Passat B7 vm 12 Missä kilometreissä on egr pettäny?

Aloittaja 2112Lulu, 29.07.19 - klo:10:19

« edellinen - seuraava »

2112Lulu

Missä vaiheessa oletta joutuneet tekeen egr remontin? meillä eilen sytty moottorin vikavalo ja tänään kävin motonetissä luettamassa sen ilmoitti vika koodiksi po403, marmori tiskillä veinasivat että ilmeisesti on egr vika, mutta tarkempaa tietoa ei saanu . kahden viikon päähän sais ajan jossa luettais vikakoodit ja tarvittaessa vaihettais venttiili. 1500â,¬ olis egr venttiilin vaihdolle osien ja työn hinta.

Geoman

Jos autoon on tehty dieselmoottorin (EA189) ohjelmiston uusinta takaisinkutsuntakampanjana (huijausohjelman päivitys), tällöinhän tuon korjauksen pitäisi kuulua laajennettuun takuuseen, jos asian olen oikein ymmärtänyt.

vwmies

Siitä pitäisi löytyä "todistus" eli dokkari, jossa luetellaan takuunalaiset osat ja muut ehdot.  Merkkari osaa myös kertoa.
Yritetään pärjätä.

rawpower

Octavia RS 2.0 tdi vm 2010.
Egr jäähdytin antautui 235tkm kohdalla. vuonna 2017

Huoltokirjan mukaan egr venttiili alkuperäinen ja nyt kilometrejä 270tkm.

kalliita ovat marmorilla nuo alkuperäisosat ja vaihtotyö. Tilaa esim autodocilta alkuperäisosa ja sitten vaihtotyö jossain asiansa osaavalla pajalla. Aivan ryöstöä tuo 1500â,¬.

Edit: Ja päästöhuijauskorjausta ei ole tehty. Eikä skodaan tarvitsekaan onneksi.

Geoman

Golf Plus 2.0 TDI, EGR hajosi 135 tkm, juuri ennen ohjelmapäivitystä. Minun maksettavaksi jäi työn osuus 700 eur. Nyt on 190 tkm ja kaikki toimii.

2112Lulu

Marmorilla katto koneelta että päästöhuijaus korjattu 2016 ei menis enään maahantuojan piikkiin ... :( No nyt ens maanantaiksi tilattu aika korjaamolle, jossa tutkivat ja korjaavat. Myyjäliike maksaa :)

vwtoubi

Ensimmäinen meni n.190tkm kohalla. Nyt ajettu 250tkm, ja taas vikoo. Alkaa riittää mun osalta, tarkotuksena ohjelmoida egr, ja hiukkaspömpeli pois käytöstä. Mikä on nykysten tilanne,  moniko tuon on jo tehny, ja millä kokemuksilla?
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

MTa

170tkm kohdilla meni itsellä. Yleensä ollut tapana pitää vehkeet alkuperäiskunnossa, mutta tämän keissin ja tuhdin korjaushinta-arvion jälkeen meni sen verran tunteisiin, että Darkside Developmentsilta tulppa putkeen ja EGR ohjelmalla pois. Samalla tuli vähän puhtia lisää mikä tässä tapauksessa ei kyllä oikeastaan ollut ollenkaan tavoitteena.

vwtoubi

Lainaus käyttäjältä: MTa - 29.07.19 - klo:21:33
170tkm kohdilla meni itsellä. Yleensä ollut tapana pitää vehkeet alkuperäiskunnossa, mutta tämän keissin ja tuhdin korjaushinta-arvion jälkeen meni sen verran tunteisiin, että Darkside Developmentsilta tulppa putkeen ja EGR ohjelmalla pois. Samalla tuli vähän puhtia lisää mikä tässä tapauksessa ei kyllä oikeastaan ollut ollenkaan tavoitteena.

Tehtiinkö DPF:lle mitään?
Ajossa:
Passat 1.6tdi variant 2011,Golf  2.0tdi variant 2008
Pihassa:
Golf 1.6 16v variant 2003, Golf 1.8 GT  1998, Golf 1.6dsl  1979
Entiset:
Passat 1.6dsl 1982, Passat 1.8  1990, Passat 1.9tdi variant tiptronic 2001

MTa

Ei tehty, DPF vielä ennallaan eikä murheita sillä saralla. Toistaiseksi.

2112Lulu

No nyt se meni eilen sitte sammumaan se moottorin vikavalo ihan itekseen, Mitä tehdä ? maanantaiksi tilattu pajalle aika ??? Voiko nuihin vika koodeihin luottaa? onko mahollista että onkin jonkinmoinen sähkö häiriö? ja onko mahollista että toi vika voi liittyä vaunun vetoon? vedettiin kahden viikon aikana vaunua reilun 1000 km ? noin 100km päivä taipaleita.

MTa

Sanoisin vikavalon poistumiseen omakohtaisen kokemuksen perusteella, että älä ole huolissaan, kyllä se sieltä kohta taas syttyy. Itsellä meni ja tuli, kunnes jäi lopulta pysyvästi tauluun.

portteri

B7 Passat vm-12, EGR vaihdettu 131 tkm:ssa, n. 13 tkm softapäivityksen jälkeen. Tehdas maksoi vaihdon, maahantuoja ja huoltoliike sijaisauton.
Konsernituotteilla vuodesta -88

chave84

Lainaus käyttäjältä: 2112Lulu - 29.07.19 - klo:20:03
Marmorilla katto koneelta että päästöhuijaus korjattu 2016 ei menis enään maahantuojan piikkiin ... :( No nyt ens maanantaiksi tilattu aika korjaamolle, jossa tutkivat ja korjaavat. Myyjäliike maksaa :)
minkä verran sinun autolla oli ajettu ja kuinka vasta olet ostanut kun myyjäliike kustansi? Itsellä toukokuussa ekan kerran sytty vikavalo jossa herjas EGR vikaa, välillä palanut pitempää yhtäjaksoisesti ja välillä sammuu ja heti syttyy tai on pimempää palamatta. Nyt mietin vaihtoehtoja mitä sen kanssa tekisi. autolla ajettu karvan verran alle 200t kun sytty ja 36tuntia yli kahden vuoden kun softapäivityksen jälkeen kun ekan kerran kun sytty valo, maahantuoja suositteli autoliikkeen piikkiin, mutta epäilen kun autolla ajettu jo 200t ja ostosta yli 2v että alkavat maksamaan. Todennäköisesti päädyn ohjelmoimaan EGR pois ja tulppaamaan, ainoa vaan että vaikeuttaa auton myyntiä jossain tulevaisuudessa.


rawpower

Lainaus käyttäjältä: chave84 - 08.08.19 - klo:09:34
minkä verran sinun autolla oli ajettu ja kuinka vasta olet ostanut kun myyjäliike kustansi? Itsellä toukokuussa ekan kerran sytty vikavalo jossa herjas EGR vikaa, välillä palanut pitempää yhtäjaksoisesti ja välillä sammuu ja heti syttyy tai on pimempää palamatta. Nyt mietin vaihtoehtoja mitä sen kanssa tekisi. autolla ajettu karvan verran alle 200t kun sytty ja 36tuntia yli kahden vuoden kun softapäivityksen jälkeen kun ekan kerran kun sytty valo, maahantuoja suositteli autoliikkeen piikkiin, mutta epäilen kun autolla ajettu jo 200t ja ostosta yli 2v että alkavat maksamaan. Todennäköisesti päädyn ohjelmoimaan EGR pois ja tulppaamaan, ainoa vaan että vaikeuttaa auton myyntiä jossain tulevaisuudessa.

Yli 2v kaupasta ja 200tkm ei tuota kyllä mitenkään myyjäliikkeen piikkiin voi saada kun hajosi vasta nyt, 6kk vois olla siinä rajoilla ja silloinkin egr ollessa kyseessä menisi kustannukset 50/50 todennäköisesti.

Tuossa Päästöpäivityksessä eikö ole just 2v tai 250tkm raja, että jos tietyt osat hajoo niin korvaavat päästöpäivityksen piikkiin hajonneiksi.

chave84

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 08.08.19 - klo:10:52
Yli 2v kaupasta ja 200tkm ei tuota kyllä mitenkään myyjäliikkeen piikkiin voi saada kun hajosi vasta nyt, 6kk vois olla siinä rajoilla ja silloinkin egr ollessa kyseessä menisi kustannukset 50/50 todennäköisesti.

Tuossa Päästöpäivityksessä eikö ole just 2v tai 250tkm raja, että jos tietyt osat hajoo niin korvaavat päästöpäivityksen piikkiin hajonneiksi.
En usko minäkään että korvaa. 2 vuotta on tehtaan takuu softa päivityksen jälkeen, mutta tämä ylitty 1,5 päivällä.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: chave84 - 08.08.19 - klo:16:48
En usko minäkään että korvaa. 2 vuotta on tehtaan takuu softa päivityksen jälkeen, mutta tämä ylitty 1,5 päivällä.

Aika karu alle 2pv ylitys. Maahantuojaltahan tuohon voisi goodwilliä yrittää saada, mutta konsernin tuntien tuskin tulevat vastaan. Ja olit jo vissiin kysellytkin kun olivat ohjeistaneet olemaan myyjäliikkeeseen yhteydessä?

chave84

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 08.08.19 - klo:17:45
Aika karu alle 2pv ylitys. Maahantuojaltahan tuohon voisi goodwilliä yrittää saada, mutta konsernin tuntien tuskin tulevat vastaan. Ja olit jo vissiin kysellytkin kun olivat ohjeistaneet olemaan myyjäliikkeeseen yhteydessä?
Käskivät olla merkkiiliikkeeseen yhteydessä ja mainitsivat että takuu on 24kk ja suosittelivat olemaan myyjäänm yhteydessä ja sanoivat että myyjän vastuulla ei varsinaista aikarajaa ole, mutta luulen että helpommalla ja halvemmalla pääsee egr off + tulppaus kun vaikka maahantuoja vähä vastaan tulisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy