Skeida vaihtui Saabiin :D

Aloittaja Suberb 2012, 19.06.19 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

Suberb 2012

Voisko itekään uskoa, että 400tkm kelattu 19 vuotias Saab 9-5 on parempi ajaa, hiljaisempi ja kaikinpuolin mukavampi kuin -15 mallinen Skooda Octavia :D
No viehän se soppaa, tai siis viinallahan se käy, mutta onhan teholuvutkin ihan mojovat 240hv/400N. Liikahtaa, ihan hymynkare nousee suupieleen.
Sokerina pohjalla, että tälläsen voi ajaa paalaukseen 6 kertaa vuodessa, eikä silti maksa yhtään enempää kun uudehkon Ocun ylläpito ja arvonpudotus :D

Ei ole paluuta Vagittimiin.

TDiih

Ja vikakoodit näkee suoraan ajotietokoneesta  ;D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

vwmies

No onhan se suurempi autokin....... Ocu ei ole myöskään "suuri ylemmän keskiluokan auto" vaan aivan normikulkine.  :P :P
Yritetään pärjätä.

Sepek

Olen samaa mieltä Saabista, mahtava ajaa. Juoppohan se oli, niin oli kuskikin, mutta ei ajaessa. A4 1.8T Avant tuli tilalle, myös mahtava ajaa,  mutta 9-5 on edelleen pihassa.
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

Suberb 2012

Perkule, ei jaksanut Saab Das autobaanalla. Puhallin muuttui enkelitomuksi ja auto sitä myöten suoraan paalaukseen...

Sen myötä jotenkin vaan kuitenkin palasin VAG-kantaan, ja vielä siihen parjattuun TSI-moottoriin. Jotenkin vain nuo mursut ja biimerit ei houkuttanut kun lueskeli niiden vikoja ja korjaushintoja...

Alle valikoitui -09 1,8tsi Octavia pienillä kilsoilla.
Saas nähä kuin äijän käy...

Tapola

Makuasioitahan nämä, mutta kyllä minulle vanhana saabistina (ensimmäinen oma auto oli 99 joskus -90 luvulla ja perheessä myös Saab 900) oli aikamoinen flashback koeajaa isän puolesta saappia joka sattui olemaan lähellä myynnissä. Se iso ratti ja iso kääntösäde on jotain minkä olin neljän Skodan ja muutaman muun aikana olin jo unohtanut. Maantiellä meni suoraan ja viinaturbon tehot oli myös käytössä.

Isää en saanut puhuttua ympäri :D

-Tapola
--
VW e-Golf 2019 / Enyaq iV 60 2021

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 19.06.19 - klo:19:58
Voisko itekään uskoa, että 400tkm kelattu 19 vuotias Saab 9-5 on parempi ajaa, hiljaisempi ja kaikinpuolin mukavampi kuin -15 mallinen Skooda Octavia

Mutta nehän on myös eri luokan autot? Mutta kyllä 9-5 oli ensimmäinen ja myös viimeinen Saab -i, mikä ei ollut ulkopäin ruma kuin mikä. Ja kyllä Citroën DS on vielä mukavampi ajaa :).

Sepek

En minä Ocua moiti, nimensä mukaan simply clever. Työpaikalla näita on ollut viimeiset 10v. Sitä ennen Ford Mondeo ja Focus, hyviä ajaa noin, mutta laiskoja. Octavia on jo iso auto, lievästi muovinen. Uusimmat pikku dieselit ovat vaikeita, paras vääntö on siellä muutaman kierroksen sisällä ja keppiä pitää käyttää jatkuvasti. Kaasuversio on hyvä, lähes mahtava
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 28.07.19 - klo:10:01
Perkule, ei jaksanut Saab Das autobaanalla. Puhallin muuttui enkelitomuksi ja auto sitä myöten suoraan paalaukseen...

Sen myötä jotenkin vaan kuitenkin palasin VAG-kantaan, ja vielä siihen parjattuun TSI-moottoriin. Jotenkin vain nuo mursut ja biimerit ei houkuttanut kun lueskeli niiden vikoja ja korjaushintoja...

Alle valikoitui -09 1,8tsi Octavia pienillä kilsoilla.
Saas nähä kuin äijän käy...

Siis saab levisi autobaanalle turbon antautuessa?

Nopeasti muuttui mieli kun aloituspostissa oli vielä viimeinen vaggilainen  ;D

aika rohkea olet kun -09 1,8 tsi laitoit joka on kuulu öljynkulutuksestaan ja ketjuongelmista. Onko vielä dsg? Toivotaan ehjiä kilometrejä...

toivottavasti ei käy niinkuin tässä.  -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=43088.0



Itse olisin mieluummin katsonut niitä mersuja tai baijerilaisia vaikka onhan niissäkin tietyt mallit mitä kannattaa välttää kuin ruttoa.




Suberb 2012

Näihä se menee, Vagismi sairaus josta ei parannu. Jopa pahempi kuin Saabismi :D

Tää on manuskalla. Kone käy nästisti ja kesti kuritusta Saksassa ihan hyvin. Öljyä menee, mutta toisaalta reipas tuorevoitelu pitää paikat liukkaina. Asemalla kun muistaa lisätä öljyä ja tarkistaa bensan niin matka jatkuu :D :D

Olen tietoinen riskistä, mutta tää mailma vaan tuntuu menevän noin, että auton pito maksaa tuhatlappusen kuussa, oli se sitten uusi, vanha tai paalivalmis. 

Auton osto Saksassa ei ollutkaan ihan niin yksinkertaista kun voisi kuvitella. Valikoimaa on hirveästi ja laatu on todellakin vaihtelevaa. Ne mursut ja biimerit loisti ongelmaa jo sadanmetrin päästä, jopa verratessa tuohon 400K ajettuun Saabiin.
Mulla ei ole isoa intoa nysvätä ja ihmetellä noiden autojen kanssa ja etsiä sitä ”helmeä”. Auto on liikkumista varten, tämän päätarkoitus oli päästä turvallisesti kamoine ja koirine takasin Suomeen, nyt voi sitten laskea paljon maksoi. Menipä siinä sivussa vuokra-autoon 1500.-, Saabin paalaamiseen 500.- (osan saa sentää vakuutuksesta takaisin) jne...  Ostamisen vaikeuteen kun lisätään se että takuu on kutakuinkin se takavalo-juttu.
Mulla on näitä vagittimia ollut viimiset kait 15 vuotta niin upouusia kuin käytettyjä, paljon ja vähän ajettuja. Loppupelissä vikoja niissä on ollut, dsg-vaihteistoista huolimatta (lukuunottamatta tätä Scoutia) todella vähän, eikä niihin ole mennyt ylläpitoon kuin pikkuseteleitä. Tämä Ocu vaan jotenkin ponnahti esiin sieltä satojen autojen seasta hyväryhtisenä ja siistinä. II-korisena siinä ei tarvi esim sopeuttaa akunvaihtoa tai pyyhkimien vaihtoa aloittaa purkamalla takapuskuri. Simppeli peli, ilman kikkailua ;)

Toki joka kerta kun padan laittaa tulille, saa olla p3rsreikä tiukkana koska mossahtaa :D

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 28.07.19 - klo:19:27

Olen tietoinen riskistä, mutta tää mailma vaan tuntuu menevän noin, että auton pito maksaa tuhatlappusen kuussa, oli se sitten uusi, vanha tai paalivalmis. 
...

Loppupelissä vikoja niissä on ollut, dsg-vaihteistoista huolimatta (lukuunottamatta tätä Scoutia) todella vähän, eikä niihin ole mennyt ylläpitoon kuin pikkuseteleitä.

...


Eli siis mitä? Tonni tai pikkuseteleitä kuussa? Tai Sinulle on tonni kuussa pikkuseteleitä?

Suberb 2012

Jos oisit ollut paikalla äidinkielen tunnilla, huomaisit että noissa on eri aikamuoto :D

Ja jos ois massissa muuta kun vitosia, tietäisit että 500 on suurin euroseteli :D

Saivartelu on kaunista.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 28.07.19 - klo:19:27
Tää on manuskalla. Kone käy nästisti ja kesti kuritusta Saksassa ihan hyvin. Öljyä menee, mutta toisaalta reipas tuorevoitelu pitää paikat liukkaina. Asemalla kun muistaa lisätä öljyä ja tarkistaa bensan niin matka jatkuu :D :D

Onnea voittajalle jo tässä vaiheesaa  ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.19 - klo:21:23
Onnea voittajalle jo tässä vaiheesaa  ;D

Kiitos, sinun kirjoittamana tuo on jopa kehu, ellei lohdullista :D

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 19.06.19 - klo:19:58
Voisko itekään uskoa, että 400tkm kelattu 19 vuotias Saab 9-5 on parempi ajaa, hiljaisempi ja kaikinpuolin mukavampi kuin -15 mallinen Skooda Octavia :D
No viehän se soppaa, tai siis viinallahan se käy, mutta onhan teholuvutkin ihan mojovat 240hv/400N. Liikahtaa, ihan hymynkare nousee suupieleen.
Sokerina pohjalla, että tälläsen voi ajaa paalaukseen 6 kertaa vuodessa, eikä silti maksa yhtään enempää kun uudehkon Ocun ylläpito ja arvonpudotus :D

Ei ole paluuta Vagittimiin.

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 28.07.19 - klo:10:01
Perkule, ei jaksanut Saab Das autobaanalla. Puhallin muuttui enkelitomuksi ja auto sitä myöten suoraan paalaukseen...

Sen myötä jotenkin vaan kuitenkin palasin VAG-kantaan, ja vielä siihen parjattuun TSI-moottoriin. Jotenkin vain nuo mursut ja biimerit ei houkuttanut kun lueskeli niiden vikoja ja korjaushintoja...

Alle valikoitui -09 1,8tsi Octavia pienillä kilsoilla.
Saas nähä kuin äijän käy...

Tuliko tästä kaikkien aikojen nopein takinkääntö ja hatunsyönti?  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 28.07.19 - klo:19:27
Näihä se menee, Vagismi sairaus josta ei parannu. Jopa pahempi kuin Saabismi :D

Tää on manuskalla. Kone käy nästisti ja kesti kuritusta Saksassa ihan hyvin. Öljyä menee, mutta toisaalta reipas tuorevoitelu pitää paikat liukkaina. Asemalla kun muistaa lisätä öljyä ja tarkistaa bensan niin matka jatkuu :D :D

Olen tietoinen riskistä, mutta tää mailma vaan tuntuu menevän noin, että auton pito maksaa tuhatlappusen kuussa, oli se sitten uusi, vanha tai paalivalmis. 

Auton osto Saksassa ei ollutkaan ihan niin yksinkertaista kun voisi kuvitella. Valikoimaa on hirveästi ja laatu on todellakin vaihtelevaa. Ne mursut ja biimerit loisti ongelmaa jo sadanmetrin päästä, jopa verratessa tuohon 400K ajettuun Saabiin.
Mulla ei ole isoa intoa nysvätä ja ihmetellä noiden autojen kanssa ja etsiä sitä ”helmeä”. Auto on liikkumista varten, tämän päätarkoitus oli päästä turvallisesti kamoine ja koirine takasin Suomeen, nyt voi sitten laskea paljon maksoi. Menipä siinä sivussa vuokra-autoon 1500.-, Saabin paalaamiseen 500.- (osan saa sentää vakuutuksesta takaisin) jne...  Ostamisen vaikeuteen kun lisätään se että takuu on kutakuinkin se takavalo-juttu.
Mulla on näitä vagittimia ollut viimiset kait 15 vuotta niin upouusia kuin käytettyjä, paljon ja vähän ajettuja. Loppupelissä vikoja niissä on ollut, dsg-vaihteistoista huolimatta (lukuunottamatta tätä Scoutia) todella vähän, eikä niihin ole mennyt ylläpitoon kuin pikkuseteleitä. Tämä Ocu vaan jotenkin ponnahti esiin sieltä satojen autojen seasta hyväryhtisenä ja siistinä. II-korisena siinä ei tarvi esim sopeuttaa akunvaihtoa tai pyyhkimien vaihtoa aloittaa purkamalla takapuskuri. Simppeli peli, ilman kikkailua ;)

Toki joka kerta kun padan laittaa tulille, saa olla p3rsreikä tiukkana koska mossahtaa :D

Ihailtavan huoletonta asennetta  ;D ;D

Tässähän olisi hyvä testin paikka,että kauanko tuo motti kestää, jos ei välitä ölpän kulutuksesta ja on ylimääräistä laittaa joka tankkauksella 1l ölppää koneeseen.

Raportoihan sitten tänne, että miten kävi   ???

Suberb 2012

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 28.07.19 - klo:22:34
Raportoihan sitten tänne, että miten kävi   ???

Hyvihä tässä on käynt. Skodilac toimii edelleen 2 vuotta hyvin palvelleena. Tuo öljynsyönti loppui alkuunsa kun joku viisas, en nyt muista kuka, vinkkasi laittamaan koneeseen sitä Castrolin liukastetta jota on uudessa Vagittimessa aina takaluukussa törpöllinen. Kertaakaan ei ole tarvinnut enää öljyä lisätä huoltojen välissä.
2 vuotta mennyt ilman murheita, edelleen lähtee laakista käymään eikä ole isompaa korjattavaa tullut. Jos ketjujumppaa ei lasketa normaali huolloksi :o

Ketjurempan myötä auton käyttöarvo nousi senverran ettei sitä ”voi” ikinä myydä, eli paaliin asti ajamalla. Siihen tuli juuri reilusti lisäaikaa, veikkaisin 10 vuotta, kun sai kaverikseen talliin Saabin. Tälläkertaa yläosattoman, eli sellaisen kesäauton.
Skodilac jatkaa talvi-/huononkelin kulkimena, joka tarkoittaa vuosittaisen ajosuoritteen vähintään puolittumista.

Saabi(kin) on nuorekas, marraskuussa voidaan viettää 20 vuotisjuhlaa. Hulppea peli ajaa tämäkin Saab, ei tunnu ikä tai ajetutkilsat missään. 

Sepek

Aina ihana Saab. Hyvä ajaa. Muita kuluja ei nyt lasketa, nautitaan.
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 22.07.21 - klo:18:32
Hyvihä tässä on käynt. Skodilac toimii edelleen 2 vuotta hyvin palvelleena. Tuo öljynsyönti loppui alkuunsa kun joku viisas, en nyt muista kuka, vinkkasi laittamaan koneeseen sitä Castrolin liukastetta jota on uudessa Vagittimessa aina takaluukussa törpöllinen. Kertaakaan ei ole tarvinnut enää öljyä lisätä huoltojen välissä.
2 vuotta mennyt ilman murheita, edelleen lähtee laakista käymään eikä ole isompaa korjattavaa tullut. Jos ketjujumppaa ei lasketa normaali huolloksi :o

Ketjurempan myötä auton käyttöarvo nousi senverran ettei sitä ”voi” ikinä myydä, eli paaliin asti ajamalla. Siihen tuli juuri reilusti lisäaikaa, veikkaisin 10 vuotta, kun sai kaverikseen talliin Saabin. Tälläkertaa yläosattoman, eli sellaisen kesäauton.
Skodilac jatkaa talvi-/huononkelin kulkimena, joka tarkoittaa vuosittaisen ajosuoritteen vähintään puolittumista.

Saabi(kin) on nuorekas, marraskuussa voidaan viettää 20 vuotisjuhlaa. Hulppea peli ajaa tämäkin Saab, ei tunnu ikä tai ajetutkilsat missään.

Hienoa!  8) Ketjurempan jälkeenhän tuolla ajaa tosiaan paaliin asti kun ei öljyäkään vie. Itsekin tuli siirryttyä takaisin VAg leiriin mersu ja volvo hairahduksen jälkeen ja tuli tehtyä kaupat 2018 vuosimallin RS octaviasta dieseli manuaalina.

mti

Ostin Saab 9-3 vm 2002. Sitä on hieman piristetty. Saa nähdä miten sen kans menee.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy