Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Antt1N

Saako Skodassa ovet menemään automaattisesti lukkoon kun poistuu auton läheltä?

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 21.02.21 - klo:15:51
Jätä avaimet autoon, niin ongelma poistuu.

Ei ole muuten tehty idioottivarmaksi skodaa. Ei pitäisi mennä ovet lukkoon jos avain on sisällä. Avaimet oli tippunut taskusta autoon ja kokeilin huvikseen MySkoda:lla laittaa ovet lukkoon. Vastoin kaikkia todennäköisyyksiä sovellus toimi ja ovet meni lukkoon. Tyytyväisenä sitten menin kotiin ja myöhemmin kun olin lähdössä liikenteeseen niin avaimia ei löytynyt mistään. Eikun autolle ihmettelemään. Ikkunasta huomasin että avaimet on kuskin penkillä ja ovet lukossa. Kylmä hiki otsalla puhelin taskusta ja kokeilemaan MySkodaa. Toimi toisen kerran putkeen. Selvisin säikähdyksellä.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

Antore

Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 21.02.21 - klo:20:13
Ei ole muuten tehty idioottivarmaksi skodaa. Ei pitäisi mennä ovet lukkoon jos avain on sisällä. Avaimet oli tippunut taskusta autoon ja kokeilin huvikseen MySkoda:lla laittaa ovet lukkoon. Vastoin kaikkia todennäköisyyksiä sovellus toimi ja ovet meni lukkoon. Tyytyväisenä sitten menin kotiin ja myöhemmin kun olin lähdössä liikenteeseen niin avaimia ei löytynyt mistään. Eikun autolle ihmettelemään. Ikkunasta huomasin että avaimet on kuskin penkillä ja ovet lukossa. Kylmä hiki otsalla puhelin taskusta ja kokeilemaan MySkodaa. Toimi toisen kerran putkeen. Selvisin säikähdyksellä.

Eiköhän sen noin kuulu toimiakin? Sovellus/luuri on tavallaan vaihtoehtoinen avain perinteisen rinnalla. Kessyllä tuskin saat ovia lukkoon jos avain on sisällä.

pikatsu

Atsii

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 22.02.21 - klo:13:00
Onko joku asennellut rosterisia kynnyssuojia?
Miten istuu.
https://shop.skoda.fi/tuote/49189188/5e3071303/kynnyssuojasarja-4-kpl-rst/50014-27990484/1

Ihan siistin näköiset. Takaosan kilvet aika pienet. Aika hintavathan nämä ovat.

ex. Skoda Octavia Combi  1.5TSI Style Launch Edition man. 2020
VW Golf Variant Comfortline Edition 40 1.4TSI man. 2015 
VW Golf Variant Comfortline 1.4TSI 2010  man.     
VW Golf Variant Comfortline 1.9 TDI  2002 man.     
VW Polo Classic Comfortline 1.4 2000 man.

Atsii

Nyt vasta huomasin, että takaosan kilpi on hieman vinossa. Ei taida suoristua takuuna  ;D

pikatsu

thanks kuvista. Onhan toi takaa vähän lyhkänen. Saisi  edestäkin vähän pitempi olla. No ei taida muutakaan olla tarjolla. No pitänee vielä miettiä.
Sullakin näemmä sähköpenkit. Mulla välillä menee taka asentoonkun aukasee oven  eli ei muista edellistä säätöä tai muistipaikkaa. En oo keksinyt logiikkaa. Ootko törmänny tämmöseen?

Atsii

Sehän on hyvä ominaisuus jos penkki siirtyy itsestään taaksepäin. Omassa kulkineessa ei liikahda mihinkään nappulaa painamatta.
Olen aika lyhkästä tyyppiä ja penkki aika edessä. Olisi hienoa jos penkki siirtyisi taaksepäin kun auton sammuttaa,
ja palaisi paikalleen kun laittaa oven kiinni. Minulla osanahkavehous nahkaa keinonahkaa ja kangasta muistilla 745,.
Tässä versiossa ei varmaan tuota ominaisuutta ole.

Jos ei raaski maksaa itseään kipeäksi, niin voi tilata Kiinasta tosi halvalla ja tosi laadukkaat  ;D

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 22.02.21 - klo:17:27
Sehän on hyvä ominaisuus jos penkki siirtyy itsestään taaksepäin. Omassa kulkineessa ei liikahda mihinkään nappulaa painamatta.
Olen aika lyhkästä tyyppiä ja penkki aika edessä. Olisi hienoa jos penkki siirtyisi taaksepäin kun auton sammuttaa,
ja palaisi paikalleen kun laittaa oven kiinni. Minulla osanahkavehous nahkaa keinonahkaa ja kangasta muistilla 745,.
Tässä versiossa ei varmaan tuota ominaisuutta ole.

Jos ei raaski maksaa itseään kipeäksi, niin voi tilata Kiinasta tosi halvalla ja tosi laadukkaat  ;D
No sulla parempi versio  ;D .Mulla ihan kangaspenkit. Jos keksin jonkin logiikan niin vistän vinkin tulee.

Vekkula

Kantsii kurkata ne penkkien asetukset autosta, Octavian ohjekirjasta löytyy tuo ominaisuus että penkki siirtyy taakse ovea avattaessa ja sulkiessa takaisin normaaliasentoon.
Itse otin Insigniasta tuon pois päältä koska penkki siirtyi liian taakse niin että autosta ulos astumisesta tuli hankalaa. Kai sen asennon olisi saanut säädettyä jos olisi jaksanut kaivella valikoita.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

pikatsu

Onko joku päässyt sisälle miten luodaan eri profiilit ja asetukset eri käyttäjille esim penkit säädöt, radiokanavat, valaistus yms. Luulen, että ei taida olla mahdollista?

Käyttäjä valikossa näkyy mun nimi pääkäyttäjä ja sitten vaihtoehtona vieras tai lisää uusi.
Kun klikkaa esim vieras painiketta, niin edes löytänyt kohtaa miten vaihtaa sen nimeä, jos siihen olis halunnut kirjoittaa esim vaimon nimen puhumattakaan miten eri asetukset eri käyttäjille määritellään.

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 22.02.21 - klo:19:14
Onko joku päässyt sisälle miten luodaan eri profiilit ja asetukset eri käyttäjille esim penkit säädöt, radiokanavat, valaistus yms. Luulen, että ei taida olla mahdollista?

Käyttäjä valikossa näkyy mun nimi pääkäyttäjä ja sitten vaihtoehtona vieras tai lisää uusi.
Kun klikkaa esim vieras painiketta, niin edes löytänyt kohtaa miten vaihtaa sen nimeä, jos siihen olis halunnut kirjoittaa esim vaimon nimen puhumattakaan miten eri asetukset eri käyttäjille määritellään.

Luot uuden käyttäjän ja teet sille sitten tarvittavat säädöt. Vissiin rekisteröidyn pääkäyttäjän täytyy se tehdä alkuun. Toisilla (vaimon) avaimilla sitten lopuksi lukitset auton ja asetukset pitäisi kohdistua toiseen avaimeen/profiiliin. Vieras -kohta ei taida siihen hommaan sopia. Jotenkin näin sen sain toimimaan itsellä. Säätyy penkki ja muut jutut vaimolle, kun hän menee omalla avaimella autoon ja asetukset palaa omiin, kun minä avaan auton omalla avaimella.
En enää tarkalleen muista miten se meni ja en uskalla mennä räpläämään, kun tuo on yksi harvoista jutuista jotka toimii. ;D Ohjekirja oikaisee nyt kertomani asiat...
2023 Superb 1.4 TSI SportLine iV Business
2017 Golf 1.0 TSI Comfortline

KKN

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 22.02.21 - klo:17:36
No sulla parempi versio  ;D .Mulla ihan kangaspenkit. Jos keksin jonkin logiikan niin vistän vinkin tulee.

Nousuaputoiminnoksi kutsutaan ja ei ilmeisesti ole kaikissa sähköjakkaroissa. Meillä kuskin sähköpenkki ja perus-stylen kangasverhoilu, mutta ei ole tuota toimintoa, vaikka myyjä lupasi sellaisen siinä olevan. Pitäisi löytyä asetuksista valinta, jos toiminnallisuus on olemassa:

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: KKN - 22.02.21 - klo:20:14
Luot uuden käyttäjän ja teet sille sitten tarvittavat säädöt. Vissiin rekisteröidyn pääkäyttäjän täytyy se tehdä alkuun. Toisilla (vaimon) avaimilla sitten lopuksi lukitset auton ja asetukset pitäisi kohdistua toiseen avaimeen/profiiliin. Vieras -kohta ei taida siihen hommaan sopia. Jotenkin näin sen sain toimimaan itsellä. Säätyy penkki ja muut jutut vaimolle, kun hän menee omalla avaimella autoon ja asetukset palaa omiin, kun minä avaan auton omalla avaimella.
En enää tarkalleen muista miten se meni ja en uskalla mennä räpläämään, kun tuo on yksi harvoista jutuista jotka toimii. ;D Ohjekirja oikaisee nyt kertomani asiat...
Aha. Vilkaisin kyllä ohjekirja mutta en saanut siitä mitään tolkkua :o
En ajatellutkaan että tarvitsee avaimia tähän.(myyjä sano, että avain profiilit poistettu 4 koppasesta) Ajatus oli että tekee asetukset kolmelle kuskille , mutta taitaa sit jäädä ajatukseksi.

pasi

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 22.02.21 - klo:15:37
Ihan siistin näköiset. Takaosan kilvet aika pienet. Aika hintavathan nämä ovat.

Tsekeistä saa vähän edullisemmin, ainakin jos tilaa jotain muutakin samalla niin ei postikulutkaan nouse kohtuuttomiksi.
http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-IV/Door-Sills/

Omaan III-koppaiseen tilasin aikoinani sieltä, 6 vuotta olleet nyt jämptisti paikoillaan.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: pasi - 22.02.21 - klo:22:25
Tsekeistä saa vähän edullisemmin, ainakin jos tilaa jotain muutakin samalla niin ei postikulutkaan nouse kohtuuttomiksi.
http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-IV/Door-Sills/

Omaan III-koppaiseen tilasin aikoinani sieltä, 6 vuotta olleet nyt jämptisti paikoillaan.

Tuolla myynnissä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=47149.0

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 21.02.21 - klo:11:13
OK. Entisessä Passatissa mallivuosi 2015 ja nykyisessä Volvossani mallivuosi 2020 automaattisen lukituksen poisto auton alkaessa liikkumaan pystyi poistamaan valikoista. Mutta eipä tosiaan Octavia IV käyttöohjekirjasta enää tuollaista valintaa löydy, mitä käyttöohjekirjaa netistä selasin.
Itse olen allerginen automaattilukitukselle myös, ja asiaa selvitettiin ID.3 osalta maahantuontia myöten. Vastaus oli, että auton kolariturvallisuus on testattu ovet lukittuina, ja ominaisuutta ei saa poistettua. Kaukaa haettua, mutta jos tuolla joku prosentin murto-osa saadaan parannusta niin toki tehdas sen ottaa.

Mekaanikko koitti tehdasyhteydellä päivityksen yhteydessä etsiä paikkaa josta toiminnon saisi poistettua, eikä oikeasti saa myöskään merkkipuodin laitteilla.

Golf 8 tiesinkin tämän olevan, näköjään sitten kaikissa uutta suunnittelua edustavissa konsernituotteissa sama.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: KKN - 22.02.21 - klo:20:22
Nousuaputoiminnoksi kutsutaan ja ei ilmeisesti ole kaikissa sähköjakkaroissa. Meillä kuskin sähköpenkki ja perus-stylen kangasverhoilu, mutta ei ole tuota toimintoa, vaikka myyjä lupasi sellaisen siinä olevan. Pitäisi löytyä asetuksista valinta, jos toiminnallisuus on olemassa:

Ei mun autosta ainakaan römmöistä valikkoa löydy (eli ei mitään istuin valikkoa edes)

Atsii

Minulla 07/2020 valmistettu auto.
Tänään selvittelivät Laakkosella asiaa. Ei tällä hetkellä minun autoon saatavilla.
Ohjelmoitavissa heidän tietokoneillaan, mutta jostain syystä ei saada aktiiviseksi.
Selvittelevät tehtaan kanssa nousuaputoiminnon aktivoimista.
Viikoilla 14-17 on ilmeisesti tulossa uusia päivityksiä järjestelmiin. Jospa vaikka silloin onnistuisi  ::) Hieman kyllä epäilen.

KKN

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 23.02.21 - klo:18:06
Tänään selvittelivät Laakkosella asiaa. Ei tällä hetkellä minun autoon saatavilla.
Ohjelmoitavissa heidän tietokoneillaan, mutta jostain syystä ei saada aktiiviseksi.
Viikoilla 14-17 on ilmeisesti tulossa uusia päivityksiä järjestelmiin. Jospa vaikka silloin onnistuisi  ::) Hieman kyllä epäilen.

Se olisi kyllä kiva, jos saisi tuon toiminnon aktivoitua. Pidetään peukkuja ja odotellaan kevättä.

Atsii

Köyhänmiehen nousuaputoiminnon voi aktivoida toiseen kolmesta istuimen muistipaikkaan, jos autolla on vain kaksi vakiokäyttäjää.

Atsii

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 23.02.21 - klo:20:15
Köyhänmiehen nousuaputoiminnon voi aktivoida toiseen kolmesta istuimen muistipaikkaan, jos autolla on vain kaksi vakiokäyttäjää.

Säädä penkki siihen asentoon jossa haluat sen olevan autosta poistuttaessa ja autoon palattaessa.
Paina Set ja heti perään esim. 2 muistipaikan numero pohjaan ja odota piippausta.
Penkki kun on apuasennossa autoon mennessä, niin ennen käynnistystä paina 1 paikan nappulaa, niin penkki siirtyy automaattisesti eteenpäin.
Edellyttää tietysti että olet tallentanut ajoasennon esim. paikkaan 1. Kun sammutat auton paina muistipaikka 2 niin penkki siirtyy apuasentoon.

tigeli

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 22.02.21 - klo:20:25
Aha. Vilkaisin kyllä ohjekirja mutta en saanut siitä mitään tolkkua :o
En ajatellutkaan että tarvitsee avaimia tähän.(myyjä sano, että avain profiilit poistettu 4 koppasesta) Ajatus oli että tekee asetukset kolmelle kuskille , mutta taitaa sit jäädä ajatukseksi.

Se suomenkielinen ohjekirja on niin päin persettä suomennettu, luultavasti Google Translatorin tai vastaavan läpi ajettu. Se profiilin/käyttäjän vaihto pitäisi mennä niin (jos avainten automaattinen kohdennus päällä asetuksista, vakiona on), että avain lukittuu siihen käyttäjätunnukseen joka on aktiivisena kun avaimella suljetaan ovi. Osalla toimii, itsellä vähän vaihtelevasti.. luultavasti softa bugittaa. Esim. itsellä saattaa toimia 10min putkeen käyttäjän vaihto avaimella, mutta kun tulen autolle 30min päästä niin ei tapahdu mitään käyttäjän vaihtoa automaattisesti.

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 23.02.21 - klo:22:50
Se suomenkielinen ohjekirja on niin päin persettä suomennettu, luultavasti Google Translatorin tai vastaavan läpi ajettu. Se profiilin/käyttäjän vaihto pitäisi mennä niin (jos avainten automaattinen kohdennus päällä asetuksista, vakiona on), että avain lukittuu siihen käyttäjätunnukseen joka on aktiivisena kun avaimella suljetaan ovi. Osalla toimii, itsellä vähän vaihtelevasti.. luultavasti softa bugittaa. Esim. itsellä saattaa toimia 10min putkeen käyttäjän vaihto avaimella, mutta kun tulen autolle 30min päästä niin ei tapahdu mitään käyttäjän vaihtoa automaattisesti.
Thanks. Tää selvensi. Selittää miks esim sähköpenkit elelee ihan omaa eläämää.
Jos kolme köyttäjää, niin sit voit ihan suosiolla unohtaa profiilit. Luulis tänä päivämä, että näinkin yksinkertainen asia olis voitu tehdä toisella tavalla järkevästi.
Voihan olla että missään muussakaan  merkissä ei tömmöisiä ole mietitty kunnolla vai?

Sinistra

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 23.02.21 - klo:18:06

Mistäköhän parametreistä tuo on sitten kiinni, että toimiiko tuo nousuaputoiminto vai ei? Itsellä syksyllä valmistettu Style (joskin niillä kalliimmilla Ergo-istuimilla) ja tuo nousuaputoiminto on ollut automaattisesti päällä alusta lähtien, en ole sitä mistään valikosta päälle napsaissut. Valmistusajankohta, sähköpenkkien malli, softan versio, kuun asento? Toivotaan että tulee teillekin käyttöön jollain päivityksellä tässä sitten.

Hannu911

Lainaus käyttäjältä: Hannu911 - 17.02.21 - klo:15:22
Olipa mielenkiintoista huomata uusimmasta TM:stä että ”Skoda taas on lisännyt akunlämmitykseen nestekierron”

Skodan teknistä tuesta kerrottiin minulle viime perjantaina että missään VAG:n etuvetohybriidissä ei ole akun lämmitystä.

Eli uusi soitto Skodalle ja sieltä vastasi eri kaveri joka kertoi ettei hänkään tiedä siellä olevan akun lämmitystä. Siellä on lähinnä akun jäähdytykseen tarkoitettu nestekierto joka menee akun, laturin ja hybriidijärjestelmän elektroniikan kautta. Nestettä pyörittää kiertovesipumppu. Mitään lämmitysvastusta siellä ei kuulemma ole.
Moottorin, kabiinin ja webaston kautta kiertävä vesi on eri piirissä

Nyt olisi mielenkiintoista tietää onko Octaviassa jotenkin erilainen nestekiertoinen akunlämmitys kuin muissa VAG:n hybrideissä.
Mistähän TM oli saanut tuon tiedon Skodan akun lämmitykseen lisätystä nestekierrosta?
Tekniikan maailmaan tulee korjaus tähän.
Octaviassa ei ole aktiivista akun lämmitystä kuten ei missään VAG:n MQB-pohjaisessa hybriidissä.
Akku toki lämpenee ladatessa joten pakkasella auto kannattaa ladata juuri ennen lähtöä ajoon.

reverence

Sorry OT

Jos jollain ahdistus tulevasta kesäkaudesta ja sysirumista Vega vanteista niin mulle voi tarjota omiaan kohtuuhintaan.
Eihän se ole nätti, mutta 1000x nätimpi kuin nykyinen twister :)

YV
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

pikatsu

Nyt uuden Octavian pinta suojattu Inno Kemin 2K keraamisella pinnoitteella.
Samalla lähti mallimerkinnät takaa pois.

Vekkula

Onpas erikoisen pienen näköiset vanteet tuossa kuvassa 😀
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy