Kirjoittaja Aihe: Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)  (Luettu 9121 kertaa)

Poissa Jyri

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.540
  • Valokuvaaja
    • Profiili
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)
« : 01.02.17 - klo:15:32 »
Volvon siirtyminen MY18:aan toi mukanaan muutoksia, joita osa on parjannut, lähinnä siis sen takia että lisävarusteita ei ole juurikaan valittavissa, vaan siellä on kolme eri varustetasoa, joista R-Design ja Inscription ovat kahtena versiona perus ja plus versiot, näistä kaikista taitaa olla vielä Business versiot. Itse koin tuon erinomaisena, sillä sekä Inscription että R-Design plus versioina sisältävät kaikki olemassa olevat kyseiseen malliin saatavilla olevat tehdasvarusteet, mutta hinta jää parhaillaan lähemmäs 10k€ alle V90 versiota. Toki ymmärrän että joku jää kaipaamaan jotakin tiettyä varustetta jota ei saa kuin ottamalla täysin varustellun version, mutta tälläiselle joka haluaa kaikki on tuo hinnoittelu vallan erinomainen. Sääli vain ettei V90 ja V90CC malleja saa samalla tavalla hinnoiteltuna  ;)

Niin ja tietysti S90sen isoin muutos joillekin on se että ne tulevat mallivuodesta 2018 alkaen Kiinasta.

Poissa mremonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.282
  • BMW X4 d35 -17| Ibbe FR 1.0 -18 (tulossa)
    • Profiili
    • remonen.fi
Vs: Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)
« Vastaus #1 : 01.02.17 - klo:15:43 »
Taitaa tuon hinnoittelun taustalla olla juurikin se, että autot tulevat Kiinasta. Tehdastilauksessa ei enää ole järkeä, kun auto makaa jo laivassa jonkun kuukauden.

Sinänsä jännä juttu, kun Volvo oli ainakin Suomessa se, joka tuota tehdastilausmallia aikanaan buffasi ja toi markkinoille. Siellähän oli joku sellainen sloganikin, että auto rakennetaan yksilöllisesti sinua varten.

Minulla ei kyllä kiinanvolvo saa viisaria värähtämään. Ei ainakaan ruotsalaisella hinnalla. Jos 20% saa alennusta, niin ehkä sitten. Ja jottei tämän nyt kuvitella koskevan vain Volvoa, niin eipä tuo meksikolainen Audikaan jaksa napata. Saksalaisen hinnalla.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Poissa JaskaPankuttaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 521
    • Profiili
Vs: Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)
« Vastaus #2 : 01.02.17 - klo:16:09 »
Sitähän se bisnes nykyisin on, työ teetetään siellä missä työvoima on halpaa ja Kiinassa ainakaan ei vielä liikaa työ- eikä muuhunkaan ympäristön suojeluunkaan satsata juuri ollenkaan.
Näin saadaan kustannussäästöä joka vielä maksimoidaan n.s. laatumerkin imagolla.

Näin tekee siis nyt Volvo.

Samaa tekee muutkin, esimerkiksi vaikkapa Nokian renkaat.



JOT/JIT -periaatteiden mukaan kustannuksia säästettiin kun autot tehtiin vain tilauksesta, kun tehtaat olivat noinkin lähellä niin se oli kohtuullisesti toteutettavissa.

Kiinasta logistiset kustannukset ovat niin paljon suuremmat että autot tulevat isoilla laivoilla ja isoja eriä kerrallaan.
Ohjaa sinällään ostajat ostamaan varastomalleja jotka sitten ovat hyvinvarustettuja malleja joiden hinta on saatu alas sillä että ne kasataan Kiinassa.
Joku saa mielestään halvalla kaikki varusteet, toinen ei ole tyytyväinen kun ei saa itselleen räätälöityä autoa.
Tuossa hintaluokassa se yksilöllisyys alkaa olla merkittävä tekijä, saa nähdä miten Volvon käy.

Itse en suosi tuollaista tuotannon liputtamista halpamaihin, vaikken juuri muuten Trumpin linjoilla olekaan.
Eli en osta Russia-leimattuja renkaita enkä kiinalaisia Volvoja.




Poissa Jyri

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.540
  • Valokuvaaja
    • Profiili
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)
« Vastaus #3 : 01.02.17 - klo:16:16 »
Minulla ei kyllä kiinanvolvo saa viisaria värähtämään. Ei ainakaan ruotsalaisella hinnalla. Jos 20% saa alennusta, niin ehkä sitten. Ja jottei tämän nyt kuvitella koskevan vain Volvoa, niin eipä tuo meksikolainen Audikaan jaksa napata. Saksalaisen hinnalla.
Tuos S90 kaikilla herkuilla on n 10% halvempi kuin Ruotsin siskonsa ja se että löytyy hinnastosta suoraan malli kaikilla varusteilla on itselle suuri plussa, saa paremman hinnan varusteista autoa myydessä.

Ymmärrän premiumluokassa toiveen räätälöinnistä, mutta rehellisyyden nimissä ei sitä mahdollisuutta juuri ole Ruotsin V90sissäkään, en laske räätälöiniksi muutamaa sisustan väriä ja lisävarusteita.

Oikea räätälöinti antaisi mahdollisuuden valita erikseen erilaisia ulkonäköön vaikuttavia asioita enemmän, kuten esim BMW tarjoaa, mutta sitten ne hinnat :o

Kyllä minäkin mieluummin ostaisin Ruotsissa kuin Kiinassa tehdyn auton, toki haluan tukea lähialueiden työllisyyttä , mutta näin tällä kertaa.

Poissa mremonen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.282
  • BMW X4 d35 -17| Ibbe FR 1.0 -18 (tulossa)
    • Profiili
    • remonen.fi
Vs: Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)
« Vastaus #4 : 01.02.17 - klo:17:29 »
Tuo on kyllä totta tuo hyvityshomma. Kun se on paketoitu malliksi, niin varusteistakin saa jotain takaisin.

No, aika näyttää miten tuo malli toimii.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Poissa mattinen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: Volvo S90 muutokset MY18 (2017 - 2018)
« Vastaus #5 : 01.02.17 - klo:17:46 »
Minulla ei kyllä kiinanvolvo saa viisaria värähtämään. Ei ainakaan ruotsalaisella hinnalla. Jos 20% saa alennusta, niin ehkä sitten. Ja jottei tämän nyt kuvitella koskevan vain Volvoa, niin eipä tuo meksikolainen Audikaan jaksa napata. Saksalaisen hinnalla.

Sitähän se bisnes nykyisin on, työ teetetään siellä missä työvoima on halpaa ja Kiinassa ainakaan ei vielä liikaa työ- eikä muuhunkaan ympäristön suojeluunkaan satsata juuri ollenkaan. Näin saadaan kustannussäästöä joka vielä maksimoidaan n.s. laatumerkin imagolla. Näin tekee siis nyt Volvo.

Nyt täytyy vain toivoa, että sekä Ruotsissa että Saksassa kansa ymmärtäisi seuraavissa vaaleissa valita valtiolaivan peräsimeen henkilön, jonka ymmärtää kotimaisen tuotannon arvon. Mielellään niin hyvin, että ryhtyisi aktiivisesti toimimaan jo ulkomaille siirtyneen tuotannon palauttamiseksi kotimaahan. Eräässä suuressa automaassa tällainen johtaja on juuri astunut virkaansa.

https://www.youtube.com/watch?v=4_Gf0mGJfP8&t=149s

 



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla
Hifitalo.fi