Muutama kysymys Sciroccosta

Aloittaja beebee, 08.02.11 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

beebee

Harkitsen mahdollisesti tulevaisuudessa oman auton ostoa, niin tuli mieleen muutama kysymys jotka kaipaa täsmennystä.

Osaako kukaan sanoa varmuudella milloin tuo facelift on tulossa tai miten se tulee vaikuttamaan auton ulkonäköön - kuvia tästä ei vielä taida olla tarjolla?

Nostaako tuo "Mukautuva alustansäätöjärjestelmä DCC" alustan korkeutta vai pehmentääkö jousitusta vaan... ja saako ottamalla tuon lisävarusteeksi ja pitämällä säädön "Comfort" tilassa takajousituksen kolinan pienenemään? Voiko 18 tuumaisia vanteita käyttää järjestelmän kanssa niin, ettei meteli ole sietämätön?

Siis tuostahan oli aiemmin jossain puhetta, että takajousitus pitää jonkunlaista meteliä Sciroccossa jos on vähän huonompikuntoinen tie ja itseäni vaivaa kyllä kolinat, mutta toisaalta haluaisin ainakin melko matalan auton... :/

Saako Sciroccoon joka on suomesta ostettu ratin ilman "monitoimiohjauspyörä"-nappuloita?... mun mielestä niille ei ole käyttöä ja ne saa ratin näyttämään halvemmalta.

Tekeekö "Laajennettu elektroninen tasauspyörästönlukitus XDS:llä" mitään?
Lämmitettävää tuulilasia Sciroccoon ei taida saada?

Kiitos jos joku jaksaa tai osaa vastata - kyselen lisää mikäli mieleen tulee jotain tai asia tulee ajankohtaisemmaksi.

SciroSJK

Facelift-asioista ei yleensä kovin suureen ääneen etukäteen huudella, joten on aika varmaa ettei kukaan VARMUUDELLA osaa sanoa sen tulosta/lopullisista muutoksista mitään.
Mulla ei DCC:tä omassa ole, mutta käsittääkseni järjestelmä ei muuta alustan korkeutta, säätäessään jousituksen "kovuutta".

Takapään kolinoista on täällä ollut juttua ja arveluita siitä, mistä moinen saattaisi johtua? Arveluita tuli mm. jään tai irtotavaroiden puolesta. Lopullista vastausta ei kaiketi asiaan saatu? Vai saatiinko??
Omassa autossani en ole häiritsevällä tavalla tuontyyppistä ominaisuutta havainnut, eli kannattaa käydä itse toteamassa koeajolla tuo mahdollinen kolina!?
Mitään luksusautoille ominaista kassakaappitunnelmaa Sciroccossa et tule saamaan, oli siinä sitten 17- tai 18 tuumaiset alla. Hiljaisempiakin kulkineita on varmasti tarjolla. Onhan sentään kyseessä kuitenkin vain kansanauton "urheilupainos".

En ole ainakaan kuullut että suomeen saisi ratin ilman namiskoita, mutta autotarvikeliikkeistä varmasti saat hankittua silmääsi miellyttävän, napittoman ratin alkuperäisen tilalle :D
Kannattaa kuitenkin huomioida, että rattinappuloilla ohjataan soittimen lisäksi myös monitoiminäytön valikoita.

Tuosta XDS-systeemistä en sano mitään, koskapa en siitä mitään tiedä! Lämmitettävä tuulilasikaan ei taida kuulua
Sciroccon optiolistalle?






beebee

#2
Ei tarvi loukkaantua, vaikka en satukaan pitämään siitä monitoimiratista mikä sun autossa sattuu olemaan - en todennäköisesti pidä sun tyttöystävästäkään, mutta varmaan sopii silti sulle ihan hyvin  :P

Keksin asian ihan tuolta vw:n sivuilta, kun silmäilin tuota esitettä:

http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw_esitteet.nsf/0/B5E8636DB7F832E7C22576E8003E0F24/$file/Esite_Scirocco_9_2010.pdf

taitaa olla sivulla 41 hieno kuva ratista ilman mitään ylimääräistä.
Lisäksi toi R-line paketti olisi ihan hieno, jos se ei tarkoittaisi, että tulee noita teinimäisiä R-line logoja ympäri autoa.
Ainakin valkoiseen Sciroccoon sopii hyvin, ettei ole kyljissä noita mustia kylkilistoja.

Mikko

Ei saa ilman monitoimirattia ja ne napit on siinä kyllä ihan hyödylliset, jos ei radiota näprää niin sitä monitoiminäyttöä on aika paha muuten ohjailla.

R-line ei ole Suomen tuontiohjelmassa, joten siitä on turha haaveilla. DCC tosiaan säätää vaan alustatuntumaa ei korkeutta, se kannattaa kanssa ottaa huomioon, että DCC:llä varustettua autoa ei sitten lähdetä niin helposti madaltamaan jälkikäteen.

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 08.02.11 - klo:20:48
Ei saa ilman monitoimirattia ja ne napit on siinä kyllä ihan hyödylliset, jos ei radiota näprää niin sitä monitoiminäyttöä on aika paha muuten ohjailla.


En ole Sciroccossa moiseen napittomaan rattiin koskaan törmännyt?? Miten lie sitten tuossa hoidettu monitoiminäytön räpläys??? Ilmeisesti sitten
erillisessä viiksessä tms... ken tietää kertoo.

Ja beebee, ei tällä sentään noin helposta loukkaannuta  ;D

Mikko

#5
Varmaan samalla tavalla kuin Golfissa eli pyyhkijä-viiksen päässä olevista napeista, samaan tyyliin kuin vakkari vilkku-viiksestä.

Itse ymmärsin, että tuo XDS toimii kuten "normaali" tasauspyörästön lukkokin eli helpottaa lähinnä talviajossa tilanteissa joissa toisen puolen vetävä pyörä luistaa. Ilman lukkoahan voima ohjataan automaattisesti sutivalle pyörälle ja eteneminen tyssää, tasauspyörästön lukolla saadaan veto pidettyä molemmilla vetävillä pyörillä.

RoccoScientist

Oman myyjän puheista sain sellaisen käsityksen, että R-line-paketti olisi joko tulossa optioksi tai mahdollista tilata erikseen. Kannattaa ilman muuta varmistaa saatavuus omalta myyjältä, jos setti kiinnostaa. DCC vaikuttaa vain iskunvaimentimien toimintaan ja siten sen vaikutus melutasoon ei ole kummoinen. Melua riittää joka tapauksessa jonkin verran. Takapään metelöinnissä osasyyllinen taitaa vuorostaan olla ihan äänieristys (nyt on muuten hyvä keli käydä koeajolla ja kuulostella tuota äänimaailmaa).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

beebee

Kiitos tähänastisista vastauksista - taidan käydä koeajolla ja kysellä myyjiltä lisää... tosin usein forumeilta saa melkein enemmän tietoa kuin joltain satunnaiselta myyjältä. Toi lukko kannattaa siis ottaa lisävarusteena, kun ei paljoa maksa ja rattia varmaan voi erikseen koettaa ruinata :P

Kuvia faceliftistä saa odotella - tulisi edes elokuuksi tuo... toivoen tietenkin, että päivitys on onnistunut... CC passat näköjään uudistuu aika paljonkin, eikä kaikkien mielestä edukseen.

Kasis

Onko teillä takapään kolinoita, joilla on DCC?
Scirocco & VI Golf Variant

Kasis

No nyt kun tuli "talvi" ja sateet, niin eikös sciroccon apparinikkuna jäänyt 3. päiväksi raolleen ja vesi eri olomuodossa kostutti sisustaa. >:(

Onko mahdollista koodata, ettei apparinikkuna aukeaisi, kun ovia kakella avataan.
Eli aukeaisi vain sisä- tai ulkokahvasta vetämällä.

MFD:n kautta säädetään jotain, jonka toiminnallista eroa en ole huomannut ???
Jos painan kakesta avausta, aukeaa molemmat ikkunat.
Jos sammutan auton ja vedän avaimen pois, aukeaa molemmat ikkunat.
Jos avaan kakesta takaluukun, kumpikaan ikkuna ei aukea.

Prkl että ärsyttää!  >:(

PS. Please help me :-\
Scirocco & VI Golf Variant

RoccoScientist

MFD:n kautta pitäisi onnistua säätää tuo niin, että ensimmäisellä kaken painalluksella aukeaa kuskin ovi (ja ikkuna) ja toisella painalluksella sitten aukeaa apparin ovi (ja ikkuna). Molempien ikkunoiden aukeamisesta sammutuksen ja avaimen poiston yhteydessä ei tuollakaan valitettavasti pääse eroon.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kasis

#11
Vaikka apparinikkunan valitsee "pois", niin silti se aukeaa 1.painalluksesta.(jotain vikaa)
Täytyy lukea manuaali tarkasti ja kokeilla mfd:n kautta ovien lukitus/avaus vaihtoehtoa.

Tai sitten täytyy ilmeisesti tyytyä kohtaloon ja laittaa pakkasaamuina "visa vinkumaan", eli riipiä tiivisteet lasista irti luottokortilla( kai se toimii pankkikortillakin )  :D

Jos koodaus on vcds:llä mahdollista, ilmoittaudun "ammattitaitoiselle" pk-seudulla koodavalle ja (kohtuu)korvausta haluavalle. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Karvesak

No nyt kun taas talvikausi on alkanut alkavat varmaan ongelmat sivuikkunoidenkin kanssa. Ovatkohan pitkä/ikäiset nuo toiminnaltaan kun joka kerta kun oven avaa ikkuna mekanismi vetää lasia hieman alaspäin irti karmitiivisteeestä. Onko mekanismin rikkoutumiset kuinka yleisiä käytössä? Sisälle pääsyhän estyy kun lasi ei liiku irti karmitiivisteestä. >:(

Mikko

Oven saa kyllä auki vaikka lasi ei laskeudukaan, kiinni ei sitten saakaan. ;) Tai lasia ei ainakaan saa sinne saumaan. Nuo on aika herkät sen suhteen että pienikin jäätyminen estää sen laskeutumisen. Kuvittelisin sen takia, että kestävät kyllä. Yleensä se jää on nimittäin alareunan tiivisteessä eikä siellä ylhäällä.

Karvesak

#14
Ensimmäinen kunnon pakkas/aamu ja kuskin oven lukko avaamisen jälkeen ei enää ottanut kiinni. Hyvä nähdä onko ongelmia luvassa talven myötä Mamman Golf 6:ssa samat lukot ilman ongelmia talvella. Mikäli yhtä typerä mekanismi kuin aikoinaan Jetassa niin ovien lukot aina jäässä ja mekanismi ei toimi ei valkoisella rasvalla eikä ilman... >:(

RoccoScientist

Minulla ei koskaan ollut lukkojen kanssa ongelmia, mutta jäsen Aanoldilla taisi vuorostaan olla. Laittelin kerran pari vuodessa jotain CRC:n rasvaa noihin ja se tuntui riittävän, mutta ehkä jossain yksilöissä on vähän herkemmin jumiutuvat lukot.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Karvesak

Toinen ongelmakohta on jo entuudestaan tuttu,elikkä takaluukun pompauttimet eli joka pesun jälkeen pakkasella jäässä. Onkohan näitä jouduttu vaihtamaan paljon? Nyt kokeilussa pakkasenkestävää ruiskuvaseliinia suihkutettuna pompauttimien sisälle katsotaan auttaako muu kuin plussakelit,,, >:(

RoccoScientist

Joka talvi taisi mennä yksi pari rikki. Hankala tuota suunnittelumokaa on rasvoilla korjata, kun se kumitatti toimii eräänlaisena kuppina, johon vesi valuu ja kerääntyy. Jotain apua siitä saattaa toki olla ja nuo kannattaa pesun jälkeen kuivata huolella. Siitä ei kuitenkaan pääse mihinkään, että pompauttimien rakenne on ylipäätään varsin hauras.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Karvesak

No täytyy katsoa noita oven lukkojen tilannetta.Jos ongelma on oven lukon sisuskaluissa niin lisävoitelun saaaminen sinne edellyttää panellien purkamista... >:( Pompauttimet on huonot sen huomasin enkä ymmärrä miksei samaa systeemiä olla laitettu kuin Golfissa eli merkistä vaan auki sähkölukko.Onneksi noiden pompauttimien vaihto käy kun kääntää vain vanhan pois paikoiltaan.Voipi olla,että huolenpitosopparille tulee käyttöä... ;)

Karvesak

No tänään on Pompauttimet vaihdettu umpimalliseksi joissa ei jousto/mekanismia joka rikkoutuu.Katsotaan miten menestyvät asennuksen jälkeen tuntuvat toimivan mutta kun luukun avaa pitää tietty nostaa samaan aikaan mutta niinhän se menee muutenkin talven aikaan mutta nämä antavat kuitenkin kunnon tuen luukkuun joten natinat hävisi kyllä :D Part/no 1K8827761D ja pituuden säätö samalla tavalla kuin joustavissa malleissa kuusiokoloruuvista päistä.Kesäksi voikin sitten jos haluaa vaihtaa nuo jouselliset mutta käytännön/hyöty on kyllä hyvin pieni.Hyvältä tuntuvat suosittelen ja saman näköisetkin ovat. ;)

katteja

Takaluukun pompauttimien hoitoon pesun jälkeen on auttanut meidän autossa paineilmapistoolilla kuivaksi puhaltaminen.

Samoin tuupannut ikkunoiden tiivisteet sekä polttoainetankin korkin ympäristön "kuivaksi", tankin korkista myös puhaltanut aina ylivuoto putken tyhjäksi mahdollisesta paskasta.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Karvesak

No itse tosiaan vaihdoin nuo kiinteämpää mallia olevat pompauttimet ja täytyy sanoa,että varsin tyytyväinen olen ollut.Ei jäätymis ongelmaa eikä natinoita takaluukussa koska istuu nyt tukevasti molemmilta puolin näiden päällä. Säätäminen oli kuitenkin hieman haasteellisempi sillä pitää jättää pieni jämminki kumpaankin mutta ei liikaa muuten luukku vuotaa tiivisteiden alapäästä. ;)Ihan hyvin toimii vaikkei uskoisi ja luukku istuu täydellisesti ja kuitenkin hyppäyttää avatessa sen verran että aukeaa ihan hyvin. Pieni joustovara näissäkin tuntuu olevan muttei samanlaista typerää mekanismia kuin jousella varustetuissa eikä jäädy talvella. :)En vaihda enää niitä jousellisia takaisin koska nämä toimivat aivan yhtä hyvin ja ovat huomattavasti tukevamman tuntuiset.Luukun sulkeminen kuten ennenkin 20cm korkealta mutta menee se painamallakin kiinni kun kokeilin.

JaVa^

Lainaan hieman tätä topic:ia, kun ei sopivampaa äkkiseltään löytynyt.

Voiko Sciroccon halogeenivaloista säätää pitkien ja lyhyiden valojen korkeutta erikseen? Xenon versiossa tuo ilmeisesti onnistuu, mutta miten nuo halvemmat halogeniversiot? Kaksi säätöruuvia löysin äkkiseltään, mutta umpion päällä oleva säätää sekä pitkiä, että lyhyitä yhtäaikaa ylös tai alas. Umpion ulommaisessa reunassa oleva ruuvi taas oletettavasti säätää sivuttaissuunnassa valoja? Sen säätöä kun en testannut, niin pelaan tuon osalta olettamuksen varassa.

Syy tuohon säädön tarpeeseen on se että lyhyet valot näyttivät ennen pientä säätöä aivan liian alas ja nyt kun ne on suunnilleen kohdillaan, näyttää pitkät taas puihin oraville valoa. Tiedä sitten onko sillä merkitystä valon suuntauksen osalta, kun pitkien halogenit on korvattu jälkiasennus xenoneilla. Sen tarkistin, että polttimot on kyllä ihan oikein paikallaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy