useammin, ei välttämättä ole auton vika. Itärajalla vahvemmin kai, mutta myös PK-seudulla huomaan välillä kummallisuuksia molemmissa autoissa, toisessa on android auton kautta navi ja toisessa oma tehdastekele.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: bassek - 28.08.23 - klo:17:30
GPS-häirintää on nykyisin useammin, ei välttämättä ole auton vika. Itärajalla vahvemmin kai, mutta myös PK-seudulla huomaan välillä kummallisuuksia molemmissa autoissa, toisessa on android auton kautta navi ja toisessa oma tehdastekele.
juuri näin. Sodan takia GPS häirintää on runsaasti. Ei mun autossa vikaa ole vaikka toimiikin välillä oudosti.
Always lead, never follow

minom

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 27.08.23 - klo:21:00
2020 auto, GPS alkanut ajamaan omia reittejään viimeisen viikon sisään. Välillä näyttää 10km sivuun, välillä 50m, suurimman osan ajasta tiellä. Tuntuu kalibroivan kun on paikoillaan tarpeeksi kauan mutta liikkeessä toimii sitten miten toimii. Pari päivää oli jatkuvasti kadoksissa kun lähdin välittömästi liikkeelle auton käynnistyksen jälkeen enkä varsinaisesti pysähdellyt. Samoten lisävarusteet vilkutellut ei oota useammin, pysäköintitutka näytti pelkkää harmaata koko ruudulla ennen auton uudelleenkäynnistystä (järjestelmän buutti ei auttanut). Koko järjestelmä hajoamassa vai huonoa tuuria? Reilun kolmen vuoden aikana GPS ei ole koskaan aiemmin näyttänyt väärin.
Seateissa ollut samaa ja ilmeisesti siellä on joku GPS antenni joka voi mennä rikki. Ilmenee sillä että esim. motaria ajettaessa auto luulee, että lähditkin rampista pois.

TLA8

Voi tosiaan mennä myös rautaa vaihtoon, en nyt muista mikä purkki itselleni aikanaan parisen vuotta sitten vaihdettiin (OCU tms.) kun navigointi näytti auton kulkevan välillä satoja metrejä sivussa pitkin järviä, samaan aikaan tuli herja 'ACC: ennakoiva säätely ei tällä hetkellä käytettävissä.' ja 'Liikennemerkkien tunnistus on tällä hetkellä rajoittunut.'.

bassek

Tässä eräs uutinen jonka kaivoin netin syövereistä (enkä vastaa sen oikeellisuudesta).
https://www.euronews.com/next/2022/03/16/planes-and-smartwatches-near-finland-s-russian-border-had-gps-issues-and-not-for-the-first

Muistan kun näistä joskus uutisoitiin niin PK-seudulla oma navi siirtyi motarilta rampille kun testasin.

dunlop

Lisäyksenä tosiaan että puhelimen gepsi näytti ihan oikein samaan aikaan. Viime viikkoina on tullut tuota "tervetuloa autoon" tekstiä satunnisesti myös näkyviin kesken ajon sekä ehkä normaalia useammin valitellut lisävarusteet toimimattomuutta käynnistyksellä. Saavatpahan ihmetellä huollossa taas..

tgotj

Lainaus käyttäjältä: bassek - 29.08.23 - klo:13:08
Tässä eräs uutinen jonka kaivoin netin syövereistä (enkä vastaa sen oikeellisuudesta).
https://www.euronews.com/next/2022/03/16/planes-and-smartwatches-near-finland-s-russian-border-had-gps-issues-and-not-for-the-first

Muistan kun näistä joskus uutisoitiin niin PK-seudulla oma navi siirtyi motarilta rampille kun testasin.
Jos olit PKS-alueella, niin ei liity Venäjän toimintaan, matkaa rajalle sen verran, että GPS-spooffaus ei toimi maan tasossa maan pinnan kaareutumisen vuoksi.

Mr.Moon

Onko muilta hävinnyt ajotiedot (since refuel ja long term) viime aikoina? Itsellä on kuukauden sisään kahteen kertaan, mielestäni jonkun softa päivityksen jälkeen. Ei sinänsä iso juttu mutta ärsyttää kun olisi kiva tietää aina miten pitkälle pääsee tankkauksien välissä.

zobuli

Pari kertaa on minulla käynyt noin, myös trippimittari nollannut itsensä kerran tai kaksi itsekseen. Auto ollut minulla siis 2022 toukokuusta lähtien.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

dunlop

Softapäivitystä tarjosivat Gepsin korjaukseen, aika näyttää..

Jos jotain hyvääkin niin uusimmassa päivityksessä on vihdoin korjattu parin vuoden takainen Home näppäin bugi  :) Eihän tuota osaa kertaalleen enää painaakaan kun on tottunut tuplaklikkaamaan.

Tee__Vee

Lainaus käyttäjältä: Mr.Moon - 29.08.23 - klo:19:36
Onko muilta hävinnyt ajotiedot (since refuel ja long term) viime aikoina? Itsellä on kuukauden sisään kahteen kertaan, mielestäni jonkun softa päivityksen jälkeen. Ei sinänsä iso juttu mutta ärsyttää kun olisi kiva tietää aina miten pitkälle pääsee tankkauksien välissä.

Todellakin! Olen nyt viikolla ihmetellyt, kun bensa-range vaan kasvaa mitä enemmän ajaa  ;D Tällä hetkellä pääsisi jo 830 km...

Einari 404

Siirtyvätköhän radion kautta säädetyt äänen asetukset (basso, treble, diskantti...) Android Autoon ja Spotifyyn? Ainakin tuntuma on sellainen, että eivät siirry ja en ole keksinyt, miten voin säätää äänen asetuksia, kun kuuntelen musiikkia Android Autossa Spotifylla. Osaako joku auttaa?

Superb Combi iV Style 2020, Canton Sound System

Tee__Vee

Lainaus käyttäjältä: Tee__Vee - 01.09.23 - klo:11:39
Todellakin! Olen nyt viikolla ihmetellyt, kun bensa-range vaan kasvaa mitä enemmän ajaa  ;D Tällä hetkellä pääsisi jo 830 km...
Nyt on alkanut range tippumaan, kun polttomoottorilla ajaa. Saas nähdä korjautuiko tuo nyt…

barro

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 17.08.23 - klo:17:01
Meillä nimenomaan tuli Mib3 0152->0278 päivityksellä langaton AA. Auto on kylläkin Passatti.

Mistäs Superbissa näkee tän version, MIBin jumittamisen vuoksi auto kävi päivityksessä, mutta ei muutosta AA langattomuuteen?

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 20.08.23 - klo:09:24
Saako tuota "Käyttäjäprofiili ladattu" ilmoitusta pois mistään asetuksista, jokseenkin rassaava kun se pitää aina kuitata OK -napista ruudusta pois? (vm2020, Amundsen)

Vastaan itse itselleni. Huollossa vetivät useamman päivityksen sisään, jotenkin jumiin vetänyt bitin niin ettei ite  pystynyt päivittään ja nyt tuokin herja lähtee itsekseen pois, kehitystä on onneksi tapahtunut 👌

dunlop

Mielestäni tässä uusimmassa päivityksessä on noita varuste/gps/sos ongelmia on enemmän kuin aikaisemmissa. Vai onko jokin vain vikaantunut?
Jostain 5G rikkoo hätäpuhelinjärjestelmän asiastakin nuo huollossa puhui.

Viime viikolla tuli ilmapäivitys autoon josta tulee aina ilmoitus, mutta olen saanut nyt jatkuvasti vain background services ei voida ladata tms. kun tuota yrittää lähteä asentamaan. Mikähän jippo tähän auttaa? Auto kävi siis vielä välissä huollon päivityksessä ja edelleen tulee yhtään pidempään ajaessa aina tuo sama päivitys ja failu.

Streamer76

Mistäs näkee mikä on viimeisin Amundsenin saatavilla oleva softaversio? Päivittivät huollossa tuota ja silti tarjosi päivitystä, ja nyt se ainakin kerran sekoili ihan kunnolla., resoluutiokin oli keturallaan (alkoi toimimaan uudelleen käynnistyksessä) mutta katosi kirjautumistiedot eli ilmeisesti resettiä veti. Nää softat ei nyt ihan vakuuta.

smokey

Menin ja vaihdoin Audin A4:sen 2020 Skoda Superb 1.4 PHEV farkkuun viime viikolla. Nyt autoon paremmin tutustuneena ja enemmän kuin hiukan tuskastuneena koitan saada vertaistukea ongelmiin. Onko muilla tullut vastaan samanlaisia ongelmia ja onko niihin jopa mahdollisesti löytynyt ratkaisujakin.

Kuljettajan paikalla on penkissä muisti, mutta asennon tallennus ei toimi (itseasiassa sain tallennettua kerran asennon muistiin, mutta en toista kertaa). Ei kuulu mitään äänimerkkejä, vaikka kuinka yritän painaa set + muistipaikkaa.

Toiseksi peilit, eikä penkki liiku mihinkään kun avaan keskuslukituksen painikkeesta ovet, ilmeisesti keylessiä ei voi käyttää, jos haluaa näiden toimivan?. Kuitenkin autossa minulle tämä on yksi tärkeimmistä featureista, koska emännällä ja minulla on melkein 30cm pituuseroa ja olen kyllästynyt ahtautumaan autoon sen jälkeen kun hän on ajanut autoa.

Kolmanneksi jostain syystä Android Auto ei pelaa ilman usb-kaapelia, kävin kuitenkin aiemmin koeajamassa toisen vastaavan auton, jossa tämä toimi langattomasti. Emännän Iphonella ei ole mitään ongelmaa tämän kanssa.

Onko mahdollista saada invidual modea pysymään käytössä omalla profiililla, koska vakioalusta asetus on todella löysä ja joudun erikseen laittamaan aina DCC:n Sport asentoon?

Lisäksi asetuksissa oli rasti ruutuun paikka, mitä ruksittamalla käsitin paksin peitteen menevän automaattisesti taakse kun avaan paksin, mutta tämäkään ei tunnu toimivan.

Ja vielä viimeiseksi, saako oven helvetillisin piipityksen pois päältä, samoin kuin paksin äänet kun sen avaa?

Maapallo on valkoisena ja tilien luonti tuntui onnistuvan, mutta välillä tuntuu silti arpovan käyttäjätilin kun auton laittaa päälle. Asetukset on resetoitu, sulake 17 käytetty irti ja koko näyttö buutattu.

Kovasti olen yrittänyt näihin googletella ratkaisuja, mutta ainakin toistaiseksi vielä tuloksetta. Kiitos jo etukäteen, jos täältä löytyisi ratkaisuja ongelmiin.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: smokey - 07.09.23 - klo:21:46
Kolmanneksi jostain syystä Android Auto ei pelaa ilman usb-kaapelia, kävin kuitenkin aiemmin koeajamassa toisen vastaavan auton, jossa tämä toimi langattomasti. Emännän Iphonella ei ole mitään ongelmaa tämän kanssa.

Alkupään MIB3 radioissa on sellainen softa että ei tue androidia langattomasti vaan pelkkä apple toimii ilman kaapelia. Androidin saa toimimaan langattomasti kun ruinaa jollain tekosyyllä softapäivityksen siihen radioon. Itse olen siinä käsityksessä että softapäivityksen pitäisi auttaa kaikkien MIB3 laitteiden kanssa mutta en ole siitä ihan varma, luetun perusteella ainakin monelle se on saatu päivityksellä. Itse ainakin sain audissa softapäivityksellä langattomuuden androidille.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.09.23 - klo:23:26
Alkupään MIB3 radioissa on sellainen softa että ei tue androidia langattomasti vaan pelkkä apple toimii ilman kaapelia. Androidin saa toimimaan langattomasti kun ruinaa jollain tekosyyllä softapäivityksen siihen radioon. Itse olen siinä käsityksessä että softapäivityksen pitäisi auttaa kaikkien MIB3 laitteiden kanssa mutta en ole siitä ihan varma, luetun perusteella ainakin monelle se on saatu päivityksellä. Itse ainakin sain audissa softapäivityksellä langattomuuden androidille.

Minulla toimi langaton AA puolisen vuotta ilman ongelmia. Muuan viikko sitten tuli päivityksiä sekä sutoon ja puhelimeen ja sen jälkeen oli enemmän sääntö kuin poikkeus että auto vaan mäkätti että yhteys ei onnistu. En tiedä kumpi sen hajotti. Sammutin koko pskan puhelimesta kun en jaksanut katsella vähän väliä sitä herjaa. Puhelimena samsung s22.

Streamer76

#2814
Joo ei tuossa munkaan 2020 (16.9.2019 sarjaa) AA toimi kuin piuhan kanssa, softapäivityksistä ei käsittääkseni ole apua, juuri tuota päiviteltiin. Kuten yllä kirjoittelen ihmettelen kyllä nuita vehkeen päivitysilmoituksia, joko se antaa niitä turhaan tai sit vielä joku päivitys mikä ei mene läpi. Täähän on kuin vanhan Windowsin kanssa tappelisi, bluescreen vain puuttuu.

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 08.09.23 - klo:06:56
Joo ei tuossa munkaan 2020 (16.9.2019 sarjaa) AA toimi kuin piuhan kanssa, softapäivityksistä ei käsittääkseni ole apua, juuri tuota päiviteltiin. Kuten yllä kirjoittelen ihmettelen kyllä nuita vehkeen päivitysilmoituksia, joko se antaa niitä turhaan tai sit vielä joku päivitys mikä ei mene läpi. Täähän on kuin vanhan Windowsin kanssa tappelisi, bluescreen vain puuttuu.

Täällä ao. sw - hw kombinaatiolla AA kyllä toimi aikansa kunnes joku sen sitten hajotti



dunlop

Lainaus käyttäjältä: smokey - 07.09.23 - klo:21:46
Menin ja vaihdoin Audin A4:sen 2020 Skoda Superb 1.4 PHEV farkkuun viime viikolla. Nyt autoon paremmin tutustuneena ja enemmän kuin hiukan tuskastuneena koitan saada vertaistukea ongelmiin. Onko muilla tullut vastaan samanlaisia ongelmia ja onko niihin jopa mahdollisesti löytynyt ratkaisujakin.

Kuljettajan paikalla on penkissä muisti, mutta asennon tallennus ei toimi (itseasiassa sain tallennettua kerran asennon muistiin, mutta en toista kertaa). Ei kuulu mitään äänimerkkejä, vaikka kuinka yritän painaa set + muistipaikkaa.

Toiseksi peilit, eikä penkki liiku mihinkään kun avaan keskuslukituksen painikkeesta ovet, ilmeisesti keylessiä ei voi käyttää, jos haluaa näiden toimivan?. Kuitenkin autossa minulle tämä on yksi tärkeimmistä featureista, koska emännällä ja minulla on melkein 30cm pituuseroa ja olen kyllästynyt ahtautumaan autoon sen jälkeen kun hän on ajanut autoa.

Kolmanneksi jostain syystä Android Auto ei pelaa ilman usb-kaapelia, kävin kuitenkin aiemmin koeajamassa toisen vastaavan auton, jossa tämä toimi langattomasti. Emännän Iphonella ei ole mitään ongelmaa tämän kanssa.

Onko mahdollista saada invidual modea pysymään käytössä omalla profiililla, koska vakioalusta asetus on todella löysä ja joudun erikseen laittamaan aina DCC:n Sport asentoon?

Lisäksi asetuksissa oli rasti ruutuun paikka, mitä ruksittamalla käsitin paksin peitteen menevän automaattisesti taakse kun avaan paksin, mutta tämäkään ei tunnu toimivan.

Ja vielä viimeiseksi, saako oven helvetillisin piipityksen pois päältä, samoin kuin paksin äänet kun sen avaa?

Maapallo on valkoisena ja tilien luonti tuntui onnistuvan, mutta välillä tuntuu silti arpovan käyttäjätilin kun auton laittaa päälle. Asetukset on resetoitu, sulake 17 käytetty irti ja koko näyttö buutattu.

Kovasti olen yrittänyt näihin googletella ratkaisuja, mutta ainakin toistaiseksi vielä tuloksetta. Kiitos jo etukäteen, jos täältä löytyisi ratkaisuja ongelmiin.

Penkin set-nappia joudun itsekin monesti painamaan usean kerran, kovasti ja pohjassa jotta äänimerkki tallennuksesta kuuluu. Lopulta toimii mutta ei tosiaankaan joka painalluksella, ollut aina itsellä näin.

Langattomaan AA tuli tuki päivityksessä (liikkeen tekemässä) joskus 1-2 vuotta sitten, itsellä myös tuo 2020 auto. Toki ensimmäinen setuppi täytyy tehdä aina johdon kanssa.
Individual modea et saa automaattisesti valikoitumaan käynnistyksellä mitenkään etkä piippauksia pois. Johdon ja koodailun avulla noihin voi ehkä vaikuttaa.

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 08.09.23 - klo:09:20
Penkin set-nappia joudun itsekin monesti painamaan usean kerran, kovasti ja pohjassa jotta äänimerkki tallennuksesta kuuluu. Lopulta toimii mutta ei tosiaankaan joka painalluksella, ollut aina itsellä näin.

Eihän se äänimerkki SET-napin painalluksesta tule? Ensin SET painaisu (ja nappi ylös) ja sitten numero mihin tallennetaan ja sitten kuuluu bling. Itellä toimii joka kerta ainakin noin.

Streamer76

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 08.09.23 - klo:09:19
Täällä ao. sw - hw kombinaatiolla AA kyllä toimi aikansa kunnes joku sen sitten hajotti



Kiitos, sama H ja S kombinaatio täällä. Erikoista jos on toiminut langattomasti kun itsellä ei ole ikinä edes sitä mahdollisuutta tarjonnut ja selkeästi lukee että kytke johto 🤔

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Streamer76 - 08.09.23 - klo:10:09
Kiitos, sama H ja S kombinaatio täällä. Erikoista jos on toiminut langattomasti kun itsellä ei ole ikinä edes sitä mahdollisuutta tarjonnut ja selkeästi lukee että kytke johto 🤔

Jaksoin kaksi minuuttia tuhlata aikaani tämän parissa taas niin poistin puhelimen AA-sovelluksesta kaiken datan mitä sillä oli muistissa ja käynnistin uudelleen. Menin autoon ja klikkasin APP niin sanoi että yhdistetään ja meni 30sec ja homma näyttää taas toimivan....




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy