Kirjoittaja Aihe: volvo v60 hybrid  (Luettu 11244 kertaa)

Poissa hizzunkizzun

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
volvo v60 hybrid
« : 10.08.19 - klo:18:20 »
Tulipa vaihdettua passat 3c tsi romu hybridiin, aivan mahtava peli!!!!

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.943
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #1 : 10.08.19 - klo:19:57 »
Mahtavampi juttu!  ;D Onnea uudelle autolle!
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa pascat

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 307
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #2 : 12.12.19 - klo:12:38 »
Terve,

V60hybridi on nyt siis ehtinyt olemaan jo jonkin aikaa ajossa. Ihan uteliaisuutta kyselen että millaisiin käytännön kulutuslukemiin olet päässyt tuolla autolla?
Toinen kiinnostava juttu on että miten tuossa on neliveto toteutettu? Siinähän voi valita nelivetotilan, mutta miten käy tilanteessa jos ajaa hybrid tilassa ja etupää alkaa luistamaan esim. sohjoisella tiellä. Tuleeko siinä takapää sähköllä automaattisesti mukaan rajoittamaan luistoa?

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.883
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #3 : 12.12.19 - klo:12:53 »
Terve,

V60hybridi on nyt siis ehtinyt olemaan jo jonkin aikaa ajossa. Ihan uteliaisuutta kyselen että millaisiin käytännön kulutuslukemiin olet päässyt tuolla autolla?
Toinen kiinnostava juttu on että miten tuossa on neliveto toteutettu? Siinähän voi valita nelivetotilan, mutta miten käy tilanteessa jos ajaa hybrid tilassa ja etupää alkaa luistamaan esim. sohjoisella tiellä. Tuleeko siinä takapää sähköllä automaattisesti mukaan rajoittamaan luistoa?
Eikös Volvot liiku sähköllä vain takavetoisena, ja neliveto on sitten polttomottorin kanssa? Eli nelivetotilassa polttomoottori pysyy käynnissä?
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq (Odotusauto, ID.4 GTX tulossa)

Poissa pascat

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 307
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #4 : 13.12.19 - klo:17:23 »
Joo, noinhan se vsrmaan menee normaalissa tilanteessa. Nyt kiinnostsa vaan että älyääkö auto napata normaalissa tilanteessa takapään vedon mukaan jos ajetaan polttomoottorin voimin ja etupyörät alkavat sutimaan. Toisin sanoen jääkö tuolla talvella risteykseen sutimaan jos ei muista valita awd-ohjelmaa.

Poissa hizzunkizzun

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #5 : 27.04.21 - klo:17:13 »
No niin....vajaa kaksi vuotta myöhemmin paluu VAG tuotteeseen, Volvo huolto ja korjaukset tulivat maksamaan n.5000€☹️.
Pysykää erossa hybridi Volvosta!!!!

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.943
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #6 : 27.04.21 - klo:20:58 »
Arvostan rehellisyyttä. Mitä meni pieleen Vollen kanssa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa JPN_V70D3OR

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #7 : 02.06.22 - klo:18:22 »
MY23 LongRangen toimintamatka sähköllä kattaa normipäiväajoni.

Kysäisin myyjältä ko. kärryä, nyt myydään syyskuu -24 toimitusarviota  ::) Eipä oikein 1,5v toimitusaika nappaa, jatkan siis wanhalla.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Poissa Rice

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 323
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #8 : 02.06.22 - klo:18:26 »
Olisko kuitenkin -23 syyskuu toimitus.
Opel Astra Ultimate 1.2T 110 -21
VW Passat Variant 1.5 TSI EVO DSG Style -21

Poissa JPN_V70D3OR

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 506
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #9 : 03.06.22 - klo:08:53 »
Juu -23  :-[, toimitettava versio olisi sitten MY24
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #10 : 08.09.22 - klo:08:57 »
T8 luovutusta odotellessa olen vertaillut  mielessäni Octavia rs(III) ja Volvo V60 välillä. Volvolla vain pari koeajoa, räsäsiä ollut pari kappaletta.
Skoda on jämäkämpi ja tietyssä vanhanaikaisuudessaan helpommin omaksuttavissa, tilat tuohon lyhyehköön akseliväliin ruhtinaalliset. Vähän muovisen oloinen ja antaa odottaa enemmän urheilullisuutta mitä lopulta on vähän.

Volvo ehkä liian moderni tai ylilyönti käytön kannalta, kosketusnäytön takana liikaa toimintoja. On premium monella tapaa, kuten hiljaisuus, nitinät puuttuu, materiaalit ja ulkonäkö. Neliveto on ok tai välttävä, voittaa vajaavetoisen, mutta ei tarjoa tasaista varmuutta vrt. Xdrive tai quattro. Tilaa ei ole liikaa tai liian vähän. Tehot ei lopu kesken.

Volvon tilauksen jälkeen jäi outo tunne, että olisiko pitänyt tilata A4?! Jos Audilla olisi ollut +70km rangen hybrid tarjota, niin olisin varmaan siihen kääntynyt. Jälleen kerran sai paljon, mutta ei kaikkea. Skodalta odotin seuraavaa mallia kuin kuuta nousevaa, mutta IV oli jotenkin liikaa yritetty ja silti tuntui laimealta kompromissilta.

Eilen töissä hyvä keskustelu - "onko Volvo premium". Lopputulema oli, että on, mutta niille jotka ei halua Audin tai Bemarin omistajan leimaa, seillaiselle tutkan alla lentävälle premiumautoilijalle Volvo on hyvä valinta. Niin tai näin, Volvo on perstuntumalla vähän fiinimpi ja premiumpi, mutta tuottaako neliveto tai androidauto pettymyksen jää nähtäväksi
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa juubatuuba

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #11 : 09.09.22 - klo:13:47 »
Volvon tilauksen jälkeen jäi outo tunne, että olisiko pitänyt tilata A4?! Jos Audilla olisi ollut +70km rangen hybrid tarjota, niin olisin varmaan siihen kääntynyt. Jälleen kerran sai paljon, mutta ei kaikkea. […]
Aika monen Audin jälkeen Volvoon päätyneenä olen edelleen kuuden vuoden (ja kahden Volvon) jälkeen erittäin tyytyväinen enkä kaipaa Audista mitään.

Eilen töissä hyvä keskustelu - "onko Volvo premium". Lopputulema oli, että on, mutta niille jotka ei halua Audin tai Bemarin omistajan leimaa, seillaiselle tutkan alla lentävälle premiumautoilijalle Volvo on hyvä valinta. Niin tai näin, Volvo on perstuntumalla vähän fiinimpi ja premiumpi, mutta tuottaako neliveto tai androidauto pettymyksen jää nähtäväksi
Sanoisin, että nykyistä Volvoani vastaava Audi ei olisi sen yli kymmenen tuhannen euron lisähintaa vastaavasti "enemmän premium", pikemminkin päinvastoin. Torsen-nelivetokaan ei tuota normaalissa liikenteessä mitään merkittävää eroa Haldexiin, mutta AAOS tullee  olemaan alkuun pettymys, kunnes se siitä vähän kehittyy.

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #12 : 10.09.22 - klo:20:54 »
Aika monen Audin jälkeen Volvoon päätyneenä olen edelleen kuuden vuoden (ja kahden Volvon) jälkeen erittäin tyytyväinen enkä kaipaa Audista mitään.
Torsen-nelivetokaan ei tuota normaalissa liikenteessä mitään merkittävää eroa Haldexiin, mutta AAOS tullee  olemaan alkuun pettymys, kunnes se siitä vähän kehittyy.

Haldex ei ole ongelma, edellinen auto oli haldex, ja ainoa ero minkä huomasi xdriven tai torsenin oli se, että leikittely hitaissa nopeuksissa ei niin hyvin onnistu talvisin, kaasua painamalla saa haldexinkin riittävään linkkuun. Volvo T8 vaan ei omaa edes haldexia, vaan jonkun ihan muun viritelmän.
Audi on minulle aina mieluisa vaihtoehto, koska perus VAG autot vaan tuntuu hyvältä. Nyt vain ei löytynyt kaikkea yhdestä paketista, vain Volvo pääsi lähelle
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa juubatuuba

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #13 : 18.09.22 - klo:11:46 »
Haldex ei ole ongelma, edellinen auto oli haldex, ja ainoa ero minkä huomasi xdriven tai torsenin oli se, että leikittely hitaissa nopeuksissa ei niin hyvin onnistu talvisin, kaasua painamalla saa haldexinkin riittävään linkkuun. Volvo T8 vaan ei omaa edes haldexia, vaan jonkun ihan muun viritelmän.
Totta, T8:ssa veto takapäähän tulee sähkömoottorista. Jotenkin ajattelin asiaa oman B5:n kautta, vaikka nimenomaisesti mainitsit T8:n.

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #14 : 22.09.22 - klo:09:34 »
Totta, T8:ssa veto takapäähän tulee sähkömoottorista. Jotenkin ajattelin asiaa oman B5:n kautta, vaikka nimenomaisesti mainitsit T8:n.

Juu, vähän vaikea itsekään on tuosta nelivedon toteutuksesta sanoa. Talvella sitten selviää. Pääasiallisesti varmaan pitää huolen, ettei joka parkkipaikalla tarvi olla jumissa, mutta mitään hurjaa talvi-iloittelua en odota
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa Tkarkka

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #15 : 22.09.22 - klo:09:59 »
HS:n toimittaja koeajoi Volvo V90 T8:n v. 2019 helmikuussa todeten auton nelivedon toiminnasta liukkaalla seuraavaa:

"Kääntöpuolena sähköinen takaveto tuo ajoon omia elementtejään. Liukkaalla kelillä liikennevaloista ei pintakaasulla livahdeta, sillä kovaa vääntävä sähkömoottori jättää auton paikalleen ruopimaan. Samoin esimerkiksi jäisissä liikenneympyröissä perä karkaa tavattoman helposti.  Luistonesto onneksi paikkailee pahimpia vetotavasta johtuvia yllätyksiä. Olemattomillakin ratinpyörittäjän taidoilla auto on tehoihinsa nähden todella helppo ajaa ja lukematon määrä sensoreita ja avustimia pitää huolen, että autolla törmääminen yhtään mihinkään vaatii kuljettajalta päättäväisiä toimia. Liukkaalla omalaatuinen neliveto tarvitsee silti vähän tunnustelua, sillä tuntuma ei oikein vastaa mitään markkinoilla aiemmin ollutta ratkaisua".

Poissa JiiP

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #16 : 22.09.22 - klo:21:04 »
HS:n toimittaja koeajoi Volvo V90 T8:n v. 2019 helmikuussa todeten auton nelivedon toiminnasta liukkaalla seuraavaa:

"Kääntöpuolena sähköinen takaveto tuo ajoon omia elementtejään. Liukkaalla kelillä liikennevaloista ei pintakaasulla livahdeta, sillä kovaa vääntävä sähkömoottori jättää auton paikalleen ruopimaan. Samoin esimerkiksi jäisissä liikenneympyröissä perä karkaa tavattoman helposti.  Luistonesto onneksi paikkailee pahimpia vetotavasta johtuvia yllätyksiä. Olemattomillakin ratinpyörittäjän taidoilla auto on tehoihinsa nähden todella helppo ajaa ja lukematon määrä sensoreita ja avustimia pitää huolen, että autolla törmääminen yhtään mihinkään vaatii kuljettajalta päättäväisiä toimia. Liukkaalla omalaatuinen neliveto tarvitsee silti vähän tunnustelua, sillä tuntuma ei oikein vastaa mitään markkinoilla aiemmin ollutta ratkaisua".

Toki tässä uudessa LR versiossa on sähkömoottorin teho kasvanut ~70%  ja vääntö noussut ~30%, eli taas varmasti tuntuu erilaiselta.
Ilmeisesti ajomoodin ollessa kiinteä neliveto, on ajo hyvinkin "nelivetomaista", hybridtilassa taas varmasti erilainen kuin mikään muu neliveto. Toki awd:n laitan vain pahimmilla keleillä, tarkoitus on ajaa sähköllä mahd paljon, varmaan 95% omista ajoista.
Suuri kysymys onkin hybridin käytös liukkailla, siitä ei ole omaa kokemusta laisinkaan
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Poissa VG

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #17 : 22.09.22 - klo:22:27 »
LR voi olla aavistuksen eri, mut vanhassa T8:ssa hauskanesto hyppää päälle aivan heti. Kitkarenkailla pääkallokelillä saattaa ehtiä tarjoamaan aavistuksen perää, mut sit alkaa kojelaudassa valot vilkkua ja auto stumppaa palautuen tarkalleen raiteilleen. ESC vaimennettuna napsun sallivampi, mutta ei silläkään latia voi ajaa. Liikkeellelähdössä liukkaalla lagia riittää ennenkuin polttomoottori hörähtää käyntiin. VAG hybrideihin verrattuna lähtö, etenemiskyky ja ajettavuus on silti noin 1000% parempaa.

Mut tässäkin pätee vanhan kansan viisaus, kuski on jo tehnyt virheitä jos luistonesto tai ajonvakautus joutuu puuttumaan tilanteeseen.

Poissa hizzunkizzun

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #18 : 23.09.22 - klo:17:43 »
Kyllähän liukkaalla sähkömoottorin avulla liikkeelle lähtö on ihan hirveää risteyksissä tosiaan, "kaasua" ei voi painaa juurikaan kun luistonesto hakkaa heti päälle, siinä sitä sitten yrittää hitaasti päästä etiäpäin kun valot alkaa lähestymään sivulta, eihän siinä autanut muuta kuin päräyttää kylmä diesel kone käyntiin.

Poissa tgotj

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 282
    • Profiili
Vs: volvo v60 hybrid
« Vastaus #19 : 23.09.22 - klo:18:40 »
Kyllähän liukkaalla sähkömoottorin avulla liikkeelle lähtö on ihan hirveää risteyksissä tosiaan, "kaasua" ei voi painaa juurikaan kun luistonesto hakkaa heti päälle, siinä sitä sitten yrittää hitaasti päästä etiäpäin kun valot alkaa lähestymään sivulta, eihän siinä autanut muuta kuin päräyttää kylmä diesel kone käyntiin.
jos kuvattu lähtö on 1000% parempaa kuin vag hybrideissä niin enhän mä pääsisi talviaamuisin kotipihasta mihinkään… ja kertaakaan ei viime talvena ollut siis ongelmaa. Tämä vaan nimimerkille VG tiedoksi.😉

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi