Ensimmäinen Audi - mielipiteitä

Aloittaja PanuO, 10.10.19 - klo:08:57

« edellinen - seuraava »

PanuO

Piti oikein rekisteröityä tänne kun päätöstä tässä pyörittelen.

Tällaistä katselen:
https://www.timosenauto.fi/vaihtoautot/audi-a4/

Mitä ajatuksia herättää? Ruotsiauto (mikä sinänsä ihan hyvä) ja talvirenkaat pitäisi vaihtaa. Muutoin kuulemma siisti peli. Tämän aikakauden TFSI:t eivät enää taida syödä öljyä.


makelja

Noissa ei tosiaankaan enää ole öljyongelmaa.
Näyttäisi ihan käypäseltä peliltä. Ulkopuoli on S-Line, mutta sisävarustelu näyttäisi olevan normi Sport, eikä S-Line niinkuin ilmoituksessa lukee.
Tarkemmin osaisivat sanoa Audifinns forumilla, nettiauto-keskustelussa noista varuste-eroista.

PanuO

Olen autoa katsellut jo pidemmän aikaa ja sainkin siitä todella hyvän tarjouksen.

Epäluuloisena vaan mietin miksi tarjous on niin paljon parempi kuin muut joita olen kysellyt...

makelja

Siinä voi olla taustalla ihan vaan se että jos se on seissyt hallissa liian pitkään. Tai Ruotsin tuontina on jotenkin "huonompi" kuin Suomi-auto. Tai ihan vaan se että FlexFuelina tuota ei ole tainnut Suomessa saada ollenkaan.

jpvain

Itsellä kyllä samankorinen (vm. 2012) 2.0 tfsi öljyä söi, joten ei sitäkään ongelmaa voi jättää pois laskuista. En tosin ole varma, onko tuossa flexfuel-mallissa mitenkään sama moottori ja onko ollut samaa ongelmaa.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

makelja

Outo juttu. Koska yleisesti tiedon mukaan B8.5:ssä (facelift) ongelma olisi korjattu.

mi16

#6
Lainaus käyttäjältä: makelja - 10.10.19 - klo:11:43
Outo juttu. Koska yleisesti tiedon mukaan B8.5:ssä (facelift) ongelma olisi korjattu.

Hieno auto varmastikkin, mutta varmaan tuolla foorumin A4 B8 puolella voisi olla enemmän tietoa, kun he niiden kanssa päivittäin ajelee. Tuo on siis B8 mallin FL
Ps. tuossa taitaa menettää huollossa sen mitä viinalla tienaa, 15tkm huoltoväli. Ecoasiat on erikseen tietty.

Arcca

Manuaali vaihteisto laskee kanssa hintaa nykyään, ja sitten tuo FlexFuel.
Harmi ettei viina-autot oikein ottaneet tulta, fiksumpi tankkaus kuin kaasu autoissa. Epäilen jopa, että kohta alkaa pumput joista sitä saa vähenemään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JKK

#8
Hyvää tuossa on se, että on manuaali, joka on mielestäni ainoa aidosti toimiva vaihteistokonsepti Audien tapauksessa. Varsinkin B7 ja B8 -malleissa. Audin manuaaliaskit on fiilikseltään napakoita, joka tuo ajamiseen aitoa iloa. Audin automaatit on viivytteleviä, laiskoja ja saavat auton tuntumaan teholukemiaan laiskemmalta. Koskee myös uusia. Hyvä puolena vielä se, että manuaali näkyy hinnassa positiivisesti ostajan kannalta. Uskon että houkuttelevaan tarjoukseen on syynä tuo manuaalivaihteisuus. Ostajien suuri joukko haluaa nykyään tuollaiset autot automaattina. Eikä heistä suurin osa ymmärrä mitään eri automaattien toiminnan ja laadun välillä. Uskon että nykyään eletään jonkinlaista joukkoharhaa automaattien suhteen. Pelätään jälleenmyyntiarvoa eikä uskalleta tehdä massasta poikkeavia ostopäätöksiä. Audi on parhaimmillaan manuaalina, BMW taas automaattina.

Nuo B8:n vakiopenkit on todella huonot, joka pudottaa potentiaalisia ostajia pois paljon. Ovat ergonomialtaan sellaiset, etteivät sovellu oikein kenellekään. Eivätkä tarjoa ergonomista tukea mistään suunnasta. Ja ovat suunniteltu ihmiselle, jolla on kääpiön reisimitta. Näihin saa kuitenkin saksasta alle 1000, täydellisiä sporttisisustoja, jotka on helppo swapata. Ja nostaa auton arvoa vähintään sijoitetulla rahamäärällä.

Itse ostin keväällä B9-koppaisen farkun 3,0-litraisella dieselillä, joka oli hinnoiteltu 4000-5000, alemmaksi kuin vastaavat muut. Erona muihin oli vaatimattoman näköinen, kankainen supertylsä karvalakkisisusta, jonka myyjäkin sanoi olevan jatkuva kompastuskivi muuten siistin auton myymisessä. Verrokeissa kun kaikissa oli min. kankaiset sporttipenkit. Joten sain tuohon yksilöön epäilyttävän hyvän vaihtokaupan edellisestä autostani. Kesällä tilasin saksasta kokonaisen uudenveroisen mustan S-line nahkasisustan 1500, hintaan. Ja uuden sporttiratin airbageineen 600,. Nyt koko auto näyttää ja tuntuu aivan erilaiselta.   
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Vekkula

Lainaus käyttäjältä: Antti19 - 25.09.20 - klo:16:02
Audia varten kannattaa säästää vaikka se olisikin ensimmäinen autosi :9

Hyvä nosto ja kommentti vuoden vanhaan viestiketjuun...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Nelipyöräluisu

JKK  laitatko kuvia autosta/sisustasta!??? Mistä ostit nahkajakkarat???  Oon kanssa funtsinu samallaista operaatiota...
Audi A4 b9 3.0 tdi 200kw

JKK

Lainaus käyttäjältä: Nelipyöräluisu - 28.10.20 - klo:00:29
JKK  laitatko kuvia autosta/sisustasta!??? Mistä ostit nahkajakkarat???  Oon kanssa funtsinu samallaista operaatiota...

Tuolta voi käydä vilkuilemassa kuvia. Joukossa muutama sisustakuvakin.
http://www.gosse.fi/files/Audi_A4_int/

Voi ostaa pois koko autonkin. Laitoin juuri Nettiautoon kun olisi tarve hieman toisenlaiselle pelille. Tästä saisi joku rahalle hyvin ja paljon vastinetta ;)
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy