Kirjoittaja Aihe: Superb iV (PHEV)  (Luettu 599511 kertaa)

Poissa Farao

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2700 : 15.03.23 - klo:10:57 »
2020 superb phev etupuskurissa on reiät leveämmistä Ruotsin kilvistä muistona.  Ideoita miten peittää siististi.  Onko joku laittanut vw:ssä käytettävän mustan aluslevyn (passat 2020 ainakin sellainen paikallaan)

Entä latausasema kotiin, onko turha vai saako jonkin järkevällä hinnalla?

Latausasemaksi VW:n oma jollain 500-600€ hintaan (Elli taisi olla valmistaja) ja siihen sähkärin työt päälle.

Poissa johnny67

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2701 : 18.03.23 - klo:22:27 »
Superb combi IV 2020 hankittu
Työmatka 40 + 40km ja ei ole lataus mahdollisuutta työpaikalla. 
Matkalla yhteen suuntaan
- 10km 80km/h
- 20km moottoritietä 100 tai 120
- 10 km kaupunkiajoa.

Miten pitäisi käyttää akkua?  Itse olen ajatellut että moottoritien ajaisi polttomoottorilla, mutta miten se helpoiten onnistuu?  Lämpimästä tallista lähtö, kannattaako akku ladata juuri ennen lähtöä valmiiksi?

Poissa Rakkaudestalajiin

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 258
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2702 : 18.03.23 - klo:22:38 »
Superb combi IV 2020 hankittu
Työmatka 40 + 40km ja ei ole lataus mahdollisuutta työpaikalla. 
Matkalla yhteen suuntaan
- 10km 80km/h
- 20km moottoritietä 100 tai 120
- 10 km kaupunkiajoa.

Miten pitäisi käyttää akkua?  Itse olen ajatellut että moottoritien ajaisi polttomoottorilla, mutta miten se helpoiten onnistuu?  Lämpimästä tallista lähtö, kannattaako akku ladata juuri ennen lähtöä valmiiksi?
Ite ajaisin hybridi tilassa menomatkalla ja sit takasin tullessa hybridi tilas ekaks ja sit ku sähkön range ja kotiin oleva matka kohtaa niin ajaisin sähköt loppuun. Riippuu tietysti millainen tieprofiili et missä kohtaa kannattaa sähköä käyttää. Välttämättä motaria ei kannata pelkällä sähköllä paahtaa.

Poissa johnny67

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2703 : eilen kello 13:50 »
Ite ajaisin hybridi tilassa menomatkalla ja sit takasin tullessa hybridi tilas ekaks ja sit ku sähkön range ja kotiin oleva matka kohtaa niin ajaisin sähköt loppuun. Riippuu tietysti millainen tieprofiili et missä kohtaa kannattaa sähköä käyttää. Välttämättä motaria ei kannata pelkällä sähköllä paahtaa.
[/i]

Miten helpoiten saa moottoritiellä polttomoottorin käyttöön jos akun varausta vielä jäljellä?
Reitti on seuraava
- 10km/80 nopeusrajoitus
- 20km/100 tai 120 nopeusrajoitus
- 10km/50-60 nopeusrajoitus
ja kotiin päin sama juttu ja töissä ei latausmahdollisuutta

Poissa miz

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 889
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2704 : eilen kello 15:00 »
^
Ajotilan vaihto hybridille tai sportille.
Superbissakin saanee päälle vaihdekepistä nykäisemällä helpoten?

Itse starttaan polttomoottorin vastaavissa tapauksissa heti lähdössä, niin kerkiää moottori hiukan lämmetä ennenkuin tarvitsee voimaa enemmän, ja tulee hukkalämpö käytettyä sisätilojen lämmitykseen.

Poissa zobuli

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 164
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2705 : eilen kello 20:15 »
Superbissa on oma nappi vaihdekepin vieressä sport modelle. Vaihdekepin nykäisyllä kontrolloidaan vaan normaalin ja "reilumman" regeneroinnin välillä.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Poissa johnny67

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2706 : eilen kello 20:25 »
Superbissa on oma nappi vaihdekepin vieressä sport modelle. Vaihdekepin nykäisyllä kontrolloidaan vaan normaalin ja "reilumman" regeneroinnin välillä.

Ymmärsinkö oikein, jos haluaa säästää akkua, niin painaa vain sport-painiketta niin polttomoottori käynnistyy.  Kun painan sport-painikkeen pois päältä, niin polttomoottori sammuu jos on akkuvirtaa?
Ilmeisesti valikosta kannattaa laittaa akun minimivaraus 0%, ettei auto aloita lataamaan akkua polttoaineella. 
Entä kumpaa asentoa asentoa vaihteistossa kannattaa pitää, onko niin että kaupunkiajossa reilumpi regenerointi ja muuten normaali?

Poissa Wiiseli

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2707 : eilen kello 20:32 »
Parhaat kilometrit sähköllä saat rullaamalla autoa kaasupoljin ylhäällä mahdollisimman paljon.
PASSAT GTE VM. 2020

Poissa miz

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 889
    • Profiili
Vs: Superb iV (PHEV)
« Vastaus #2708 : eilen kello 23:49 »
Polttomoottori käynnistyy helpommin kaasua painettaessa s-moodilla. Auto päättää itse miten pitkään pakottaa moottorin käymään, ja kun on lämmin niin menee sähköllä kevyellä kuormalla ajotilasta riippumatta.

Taitaa olla niin, että jos on akussa virtaa niin s-moodi pois otettaessa palautuu sähköajolle. Ainakin Seatilla ja Volkkarilla.
S-moodissa pitää myös akun varauksen korkeammalla ja tietysti samalla kuluttaa enemmän.

Hybridi- ja sähkötilassa ajettaessa akku kyllä kuluu ns loppuun ilman manuaaliasetuksiakin.  Akku ei mene täysin tyhjiin koskaan, vaan siellä on muutaman kilowatin puskuri joka ei ole käytettävissä ajoon. Eli aina latailee bensallakin jos menee tarpeeksi tyhjäksi. Ajoakku täysin kuivana auto ei edes käynnisty.

 



www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi