Navigointi ja Android Auto

Aloittaja myllykorpi, 25.07.19 - klo:22:29

« edellinen - seuraava »

myllykorpi

Löytyisikö täältä selkeitä ohjeita, kuinka Navigoinnin saisi toimimaan puhelimesta - 19 mallin Octaviaan? Ilmeisesti sen pitäisi olla mahdollista, mutta saako tuota Android Autoa täällä toimimaan?

teraja

Lainaus käyttäjältä: myllykorpi - 25.07.19 - klo:22:29
Löytyisikö täältä selkeitä ohjeita, kuinka Navigoinnin saisi toimimaan puhelimesta - 19 mallin Octaviaan? Ilmeisesti sen pitäisi olla mahdollista, mutta saako tuota Android Autoa täällä toimimaan?
Tästä ohjeet asennukseen: https://tekniikkapenkki.eu/android-auton-asentaminen/

Kun puhelimen tuon jälkeen kytkee ensi kertaa autoon, puhelimesta pitää antaa hyväksyntä yhteydelle. Siitä eteenpäin seuraavilla kerroilla toimii suoraan liittämisen jälkeen.

jamo75

paitsi että aikaajoin auto lakkaa tunnistamasta android autoa ainakin itselläni on käynyt useasti niin liekö johtuvan siitä että android auto yrittää käyttää langatonta yhteyttä mutta kun se vaatii sen usb johdon toimiakseen.

jos autoon ei ilmesty yhteyttä mutta android auto on puhelimessa käynnissä on se vika tilassa. jollain vekslaamisella se taas herää ja sen jälkeen alkaa toimimaan

esim. kuun vaihteessa se piti pakko päivitää ja tällöin se taas alkoi sekoilemaan
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

teraja

Yllättävän monilla tuntuu olevan ajoittaisia ongelmia tuon kanssa. Itse olen säästynyt kaikilta ongelmilta vaikka olen käyttänyt tuota päivittäisessä liikenteessä 2,5 vuotta. Päivitän sen joka kuukausi, kuun lopussa tulee aina uusi versio tarjolle.

Toivotaan, että tuo saadaan pian virallisestikin Suomeen, niin päivityksetkin menisivät automaattisesti Play Storen kautta.

track08

Minulla oli sellainen käsitys, ettei Android Auton käyttöönotto ole ihan läpihuutojuttu, mutta olisihan se noilla ohjeilla mennyt. Päädyin kuitenkin auton luovutuksessa käymään myös tuon asian myyjän kanssa läpi, niin sain sen samantien toimimaan. Samalla kuulin hyviä vinkkejä, kuten sen että aina kun on uusi asennuspaketti saatavilla, kannattaa se asentaa. Uuden paketin voi arvailla olevan saatavilla, jos Android Auto alkaa temppuilemaan.

Pidän puhelimessa tuntemattomia lähteitä lukittuna, joten aina kun tulen päivittämään Android Auton, tulen kytkemään hetkeksi tuon lähteen sallituksi. Ensimmäisellä käyttökerralla lisäksi piti sallia vino pino käyttöoikeuksia puhelimeen. Jokseenkin hämmentävää että nykyään kun kaikki on jo langatonta, toimii tuo vaan USB-piuhan läpi, mutta samapa tuo, tulee puhelin sitten samalla ladattua. Nykyisessä 1m USB-piuhassa on vain reilusti liikaa pituutta, mutta se nyt on hienosäätöä sitten vain.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Vinski

Vikaa yhteysongelmiin kannattaa ensimmäisenä koittaa korjata yhdistämiseen käytettävää USB-kaapelia vaihtamalla. Kokemukseni mukaan muun muassa Samsungin omat USB-kaapelit (ja USB-adapterit) ovat niin löysiä, että yhteyskatkoksia voi esiintyä. Sen olen huomannut niin Android Auton kanssa kuin myös kameraa tietokoneeseen tai puhelimeen liitettäessä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: track08 - 26.07.19 - klo:09:42
Jokseenkin hämmentävää että nykyään kun kaikki on jo langatonta, toimii tuo vaan USB-piuhan läpi, mutta samapa tuo, tulee puhelin sitten samalla ladattua. Nykyisessä 1m USB-piuhassa on vain reilusti liikaa pituutta, mutta se nyt on hienosäätöä sitten vain.

Minusta AA on sellainen muotipalikka, ainakin minulle käytännössä hyödytön, koska sitä tukee vain tietyt ohjelmat, se on jatkuvasti taustalla aktivoitu puhelimessa (myös silloin kun AA ei ole ruudulla) ja myös eritoten se piuhan kanssa asioiminen nykypäivänä on aika laimeata.

Eli minulle vain puhelin <> BT on riittävä, kuuntelen sen kautta äänikirjoja ja hallitsen puheluja (ratin näppäimet myös avuksi). Navigoinissa käytän suoraan puhelinta vain.

P.S. Hanki lyhyt kaapeli, esim:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/6113/mchqm/Fuj-tech-USB-A-Micro-B-kaapeli-0-15-m?list=OZCYkRCiBqNhZYIwh7I3395sPsO7Rf9ZdlN2ZJEmy5qN2g5qNqOZMA7b5qhezhRYDgb

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/33858/khjqh/Fuj-tech-USB-C-USB-A-kaapeli-10-cm?list=OZCYkRhXxtJCxa3c91YL5NXA4y9IpgNZGuHI9Yt98hVPkvNUnrKN37039ZJyIMQURs3

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: teraja - 26.07.19 - klo:08:20
Yllättävän monilla tuntuu olevan ajoittaisia ongelmia tuon kanssa. Itse olen säästynyt kaikilta ongelmilta vaikka olen käyttänyt tuota päivittäisessä liikenteessä 2,5 vuotta. Päivitän sen joka kuukausi, kuun lopussa tulee aina uusi versio tarjolle.

Toivotaan, että tuo saadaan pian virallisestikin Suomeen, niin päivityksetkin menisivät automaattisesti Play Storen kautta.

Itse olen käyttänyt tuota jo neljä vuotta omissa ja vuokratuissa autoissa hyvin vähin häiriöin. Isoin ongelma on se, että autojen omat navigaattorit jäävät vaille käyttöä. Kerran oli myös joku markettikaapeli, joka ei toiminut tässä käytössä.

Vinski

Minulla navigointi auton omalla näytöllä on jo tarpeeksi hyvä tai oikeastaan yksiomainen syy käyttää Android Autoa. Teen työkseni paljon keikkaa eri paikkoihin ja käytän navigointia säännöllisesti.

Lyhyellä USB-kaapelilla kannattaa huomioida, että puhelimen saa muuten tukevasti paikalleen kuin vain pelkästään kaapelin varaan. Ymmärtääkseni puhelimien ja yleensäkään laitteiden pienet USB-liitännät eivät ole maailmasta kestävimpiä.

Vinski

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 26.07.19 - klo:10:50Kerran oli myös joku markettikaapeli, joka ei toiminut tässä käytössä.
Poikkeus vahvistaa säännön. Hiljattain jouduin uusiman USB-kaapelin. Uusi Prismasta ostettu Wave-merkkinen USB-kaapeli tuntui jo käsiin kohtuullisen tykyltä ja yhdisti puhelimen autoon Android Autoa varten kurantisti.

Ocu_Style

Itsekin pidän AndroidAutosta todella paljon juurikin navigoinnin vuoksi. Kartat pysyvät automaattisesti ajan tasalla ja onhan tuolla kätevä kuunnella esim. Deezeriä. Waze toimii hyvin myös AA:ssa ja siinäkin on nykyään suomenkielinen opastus. Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia AA:n kanssa ja ehdottomasti voin suositella sen käyttöä. Asentaminenkin on oikeasti todella helppoa esim. apkmirrorin kautta ja käyttöönotto yhtä helppoa.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Ocunen

Minkä vuosimallin/ soittimen kanssa AA:n saa toimimaan?
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 01.08.19 - klo:11:27
Minkä vuosimallin/ soittimen kanssa AA:n saa toimimaan?

Yleensä vm. 2016 alkaen. Eli tuurilla sinulla on AA, voi olla ollut myös lisävaruste tai vaatinut paremman soittimen. Jälkiasennus ei yleensä kannata.

Itsekin odottelen virallista Suomi-julkaisua, softan asentaminen ja päivittäminen APKmirrorin kautta on aika perberistä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Sokota09

Mallivuosi 2016 alkaen on Ocussa ollut mukana smartlink, eli 2015 vuosimallin autosta voi löytyä myös, kun valmistus on tapahtunut loppuvuodesta.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.08.19 - klo:11:59
Mallivuosi 2016 alkaen on Ocussa ollut mukana smartlink, eli 2015 vuosimallin autosta voi löytyä myös, kun valmistus on tapahtunut loppuvuodesta.

Lainataan omaa viestiä, eli varustetason pitää olla Style, jotta siinä on mukana myös smartlink. Elegance varustetasossa sitä ei ollut saatavilla edes lisävarusteena tai L&Kssa.

Ocunen

Miten nuo malliversiot peilautuu Scouttiin?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 01.08.19 - klo:18:04
Miten nuo malliversiot peilautuu Scouttiin?

Olennaisinta tuossa on se, että auto on mallivuoden 2016 versio. Elegance sattui vain muuttumaan Styleksi juuri tuolloin.

Marko

Mulla on Scoutti vm.-17. Ei siinä ole smartlinkkiä ::)
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Marko - 01.08.19 - klo:20:39
Mulla on Scoutti vm.-17. Ei siinä ole smartlinkkiä ::)

Täh? Et pysty käyttämään AA:ta ja Apple car playtä?

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 01.08.19 - klo:11:54
Yleensä vm. 2016 alkaen. Eli tuurilla sinulla on AA, voi olla ollut myös lisävaruste tai vaatinut paremman soittimen. Jälkiasennus ei yleensä kannata.

Itsekin odottelen virallista Suomi-julkaisua, softan asentaminen ja päivittäminen APKmirrorin kautta on aika perberistä.

Itse en kyllä näe mitään hankalaa tuossa APK:n kautta asentamisessa  ??? Minuutin parin homma. Toki voisihan Google julkaista tuon jo Suomessakin.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 01.08.19 - klo:22:54
Itse en kyllä näe mitään hankalaa tuossa APK:n kautta asentamisessa  ??? Minuutin parin homma. Toki voisihan Google julkaista tuon jo Suomessakin.

Hidas sivusto, asennus vaatii monta painallusta ja miljoona banneria vaanii hutiklikkauksia. Joo, ei se ole vaikeaa kun kymmenennen kerran tekee.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.08.19 - klo:12:55
Hidas sivusto, asennus vaatii monta painallusta ja miljoona banneria vaanii hutiklikkauksia. Joo, ei se ole vaikeaa kun kymmenennen kerran tekee.
Kannattaa ehdottomasti asentaa kännykän selaimeen joku adblokkeri, jotta tuota APK Mirroria viitsii käyttää. Varsinkin tottumattomalle voi olla hyvinkin vaikeaa kaivaa sieltä miljoonan mainoksen seasta se asennuspaketin linkki.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 02.08.19 - klo:12:59
Kannattaa ehdottomasti asentaa kännykän selaimeen joku adblokkeri, jotta tuota APK Mirroria viitsii käyttää. Varsinkin tottumattomalle voi olla hyvinkin vaikeaa kaivaa sieltä miljoonan mainoksen seasta se asennuspaketin linkki.

En tiedä mistä johtuu, mutta omassa Nokiassa ja edellisessä Honorissa mainosbannereita ole juurikaan näkynyt. Autoin yhtä Samsungin omistajaa taannoin AA:n asennuksessa, ja olin että mitä helv.... mainosbannereita pyöri ees taas. Mitään adblokkia ei ole ollut minulla koskaan käytössä. Operan selain on ollut aina, puhelimen omat ei koskaan. En tiedä onko sillä merkitystä.

No, joka tapauksessa kun olen selaimen kirjanmerkkeihin lisännyt oikean polun APK:n sivuille, päivitysten tarkistus on yhden painikkeen takana, ja tarvittaessa päivityksessä pari painallusta lisää. Ei minusta yhtään hankala juttu, mutta saisihan tuo AA tulla Play-kauppaankin, ei siinä mitään.

lisäys: Muistan kyllä kyseisessä Sampassa painelleeni huteja mainosbannereihin, koska ne latautuivat hitaasti. Omassa kun noita bannereita ei tule, sivusto ei ole lainkaan hidas.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

b1mpo

Oikean version tietäminen ehkä se vaikein rasti. Tokikaan ei väärä asennu. Tämän nappulan painaminen ja löytyminen on melko helppoa mielestäni. Ei siihen mitään bannerin estoja ole kaivannut chromen selaimella ainakaan.

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ocunen

AA asennettu puhelimeen. Toimiiko navigointi bluetoothin kautta, vai pitääkö lyödä piuhalla kiinni autoon?

Sokota09

tet

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 26.07.19 - klo:10:20
Minusta AA on sellainen muotipalikka, ainakin minulle käytännössä hyödytön, koska sitä tukee vain tietyt ohjelmat, se on jatkuvasti taustalla aktivoitu puhelimessa (myös silloin kun AA ei ole ruudulla) ja myös eritoten se piuhan kanssa asioiminen nykypäivänä on aika laimeata.

Tähän "jatkuvasti aktivoituna olemiseen" pieni kommentti. Puhelimessasi on todennäköisesti koko joukko muitakin sovelluksia, jotka ovat yhtä lailla "jatkuvasti aktivoituja". Androidissahan ei (poiketen esim. Applen iOS:ista) ohjelmat ole mitään monoliittisia könttejä, jotka ladataan kokonaan muistiin kun jotain tarvitsee sieltä köntistä suorittaa. Ne koostuvat lukemattomista pienistä palasista, jotka ladataan muistiin sitten, kun jokin tarvitsee niiden koodia ja/tai dataa. Harvoin koko appi on kokonaisuudessaan muistissa, vaikka kyse olisi täysin interaktiivisestakin ohjelmasta, jossa ei ole mitään taustakomponentteja.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Tommix

Mikäköhän on se syy ettei AA toimi Suomessa? (siis virallisesti)  :'(
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy