VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Daatta

Lainaus käyttäjältä: awallin - 17.10.21 - klo:20:20
Onko tietoa käykö Golfin uritettu nostotyyny myös IDaan?

hallitunkki käytössä, manuaalin kuvaamaa nostinta ei tullut mukana..

Eiköhän tuo käy, samanlaiset nostokohdat tuossa on kuin polttiksissakin. Aika syvä ura tuossa P.flexissä, mutta kaipa se paineen alla tasoittuu. Itsellä on käytössä joku ebay-versio uritetusta nostotyynystä, on kyllä kestänyt vuosia.

Ei auton mukana tullutta tunkkia olekaan tarkoitus käyttää kuin... mihin? Vararengasta ID:ssä ei tosiaan ole. Tunkki tuli auton mukana kuitenkin.

Kun nyt tunkista ja renkaanvaihdosta tuli juttua, niin miten ihmiset yleensä vaihtaa renkaat takavetoisiin autoihin? Eturenkaat pyörivät tyhjää, huomasin että on äärettömän vaikeaa saada vanne pysymään paikallaan sen aikaa että saa pultit kiinni. Vaikka minulla on alumiininen asennustappi käytössä, mutta se ei juuri auta kun keskiö pyörii kuin mielettömän ...kku. Jarrupolkimen kiilaus lattiaan 2x4:lla vois toki auttaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

f080421

Lainaus käyttäjältä: PPH - 17.10.21 - klo:23:22
Muutaman päivän nyt ollut offline tilassa  :( Muuten nyt ees häiritse mutta kun ei saa etänä lämppäriä päälle ja kohta vois olla kiva. Onko tälläistä vikaa just nyt muilla? Miten saan elpymään vai onko käynti volkkarin huollossa edessä?

Akun varaustila ainakin on minulla koko ajan näkynyt sovelluksessa ihan normaalisti ja näkyy nytkin. Sen 4G-yhteysmokkulan taisi saada resetoitua sulakkeella nro. 19, mutta itse en ole tuota koskaan tehnyt.

Kts. https://www.vagarena.fi/index.php?topic=42369.msg747144#msg747144
ID.3 Pro Performance Business 2021

SlOrbA

Mistä muualta kuin K-Autosta saa ID.3:een uusia tuulilasin pyyhkijän sulkia?
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Daatta

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 18.10.21 - klo:12:35
Akun varaustila ainakin on minulla koko ajan näkynyt sovelluksessa ihan normaalisti ja näkyy nytkin. Sen 4G-yhteysmokkulan taisi saada resetoitua sulakkeella nro. 19, mutta itse en ole tuota koskaan tehnyt.

Joo ei pitäisi olla mitään yleistä We Connect -vikatilaa päällänsä. Resettiä auton päässä voi kokeilla. Jos tulisi samalla niitä päivityksiäkin. Ainakin julkaisutietojen mukaan siellä on parannuksia datayhteyteen.

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 18.10.21 - klo:13:26
Mistä muualta kuin K-Autosta saa ID.3:een uusia tuulilasin pyyhkijän sulkia?

Toi pitäisi käydä oikealle ja vasemmalla
https://m.motonet.fi/fi/tuote/120313/Bosch-AeroTwin-MultiClip-AP30U--AP750U-tuulilasinpyyhin-75-cm

Daatta

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 18.10.21 - klo:13:41
Toi pitäisi käydä oikealle ja vasemmalla
https://m.motonet.fi/fi/tuote/120313/Bosch-AeroTwin-MultiClip-AP30U--AP750U-tuulilasinpyyhin-75-cm

Kuka kokeilee ensin?  :D

Minulla pykii kuljettajan puoleinen sulka ärsyttävästi. Vikaa voi olla myös varressa eli lasin kohtauskulmassa. Saisko ne tuon kuntoon jos kävisi huollossa valittamssa.  ???

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.10.21 - klo:14:27

Minulla pykii kuljettajan puoleinen sulka ärsyttävästi. Vikaa voi olla myös varressa eli lasin kohtauskulmassa. Saisko ne tuon kuntoon jos kävisi huollossa valittamssa.  ???

Veikkaan että alkuperäiset on laadukkaammat kuin nuo Boschin sulat. Jos Valeolta löytyy tarvikkeena niin sen kelpuuttaisin. Sulkaparin hinta on kuitenkin vain 10 kalliimpi K-Autossa.

ITbites

On käyty valittamassa, ihmettelivät pari tuntia asiaa ja se siitä - aikoivat kontaktoida maahantuojan, eipä ole sittemmin kuulunut...

Yhtä tyhjän kanssa - tässä autossa ollut niin paljon kaikkea pikku vikaa että menee heittämällä ohi minkään muun omistamani kulkineen. Keskenkasvuinen teini koko ID.3

VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance, 2024
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.10.21 - klo:15:15
Veikkaan että alkuperäiset on laadukkaammat kuin nuo Boschin sulat. Jos Valeolta löytyy tarvikkeena niin sen kelpuuttaisin. Sulkaparin hinta on kuitenkin vain 10 kalliimpi K-Autossa.

Veikkaisin itse, että vakiot ovat Boschin? Voin tietty olla väärässä.
Ã,,rsyttävä piirre mulla, että pääsee pyyhkijän sulka taipuu sen verran, että napsahtaa pilariin pyyhkiessä. Napsuu ikävästi hyttiin sitten.

Onko näissä esiintynyt selkänojan valumista kuskinpenkissä? Voi olla että johtuu vaatteiden vaihtelusta, mutta tuntuu usein siltä, että saa säätää nojaa pystympään, jotta yltää taas rattiin.

f080421

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 18.10.21 - klo:16:41
Yhtä tyhjän kanssa - tässä autossa ollut niin paljon kaikkea pikku vikaa että menee heittämällä ohi minkään muun omistamani kulkineen. Keskenkasvuinen teini koko ID.3

Niin tai siis tarkemmin ottaen 1ST-sarja oli keskenkasvuinen..? :)

Mulla ei ole vielä ollut ainuttakaan vikaa tai ongelmaa ja pyyhkimetkin pyyhkivät edelleen äänettömästi. Menen koputtamaan puuta.

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula link=topic=42369.msg755062#msg755062
Onko näissä esiintynyt selkänojan valumista kuskinpenkissä? Voi olla että johtuu vaatteiden vaihtelusta, mutta tuntuu usein siltä, että saa säätää nojaa pystympään, jotta yltää taas rattiin.

Mulla on sama. Olen myös epäillyt itseäni tässä. Nyt säädin selkänojan aika pystyyn, niin valuu vähemmän.

Lasikaton natinaa esiintyy mulla myös.

2.3 päivtystä ei ole näkynyt ja ajankin varmaan Volkkarin pihaan sen päivittämään. Minun tuurilla säästyy sitten hinaamiselta pajalle

tet

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.10.21 - klo:15:15

Hah! Autojen alkuperäiset sulat ovat halvinta mahdollista laatua, niiltä on turha normaalia yhden vuoden kestoikää odottaa. Näin on omissa autoissa ollut ainakin viimeiset 20 vuotta, merkistä riippumatta. Seatin sulat olivat paskinta mitä muistan, kuskinpuoleisen sulan kärkilista repesi irti ekana talvena, eikä todellakaan jäätymisen seurauksena. Aina on pyyhintä parantunut huomattavasti, kun puolen vuoden ikäiseen autoon olen ostanut Valeon tai Boschin sulat tarvikeliikkeestä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

V60

Voiko 100% yleistää? Itsellä ollut auto 21 kk ja 39 tkm ajettu. Alkuperäiset sulat heiluu ja hyvin pyyhkii.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Antore

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.10.21 - klo:18:34
Hah! Autojen alkuperäiset sulat ovat halvinta mahdollista laatua, niiltä on turha normaalia yhden vuoden kestoikää odottaa. Näin on omissa autoissa ollut ainakin viimeiset 20 vuotta, merkistä riippumatta. Seatin sulat olivat paskinta mitä muistan, kuskinpuoleisen sulan kärkilista repesi irti ekana talvena, eikä todellakaan jäätymisen seurauksena. Aina on pyyhintä parantunut huomattavasti, kun puolen vuoden ikäiseen autoon olen ostanut Valeon tai Boschin sulat tarvikeliikkeestä.

Taitaa Valeolta tulla iso osa ns. merkkiliikkeen sulista.

sijk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 18.10.21 - klo:08:34
Ei auton mukana tullutta tunkkia olekaan tarkoitus käyttää kuin... mihin? Vararengasta ID:ssä ei tosiaan ole. Tunkki tuli auton mukana kuitenkin.

Kun nyt tunkista ja renkaanvaihdosta tuli juttua, niin miten ihmiset yleensä vaihtaa renkaat takavetoisiin autoihin? Eturenkaat pyörivät tyhjää, huomasin että on äärettömän vaikeaa saada vanne pysymään paikallaan sen aikaa että saa pultit kiinni. Vaikka minulla on alumiininen asennustappi käytössä, mutta se ei juuri auta kun keskiö pyörii kuin mielettömän ...kku. Jarrupolkimen kiilaus lattiaan 2x4:lla vois toki auttaa.

Kai se tunkki johonkin käyttöön on tarkoitettu kun varapyörää ei ole mukana. Ohjekirja tai Readme ei tunkin jatkuvaa käyttöä nähdäkseni kiellä. Missä siis on kerrottu, että tunkkia ei saisi kausivaihtoihin käyttää? Toki oman mukavuuden kannalta parempi tunkki on parempi.

Ihan rengashotellin palveluita olen itse käyttänyt. Mutta ehkä asennus eteen onnistuisi helpommin jos asennustappeja olisi kaksi? Voisi sitten suoraan nostaa pyörän paikalleen. Ainakin noissa Loen-vanteissa näkyy olevan viistot keskiöt, joten äkkiä loppuu kädet kesken jos pitäisi samaan aikaan saada pidettyä vanne paikoillaan ja pultit kiinni.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: sijk - 18.10.21 - klo:23:27
Kai se tunkki johonkin käyttöön on tarkoitettu kun varapyörää ei ole mukana. Ohjekirja tai Readme ei tunkin jatkuvaa käyttöä nähdäkseni kiellä. Missä siis on kerrottu, että tunkkia ei saisi kausivaihtoihin käyttää? Toki oman mukavuuden kannalta parempi tunkki on parempi.

Ohjekirja?  ??? No katsotaampa:

LainaaTee pyöränvaihto omatoimisesti vain, kun auto pysäköity turvallisesti, hallitset turvatoimet ja tarvittavat toimenpiteet ja käytössä on tarvittavat työkalut. Jotkut autot toimitetaan tehtaalta ilman tunkkia ja pyöränpulttiavainta. Teetä pyöränvaihto silloin ammattikorjaamolla.

Kappas, kyllä se pyöränvaihtoon on tarkoitettu. Ei manuaalissa https://userguide.volkswagen.de/w/fi_FI kyllä avata, miksi rengas pitäisi vaihtaa tien päällä kun vararengasta kerran ei ole.

Lainaa
Ihan rengashotellin palveluita olen itse käyttänyt. Mutta ehkä asennus eteen onnistuisi helpommin jos asennustappeja olisi kaksi? Voisi sitten suoraan nostaa pyörän paikalleen. Ainakin noissa Loen-vanteissa näkyy olevan viistot keskiöt, joten äkkiä loppuu kädet kesken jos pitäisi samaan aikaan saada pidettyä vanne paikoillaan ja pultit kiinni.

Ehkä pitää itsekin alkaa vaihdattaa renkaat "ammattilaisella", kun se vaikuttaa olevan vuosi vuodelta vaivalloisempaa... Joo toinen kohdistustappi voisi auttaa kun OE-vanne ei keskiön päällä pysy hetkeäkään. Tarvikevanteissa oli niin tiukat sovitteet, että ne sai melkein nostettua paikalleen. Paras tekniikka tuntuu olevan tukea rengasta polvilla, sen aikaa että saa pultin tai kaksi kiinni.

SlOrbA

Vaihdoin noi Boschit itselleni ja nyt seuraavalla kurailmalla näkee miten ne toimii. Alkuperäiset olivat tosiaan puolivuotta ihan ok, mutta sitten rupesi tuntumaan vaihtoa tarvitsevan. Ihan vaan testauksen takiakin kyllä piti jotain muuta kuin VW leimattua laittaa ja sitten seuraavaksi valitsen sen mikä tuntuu näiden jälkeen paremmalta.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

tet

Lainaus käyttäjältä: Antore - 18.10.21 - klo:19:35
Taitaa Valeolta tulla iso osa ns. merkkiliikkeen sulista.

Voi olla, mutta ei välttämättä samaa kamaa, jota kaupassa myydään. Ja tuo toteamukseni koskee todella vain alkuperäisiä, auton mukana tulleita sulkia. Marmoritiskin varosasulista ei hirveästi ole kokemusta, nehän voivat jo olla ihan laadukkaita, kun niistä yleensä kai aika hyvä hintakin veloitetaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 19.10.21 - klo:08:21
Ohjekirja?  ??? No katsotaampa:

Kappas, kyllä se pyöränvaihtoon on tarkoitettu. Ei manuaalissa https://userguide.volkswagen.de/w/fi_FI kyllä avata, miksi rengas pitäisi vaihtaa tien päällä kun vararengasta kerran ei ole.

Ehkä pitää itsekin alkaa vaihdattaa renkaat "ammattilaisella", kun se vaikuttaa olevan vuosi vuodelta vaivalloisempaa... Joo toinen kohdistustappi voisi auttaa kun OE-vanne ei keskiön päällä pysy hetkeäkään. Tarvikevanteissa oli niin tiukat sovitteet, että ne sai melkein nostettua paikalleen. Paras tekniikka tuntuu olevan tukea rengasta polvilla, sen aikaa että saa pultin tai kaksi kiinni.

Ei ollut kovin paha vaihtaa kun ensin nosti autoa vain sen verran, että talvikiekko meni jotenkin alle ja laittoi yhden pulteista kiinni. Maa kannatteli rengasta. Sen jälkeen nosti enemmän ja loput pultit kiinni. Biltemasta hain 65 euroa maksavan tunkin enkä mitään padejä yms laittanut. ID.3:ssa on tosi hyvät nostokohdat.

kylpykuula

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 19.10.21 - klo:10:11
Vaihdoin noi Boschit itselleni ja nyt seuraavalla kurailmalla näkee miten ne toimii. Alkuperäiset olivat tosiaan puolivuotta ihan ok, mutta sitten rupesi tuntumaan vaihtoa tarvitsevan. Ihan vaan testauksen takiakin kyllä piti jotain muuta kuin VW leimattua laittaa ja sitten seuraavaksi valitsen sen mikä tuntuu näiden jälkeen paremmalta.

Oliko noi mun linkittämät ja toimiiko? Alkaa omassa nyt 5000km kohdalla melko surkea tuo pyyhintä.

f080421

Tyhmä kysymys. Mistä omaan autoon sopivan lukkopulttihylsyn koodin saa selville? Hylsyä kun tutkin niin siinä ei näyttänyt olevan mitään muuta kuin yksi kirjain.

Antore

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 23.10.21 - klo:21:09
Tyhmä kysymys. Mistä omaan autoon sopivan lukkopulttihylsyn koodin saa selville? Hylsyä kun tutkin niin siinä ei näyttänyt olevan mitään muuta kuin yksi kirjain.

Eiköhän se ole kaikissa ID-autoissa ihan samanlainen ja marmorilta varmaan löytyy tai sitten verkkokaupasta: https://shop.volkswagen.fi/lukkopultit-sarja-id-mallit-3cn071597

awallin

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 23.10.21 - klo:21:09
Mistä omaan autoon sopivan lukkopulttihylsyn koodin saa selville? Hylsyä kun tutkin niin siinä ei näyttänyt olevan mitään muuta kuin yksi kirjain.

17mm kuusiopuolella reiän pohjalla minulla "L" - vaikea sanoa onko VW-shopin kuvan kuvio vai ei (kuvaa en uskalla postata, silloinhan joku varastaa renkaat heti kotipihasta  ::) )

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: kylpykuula - 23.10.21 - klo:17:59
Oliko noi mun linkittämät ja toimiiko? Alkaa omassa nyt 5000km kohdalla melko surkea tuo pyyhintä.

Mä ostin noi sun linkkaamat (https://m.motonet.fi/fi/tuote/120313/Bosch-AeroTwin-MultiClip-AP30U--AP750U-tuulilasinpyyhin-75-cm) ja hyvin pelittää. Nuo menee myös kummalle puolelle vaan, kun alkuperäisissä on taas epäsymmetrinen kiinnike. Ainakin uutena nuo vinkuu vähemmän kuin vanhat.

Joku aiemmin valitti pyyhkimien napsumista pilariin. Mulla napsui myös, mutta se johtui oikean pyyhkijän väljyydestä. Joku siellä sulan rungossa naksahti joka pyyhkäisyllä. Uudet Boschit on täysin hiljaa.

Daatta

Itse tilasin VW Varustekaupasta uudet pyyhkimet:

Tuulilasinpyyhkijän sulat, sarja ID.3

Tuotekoodi: 10A998002    1    50,00 â,¬

Tulevat paikalliseen VW-putkaan eli Traktoautoon, katsotaan miten homma etenee. Samalla meinasin ostaa tavalliset pyöränpultit noiden lukollisten tilalle.

f080421

Lainaus käyttäjältä: awallin - 24.10.21 - klo:14:56
17mm kuusiopuolella reiän pohjalla minulla "L" - vaikea sanoa onko VW-shopin kuvan kuvio vai ei (kuvaa en uskalla postata, silloinhan joku varastaa renkaat heti kotipihasta  ::) )

Mulla on siinä eri kirjain, joten ehkä ne eivät sittenkään ole samat kaikissa Iidoissa :)

saq

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 25.10.21 - klo:15:04
Mulla on siinä eri kirjain, joten ehkä ne eivät sittenkään ole samat kaikissa Iidoissa :)

Muistelen kuulleeni, että vaihtoehtoja olisi toistakymmentä. Lisäksi uutta adapteria pelkästään ei pysty ostamaan vaan koko lukkopulttisarjan.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

awallin

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 04.10.21 - klo:18:38
Tänään on tullut laadunparannuskamppanja ID.3:seen - Kylmäaineputkien vaihto. Tämä on mitä ilmeisemmin Ilppiin liittyvä toimenpide? Auttaisiko tuo kamppis parantamaan ilmalämpöpumpun hyötysuhdetta kylmissä olosuhteissa? Joka on ollut huomattavasti kehnompi kuin esim Tesla Model 3:ssa.

Kuulemma kamppanjaa siirretty tulevaisuuteen, ja samalla putkien vaihdon yhteydessä tulee ILP softapäivitys - näin VW huolto kertoi tänään. Mitään uutta aikataulua ILP-parannuksille ei ollut kertoa..

Daatta

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 23.10.21 - klo:17:32
Ei ollut kovin paha vaihtaa kun ensin nosti autoa vain sen verran, että talvikiekko meni jotenkin alle ja laittoi yhden pulteista kiinni. Maa kannatteli rengasta. Sen jälkeen nosti enemmän ja loput pultit kiinni. Biltemasta hain 65 euroa maksavan tunkin enkä mitään padejä yms laittanut. ID.3:ssa on tosi hyvät nostokohdat.

Vaikutti toimivalta ratkaisulta! Nostokorkeuden kanssa saa olla tosi tarkka, että rengas mahtuu alle muttei roiku yhtään. Ostin ID:tä varten kalliin tanskalaisen tunkin, AC jotain. Mutta en ole vielä vakuuttunut onko se hintansa verran parempi kuin edellinen, toistakymmentä vuotta vanha Bilteman Rallitunkki.  :D Nostotyynyn onnistuin halkaisemaan, joten jatkossa nostellaan tunkin omalla pädillä. Nostokohdat vaikuttavat kyllä tosi järeiltä, hyvähän se on noilla painoilla ollakin.

Samalla ihmettelin lukkopultteja, kaikki neljä olivat niin tiukassa ettei Makitan mutteriväännin saanut niitä auki. Tuo ei toki ole markkinoiden voimakkain malli, mutta aikaisemmin on avannut pultit mukisematta (jälkikiristän momenttiavaimella). Tarkoitus on vaihtaa nuo lukkopultit pois ensi tilassa, näkee sitten sattuuko tavallisia pultteja olemaan VW-putkassa hyllyssä. Pultti ei ole tavallinen VAG-kartio, vaan siinä on kiinteä prikka.

iQuCar

Tänään sain Tech version alle ja ensi fiilikset varsin positiiviset mutta Hudin kuva näyttää olevan vinossa ja jos en ihan omiani näe niin päivän aikana se on ollut vinossa eri suuntiin.. Saako sitä säädettyä jostain tai tekeekö se kalibroinnin aina käynnistyksen yhteydessä (mikä selittäisi eri suuntaan kallistumista)? Sinänsä pieni ongelma, navin grafiikat heijastuu kuitenkin mainiosti ja ovat kyllä päheät varsinkin pimeällä 😎

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy