VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

jamo75

istuimissa ei ole muistia eikä auto tue mitenkään profilointia/useampaa käyttäjää
myöskin we connect id:lle ei voi luoda ali käyttäjiä

varmaan noi tekniset paketit selvii niistä materiaaleista. tosin noi on olleet aikalailla epäselviä ja todellisuus on vasta selvinnyt kun jollain kyseinen auto on

Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 03.12.20 - klo:16:48
Käytössä ollut ID.3 laina palautettu ja leasing sopimus nykyisestä fossiilisesta loppuu toukokuussa, on siis hetki aikaa pohtia mitä tilaa.

Tällä hetkellä tuntuu että 77 kWh akulla varustettu malli voisi olla minulle oikea valinta. Menee ilmeisesti 200 km sohjossa, nastarenkailla ja vastatuuleen 80% ladatulla kylmällä akulla.

Muutama asia kuitenkin vielä ihmetyttää

- Konfiguraattori sivulla 77 kW mallin hinta on 48.964 , mutta hinnastossa sanotaan että Pro S 150 kW ja 77 kWh autoverollinen 2021 myyntiversion arviohinta on 41.700 ,. Tämä 7000 , halvempi malli kiinnostaa kovasti vai puuttuuko siitä kaikki varustee (Matrix LED, ilmalämpöpumppu, 11 kW lataus, cruise..)

- Tour mallissa on sähkösäätöiset penkit mutta ei ilmeisesti muistipaikkoja eri kuljettajille (mikä olisi sähköjakkaran suurin etu yleensä minusta)?

- Lampunpesimiä ei taida saada edes jälkiasennuksena? Kuraisella kelillä pienessä sumussa hajavalo on ”mielenkiintoinen”. Rätti kädessä tuosta pääsee tien sivulla eroon ainakin vähäksi aikaa.

Positiivinen kutina jäi kuitenkin kokonaisuudesta. Pitää varmaan käydä katsomassa ID.4 kun siinä 77 kW malli lähtee alle 50 hinnasta. Samoin alle 50 ENYAQ isolla 77 kWh akulla.

Päätieverkon pikalatausasemien riittävyys ja kattavuus kyllä huolettaa. IONIQ sivujen mukaan ei ole uusia rakenteilla. Löytyyköhän mistään tilastoa paljonko esim. tänä vuonna on rakennettu 100 kWh tai yli latauspaikkoja. Latauskartan mukaan niitä löytyy 17 eri paikasta ja yhdessäkään ei ole yli 2 latauspaikkaa, monessa vain 1.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tos®

Eikö muista edes eri avainten perusteella? Tämä on ollut vaggineissa jo 20 vuotta
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Jake69 - 03.12.20 - klo:16:48

- Konfiguraattori sivulla 77 kW mallin hinta on 48.964 , mutta hinnastossa sanotaan että Pro S 150 kW ja 77 kWh autoverollinen 2021 myyntiversion arviohinta on 41.700 ,. Tämä 7000 , halvempi malli kiinnostaa kovasti vai puuttuuko siitä kaikki varustee (Matrix LED, ilmalämpöpumppu, 11 kW lataus, cruise..)

Hinnastossa on ID.3 vakiovarusteet. Eli nopea lataus (AC ja DC), ilmalämpöpumppu ja adaptiivinen cruise ovat vakiona. MatrixLEDit puuttuu, mutta vakiovalotkin ovat LEDit. Minusta suurin puute on peruutuskamera ja takakaiuttimet. Tutkat on, mutta kamera on kiva kun peruuttaa laturille. Eli pikkupuutteita nuo ovat.

PPH

Lainaus käyttäjältä: Antore - 02.12.20 - klo:19:48
Eiköhän kyseessä ole se 'kokonaisajomäärä ei voitu hakea' tai jotain. Jostain syystä tuo herja ehdottaa myös hakeutumaan korjaamolle. Vähän aikaa kun on auto pois päältä niin varmaan häviää tuo ilmoitus.
Eipä oo kadonnut.
ACC tuli takaisin eikä lähde pois vaikka yrittää putsata oletettuja kameroiden ja antureiden paikkoja. Melkein pakko olis saada toi toimiin kun vakkari ja limiter on myös poissa pelistä ja todella ankeaa ajaa vuosien jälkeen ilman noita. Onko mitään ideoitamillä ootte saaneet pelittämään  vai pitääkö soitella korjaamolle?

jamo75

irrotat 12V akun, mutta se on sitten omalla vastuulla, itse en sillä lähtisi kikkaileemaan vaan korjaamolle

Lainaus käyttäjältä: PPH - 03.12.20 - klo:20:34
Eipä oo kadonnut.
ACC tuli takaisin eikä lähde pois vaikka yrittää putsata oletettuja kameroiden ja antureiden paikkoja. Melkein pakko olis saada toi toimiin kun vakkari ja limiter on myös poissa pelistä ja todella ankeaa ajaa vuosien jälkeen ilman noita. Onko mitään ideoitamillä ootte saaneet pelittämään  vai pitääkö soitella korjaamolle?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tos®

Tuulilasissa oli vertailussa golf vs corolla.
Golffin ledit (style, vakiona performance led) sai lähivaloista 3/5 ja kaukovaloista 2/5 - näyttää vain 175metriin

Samassa lehdessä ID:n paremmat matrix ledit.
Lähivalot 4/5 ja kaukovalot 4/5 - keula näyttää 236 metriin.

Umpion sisukset on varmasti hyvin lähellä toisiaan.

Olen ajatellut käydä koeajolla vielä joku ehtoo pimeän aikaan.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PPH

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 03.12.20 - klo:20:37
irrotat 12V akun, mutta se on sitten omalla vastuulla, itse en sillä lähtisi kikkaileemaan vaan korjaamolle
Joo, täytyy varmaan soitella huoltoon.

jamo75

Hyvät ID.3 1st -kuljettajamme,
Iloisia uutisia!
Olemme juuri saaneet valmistajalta seuraavan ohjelmistopaketin, jolla pystytään mm. laajalti korjaamaan erinäisiä häiriöitä, mukaan lukien mm. 12V akkuun liittyviä ongelmia. Ohjelmistopaketti saadaan jakeluun merkkihuoltoihimme heti ensi viikon alussa.
Tällä ohjelmistoversiolla on ensisijaisesti tarkoitus ratkaista osassa autoissa esiintyviä toimintahäiriöitä, mutta se tuo mukanaan myös muutamia kaivattuja toimintoja autoon, kuten mm. App Connectin ja 1st Max-versiossa AR HUD -toiminnon. Tämä päivitys ei kuitenkaan pidä sisällään kaikkia luvattuja toimintoja (mm. mahdollisuutta langattomiin ohjelmistopäivityksiin = OTA), jotka sisältävä päivitys julkaistaan vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Suosittelemme näin ollen tekemään päivityksen tuolloin, jos auto tällä hetkellä toimii normaalisti, jotta vältytte useammalta korjaamokäynniltä ja saatte kerralla kaikki toiminnot aktiiviseksi.
Lähetämme alkuviikosta vielä kaikille ID.3 -kuljettajille sähköposti-ilmoituksen ensimmäisen kvartaalin päivitykseen liittyen. Lisätietoa asiasta saat myös omalta jälleenmyyjältäsi.
Volkswagen Suomi
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

DSL

Reilu 50 kpl ID.3:sta on tullut rekisteriin marraskuussa Pidempään myynnissä olleet Nissan Leaf ja Tesla Model 3 ovat kuitenkin yleisimmät sähköautot omilla silmillä nähtynä tien päällä ja jälkimmäinen näistä myös pidemmillä kaupunkien välisillä siirtymätaipaleilla. Eiköhän ID.3 yleisty kun aika kuluu.

Tos®

Kävin äsken ajelemassa lumipyryssä.
Kyllä se vanha Tiguan vain kiihtyy paremmin tällä kelillä, mutta muuten tykkäsin ajella.
Espi on heti suojaamassa kun vähän painaa oikeaa jalkaa pohjaan...  ;D

Ja ne valot toimi tosi hyvin, lunta kun sateli niin näki selvästi kun se kytki ledejä pois.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: PPH - 03.12.20 - klo:20:34
Eipä oo kadonnut.
ACC tuli takaisin eikä lähde pois vaikka yrittää putsata oletettuja kameroiden ja antureiden paikkoja. Melkein pakko olis saada toi toimiin kun vakkari ja limiter on myös poissa pelistä ja todella ankeaa ajaa vuosien jälkeen ilman noita. Onko mitään ideoitamillä ootte saaneet pelittämään  vai pitääkö soitella korjaamolle?
Kokeilepa tuota Infotainmentin Resettiä:
Press Infotainment power button 15 sec for restart. Leave the car and lock it. Move away 25m for 10-15 min.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Apaju

#1271
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 03.12.20 - klo:20:32
Minusta suurin puute on peruutuskamera ja takakaiuttimet. Tutkat on, mutta kamera on kiva kun peruuttaa laturille. Eli pikkupuutteita nuo ovat.
Kameran osalta löytyy jo Kufatecilta ratkaisu eli täydellinen kamerasetti 569 euroa.
Samoin takakaiuttimetkin 299 euroa.
VW ID.3 Life

PPH

No nythän tuo tempun teki. Ovet ei auenneet avaimella vaikka siinä avaimessa oleva pikkuvalo paloi aina kun nappia painoi.
Avasin oven mekaanisella avaimella mutta eihän se startannut, käski pyyhkäisemään avaimella tunnistuspintaa. Muistelin että VW myyjä sanoi tunnistuspinnan olevan siinä ohjauspylväässä start napin seutuvilla, mutta eihän se mitään tunnistanut.
Laitoin avaimen siihen mukitelineeseen keskikonsoliin niin sittenhän tuo yhtäkkiä starttasikin ja kun pääsin kotiin niin sain ovet jopa lukkoon avaimella. Onko se tunnistuspinta missä tarkalleen jos vastaavaa tulee? Vai oliko tuo joku random juttu että se nyt sattui toimimaan vasta kun laitoin avaimen siihen keskikonsoliin?

Jake69

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 03.12.20 - klo:20:32
Minusta suurin puute on peruutuskamera ja takakaiuttimet. Tutkat on, mutta kamera on kiva kun peruuttaa laturille. Eli pikkupuutteita nuo ovat.

Nuo mallien väliset erot tuntuu siltä että on tekemällä tehty että saadaan asiakas ottamaan kalliimpi malli ja hinattua myytyjen autojen keskihintaa ylöspäin. Joku takakaiuttimien ja keskikonsolin kotelon suojakannen poisjättäminen tuntuu lähinnä vit… asiakkaan suuntaan. Ei varmasti maksaisi linjalla niiden laittaminen montaakaan kymppiä.

ID.3 tämä jotenkin kärjistyy kun ”karvalakki” mallissa on jo kattava varustelu. Adaptiivinen cruise, navi ja tutkat ei ole ennen ollut hinnat alkaen mallien vakiokamaa.

Antore

Lainaus käyttäjältä: PPH - 05.12.20 - klo:14:44
No nythän tuo tempun teki. Ovet ei auenneet avaimella vaikka siinä avaimessa oleva pikkuvalo paloi aina kun nappia painoi.
Avasin oven mekaanisella avaimella mutta eihän se startannut, käski pyyhkäisemään avaimella tunnistuspintaa. Muistelin että VW myyjä sanoi tunnistuspinnan olevan siinä ohjauspylväässä start napin seutuvilla, mutta eihän se mitään tunnistanut.
Laitoin avaimen siihen mukitelineeseen keskikonsoliin niin sittenhän tuo yhtäkkiä starttasikin ja kun pääsin kotiin niin sain ovet jopa lukkoon avaimella. Onko se tunnistuspinta missä tarkalleen jos vastaavaa tulee? Vai oliko tuo joku random juttu että se nyt sattui toimimaan vasta kun laitoin avaimen siihen keskikonsoliin?

Kuulostaa melkein siltä, niin kuin paristo olisi lopussa. Mikä on kyllä erikoista näin uudessa avaimessa, ellei sitten avain ole liian lähellä autoa silloin kun auto on parkissa (avaimen valo vilkkuu). Tosin saattaahan tuo olla joku satunnainen bugi myös.

PV

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 04.12.20 - klo:18:34
Hyvät ID.3 1st -kuljettajamme,
Iloisia uutisia!
Olemme juuri saaneet valmistajalta seuraavan ohjelmistopaketin, jolla pystytään mm. laajalti korjaamaan erinäisiä häiriöitä, mukaan lukien mm. 12V akkuun liittyviä ongelmia. Ohjelmistopaketti saadaan jakeluun merkkihuoltoihimme heti ensi viikon alussa.
Tällä ohjelmistoversiolla on ensisijaisesti tarkoitus ratkaista osassa autoissa esiintyviä toimintahäiriöitä, mutta se tuo mukanaan myös muutamia kaivattuja toimintoja autoon, kuten mm. App Connectin ja 1st Max-versiossa AR HUD -toiminnon. Tämä päivitys ei kuitenkaan pidä sisällään kaikkia luvattuja toimintoja (mm. mahdollisuutta langattomiin ohjelmistopäivityksiin = OTA), jotka sisältävä päivitys julkaistaan vuoden 2021 ensimmäisen kvartaalin aikana. Suosittelemme näin ollen tekemään päivityksen tuolloin, jos auto tällä hetkellä toimii normaalisti, jotta vältytte useammalta korjaamokäynniltä ja saatte kerralla kaikki toiminnot aktiiviseksi.
Lähetämme alkuviikosta vielä kaikille ID.3 -kuljettajille sähköposti-ilmoituksen ensimmäisen kvartaalin päivitykseen liittyen. Lisätietoa asiasta saat myös omalta jälleenmyyjältäsi.
Volkswagen Suomi

Jep, tähän jo varattu aika oman auton osalta. Harmittaa, kun pitää lähes joka kk rampata huollossa..
ID.3 1st Plus, Mangan Grey

jamo75

veikaan että on 12V akun sivu oire. kun tämä 12V akku kohu alkoi raportointiin kahdesta ongelma

A) ovet eivät avaudu --> 12V akku tyhjä
B) ovet eivät avaudu --> avain on menettyt parituksen autoon

En muista koskaan nähneeni tarkempaa mistä b - johtui
lukuisuivat ovat kuitenkin raportoineet avaimen uudelleen aktivointi tarpeen ensimmäisen päivityksen jälkeen

Lainaus käyttäjältä: Antore - 05.12.20 - klo:15:48
Kuulostaa melkein siltä, niin kuin paristo olisi lopussa. Mikä on kyllä erikoista näin uudessa avaimessa, ellei sitten avain ole liian lähellä autoa silloin kun auto on parkissa (avaimen valo vilkkuu). Tosin saattaahan tuo olla joku satunnainen bugi myös.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

tgotj

Lainaus käyttäjältä: Antore - 05.12.20 - klo:15:48
Kuulostaa melkein siltä, niin kuin paristo olisi lopussa. Mikä on kyllä erikoista näin uudessa avaimessa, ellei sitten avain ole liian lähellä autoa silloin kun auto on parkissa (avaimen valo vilkkuu). Tosin saattaahan tuo olla joku satunnainen bugi myös.
Kodiaqissa tismalleen identtiset oireet, kun 12V akun varaus on alhainen.

PPH

Missä tilanteessa tuo auto lataa sitä 12v akkua? Eli miten pitää menetellä? Auttaako jos laitan ajoakun lataukseen?

jamo75

a) lataat korkeäjännite akkua. Huom! kun ajoakun lataus loppuu loppuu myöskin 12V akun
b) olet painanut jarrua tai vaihtanut vaihteen päälle ja auto on paikallaan
c) ajat autoa

akun varaus nousee yli 12V kun sitä ladataan, muistakseni yli 14V nyt ulkomuistista
jos varaus on alle 10 ilmoittaa auto siitä
ilmeisesti jos auton akku pääsee täysin tyhjäksi on korkea riski että se rikkoo autosta muita laitteita, youtubseta löytyy useita tapauksia joissa auto pajalla useita viikkoja

toistaiseki en ole nähnyt missään miten tämä ei OTA upgra päivitys korjaa tilanteen. ladataanko 12V akkua ajoittain vai onko akun purkaukseen tehty joku esto.

Lainaus käyttäjältä: PPH - 06.12.20 - klo:13:47
Missä tilanteessa tuo auto lataa sitä 12v akkua? Eli miten pitää menetellä? Auttaako jos laitan ajoakun lataukseen?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

PPH

Mulla oli kyllä viikonloppuna pari tilannetta että ilmalämpöpumppu oli päällä ja olin parkissa. Olisko siinä tyhjääntynyt. Enkä ladannut ajoakkua kuun kerran lyhyesti. Sitten kun yririn sitä käymään niin painoin jarrua. Olisko siinä sitten lataantunut sen verran että lopulta toimi. Täytynee ottaa yleismittari autoon että voi mitata akun jännitteen jos tekee saman vielä. Ja minä kun luulin ettei tartte enää kanniskella työkaluja mukana kun vaihtoi parikytä vuotta tuoreempaan autoon :-D

mikaanikko

#1281
Ohessa tyypillinen latauskäppyrä

Vaakaviivat ovat alh -> ylös 12V, 13V ja 15V.
Aluksi ollaan 12,4V tasolla. Kun ajoakun lataus alkaa, nousee 12V jännite 15,1volttiin, on siinä tunnin verran ja laskee sitten pariksi tunniksi 13,2 volttiin. Siitten normaaliin tasoon 12,6V, josta n 4 tunnin jälkeen erilaisten piikkien kanssa alaspäin 0,1V/piikki. Menee ainakin 11,4 volttiin, jolloin oli pakko käynnistää auto.
Näin minun kärryssäni. Odotan mielenkiinnolla mitä iso päivitys tuo. Häipyykö nuo 0,1V portaat ja pysähtyykö jännite normaaliin 12,6 volttiin.
(Ensimmäinen pulssi ylös 15V on lyhyt ajolenkki ennen varsinaista latausta)
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

PPH

Lainaus käyttäjältä: PPH - 05.12.20 - klo:14:44
No nythän tuo tempun teki. Ovet ei auenneet avaimella vaikka siinä avaimessa oleva pikkuvalo paloi aina kun nappia painoi.
Avasin oven mekaanisella avaimella mutta eihän se startannut, käski pyyhkäisemään avaimella tunnistuspintaa. Muistelin että VW myyjä sanoi tunnistuspinnan olevan siinä ohjauspylväässä start napin seutuvilla, mutta eihän se mitään tunnistanut.
Laitoin avaimen siihen mukitelineeseen keskikonsoliin niin sittenhän tuo yhtäkkiä starttasikin ja kun pääsin kotiin niin sain ovet jopa lukkoon avaimella. Onko se tunnistuspinta missä tarkalleen jos vastaavaa tulee? Vai oliko tuo joku random juttu että se nyt sattui toimimaan vasta kun laitoin avaimen siihen keskikonsoliin?
Itse itselleni vastaten, se avaimen tunnistuspaikka on kuin onkin siellä mukitelineen pohjalla. Onhan siellä tosiaan avaimen symbolikin mutta ei ole osunut silmään.
Itse asiassa omat lataustagitkin on siellä peittämässä sen symbolin, ehkä huono paikka kun se avainkin varmana tunnistuu NFC:llä joten noi tagit ehkä voi jopa sekoittaa tuota.

Flat

Jokos tämä oli täällä:

Vihdoinkin valmis: Volkswagen ilmoittaa korjanneensa ID.3-sähköauton ohjelmiston
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vihdoinkin-valmis-volkswagen-ilmoittaa-korjanneensa-id-3-sahkoauton-ohjelmiston/

Etuajassa, mikä on aika harvinaista nykyaikana ohjelmistojen suhteen.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.12.20 - klo:21:11
Jokos tämä oli täällä:

Vihdoinkin valmis: Volkswagen ilmoittaa korjanneensa ID.3-sähköauton ohjelmiston
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/vihdoinkin-valmis-volkswagen-ilmoittaa-korjanneensa-id-3-sahkoauton-ohjelmiston/

Etuajassa, mikä on aika harvinaista nykyaikana ohjelmistojen suhteen.
Moottorin jutussa mainittiin, että OTA olisi mukana, mutta itse olin toisessa käsityksessä.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

jamo75

Q1 päivitys ota tuella ei ole vielä saatavilla
tämä ns. 12V korjaus sisältyy pakettiin jossa tulee hudi ja android auto yms lisäykset.
luultavasti se ajastettu lataus vaatii ton q1 paketin

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 07.12.20 - klo:23:54
Moottorin jutussa mainittiin, että OTA olisi mukana, mutta itse olin toisessa käsityksessä.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.12.20 - klo:18:48
Kävin äsken ajelemassa lumipyryssä.
Kyllä se vanha Tiguan vain kiihtyy paremmin tällä kelillä, mutta muuten tykkäsin ajella.
Espi on heti suojaamassa kun vähän painaa oikeaa jalkaa pohjaan...  ;D

Ja ne valot toimi tosi hyvin, lunta kun sateli niin näki selvästi kun se kytki ledejä pois.

Nämä on mun mielestä vähän yllättäen ominaisuudet, joista oon tykännyt tässä autossa eniten. Valoilla näkee oikeasti ja automaattiset pitkät pelittää hienosti.

Täällä myös joskus aikaa sitten pohdittiin, voiko tätä antaa kokemattoman kuskin käsiin talvella. Kuten totesit, luistonesto vie jopa vähän liikaakin hauskuutta pois, toki liikkeelle on helppo lähteä kun voi vaan painaa kaasun pohjaan.

mikaanikko

Tällä linkillä voit nähdä sveitsiläisen tuoreessa lumikaaoksessa.
https://www.youtube.com/watch?v=jWcotuda4RY&feature=youtu.be
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Tos®

Tämä tuoreempi video on se mitä hain
https://youtu.be/xjOICAzVIIA?t=348  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Antore

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.12.20 - klo:18:47
Tämä tuoreempi video on se mitä hain
https://youtu.be/xjOICAzVIIA?t=348  ::)

Näyttäisi olevan alla Goodyear UltraGrip Performancet, eli ei nordic kitkat joita meillä myydään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy