Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

ukormi

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 03.12.20 - klo:19:01
Miten tuon rengaspaineen varoittimen pitäisi toimia? Järjestelmähän ei anna mitään vastetta kun halutun painemäärän asettaa. Olen asettanut sitä säännöllisesti parin kuukauden välein aina uudestaan, mutta jokin senkin asetuksen itsestään nollaa? Vaihdoin tuossa talvirenkaisiin ja siinä mentiin 2.5>1.7 eikä auto ilmoittanut mitään renkaista.

Scalaan vaihdoin talvirenkaat 1.5kk sitten. Toissapäivänä ilmoitti että tarkista rengaspaineet. Kaikissa oli ohjearvoissaan. Octavia ilmoitti aina melkein heti kun renkaat olivat vaihtuneet. Sama systeemi kai noissa on?
Audi 2.0 TDI 2018
Audi S3 Sportback 2009

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 03.12.20 - klo:18:34
Tehtaalta saadun tiedon mukaan navigoinin asetuksissa oleva "Käyttäytymisen oppiminen" valikon ei kuulukaan toimia 2020 mallivuoden autoissa, koska kyseistä ominaisuutta ei 2020 autoissa ole.
Valikko tulee poistumaan päivityksen myötä ensi vuonna. Eli ei mennyt tämäkään ihan putkeen.

Mallivuoden 2021 autoissa kyseinen toiminnallisuus pitäisi toimia. Voiko joku vahvistaa tämän?
Jännä kun MV20 octaviassa toimii amundsenissa. Eli kolmoskoppainen octavia. Varmaan toimii superbissakin, ellei columbus mib3 iv?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 03.12.20 - klo:19:15
Scalaan vaihdoin talvirenkaat 1.5kk sitten. Toissapäivänä ilmoitti että tarkista rengaspaineet. Kaikissa oli ohjearvoissaan. Octavia ilmoitti aina melkein heti kun renkaat olivat vaihtuneet. Sama systeemi kai noissa on?
On niin auto- ja rengaskohtainen tuo asia. Itellä ei juuri ole kysellyt neljän octavian kokemuksella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BertilDator

Taas Connect nurin.

658136

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 03.12.20 - klo:19:51
Taas Connect nurin.

Palvelu pomppii autossa koko ajan pois ja päälle. Mitä lie on tapahtumassa.

Hannes

Huomenna kaikki on toisin tai sitten ......ei, uusi päivitys ja toivon mukaan saavat tuo viimeinkin toimimaan muuten toivo tuon suhteen on menetetty.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 03.12.20 - klo:13:02
Huomenna näkyy sulautuvan Androidilla Skoda Connect + MySkoda uuteen MySkoda sovellukseen, saapa nähdä minkälainen käyttökokemus tuosta tulee, toivotaan että nämä katkot liittyvät vain siihen. Cubic Telecom on VAG:n matkapuhelinoperaattori, en kyllä yhtään tiedä minkä suomalaisen operaattorin yhteyksiä käyttävät (luultavasti useamman, ja mahdollisimman halpoja ö-prioriteetillä katkoista päätellen  ::)).
Minun autossani on Vodafonen E-SIM, jonka "kumppani" Suomessa on Elisa ja toimii siis sen verkossa. Kerran katkesi molemmat datayhteydet sekä puhelimessa että autossa samaan aikaan ja vain buuttaus toi yhteydet takaisin.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 03.12.20 - klo:20:20
Huomenna kaikki on toisin tai sitten ......ei, uusi päivitys ja toivon mukaan saavat tuo viimeinkin toimimaan muuten toivo tuon suhteen on menetetty.

Mistä tämä tieto tulee?

jopo

Liittyykö siihen, että Android appi uudistuu huomenna ja iOS sitten 10. pv? Toivotaan nyt, että edes tuon apin ongelmat korjaantuis tällä päivityksellä.
Ja tieto tosiaan tuli mulle ainakin sähköpostiin Skodalta.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: jopo - 03.12.20 - klo:23:09
Liittyykö siihen, että Android appi uudistuu huomenna ja iOS sitten 10. pv? Toivotaan nyt, että edes tuon apin ongelmat korjaantuis tällä päivityksellä.
Ja tieto tosiaan tuli mulle ainakin sähköpostiin Skodalta.

Oliko siinä joku "lue netissä" linkki? Mulle ei ole tullut meillä...

jopo

Ei. Kyllä se ihan normi s-posti oli.
Kopio:

Hyvä asiakas,
spacer
Olemme iloisia voidessamme ilmoittaa kahden nykyisen mobiilisovelluksemme yhteensulautumisesta; ŠKODA Connect -sovelluksesta ja MyŠKODA-sovelluksesta tulee yksi uusi sovellus nimeltään MyŠKODA.

Yhteensulautumisen ansiosta digitaalisten ŠKODA-palveluiden käytöstä tulee entistäkin helpompaa. Näin varmistamme, että saat kaikki kahden edellisen sovelluksen tärkeät toiminnot yhdestä ja samasta paikasta.

Voit kirjautua uuteen sovellukseen nykyisillä ŠKODA ID -tunnuksillasi. Kun aloitat sovelluksen käytön, sinua pyydetään lukemaan ja vahvistamaan päivitetyt oikeudelliset ehdot. Lisätietoja henkilökohtaisten tietojen käsittelystä saat täältä. Jos olet käyttänyt kolmannen osapuolen kirjautumistietoja nykyisessä MyŠKODA-sovelluksessa (esim. kirjautumista Facebookin kautta) ja sinulla ei ole ŠKODA ID -tunnusta (jota käytetään esimerkiksi muissa ŠKODA-sovelluksissa), voit luoda uuden ŠKODA ID -tunnuksen täällä tai suoraan uudessa MyŠKODA-sovelluksessa.

Uusi MyŠKODA-sovellus on helppo tunnistaa uudesta logostaan, ja se tulee saataville nykyisen ŠKODA Connect -sovelluksen päivityksenä Google Play -kauppaan 4.12.2020 jälkeen ja Apple App Store -kauppaan 10.12.2020 jälkeen.

Jos et ole vielä asentanut nykyistä ŠKODA Connect -sovellusta, voit tehdä sen helposti tästä linkistä.

Uskomme sinun huomaavan, että uusi MyŠKODA-sovellus ei ole pelkästään hyödyllinen ja miellyttävä käyttää, vaan se myös tekee vuorovaikutuksesta autosi kanssa entistäkin kätevämpää ja mukavampaa.

Kunnioittaen,
ŠKODA Connect -tiimi

Aba

Mulla ei auto suostu enää lataamaan käyttäjäprofiilia. Sanoo, että en ole pitkään aikaan kirjautunut ja pitää kirjautua uudelleen. Kun laitan tunnukset niin sanoo, että profiilia ei voi ladata  :( Pääkäyttäjäkuvake on himmeä, ottaa kyllä valinnan vastaan ja pyytää kirjautumaan, mutta ei siis toimi. Tiedot, kuten aamun työmatka, näyttää kyllä päivittyvän serverille.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

dunlop

Kattopuhelimen mukaan disconnectissa ei ole vikaa tällä hetkellä. Ei vissiin..

Ei myöskään tiennyt rengaspainevalvonnan rajaa kuinka paljon saa tippua varoittaakseen.

M_M

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 04.12.20 - klo:11:31
Ei myöskään tiennyt rengaspainevalvonnan rajaa kuinka paljon saa tippua varoittaakseen.

Ehkei tuohon voi kukaan tarkkaa vastausta antaa, kun se riippuu vähän renkaista, ajotavasta ja jopa tien pinnasta milloin se varoitus tulee. Mitään paineen mittaustahan siellä ei ole, vaan paineiden alenemaa haistellaan muilla keinoilla.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 03.12.20 - klo:19:01
Miten tuon rengaspaineen varoittimen pitäisi toimia? Järjestelmähän ei anna mitään vastetta kun halutun painemäärän asettaa. Olen asettanut sitä säännöllisesti parin kuukauden välein aina uudestaan, mutta jokin senkin asetuksen itsestään nollaa? Vaihdoin tuossa talvirenkaisiin ja siinä mentiin 2.5>1.7 eikä auto ilmoittanut mitään renkaista.

Se mittaa renkaiden suhteellista pyörimisnopeutta toisiin renkaisiin ja hälyttää jos on poikkeama. Ei siis ymmärrä absoluuttisista paineista mitään.

ESP järjestelmään kytketty kahden koodirivin insinöörikikka siis.

M_M

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 04.12.20 - klo:11:58
Se mittaa renkaiden suhteellista pyörimisnopeutta toisiin renkaisiin ja hälyttää jos on poikkeama. Ei siis ymmärrä absoluuttisista paineista mitään.

Mittaa se muutakin, koska järjestelmän pitää tunnistaa myös kaikkien renkaiden samanaikainen paineen alentuminen. Mutta joo, se on totta ettei se absoluuttisesta painelukemasta ymmärrä mitään.

EetuX

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 03.12.20 - klo:18:34
Tehtaalta saadun tiedon mukaan navigoinin asetuksissa oleva "Käyttäytymisen oppiminen" valikon ei kuulukaan toimia 2020 mallivuoden autoissa, koska kyseistä ominaisuutta ei 2020 autoissa ole.
Valikko tulee poistumaan päivityksen myötä ensi vuonna. Eli ei mennyt tämäkään ihan putkeen.

Mallivuoden 2021 autoissa kyseinen toiminnallisuus pitäisi toimia. Voiko joku vahvistaa tämän?

Mielestäni minulla vm. 2021 autossa ko. ominaisuus toimii.

dunlop

Lainaus käyttäjältä: EetuX - 04.12.20 - klo:12:55
Mielestäni minulla vm. 2021 autossa ko. ominaisuus toimii.

Pystytkö laittamaan ruksin siihen vaihtoehtoon? Itse en voi. T. 2020

EetuX

jvh

Lainaus käyttäjältä: jvh - 02.12.20 - klo:08:06
Kiva sporttinen teema löytyi mittaristoon laimeahkon vakion tilalle. Hiilikuitua ja punaista sopivasti yhdisteltynä. Livenä vielä paremman tuntuinen kuin kuvassa. OBDelevenillä aktivoitu.

Ehkä huonoin kuva koskaan, mutta tämä karvalakki-ambient on jo melkein täysverinen VRS. Ei puutu kuin loput.

Hannes

Eipä ole ainakaan minulla näkynyt luvattua päivitystä Connectiin, onko jollekkin tullut??

jopo

"Uusi MyŠKODA-sovellus on helppo tunnistaa uudesta logostaan, ja se tulee saataville nykyisen ŠKODA Connect -sovelluksen päivityksenä Google Play -kauppaan 4.12.2020 jälkeen ja Apple App Store -kauppaan 10.12.2020 jälkeen."

.. eikö ne tätäkään saaneet maaliin. Toivottavasti sulla on iOS joten sen ei pitänytkään vielä tulla, mutta jos sulla on Android, niin aika epätoivoista on Skodan meininki nyt näiden softaongelmien kanssa. Juhlava julistus uudistuksesta, eikä sekään mennyt ajallaan maaliin.

Hannes

Androidi minulla ja sitä tässä justiin pähkäilen että kyllä on tosiaan noloa tuohua, ei taida niiden tiimissä olevan ATK taitajia ei voi muuta sanoa.

BertilDator

Skoda Connectin nimi on Androidin Play storessa päivittynyt, muuta muutosta ei vielä ole.

Aba

Lainaus käyttäjältä: Aba - 04.12.20 - klo:08:36
Mulla ei auto suostu enää lataamaan käyttäjäprofiilia. Sanoo, että en ole pitkään aikaan kirjautunut ja pitää kirjautua uudelleen. Kun laitan tunnukset niin sanoo, että profiilia ei voi ladata  :( Pääkäyttäjäkuvake on himmeä, ottaa kyllä valinnan vastaan ja pyytää kirjautumaan, mutta ei siis toimi. Tiedot, kuten aamun työmatka, näyttää kyllä päivittyvän serverille.

Ja varmaan tästä johtuen mulla ei toimi mikään etäkäyttö. Laitoin Skodalle tikettiä.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

Hannes

Viimeinen päivitys 29.9-20 eli eipä oo päivitystä, muuten toimii kyllä yhtä varman epävarmasti kun ennenkin ;)

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 05.12.20 - klo:12:01
Viimeinen päivitys 29.9-20 eli eipä oo päivitystä, muuten toimii kyllä yhtä varman epävarmasti kun ennenkin ;)

Jos se niitten päivitys oli, että saivat nimen vaihdettua tuolle sovellukselle ;D

Hannes

En minä ainakaan nää play kaupassa mitään että nimi olisi muuttunut tms. ihan sama mitä ennenkin.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 05.12.20 - klo:12:05
Jos se niitten päivitys oli, että saivat nimen vaihdettua tuolle sovellukselle ;D
Sehän se oli ja vanha MySkoda oli poistunut jo vähän aiemmin listoilta. Poistin molemmat ja asensin uudelleen, jolloin se asensi vanhan MySkodan maagisesti, kun sen valitsi menusta, mutta ilmoitti samalla, että homma loppuu 10.12.2020.
Skoda Connect se on edelleenvalikossa ja se vanha MySkoda on samoin omalla vanhalla logollaan.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

dunlop

Onko niin ettei tässä ole ns. vanhanaikaista vakionopeudensäädintä? Sensorit oli kurassa yksi päivä ja kaikki lisälaitteet meni pois päältä. Kokeilin sitten ACC:n vaihtaa rajoittimelle ja siinähän täytyi pitää kaasu pohjassa jatkuvasti! Ei kuulosta kovin kätevältä pitkällä matkalla mikäli talvikelissä ei tutkat pysy mukana ja pitäisi jollain tapaa nauttia matkanteosta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy